Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis L&M: SF naar Phoenix in April 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Reis L&M: SF naar Phoenix in April 2015

Bericht door Hans B »

PSVwally schreef:Dat is wel een standaard tip van jou he :lol:
Ja klopt, ik was al een aantal keren in Page geweest.
De standaard dingen zijn Upper of Lower antilope Canyon, Horseshoe bend, de Glen Canyon dam en Lake Powell.
Ik werd vorig jaar getipt over deze mogelijkheid.
Anders ben je aan het wandelen om dingen te zien, nu een dagje peddelen en als je wilt kun je een stuk de Antilope canyon in lopen.
Het is mij heel goed bevallen. Wij waren er in augustus.
Op het water is het altijd wat frisser, bedenk wel dat de zon er toch wel in brand.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
L&Musa
Amerika-ontdekker

Bericht door L&Musa »

Dag iedereen,

Ondertussen al weer wat verder met het plannen van onze reis. Nog 1 maand :-)
Ik ben bezig met een roadbook samen te stellen. Niet alles ligt vast, maar op deze manier moeten we op reis zelf niet altijd op zoek gaan naar internet of zo. (Hou ervan om even onbereikbaar te zijn :-))
En ik ben nog op enkele vraagjes gestoten.
Voor de duidelijkheid, hier nog eens de route met de vragen in het rood.

1. Brussel - SF
2. SF
3. SF
4. SF - Monterey (we willen graag het aquarium zien) Heb gezien dat er een camping in Monterey zelf is en die ziet er mij wel ok uit, maar die is first come, first served. En we zijn er op een zaterdag. Reserveren wij beter een andere camping??
5. Monterey - Morro Bay Vrienden van ons raden de environmental sites aan op Montana de Oro State Park. Is dit niet te ver om te rijden op 1 dag, rekening houdend dat we langs de kust wel wat willen wandelen (hearst castle interesseert ons niet)?? Of hebben jullie tips voor een andere camping langs de kust (liefst zonder RV's, rustig gelegen, ...)
6. Morro Bay - Wawona (Mariposa grove bezoeken)
7. Oakhurst/Wawona - Yosemite Valley
8. Yosemite Valley
9. Yosemite Valley - Bridgeport (via 88 waarschijnlijk)
10. Bridgeport - Bodie (indien toegankelijk ivm sneeuw) - Bishop (Kamperen + boulderen in Buttermilk)
11. Bishop - Alabama Hills - Death Valley Hier zijn we nog aan het twijfelen qua campground, Emigrant of Wildrose lijken ons heel mooi en rustig, maar misschien wat ver gelegen van de meeste zaken? (Zabriskie Point is wel nog gesloten als we daar zijn) Iemand tips voor het kamperen daar? Toch maar Furnace Creek (lijkt ons niet zo gezellig)?
12. Death Valley - Las Vegas
13. Las Vegas - Zion (Via Valley of Fire)
14. Zion
15. Zion - Bryce
16. Bryce - Capitol Reef
17. Capitol Reef - Moab (Up the Creek campground)
18. Moab
19. Moab
20. Moab - The Needles (Canyonlands) Het lijkt ons heel mooi om daar ook een nacht te kamperen, kunnen we die regio wat beter verkennen (of eventueel gaan klimmen in Indian Creek). Of blijven we toch beter nog een nacht extra in Moab zelf?
21. The Needles - Monument Valley
22. Monument Valley - Page
23. Page Dagje op het water lijkt ons nog steeds heel leuk en eens iets anders (desnoods met wetsuit). Voor degene die het al gedaan hebben, wat raden jullie aan. Zelf kajak huren of meegaan met een tour (en zoja, welk bedrijf)
24. Page - Grand Canyon
25. Grand Canyon (wss combinatie van SKT, Tonto Trail en BAT, als we nog fris zijn tegen dan)
26. Grand Canyon - Phoenix
27. Phoenix - Atlanta
28... bezoek bij vrienden

Groetjes,
Lieselot
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet of Furnace Creek erg ongezellig is, maar ongezelliger dan de camping bij Stovepipe Wells kan het niet zijn. En je hebt de nodige voorzieningen in de buurt, dat is misschien ook wel prettig.
Je kunt je in Moab nog wel langer vermaken dan 2 dagen, dus misschien is het niet zo gek om ter plekke te besluiten of je nog naar The Needles gaat of een dag langer Moab. Wij waren in 2013 vanuit Moab naar The Needles gereden maar hadden daar te weinig tijd. Dus als je er iets wilt doen is een overnachting daar wel mooi.

Marianne
L&Musa
Amerika-ontdekker

Bericht door L&Musa »

Goed om te weten dat we dan al niet voor Stovepipe Wells moeten kiezen! Voorzieningen vind ik zelf niet het belangrijkste (zeker wetende dat we de nacht erna toch op hotel in Vegas slapen waar we kunnen douchen). Belangrijkste qua kamperen vind ik de ligging (wat bij Furnace Creek wat centraler is) en de rust. We gaan nog niets vastleggen momenteel in Death Valley en het laten afhangen van het weer en hoeveel/wat we onderweg willen doen. Maar als iemand nog ervaringen wil delen over de verschillende campings in DV (tentkamperen), laat maar horen!

En ivm Moab, als ik lees wat er zoal te doen is, denk ik dat wij ons daar wel een maand kunnen bezighouden (wandelen, klimmen/boulderen, mtb'en, raften, canyoning, outdoorshopping ;-), ...). De eerst 3 nachten op de camping in Moab zijn geboekt en we kunnen inderdaad ter plekke beslissen of nog een dagje langer blijven of niet.
Najram
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Najram »

Wat betreft de camping in Monterey, bedoel je de campground in Veteran's Memorial Park?
Wij zijn daar een aantal jaar geleden geweest in juli, en toen we daar rond 17u aankwamen, hadden we nog een plekje. Het lijkt me dus niet essentieel om daar te reserveren.

Overigens een prima camping, en we kregen 's nachts nog bezoek van een wasbeer! Ik herinner me wel dat het daar behoorlijk frisjes was 's avonds. De camping is hooggelegen en vangt een behoorlijk frisse zeebries.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Furnace Creek ligt wel dichter bij de meeste highlights van Death Valley, maar Stovepipe Wells ligt centraler in het park. Het is maar 30 min natuurlijk. Ik vond Furnace Creek overigens er beter uitzien dan Stovepipe Wells.
Ga als het onbewolkt is 's avonds in het donker eens een stukje van alles en iedereen weg staan (neem wel een zaklamp mee voor de veiligheid!!) op en plek waar weinig omgevingslicht is. Dan is die sterrenhemel in Death Valley nog mooier. En mocht je iets van blacklight bij je hebben in het donker heb je grote kans om schorpioenen te vinden in het donker.

:offtopic: Ik heb in Kissimmee meegemaakt dat ik de hotelkamer even niet uitmocht vanwege 10-tallen wasberen op de parkeerplaats. Zag er schattig uit, maar het schijnen venijnige beestjes te zijn.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Als je gaat peddelen in Page, doe het dan lekker zelf.
Kajak huren bij de Marina, zit aan het eind van dezelfde weg dan Lower Antilope Canyon.
$20 voor single kajak of $30 voor tweezitter.
Helemaal naar de plek waar de Lower Antilope uitmondt in de rivier is 2 a 2 1/2 uur.
Vooral het stuk waar het steeds smaller wordt is prachtig.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

pff t wordt met de dag erger geloof ik. Al de hele week steeds 2000 of 2500 draaien met de free spin en haal amper nog chips binnen met het spel. Ik denk dat ik maar een week of 2 alleen maar een paar keer per dag de strip leegtrek en de daily spin doe om wat op te bouwen, want zo erg heb ik het nog nooit gehad.
L&Musa
Amerika-ontdekker

Bericht door L&Musa »

Dag allen,

Bij deze wil ik graag melden dat we een fantastische reis achter de rug hebben en dat ook dankzij de schat aan informatie hier op dit forum!! Op bijna elke plaats dachten we, hier komen we nog eens terug om dit of dat te doen ;-) Algemeen vond ik reizen in Amerika wel totaal anders dan in Europa. Je vindt er natuurfenomenen die je in Europa niet kan zien, echt prachtig!!! Maar alles is veel meer aangelegd, aangeduid, ... en soms miste ik het avontuur wat. Maar ik denk dat je daarvoor echt met een Permit de wildernes moet intrekken en gaan wildkamperen... (een idee voor de volgende keer)

We maken geen echt verslag, maar ooit komt er wel een foto verslag in de vorm van een video...

Toch wat zaken die ons zijn bijgebleven:
- SF is echt een hele leuke stad, zeker het fietsen is een goeie manier om veel van de stad te zien.
- Wij vonden onze kampplaats in Montana De Oro State Park langs de kust één van de beste en mooiste plekken ooit, helemaal alleen, geen auto's en zicht op de oceaan! We moesten er wel een halve mijl voor naar omhoog stappen, maar het was het waard! Een aanrader voor al wie met de tent kampeert!
- In Yosemite hebben we verse sneeuw gehad. Daar waren ze heel blij met de sneeuw, wij iets minder, aangezien het onze plannen toch wat in de war stuurde. De sneeuwdag zelf jammergenoeg dus niet veel kunnen doen, maar de dag erna Vernal en Nevada fall gedaan heel vroeg 's ochtends en het was prachtig met die sneeuw. Er lag boven alleen te veel sneeuw om verder te gaan naar Glacier Point (we hadden geen topografische kaart of
wandelgps mee). Naar Yosemite keren we zeker nog eens terug om te klimmen ook, en een trektocht weg van de toeristen en de vallei.
- De Oost-Sierra vonden we ook heel mooi, hier zouden we ook wel een weekje kunnen verblijven. Mtb-en, wandelen, klimmen, boulderen, ... alles wat wij leuk vinden kun je er doen! Bodie was prachtig btw!
- Valley of Fire was voor ons een héél erg mooie tussenstop, echt een prachtig park! Net als Zion, wauw!! Angel's Landing was een supermooie en leuke wandeling, maar ik vond het eerlijk gezegd wel makkelijk in vgl met wat ik in Corsica, Alpen of Pyreneeën al gedaan had. Ook de Narrows een stukje gedaan en was heel leuk om te doen. Hier willen we nog eens terugkeren met een backcountry permit om verder te gaan en te kamperen.
- Bryce was ook een prachtig park. Een groot deel van de scenic drive naar het zuiden was afgesloten wegens (weeral) sneeuw, dus we hebben maar het eerste deel gezien en daar een wandeling in de canyon gemaakt, maar die indruk was prachtig. Het was wel fris daar om te kamperen (-6° C en -10° C gevoelstemperatuur).
- Langs de scenic byway 12 en in Capitol Reef jammergenoeg slecht weer gehad (weeral sneeuw :-)). Maar zelfs met het slechte weer, vonden we het prachtig. Zeker een gebied wat we verder willen ontdekken en Capitol Reef lijkt me super om langer te verblijven, aangezien het toch één van de minst aangelegde parken is.
- In Moab hebben we ook een dag regen gehad :-(, maar daarna gelukkig terug zon. Dus mtb'en en wandelen hebben we toch kunnen doen! In Moab en de buurt zou ik wel een maandje kunnen verblijven denk ik! We zijn ook naar The Needles geweest en dit vond ik een héél erg mooi park om te wandelen, en een prachtige camping!!!
- De kajak in Page was superleuk om te doen! Eens leuk om de rotsen vanaf het water te zien. En ook het bezoek aan Lower Antelope vonden we prachtig.
- En de Grand Canyon was ook heel erg mooi. We zijn helemaal naar beneden gestapt via de SKT en terug naar boven via BAT. Je krijgt een héél andere indruk dan vanaf de uitkijkpunten. De wandeling was pittig wegens de lengte, maar die 2 paden zijn heel goed aangelegd en wij hadden 'geluk' dat het bewolkt was en maar max 20°C, dus perfect wandelweer! Jammergenoeg hebben we de uitzichtpunten bij Hermit's Rest niet meer kunnen doen, want je zag niets meer later die dag. En die nacht hebben we weeral sneeuw gehad :-) Hier wil ik nog eens terugkomen voor een zwaardere trekking of voor de rim to rim trail.

Momenteel is het nog nagenieten van deze reis en alweer dromen en plannen maken voor een nieuwe reis :-)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Mooi dat jullie een fijne vakantie hebben gehad. :thumbup:
Voor mij is het duidelijk dat jullie besmet zijn met het Amerika virus. De beste manier om daarmee om te gaan is je er niet tegen te verzetten. Helaas kun je je niet tegen de kosten van deze "ziekte" verzekeren :wink:
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer