Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis EstherdP: Logische vliegvelden en route
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis EstherdP: Logische vliegvelden en route
Ik vind het wel een beetje vreemd dat meer tijd in San Diego zit dan in LA, terwijl LA toch een vele malen grotere stad is. Natuurlijk afhankelijk van wat je er wilt gaan doen. Ik heb even niet het hele topic teruggelezen, maar wat zijn jullie plannen bij de Grand Canyon? Ik zou daar die volle dag eraf halen. Het is immer maar 2.5u van Kingman naar de GC, dus daar heb je nog bijna de hele dag dan. Dan de dag erna kun je zeker de ochtend en het begin vd middag nog bij de GC doorbrengen. Als je tegen 15u bij Monument Valley aankomt heb je in principe nog tijd genoeg voor de valley drive en op het eind vd middag rond een uur of 19/20 zonsondergang vanaf het muurtje bij the view bekijken. Die dag zou ik dan bij Yosemite of toch een nacht in death valley inzetten voor wat meer rust in je route op het einde. Je zit met MV-Page- Bryce en Zion precies in het memorial weekend, dus daar zal het goed druk zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zaten in 2013 met het Memorial Day weekend in Bryce, ik moet zeggen dat de drukte mij daar toen meeviel.
Wat wel jammer is, is dat je in het weekend in Yosemite zit. Dat zal erg druk zijn. Heb je al iets gereserveerd?
Marianne
Wat wel jammer is, is dat je in het weekend in Yosemite zit. Dat zal erg druk zijn. Heb je al iets gereserveerd?
Marianne
In San Diego willen we graag een deel strand plannen en willen een dag naar San Diego Zoo gaan. De dag van LA - San Diego kunnen we tot later in de middag nog in LA blijven ivm kortere reistijd. Grand Canyon is wel een goede tip inderdaad. We willen daar een wandeling doen en een helikoptervlucht in de ochtend.
Yosemite had ik gezien inderdaad, helaas is dat niet anders. De enige oplossing daarvoor zou zijn om de dagen SF aan het begin te plannen. Maar dan zitten we met het volgende 'probleem' dat de avondtour van Alcatraz niet op een dinsdag en woensdag avond is
. En om deze nu direct de 1e avond te doen lijkt me wat te veel van het goed.
Yosemite had ik gezien inderdaad, helaas is dat niet anders. De enige oplossing daarvoor zou zijn om de dagen SF aan het begin te plannen. Maar dan zitten we met het volgende 'probleem' dat de avondtour van Alcatraz niet op een dinsdag en woensdag avond is

We zitten er over te denken om de route wellicht om te draaien. Hij zou er dan als volgt uit komen te zien. Wat zouden door voors en tegens hiervoor zijn:
maandag 11-mei SFO - SF
dinsdag 12-mei SF - Yosemite
woensdag 13-mei Yosemite
donderdag 14-mei Yosemite
vrijdag 15-mei yosemite - lone pine
zaterdag 16-mei Lone pine - deaht valley - las vegas
zondag 17-mei las vegas
maandag 18-mei las vegas - zion
dinsdag 19-mei zion
woensdag 20-mei zion - bryce
donderdag 21-mei bryce - page
vrijdag 22-mei page - monument valley
zaterdag 23-mei monument valley - grand canyon
zondag 24-mei grand canyon - kingman
maandag 25-mei kingman - san diego
dinsdag 26-mei san diego
woensdag 27-mei san diego
donderdag 28-mei san diego - la
vrijdag 29-mei la
zaterdag 30-mei la - pismo beach
zondag 31-mei pismo beach - monterey
maandag 1-jun. monterey - SF
dinsdag 2-jun. SF
woensdag 3-jun. SF
donderdag 4-jun. SF - AMS
vrijdag 5-jun. AMS
maandag 11-mei SFO - SF
dinsdag 12-mei SF - Yosemite
woensdag 13-mei Yosemite
donderdag 14-mei Yosemite
vrijdag 15-mei yosemite - lone pine
zaterdag 16-mei Lone pine - deaht valley - las vegas
zondag 17-mei las vegas
maandag 18-mei las vegas - zion
dinsdag 19-mei zion
woensdag 20-mei zion - bryce
donderdag 21-mei bryce - page
vrijdag 22-mei page - monument valley
zaterdag 23-mei monument valley - grand canyon
zondag 24-mei grand canyon - kingman
maandag 25-mei kingman - san diego
dinsdag 26-mei san diego
woensdag 27-mei san diego
donderdag 28-mei san diego - la
vrijdag 29-mei la
zaterdag 30-mei la - pismo beach
zondag 31-mei pismo beach - monterey
maandag 1-jun. monterey - SF
dinsdag 2-jun. SF
woensdag 3-jun. SF
donderdag 4-jun. SF - AMS
vrijdag 5-jun. AMS
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het voordeel is dat je niet in het weekend in Yosemite zit, maar het is natuurlijk wel de vraag of de Tioga Pass dan al open is. De kans is er, is ook wel groot denk ik, maar je weet het nooit.
Las Vegas is duur in het weekend, dus die eerste nacht zal niet goedkoop zijn.
Marianne
Las Vegas is duur in het weekend, dus die eerste nacht zal niet goedkoop zijn.
Marianne
Zou dat echt heel veel schelen voor de drukke is jullie ervaring? Het is natuurlijk al afwegen. Nu zitten we namelijk met MD weekend in de GC. Zo is er altijd iets natuurlijk hahaha.
De Tioga is inderdaad niet zeker niet, maar las al dat er weinig sneeuw gevallen was..
De Tioga is inderdaad niet zeker niet, maar las al dat er weinig sneeuw gevallen was..
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat scheelt echt heel veel. Wij kwamen er in 2013 op een zondag aan, en toen was het echt veel drukker dan de dagen erna.
Zeker in het voorjaar als veel mensen in het weekend de watervallen komen bewonderen is het erg druk.
Je kunt ook kijken of het lukt met het vinden van accommodatie en of dat wat uitmaakt als je het omdraait; ik zou zeker de GC vastleggen, en Yosemite. Je bent nu al laat om nog iets te vinden denk ik.
Marianne
Zeker in het voorjaar als veel mensen in het weekend de watervallen komen bewonderen is het erg druk.
Je kunt ook kijken of het lukt met het vinden van accommodatie en of dat wat uitmaakt als je het omdraait; ik zou zeker de GC vastleggen, en Yosemite. Je bent nu al laat om nog iets te vinden denk ik.
Marianne
Okey ik zal het eens mee gaan nemen. We willen ook inderdaad meer gaan vastleggen. Ik lees hier vaker dat we nu al te laat zijn. Als in te laat om in het park te overnachten, uberhaupt in de buurt te overnachten of als in we kunnen het park niet meer bezoeken...? Ik ben zeer blij met alle hulp die ik hier krijg, alleen krijg ik er soms ook een beetje extra stress van als ik dit soorten dingen lees 

Het park kun je sowieso nog bezoeken, daarvoor kun je niks op voorhand boeken. Hoogstens te laat om in het park zelf te overnachten. In de buurt kan in het hoogseizoen misschien lastiger zijn, maar ik heb nog nooit niets in de buurt gevonden. Tenzij in de buurt van Monument Valley.
Als er in het park geen plaats meer is, kan het lonen om iets te boeken dat annuleerbaar is, of nog niks te boeken. Dan kun je de vrije kamers wat in het oog houden. In bijna alle parken kun je kosteloos annuleren, dus boeken veel mensen op verschillende data om er later een paar te schrappen. Die komen dan weer vrij.
Als er in het park geen plaats meer is, kan het lonen om iets te boeken dat annuleerbaar is, of nog niks te boeken. Dan kun je de vrije kamers wat in het oog houden. In bijna alle parken kun je kosteloos annuleren, dus boeken veel mensen op verschillende data om er later een paar te schrappen. Die komen dan weer vrij.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 11 mar 2015, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hoeft niet te stressen hoor.
Je vindt altijd wel iets, maar de mooiste en goedkoopste plekjes zijn natuurlijk het eerste weg.
Voor de GC zou een overnachting in het park wel mooi zijn als je er in het MD weekend bent. Dan zit je ook niet met parkeerpoblemen en heb je nog wat rust als de dagjesmensen weg zijn. Kijk op http://www.grandcanyonlodges.com wat de mogelijkheden zijn. Je kunt er redelijk goedkoop overnachten (Bright Angel Lodge, Maswik Lodge) maar die zitten ook snel vol. Regelmatig checken of er annuleringen zijn is aan te raden.
Marianne

Voor de GC zou een overnachting in het park wel mooi zijn als je er in het MD weekend bent. Dan zit je ook niet met parkeerpoblemen en heb je nog wat rust als de dagjesmensen weg zijn. Kijk op http://www.grandcanyonlodges.com wat de mogelijkheden zijn. Je kunt er redelijk goedkoop overnachten (Bright Angel Lodge, Maswik Lodge) maar die zitten ook snel vol. Regelmatig checken of er annuleringen zijn is aan te raden.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
En kijk voor de GC als je niets meer in het park kunt vinden anders in Tusayan.
Dank weer zover. We zijn nog aan het 'discussiëren' over de te volgen route. Ik zou het liefst op het einde de kustroute rijden van LA naar SF ivm wat meer rust te creëren de laatste dagen: dagje strand bij San Diego, dag LA enzovoort. Mijn vriend zou het jammer vinden om alle steden (muv Las Vegas) op het einde te doen.
Wat zijn de ervaringen met welke weg beter zou zijn?
Wat zijn de ervaringen met welke weg beter zou zijn?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik blijf het, ook in de omgekeerde route wat vreemd vinden dat je 2 volle dagen San Diego hebt (wat zeker niet verkeerd is hoor) en maar 1.5e dag LA, maar goed.
San Diego en Los Angeles blijf je sowieso bij elkaar houden, dat ligt op 3u rijden van elkaar. Je moet gewoon zelf de keuze maken of je de drukte in wilt in Yosemite als je eerst vanuit SF naar het oosten gaat. Dan zou je, zoals eerder, kunnen beginnen met een aantal dagen SF, maar dan heb je op het einde dus nog die kustdagen van LA naar SF. Die rust creëren valt allemaal wel mee, je dagen zullen over het algemeen toch wel vol zitten, want 2 dagen in al die steden is altijd beperkt.
San Diego en Los Angeles blijf je sowieso bij elkaar houden, dat ligt op 3u rijden van elkaar. Je moet gewoon zelf de keuze maken of je de drukte in wilt in Yosemite als je eerst vanuit SF naar het oosten gaat. Dan zou je, zoals eerder, kunnen beginnen met een aantal dagen SF, maar dan heb je op het einde dus nog die kustdagen van LA naar SF. Die rust creëren valt allemaal wel mee, je dagen zullen over het algemeen toch wel vol zitten, want 2 dagen in al die steden is altijd beperkt.
We willen 1 dag naar de San Diego Zoo gaan en 1 dag aan het strand liggen, dus hebben we die dagen wel nodig. De ochtend daarna willen we dan vroeg vertrekken uit San Diego en vroeg aankomen in LA zodat we onze tijd daar goed kunnen benutten.
Beginnen in SF is geen optie ivm de avondtour in Alcatraz die we willen doen, deze wordt niet gehouden op dinsdag en woensdagavond, dus dan zouden we pas vrijdagochtend kunnen vertrekken uit SF.
Beginnen in SF is geen optie ivm de avondtour in Alcatraz die we willen doen, deze wordt niet gehouden op dinsdag en woensdagavond, dus dan zouden we pas vrijdagochtend kunnen vertrekken uit SF.
Inmiddels hebben we deze route uitgezet:
Van Naar Dagactiviteiten
maandag 11-mei Amsterdam San Francisco
dinsdag 12-mei San Francisco Westkant Yosemite Mariposa, Mariposa Grove
woensdag 13-mei Yosemite(west) Yosemite Yosemite
donderdag 14-mei Yosemite Oostkant Yosemite Yosemite ochtend + bishop
vrijdag 15-mei Oostkant Yosemite Las Vegas Death Valley
zaterdag 16-mei Las Vegas
zondag 17-mei Las Vegas chillen
maandag 18-mei Las Vegas Zion
dinsdag 19-mei Zion
woensdag 20-mei Zion Bryce Angels landing
donderdag 21-mei Bryce Page
vrijdag 22-mei Page Monument Valley
zaterdag 23-mei Monument Valley Grand Canyon
zondag 24-mei Grand Canyon Tussenstop Helikoptervlucht
maandag 25-mei Tussenstop San Diego
dinsdag 26-mei San Diego San Diego Zoo
woensdag 27-mei San Diego Strand
donderdag 28-mei San Diego Los Angeles
vrijdag 29-mei Los Angeles Universal & Venice Beach
zaterdag 30-mei Los Angeles Pismo Beach Via Malibu, Santa Barbara en Solvang
zondag 31-mei Pismo Beach Monterey Via Carmel en 17 mile drive
maandag 1-jun. Monterey San Francisco Walvistocht 10:00 uur | Sillicon Valley | Alcatraz
dinsdag 2-jun. San Francisco
woensdag 3-jun. San Francisco
donderdag 4-jun. San Francisco Amsterdam
Van Naar Dagactiviteiten
dinsdag 19-mei Zion
maandag 1-jun. Monterey San Francisco Walvistocht 10:00 uur | Sillicon Valley | Alcatraz
Inmiddels hebben we deze route uitgezet:
Van Naar Dagactiviteiten
dinsdag 19-mei Zion
Wat vinden jullie? Wellicht nog adviezen?
Van Naar Dagactiviteiten
dinsdag 19-mei Zion
Wat vinden jullie? Wellicht nog adviezen?
Laatst gewijzigd door EstherdP op 15 mar 2015, 22:33, 2 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou tussen San Diego en LA naar het strand kunnen gaan, dan heb je een extra dag die je zou kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld de Grand Canyon of voor Yosemite. Als je bij de GC een helikoptervlucht maakt heb je erg weinig tijd om nog iets anders in het park te doen. Wil je niet langs de rim wandelen of een stuk naar beneden lopen?
De Mariposa Grove ligt niet bij Mariposa. Als je naar de Mariposa Grove wilt kun je de eerste nacht beter bij Oakhurst overnachten. Voor de tweede nacht kun je beter iets in El Portal of in het park zoeken.
Angels Landing zou ik doen op de volle dag Zion. Op weg naar Bryce zou je dan de Canyon Overlook Trail kunnen doen, en misschien nog een korte wandeling in Zion Canyon.
Marianne
De Mariposa Grove ligt niet bij Mariposa. Als je naar de Mariposa Grove wilt kun je de eerste nacht beter bij Oakhurst overnachten. Voor de tweede nacht kun je beter iets in El Portal of in het park zoeken.
Angels Landing zou ik doen op de volle dag Zion. Op weg naar Bryce zou je dan de Canyon Overlook Trail kunnen doen, en misschien nog een korte wandeling in Zion Canyon.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben het in deze niet met Marianne eens dat je te weinig tijd voor de GC hebt als je een helivlucht erbij doet. Rij gewoon optijd weg bij MV na zonsopkomst en begin vanaf de watchtower met de viewpoints bij de GC. Loop evt achter de bright Angel Lodge de trail een stukje naar beneden.
De volgende ochtend een helivlucht en dan heb je evt nog wat uren aan de rim. Als je bv die avond stopt rond Needles is het te doen. Je hebt dan wel de volgende dag alleen de middag voor de San Diego Zoo.
Doe idd Angels Landing op de volle dag Zion en gebruik de 20e grotendeels voor Bryce.
Verder vind Universal icm Venice Beach niet zo'n goede combinatie. Universal gaat je dag grotendeels opslokken en 's avonds vonden wij Venice niet zo'n bijzondere plek. Alles dicht, weinig volk en overal een flinke wietlucht. Bij Santa Monica Pier is meer te doen. Venice bezoek je het beste overdag.
De volgende ochtend een helivlucht en dan heb je evt nog wat uren aan de rim. Als je bv die avond stopt rond Needles is het te doen. Je hebt dan wel de volgende dag alleen de middag voor de San Diego Zoo.
Doe idd Angels Landing op de volle dag Zion en gebruik de 20e grotendeels voor Bryce.
Verder vind Universal icm Venice Beach niet zo'n goede combinatie. Universal gaat je dag grotendeels opslokken en 's avonds vonden wij Venice niet zo'n bijzondere plek. Alles dicht, weinig volk en overal een flinke wietlucht. Bij Santa Monica Pier is meer te doen. Venice bezoek je het beste overdag.
Bedankt voor de reacties. We hebben hier zeker iets mee gedaan. Angels Landing gaan we doen op de volle dag Zion en voor de GC houden we 1 overnachting. Helikopter moeten we nog wel boeken overigens. De 1e nacht slapen we in Oakhurst en de 2e nacht in El Portal. Daarna rijden we door naar omgeving Lone Pine.
We landen rond half 12, tot hoever zouden jullie adviseren nog te gaan rijden? Het is voor ons beide de 1e VS en dat we zo lang vliegen..
We willen graag woensdagavond in San Diego nog verblijven omdat we daar mijn schoonzusje kunnen treffen die die middag aankomen in San Diego. De volgende dag willen we erg vroeg vertrekken naar LA. De volle LA weten we nog niet wat we perse willen doen. Laten we nog even open.
We landen rond half 12, tot hoever zouden jullie adviseren nog te gaan rijden? Het is voor ons beide de 1e VS en dat we zo lang vliegen..
We willen graag woensdagavond in San Diego nog verblijven omdat we daar mijn schoonzusje kunnen treffen die die middag aankomen in San Diego. De volgende dag willen we erg vroeg vertrekken naar LA. De volle LA weten we nog niet wat we perse willen doen. Laten we nog even open.
Ik snap niet precies waar je nu de eerste nacht in de VS overnacht...? enerzijds zeg je Oakhurst, maar anderzijds vraag je hoe ver je zou moeten rijden.
Hoe dan ook: ik vind het een pittige onderneming om na zoveel uur wakker zijn en gevlogen te hebben zo'n flink stuk te gaan rijden. Maar ieder z'n ding. Persoonlijk zou ik het niet doen, maar misschien wel een stuk die kant op. Een uur of twee rijden zou wel moeten lukken.
Hoe dan ook: ik vind het een pittige onderneming om na zoveel uur wakker zijn en gevlogen te hebben zo'n flink stuk te gaan rijden. Maar ieder z'n ding. Persoonlijk zou ik het niet doen, maar misschien wel een stuk die kant op. Een uur of twee rijden zou wel moeten lukken.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1064 Weergaves
-