Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mmmar83: 3-weekse rondreis West-Amerika: please shoot

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mmmar83
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Mmmar83: 3-weekse rondreis West-Amerika: please shoot

Bericht door Mmmar83 »

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het in elkaar draaien van een reisschema voor komende zomer. Ik ga samen met een vriendin en we willen graag allebei rijden (dit scheelt ook op de langere stukken die in ons schema zitten).
Aangezien we nog geen ervaring met zo'n rondreis hebben, vraag ik jullie om advies. Ik heb een programma opgesteld en ik heb graag dat jullie erop schieten. Dus leef je uit. :P We hebben nog niks vaststaan alleen de eerste 2 nachten in Las Vegas en de vlucht.

Dag 1: aankomst Las Vegas rond 19:00 uur
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Zion NP + Bryce Canyon (overnachting in Kanab)
Dag 4: Antelope Canyon + Horseshoe Bend + Monument Valley (overnachting in Flagstaff)
Dag 5: Grand Canyon (overnachting in Flagstaff)
Dag 6: rijden naar San Diego
Dag 7: Seaworld + rijden naar LA
Dag 8: LA
Dag 9: LA - Disney
Dag 10: LA - Universal Studios
Dag 11: Highway 1 (overnachting in San Luis Obispo)
Dag 12: Highway 1 naar San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: San Francisco + rijden naar Mariposa
Dag 16: Yosemite NP (overnachting Fresno)
Dag 17: Sequoia NP (overnachting in ?)
Dag 18: rijden naar Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas + terugreis (rond 16:00 uur)

Ik twijfel met name over dag 3 en 4. Is dit niet teveel in een dag gepropt?
Ook is het nog een optie om Dan Diego over te slaan en direct door te rijden naar LA. We willen wel graag naar Disney (liever 2 dagen) en Universal.
Ook twijfel ik over dag 16 t/m 18. Is dit te doen, denken jullie? Overnachtingen in de buurt van Yosemite zijn nl zo duur.

Zoals ik al zei: just shoot. Ik hoor graag suggesties en mogelijke problemen in het opgestelde reisschema. Thanks!

groetjes,
Marjan
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: 3-weekse rondreis West-Amerika: please shoot

Bericht door Marcopstal »

Ik vrees dat je gewoon ene veel te druk programma hebt samengesteld en daarenboven nog locaties voor overnachtingen op niet ideale plaatsen hebt gezocht.

Eigenlijk vertrek je best op dag 2 direct, je bent dan toch vroeg wakker.
Voor Zion heb je in principe twee overnachtingen nodig. Zion en Bryce op één dag is gewoon niet realistisch, zeker niet met een overnachting in Kanab.
Page en MV en dan nog door naar Flagstaff is ook wel erg veel. Daarenboven mis je zo de beste uren in MV.
Flagstaff is de minst goede plek om te overnachten voor een bezoek aan de Grand Canyon.
Voor San Diego heb je geen tijd op die wijze.
3 dagen LA is veel, maar als je echt en Disney en Universal wil doen heb je dat natuurlijk nodig. Maar op 20 dagen is dit wel echt veel. Er is zeker geen tijd voor twee dagen Disney.
Mariposa - Yosemite - Fresno is veel te veel voor één dag. Je hebt amper tijd om rustig iets te bezoeken. Mariposa ligt ook het minst goed om Yosemite te bezoeken. Via deze route mis je ook de Tioga Pass.
Voor Sequoia heb je eigenlijk geen tijd.
Death Valley ontbreekt toch wel in deze reis en dat is zonde.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Dag 4 en 5: overnachting in Flagstaff? Heb je deze overnachtingsplaats uit een reisbureau schema?
Heb je al eens gekeken hoe ver Flagstaff van MV en de GC ligt? Ik zou op dag 4 overnachten in MV (mooie zonsondergang en zonsopgang), en op dag 5 in of in de buurt van de GC. Dat scheelt een heleboel mijlen!
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Je route lijkt me erg ambitieus en een race tegen de klok.

Heb je google maps geraadpleegd voordat je deze route in elkaar zette? Doe dat anders alsnog en let dan vooral op de reistijden en bedenk dat dat pure rijtijden zijn zonder noodzakelijk stops en zonder bezienswaardigheden.

Als je dan met dag 3 begint dan lijkt me je vraag al meteen beantwoord:
de rit Las Vegas - Zion - Bryce - Kanab alleen al is bijna 6 uur. Dan ben je nog niet de parken ingereden en heb je nog nergens gestopt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is veel te veel, zelfs zonder San Diego wordt het haasten, zeker met de overnachtingsplaatsen die jullie hebben uitgezocht. Overweeg om niet alleen SD maar ook Monument Valley te laten vallen.
Lees eens wat reisverslagen en bekijk wat nadere topics hier. Voor informatie over de parken zie http://www.ontdek-amerika.nl.
Heb je naar de reistijden gekeken? Op dag 4 rij je van Kanab naar Flagstaff via MV: dat is alleen aan reistijd al ruim 6 uur.
Voor Yosemite ligt Mariposa niet handig. Vergeet Fresno en Sequoia NP en rij via de Tioga Pass en death Valley naar Las Vegas.

Wanneer gaan jullie precies? Als het begin juli is is de Mariposa grove in Yosemite misschien nog open, dan kun je daar sequoia's bekijken. Je zou vanuit Las Vegas dan eerst naar Yosemite kunnen gaan.

Edit: jetusa is me al voor. :wink:

Marianne
Mmmar83
Amerika-newbie

Bericht door Mmmar83 »

Bedankt voor jullie reacties. Ik was hier al bang voor idd...

San Diego skippen wordt m dan sowieso idd. En dus andere overnachtingsplaatsen. Hebben jullie goede suggesties die ook nog betaalbaar zijn?

En idd. Ik dacht zelf ook al aan Yosemite en dan door naar Death Valley en zo terug naar Las Vegas. Alleen wel jammer dat je Sequoia dan mist. Maar goed. Ik moet duidelijk gaan strepen in ons schema...
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

San Diego en Sequoia schrap je best dan krijg je toch iets meer tijd voor de andere dingen. Sequoia's kan je ook in Yosemite zien. Voor de Grand Canyon is het heel leuk om in Grand Canyon Village te logeren. Bright angel lodge ligt daar geweldig voor en is niet duur. Er zijn nog andere logiemogelijkheden in het park of je kan in een tent slapen. Als er geen plaats meer is, kan je misschien eens kijken bij Tusayan, stadje dicht bij de canyon. Flagstaff is veel te ver. Voor Yosemite is slapen in Curry Village leuk, weet niet of daar nog plaats is. Ik vind het leuker overnachten in Page dan in Kanab.

Alvast veel voorbereidingsplezier,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mmmar83 schreef: En dus andere overnachtingsplaatsen. Hebben jullie goede suggesties die ook nog betaalbaar zijn?
Dat is heel lastig. Ik verwees al naar reisverslagen en adere topics hier. Lees eens mee, er worden overal wel tips gegeven voor overnachtingsplaatsen.
In de parken is het vaak duur, hoewel de GC wel meevalt. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com. Voor Yosemite zie http://www.yosemitepark.com. Het goedkoopste daar zijn de tenten in Housekeeping Camp (zie ons 2002- en 2006-verslag daarvoor). De tenten in Curry Village zijn iets duurder, maar vaak nog wel beschikbaar. Wanneer ga je precies?

Vind je dit te duur, overweeg dan de aanschaf van een tent; dat heb je er al in 2 nachten uit. In de parken overnacht je dan voor 20 dollar.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Mmmar83: 3-weekse rondreis West-Amerika: please shoot

Bericht door PSVwally »

Een voorbeeld van iets wat je zou kunnen doen. Dan heb je nog een erg volle reis, maar is het al beter te verhapstukken lijkt mij.

Dag 1: aankomst Las Vegas rond 19:00 uur
Dag 2: Las Vegas - ZIon
Dag 3: Zion - Bryce
Dag 4: Bryce - Page
Dag 5: Page - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Kingman (***)
Dag 7: Kingman - LA
Dag 8: LA
Dag 9: LA - Disney
Dag 10: LA - Universal Studios
Dag 11: LA - Cambria/San Simeon
Dag 12: Cambria / San Simeon -San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: San Francisco - Yosemite
Dag 16: Yosemite NP
Dag 17: Yosemite - Lone Pine
Dag 18: Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas + terugreis (rond 16:00 uur)

Als je het hotel in Las Vegas niet gratis kunt annuleren moet je de laatste nacht Las Vegas op dag 2 zetten en kom je op dag 19 terug in Las Vegas

(***) Mocht je nou die dag ervoor het gevoel hebben dat je de grand canyon wel gezien hebt, boek dan geen hotel, maar rij naar Kingman en zoek een McDonalds of Starbucks oid. op. Boek dan daar een hotel in bv Twentynine Palms voor die avond en rij dus wat verder naar LA toe. Als je 's ochtends al vertrekt van de Grand Canyon kun je misschien wel in 1 ruk naar LA rijden. Dan zou je dus een dag eerder in LA zijn en of daar dus een dag kunnen schrappen om elders neer te zetten, of om je 2e dag Disney te doen.

Verder heb ik op dag 17 ook een langere rit gezet naar Lone Pine, waar de meesten eerder bij bv Mammoth Lakes zouden overnachten. Maar dan is de rit naar Las Vegas, vooral als je via Death Valley gaat weer te lang.

Puur qua overnachtingen: Ik snap dat je 'goedkoop' wilt zitten, maar Amerika is op dit moment gewoon erg duur. Je moet een overweging maken van waar je beter wat duurder kunt zitten en waar goedkoop. Rekening houdend met afstand naar bezienswaardigheden en tijd die je daarvoor hebt.
Voor Zion zit je het beste in Springdale. Vooral met de korte tijd die jullie daar hebben. Je kan vaak wel goedkoper overnachten in Hurricane.
Voor Bryce zit je het beste in Bryce zelf, daar heb je o.a. de Bryce View Lodge en een best western. Goedkoper zit je in Tropic of Panguitch.
Page is eigenlijk gewoon een must en dan zit je dus ook gewoon ergens bij Page, az
Voor de Grand Canyon overnacht je het best goedkoop in de Bright Angel Lodge in het park. Tusayan ligt net buiten het park en op een uur ligt Valle. Nog wat verder, dus op meer dan een uur ligt Williams. Het nadeel van Williams en Valle is dat het bij parken als Bryce en dus ook de Grand Canyon een hoogtepunt is om zonsopkomst en zonsondergang te beleven. Vanuit die 2 plaatsen moet je dan echt zo vroeg op en kun je daarna niet nog even 2u je bed terug in dat het anders echt een hele lange dag wordt.
LA moet je als je en Disney en Universal wilt doen zeker op 2 plaatsen overnachten. Disney vanuit Anaheim, Universal kun je beter in het noorden van LA of misschien zelfs beter in de valley overnachten.
San Francisco is een hele dure stad. Als je hier echt goedkoper wilt zitten kun je beter een vliegveldhotel nemen en elke dag de BART naar de stad pakken en een pas voor het OV aanschaffen. Je hebt in SF je auto eigenlijk niet nodig.
Voor Yosemite heeft Marianne al opties aangedragen voor in het park. Buiten het park zit je in Mariposa/Groveland/Oakhurst over het algemeen wel een stuk goedkoper dan in het park of in El Portal. Maar dan zit je wel zeker 1u tot 1.5u van de highights en die moet je ook weer terugrijden. In mijn route zelfs 4x...dat is toch 6u die je beter in het park kunt besteden.
Lone Pine en Kingman (of Twentynine Palms) verwacht ik niet dat het onmogelijk zal zijn een goedkoop hotel te vinden.
Mmmar83
Amerika-newbie

Bericht door Mmmar83 »

Wauw. Dit is echt geweldig. Ik ben jullie eeuwig dankbaar!
Ik had het er gisteren nog even over met mijn reisgenootje en we willen allebei wel graag veel zien in deze vakantie. We zijn immers wrs maar één keer in West-Amerika. Dus een volle planning vinden we niet erg. Als het teveel wordt, kunnen we altijd nog wat schrappen ter plekke.
De planning die jij voorstelt Paul, ziet er echt super uit. Ik ga straks meteen kijken naar de overnachtingsplaatsen. Het lijkt ons toch beter om wel zoveel mogelijk hotels alvast te boeken.
En San Diego en Sequoia zijn bij deze definitief van onze lijst. Thanks voor de adviezen daarover.

Ik ga weer lekker verder plannen. :) Als ik weer ergens tegenaan loop, laat ik het weten. En als er nog andere suggesties zijn, hoor ik het natuurlijk graag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je Sequoia overslaat kun je in Yosemite naar een van de sequoia-groves. Ik weet niet wanneer jullie gaan (al een paar keer gevraagd :wink: ); de Mariposa Grove sluit begin juli. Misschien niet gek om eerst richting Yosemite te gaan. Je zult de eerste dag ook vroeg wakker zijn, dan ben je lekker vroeg in de ochtend in Death Valley en kun je wellicht ook nog wel iets verder rijden dan Lone Pine.

Marianne
Mmmar83
Amerika-newbie

Bericht door Mmmar83 »

Oh shoot. Sorry Marianne. We komen 22 juli aan in Las Vegas.
En het is idd ook nog een optie om de rit andersom te doen. We lazen alleen dat als je van LA naar SF rijdt je de zon achter je hebt (en dus een mooi uitzicht) en dat je dan minder direct langs de afgronden rijdt. Dat is eigenlijk waarom we de rit zo om hadden bedacht. Maar als er redenen zijn om het andersom te doen, dan kan dat ook.
Op zich is dat voor Yosemite wel een goed idee idd. Maar ja. De andere kant op (Zion, Bryce, Antelope, Monument Valley) is ook vrij veel en daar wil je ook wel fris voor zijn...
Maar goed, zeker iets om over na te denken. En als er meerdere argumenten om juist andersom te gaan, doen we dat.
Waar vind ik eigenlijk de openingstijden van die groves en passes e.d.?
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 16 mar 2015, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor de Mariposa Grove zijn jullie dan sowieso te laat dus wat dat betreft maakt het niet uit. veel mensen willen juist de kust doen van noord naar zuid, maar andersom kan ook. Ik zou kijken wat het beste uitkomst qua weekenden en overnachtingen.

Op de NPS-site kun je inderdaad erg veel vinden, ook voor de andere parken. Kijk ook eens naar de kaart van het park, en naar het Plan your visit-deel.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer