Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Bri_gitte: Rondreis West-Amerika
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Bri_gitte: Rondreis West-Amerika
Het mooiste stukje 66 ligt voor Kingman, vanaf Needless via Oatman.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Bedankt voor de tips! Waarschijnlijk zal het er ongeveer zo uit gaan zien:
1: Amsterdam – San Francisco:
2: San Francisco:
3: San Francisco - Yosemite:
4: Yosemite:
5: Yosemite - Lone Pine
6: Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
7: Las Vegas
8: Las Vegas - Zion
9: Zion - Bryce
10: Bryce
11: Bryce - Page
12: Page - GC
13: GC
14: GC - Kingman
15: Kingman - Palm Springs
16: Palm Springs - LA
17: LA
18: LA - Amsterdam
Het is krap, maar langer dan 18 dagen gaat het helaas niet worden!
1: Amsterdam – San Francisco:
2: San Francisco:
3: San Francisco - Yosemite:
4: Yosemite:
5: Yosemite - Lone Pine
6: Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
7: Las Vegas
8: Las Vegas - Zion
9: Zion - Bryce
10: Bryce
11: Bryce - Page
12: Page - GC
13: GC
14: GC - Kingman
15: Kingman - Palm Springs
16: Palm Springs - LA
17: LA
18: LA - Amsterdam
Het is krap, maar langer dan 18 dagen gaat het helaas niet worden!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je bewust gekozen voor 2 nachten Bryce en 1 nacht Zion? En waarom zowel een stop in Kingman als in Palm Springs? Heb je daar iets gepland? Zo niet, dan zou ik maar 1 stop doen tussen de GC en LA.
Met twee nachten GC en een nacht in Kingman heb je daar veel tijd. Ik zou liever een extra stop doen tussen Las Vegas en Yosemite, daar is veel te zien.
Kijk eens naar mijn 2011-verslag; toen heb ik in september een route gemaakt van 2 weken.
Marianne
Met twee nachten GC en een nacht in Kingman heb je daar veel tijd. Ik zou liever een extra stop doen tussen Las Vegas en Yosemite, daar is veel te zien.
Kijk eens naar mijn 2011-verslag; toen heb ik in september een route gemaakt van 2 weken.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 13 jan 2015, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat 1 nacht Bryce ook prima is,
Ik zou de extra nacht dan doen bij Monument Valley.
Dat is twee uur bij Page weg, en naar mijn mening zonde om over te slaan in dit 'rondje'.
De Palm Springs overnachting zou ik ook schrappen. Je kan makkelijk van Kingman naar La met een stop in Joshua Tree Np.
Wij verbleven in Manhattan Beach in LA. Dat was een stuk minder duur dan Santa Monica of Venice Beach.
Alles is toch prima met de auto te doen in LA.
Ik zou de extra nacht dan doen bij Monument Valley.
Dat is twee uur bij Page weg, en naar mijn mening zonde om over te slaan in dit 'rondje'.
De Palm Springs overnachting zou ik ook schrappen. Je kan makkelijk van Kingman naar La met een stop in Joshua Tree Np.
Wij verbleven in Manhattan Beach in LA. Dat was een stuk minder duur dan Santa Monica of Venice Beach.
Alles is toch prima met de auto te doen in LA.
2009: Kerst:New York
2011: Las Vegas
2012: LA-JoshuaTree-Grand Canyon-MV-Bryce-Zion-LV-DV-Sequoia-Yosemite-SF-SD-LA
2015: LV-Zion-Bryce-NorthRim-MV-Arches-Canyonlands-CapitolReef-Grand Teton-Yellowstone-Glacier-Banff/Yoho/Japser NP- Seattle- Mount Rainier
2015: LV-Zion-Bryce-NorthRim-MV-Arches-Canyonlands-CapitolReef-Grand Teton-Yellowstone-Glacier-Banff/Yoho/Japser NP- Seattle- Mount Rainier
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Alles prima met de auto te doen ?
Ja, de auto is zeker noodzakelijk, want anders geraak je er soms helemaal niet.
Maar LA staat ook gekend als de Amerikaanse stad met de meeste files. Met een beetje tegenslag doe je over de afstand Santa Monica - Hollywood bvb 3 uur ipv de theoretisch 30 minuten.
Manhattan Beach is in dit opzicht minder gunstig gelegen.
Maar LA staat ook gekend als de Amerikaanse stad met de meeste files. Met een beetje tegenslag doe je over de afstand Santa Monica - Hollywood bvb 3 uur ipv de theoretisch 30 minuten.
Manhattan Beach is in dit opzicht minder gunstig gelegen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Het was ook geen vraag, maar een gegeven dat alles prima te doen is met de autoMarcopstal schreef:Alles prima met de auto te doen ?

We zijn enkele keren via de kustweg (Vista del MarBlvd) richting Venice Beach gereden, en dat ging prima.
Ook is het vliegveld op slechts 10 minuten afstand.
De snelwegen kan je in de spits wel beter overslaan

Laatst gewijzigd door traveller op 13 jan 2015, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
EDIT: Marc is me net voor. LA kan problematisch zijn met de auto, maar is zeker nog erger met het OV. Vooral in de spitsuren. Overigens is LA in het weekend vaak redelijk rustig. Maar Manhattan Beach - Hollywood blvd is ook gewoon al bijna een uur rijden zonder files dacht ik. Manhattan Beach ligt overigens wel redelijk gunstig voor naar het vliegveld te gaan als je geen vliegveld hotel wilt hebben.
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben onze reis een beetje omgegooid en dit is het uiteindelijk geworden:
1: Amsterdam – LA 1 sept
2: LA 2 sept
3: LA - Joshua tree 3 sept
4: Joshua tree – Kingman 4 sept
5: Kingman - Williams 5 sept
6: Williams 6 sept
7: Williams – Page 7 sept
8: Page - Tropic 8 sept
9: Tropic - Zion 9 sept
10: Zion – Vegas 10 sept
11: Vegas 11 sept
12: Vegas - Death Valley - Lone Pine 12 sept
13: Lone Pine – Yosemite 13 sept
14: Yosemite 14 sept
15: Yosemite – SF 15 sept
16: SF 16 sept
17: SF 17 sept
18: SF – Amsterdam 18 sept
Na aankomst op LAX halen wij onze huurauto op en wij leveren hem weer in op de eerste dag dat wij in San Francisco aankomen. Heeft er iemand ervaring met het openbaar vervoer in SF? Is het handig om een bepaalde kaart te kopen?
1: Amsterdam – LA 1 sept
2: LA 2 sept
3: LA - Joshua tree 3 sept
4: Joshua tree – Kingman 4 sept
5: Kingman - Williams 5 sept
6: Williams 6 sept
7: Williams – Page 7 sept
8: Page - Tropic 8 sept
9: Tropic - Zion 9 sept
10: Zion – Vegas 10 sept
11: Vegas 11 sept
12: Vegas - Death Valley - Lone Pine 12 sept
13: Lone Pine – Yosemite 13 sept
14: Yosemite 14 sept
15: Yosemite – SF 15 sept
16: SF 16 sept
17: SF 17 sept
18: SF – Amsterdam 18 sept
Na aankomst op LAX halen wij onze huurauto op en wij leveren hem weer in op de eerste dag dat wij in San Francisco aankomen. Heeft er iemand ervaring met het openbaar vervoer in SF? Is het handig om een bepaalde kaart te kopen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je ook de accommodatie al vastgelegd?
Zo nee, overweeg dan om een nacht minder GC te doen en die nacht bij Zion te zetten. Als je van Kingman (of rij de dag ervoor wat verder, tot Williams) komt heb je nog een hele middag voor de GC.
Kijk voor de GC eens naar iets in het park, er is op 5 september in de Bright Angel Lodge nog wel iets vrij. Pal aan de rim!
Marianne
Zo nee, overweeg dan om een nacht minder GC te doen en die nacht bij Zion te zetten. Als je van Kingman (of rij de dag ervoor wat verder, tot Williams) komt heb je nog een hele middag voor de GC.
Kijk voor de GC eens naar iets in het park, er is op 5 september in de Bright Angel Lodge nog wel iets vrij. Pal aan de rim!
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt Marianne, ik ga hier even naar kijken!
. In principe staan de hotels al wel maar volgens mij was zowat alles gratis te annuleren.

Zelf zou ik niet in Williams overnachten, maar een stuk dichter bij de Grand canyon zelf.
(tenzij je dag 6 niet naar de GC gaat).
Wij zaten twee nachten in Tusayan, en dat was ook prima. Indien je s'avonds de zonsondergang wilt bekijken, en in de ochtend de zonsopkomst is het wel lekker als je dichtbij zit.
Wij kwamen ook van Kingman af, en waren rond 14:00 uur bij de Grand Canyon. Ik was blij dat we nog een dag extra hadden.
Zo hebben we de volgende dag nog een helicopter vlucht kunnen doen, en een boel mooie viewpoints bekeken.
Zion hadden we beide na een dagje wel gezien, dus ik blijf liever 1.5 dag bij de GC, en 1 dag in ZION ipv 0.5 dag GV, en 2 dagen Zion.
In Zion was het weer wel wat minder bij ons, dus misschien dat we daarom Zion maar niks vonden.
Ik weet niet wat je op dag 7 precies doet,
maar je zou die dag rechtstreeks kunnen doorrijden naar Monument Valley, daar een tour doen, en dan door naar Page.
Is wel een beetje een omweg, maar ik zou het niet willen missen
We hadden in SF de auto ook vaak bij het hotel laten staan, omdat het redelijk te lopen is.
Alleen de golden gate bridge is een stuk buiten het centrum, maar vanaf ons hotel (achter lombart street) liepen we zo naar fishermens warf, en het centrum in.
Gaan ook enkel cable cars, maar die hebben we niet genomen.
(tenzij je dag 6 niet naar de GC gaat).
Wij zaten twee nachten in Tusayan, en dat was ook prima. Indien je s'avonds de zonsondergang wilt bekijken, en in de ochtend de zonsopkomst is het wel lekker als je dichtbij zit.
Wij kwamen ook van Kingman af, en waren rond 14:00 uur bij de Grand Canyon. Ik was blij dat we nog een dag extra hadden.
Zo hebben we de volgende dag nog een helicopter vlucht kunnen doen, en een boel mooie viewpoints bekeken.
Zion hadden we beide na een dagje wel gezien, dus ik blijf liever 1.5 dag bij de GC, en 1 dag in ZION ipv 0.5 dag GV, en 2 dagen Zion.
In Zion was het weer wel wat minder bij ons, dus misschien dat we daarom Zion maar niks vonden.
Ik weet niet wat je op dag 7 precies doet,
maar je zou die dag rechtstreeks kunnen doorrijden naar Monument Valley, daar een tour doen, en dan door naar Page.
Is wel een beetje een omweg, maar ik zou het niet willen missen

We hadden in SF de auto ook vaak bij het hotel laten staan, omdat het redelijk te lopen is.
Alleen de golden gate bridge is een stuk buiten het centrum, maar vanaf ons hotel (achter lombart street) liepen we zo naar fishermens warf, en het centrum in.
Gaan ook enkel cable cars, maar die hebben we niet genomen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je rond een uur of 8 vertrekt uit Kingman moet je in principe makkelijk om 11u bij de Rim kunnen staan.Wij kwamen ook van Kingman af, en waren rond 14:00 uur bij de Grand Canyon. Ik was blij dat we nog een dag extra hadden.
Ik vind net als marianne in de route van Bri-gitte dat (mits ze het om kan zetten naar een overnachting dichter bij de GC) dat als je dag 5 nog bijna de hele dag bij de GC kunt rondkijken je daar eigenlijk tijd genoeg hebt. Doe ook alvast wat uitkijkpunten langs Desert view drive.Zion hadden we beide na een dagje wel gezien, dus ik blijf liever 1.5 dag bij de GC, en 1 dag in ZION ipv 0.5 dag GV, en 2 dagen Zion.
Dan de volgende dag evt. een helicoptervlucht (wel vooraf boeken dan) in de ochtend en dan door naar Page, waar je de horseshoe bend en lake powell en evt. de dam doet. Dan de volgende ochtend de lower antelope canyon en dan door naar Bryce. Ik zou die dag ook bij Zion zetten iig. Ik lees in 1 vd eerste post dat haar vriend vd natuur wil genieten. Dan is Zion een park waar je met Angels Landing of bij de Narrows wel een beetje avontuurlijk moet zijn, maar toch gewoon enorm leuk om te doen. Ook nog diverse korte wandelingen als Emerald Pools en Zion Canyon overlook.
Een andere optie is om dag 3 erg vroeg weg te rijden uit LA naar Joshua Tree en dan op het einde van die dag al door te rijden naar Kingman. Dan is het wel een lange dag, maar dan kun je ook een dag winnen. Evt. via Amboy - Topock - Oaktman - Kingman om een stuk route66 mee te pakken.
Ik heb een vermoeden dat je toch alles via een reisbureau hebt geboekt? Dan zul je wrs nergens echt in de parken zitten. Kijk idd of je het evt. naar de Bright Angel Lodge of Tusayan kunt laten omzetten.
Maar waar overnacht je dan bij Yosemite vraag ik me dan af?
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties. Ik heb dit niet via een reisbureau geboekt hoor, maar allemaal zelf. In Yosemite overnachten we 1 nacht in El Portal en de tweede nacht als we eerst hele dag in het park zijn geweest in Mariposa zodat we die dat erna gelijk door kunnen naar San Francisco. Ik ga van het weekend even kijken of ik de eventueel de Bright Angel Lodge nog kan boeken. Als dit nog te boeken is dan gaan we er waarschijnlijk voor kiezen om 1 nacht GC te doen en dan een extra nacht Zion. Heb al wel gezien dat de prijzen in Tusayan echt een stuk hoger liggen dan in Williams, dus even kijken hoe dat loopt. Eventueel nog andere tips voor een overnachting daar!? Helikoptervlucht gaan we niet doen hoor! Mij te prijzig!
Super dat jullie allemaal zo met ons mee denken!
Super dat jullie allemaal zo met ons mee denken!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou meteen even kijken naar de Bright Angel Lodge. Je moet echt geluk hebben dat er nog iets vrij is. En als er nu niets vrij is dan dagelijks even checken. Of bellen.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Helaas is het boeken van de Bright Angel Lodge nog niet gelukt. Ik hou de website in de gaten of er nog wat vrij komt. Zie dat er nu nog wel wat vrij is maar dat vind ik te prijzig.
Zouden jullie aanraden om de overnachtingen van Joshua tree en Kingman eruit te halen en 1 overnachting in Needles te doen? Is dit te doen als je smorgens nog wilt rondkijken in LA? Zo ja hoelaat moet je dan echt gaan rijden!? We overnachten in Hollywood.
Mochten we maar 1 overnachting doen tussen la en williams of gc heb ik ergens nog een nacht over. Iemand tips waar je deze nacht leuk zou kunnen plannen? Of is er iets wat we nog missen wat we dan erbij kunnen doen?
Zouden jullie aanraden om de overnachtingen van Joshua tree en Kingman eruit te halen en 1 overnachting in Needles te doen? Is dit te doen als je smorgens nog wilt rondkijken in LA? Zo ja hoelaat moet je dan echt gaan rijden!? We overnachten in Hollywood.
Mochten we maar 1 overnachting doen tussen la en williams of gc heb ik ergens nog een nacht over. Iemand tips waar je deze nacht leuk zou kunnen plannen? Of is er iets wat we nog missen wat we dan erbij kunnen doen?
-
- Amerika-ontdekker
Oh ik zie net dat de overnachting in Kingman niet meer gratis te annuleren is.
Is het te doen om van LA naar Kingman te rijden als je s' morgens nog LA wilt bezoeken?
Is het te doen om van LA naar Kingman te rijden als je s' morgens nog LA wilt bezoeken?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat bedoel je met LA bekijken?
Je kunt natuurlijk niet LA bekijken en nog naar Kingman rijden. LA is gigantisch groot. wat wil je daar doen? Van LA naar Kingman is ruim5 uur rijden. Je hoeft niet vroeg aan te komen in Kingman natuurlijk, dus je zou nog een ochtend in LA iets kunnen doen. Je moet dat wel goed plannen; het is niet een stad waar je even gaat rondwandelen of zo.
Wat jammer dat je niet meteen die Bright Angel Lodge hebt geboekt toen ik aangaf dat er iets vrij was, je moet echt niet een week wachten met zoiets.
Marianne

Wat jammer dat je niet meteen die Bright Angel Lodge hebt geboekt toen ik aangaf dat er iets vrij was, je moet echt niet een week wachten met zoiets.

Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Helaas heb ik geen tijd gehad om toen gelijk die lodge te boeken en toen ik wel tijd had was hij weg!
Maar de eerste dag in LA dacht ik naar Universal Studios te gaan en dan die ochtend daarna nog wat te bekijken zoals de Hollywood Boulevard en Griffith park enz! Dus dan zou het nog wel haalbaar moeten zijn. Bij welke plaats zouden jullie een nacht extra doen!?
Maar de eerste dag in LA dacht ik naar Universal Studios te gaan en dan die ochtend daarna nog wat te bekijken zoals de Hollywood Boulevard en Griffith park enz! Dus dan zou het nog wel haalbaar moeten zijn. Bij welke plaats zouden jullie een nacht extra doen!?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat is je route dan nu precies, want dat is mij niet helemaal duidelijk.
Ik zou, als je dat nou nog niet hebt 2 nachten in Zion overnachten, of Monument Valley tussen Grand Canyon en Page doen. Maar in de route die hierboven staat zou een extra nacht Las Vegas of een extra nacht Yosemite ook niet misstaan. En een extra nacht LA eigenlijk ook niet als je Universal en de stad op 1,5 dag wilt doen
Een halve dag voor LA is echt heel weinig
Zorg dat je rond 9u bij het dolby theater bent. Boek een jeeptour van 2.5u door Hollywood/Bel Air/Santa Barbara/Sunset en die koopstraat waar ik nu even niet op de naam kan komen en kijk na terugkomst nog even rond bij het dolby theater en op de walk of fame en rij dan naar Griffith Observatory. Rij dan tegen een uur of 14 op zn laatst naar Kingman. Je komt daar dan (als je geen files hebt) tegen een uur of 19 aan. Dan lekker ergens eten en dan zal de vermoeidheid vanwege het tijdsverschil er wel langzaam inklappen. Je zou vanaf net voorbij Needles de route Topock - Oatman - Kingman over route 66 en de sitgreaves pass kunnen rijden. Maar dan moet je wel zorgen dat je op het laatst rond 17u in Oatman bent, anders zijn de ezeltjes daar al weg.
Ik zou, als je dat nou nog niet hebt 2 nachten in Zion overnachten, of Monument Valley tussen Grand Canyon en Page doen. Maar in de route die hierboven staat zou een extra nacht Las Vegas of een extra nacht Yosemite ook niet misstaan. En een extra nacht LA eigenlijk ook niet als je Universal en de stad op 1,5 dag wilt doen

-
- Amerika-ontdekker
Het begint nu toch een soort op te schieten dus ben momenteel hard bezig met m'n roadbook. Ik heb nog even gekeken naar mijn overnachtingen in Williams, maar helaas kunnen deze niet gratis geannuleerd worden, dus we houden het bij de route zoals hierboven. Ik ga jullie tips wat betreft LA en het stukje route 66 zeker meenemen! Nou gaf traveller aan om de laatste dag in Williams door te rijden naar Monument Valley en daarna door te rijden naar Page. Hoe denken jullie hierover? Ik zou het namelijk graag willen zien, maar ik weet niet of de tijd er tekort voor is!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2692 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 7 Reacties