Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Murielle: alleenstaande mama en 3 kids naar US - route ok?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Murielle
Amerika-ontdekker

Reis Murielle: alleenstaande mama en 3 kids naar US - route ok?

Bericht door Murielle »

Hallo,

Ik ben een alleenstaande mama met 3 kids van 15, 11 en 9 jaar en heb voor augustus 2015 3 weken US geboekt. Ik ga een wagen huren en een rondreis maken door Californië. Graag had ik van jullie advise gehad over mijn route. Dit is het plan:

Dag 1: aankomst LAX zeer laat s'avonds en onmiddellijk overnachting dicht bij luchthaven
Dag 2: wagen afhalen aan luchthaven en vertrekken richting Palm Springs (overnachting) om even tot rust te komen
Dag 3: via Joshua tree park naar Kingman (misschien stukje route 66)
Dag 4: naar Grand Canyon en overnachting in Williams
Dag 5: terug even Grand Canyon bezichtigen en dan richting Las Vegas
Dag 6: Las Vegas bezichtigen, luieren, zwembad
Dag 7: Las Vegas bezichtigen, luieren, zwembad
Dag 8: vroeg vertrekken, door Death Valley rijden, dan omhoog naar Bishop
Dag 9: door Yosemitee rijden, vanalles bezichtigen en overnachten net buiten Yosemitee, El Portal
Dag 10: naar San Fransisco
Dag 11: San Fransisco - Alcatraz bezoeken
Dag 12: de kustlijn af naar Monterey
Dag 13: het aquarium bezoeken en doorrijden naar Pismo beach of Pacific Grove
Dag 14: via Santa Barbara naar Los Angeles/Hollywood
Dag 15: LA en Universal Studio's
Dag 16: naar Carlsbad in resort met zwembad
Dag 17: Carlsbad - Sea life
Dag 18: Carlsbad - luieren en San Diego bezoeken
Dag 19: Carlsbad - De zoo/LEGOLAND?
Dag 20: Carlsbad - stranden
Dag 21: richting LA, auto inleveren en aan luchthaven slapen
Dag 22: vertrek naar huis

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties en tips!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: alleenstaande mama en 3 kids naar US - route ok?

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ligt alles al vast, of alleen de tickets en de auto?
Zijn al die dagen Carlsbad een must? En waarom een volle dag Grand Canyon en Yosemite alleen maar op doorreis? Je hebt heel weinig tijd voor de parken, en je slaat Bryce en Zion over.
Even ervan uitgaande dat er nog niets vastligt: ik zou het in het begin niet zo rustig doen. Je zult waarschijnlijk vroeg wakker zijn en veel willen doen. Dus rij verder dan Palm Springs.
Williams is geen goede uitvalsbasis voor de Grand Canyon. Je zult op de dag dat je naar Las vegas rijdt echt niet meer terug rijden naar het park, dat kost je alleen al aan rijtijd 3 uur.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Dag 4 zou ik overnachten bij GC zelf, aan de rim vb Bright Angel Lodge.
Dan op dag 5 voormiddag nog wat viewpoints en dan naar LV.

Zelf zou ik 1 dag LV minder doen en die bij Yosemite voegen want daar heb je nu weinig tijd.
Dag 9 heb je de rit van Bishop via Mono Lake (en eventueel Bodie) en de Tioga Pass naar Yosemite.
Met 2 nachten El Portal zou je op dag 10 dan de Yosemite Valley kunnen bezoeken.

Dag 13 begrijp ik niet zo goed. Pacific Grove ligt bij Monterey.
Verder zou ik op de dag 12 in de namiddag het Aquarium bezoeken en eventueel de 17-mile drive doen.
Dan heb je dag 13 helemaal voor het stuk Monterey - Pismo Beach. Je zal hier zeker vaak willen stoppen en de weg is heel kronkelig dus het schiet niet op.

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen, ik reis al enkele jaren alleen met mijn zoon (nu bijna 19).

Marianne gaf aan dat je Page, Zion en Bryce mist in je route.
Dat is wel zo maar als alleen reizende met 3 kinderen wordt het dan misschien ook wel veel en niet meer rustig.
De route zoals jij hem hebt, met enkele kleine aanpassingen, is in mijn ogen prima te doen en zo blijft het voor jezelf ook nog leuk.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Murielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Murielle »

Hallo,

Dank je wel al voor jullie reactie.

Ik heb 15 jaar geleden al Bryce en Zion gedaan en wou deze reis meer afwisseling voor de kinderen en ook niet teveel plannen. Ik heb momenteel alle hotels (met zwembad voor de kids) geboekt via Booking.com (later betalen en annuleren tot 2 dagen vooraf), dus alles is nog mogelijk. Ik heb echter zitten zoeken om dichter bij de Grand Canyon te zitten, maar vind niets. Ik heb idd een kleine vergissing in mijn planning, nl. ik ga kiezen tussen Pacific Grove of Monterey. Die laatste dagen Carlsbad zijn om tot rust te komen en nog even een vaste basis te hebben.

Ik ga die Bright Angel lodge eens bekijken en idd, misschien toch 2 nachten El Portal (afsnoepen van Carlsbad). In Las Vegas dacht ik wel 3 nachten te blijven om toch 2 volle dagen van zwembad en hotels te kunnen genieten. Ik denk dat de kids daar hun ogen gaan uitkijken.

Indien nog ideetjes, altijd welkom!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zonder Bryce en Zion heb je wel meer rust inderdaad (maar minder afwisseling :wink: ). Ik zou dan wel meer tijd uittrekken voor Yosemite, daar kun je erg veel doen. Bij onze kinderen was dat park altijd favoriet. Zie bijvoorbeeld ons 2004- en 2006-verslag.
Voor een overnachting in de GC kun je op deze sites kijken: http://www.grandcanyonlodges.com en http://www.visitgrandcanyon.com. Buiten het park ligt Tusayan goed, daarvandaan kun je ook met de gratis shuttlebus naar het park.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Bright Angel Logde ligt in mijn ogen het beste.
Je zou ook voor de Maswik Lodge kunnen kijken.

Ofwel op 15 min rijden van de rim, in Tusayan overnachten.
Daar zijn meerdere hotels, vb Red Feather Lodge ea

Voor Universal en Seaworld bestaat er een combiticket
Er is ook een combiticket voor parken in San Diego
http://seaworldparks.com/en/seaworld-sa ... rktickets/

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Murielle
Amerika-ontdekker

Re: Reis Murielle: alleenstaande mama en 3 kids naar US - route ok?

Bericht door Murielle »

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik heb ondertussen een paar kleine veranderingen aangebracht:

Dag 1: aankomst LAX zeer laat s'avonds en onmiddellijk overnachting dicht bij luchthaven
Dag 2: wagen afhalen aan luchthaven en vertrekken richting Palm Springs (overnachting) om even tot rust te komen
Dag 3: via Joshua tree park naar Kingman (misschien stukje route 66)
Dag 4: naar Grand Canyon en overnachting in Vallé
Dag 5: terug even Grand Canyon bezichtigen en dan richting Las Vegas
Dag 6: Las Vegas bezichtigen, luieren, zwembad
Dag 7: Las Vegas bezichtigen, luieren, zwembad
Dag 8: vroeg vertrekken, door Death Valley rijden, dan omhoog naar Bishop
Dag 9: door Yosemitee rijden, vanalles bezichtigen en overnachten net buiten Yosemitee, El Portal
Dag 10: een 2de dag in Yosemite en overnachten in Mariposa
Dag 11: naar San Fransisco en daar overnachten
Dag 12: San Fransisco - Alcatraz bezoeken en terug overnachten in SF
Dag 13: de kustlijn af naar Monterey
Dag 14: het aquarium bezoeken en doorrijden naar Pismo beach
Dag 15: via Santa Barbara naar Los Angeles/Hollywood
Dag 16: LA en Universal Studio's en terug overnachten in LA
Dag 17: naar Carlsbad in resort met zwembad
Dag 18: Carlsbad - Sea life
Dag 19: Carlsbad - luieren en San Diego bezoeken
Dag 20: Carlsbad - De zoo/LEGOLAND?
Dag 21: richting LA, auto inleveren en aan luchthaven slapen
Dag 22: vertrek naar huis

Wat vinden jullie? Beter?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is wel beter, maar ik zou het zelf anders doen. Is er niets anders te vinden dan Valle voor de GC? Niet in het park of in Tusayan? Dan kun je de auto eens laten staan.
Die stop in Palm Springs lijkt me ook niet echt nodig; waarom niet wat verder rijden, of gewooon kijken hoe ver je komt?

Voor Yosemite is 2 nachten mooi, een derde nacht zou ook lekker zijn. Waarom niet 2 nachten El Portal? Dat geeft toch ook meer rust dan 1 nacht El Portal en 1 nacht Mariposa. Of doe twee nachten in het park. Zie daarvoor http://www.yosemitepark.com.

Denk eraan dat je Alcatraz moet reserveren, dat kan vanaf 3 maanden van te voren.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Valle of Williams scheelt 10 minuten rijden....daarvoor zou ik dan eerlijk gezegd toch eerder in Williams gaan zitten. Daar is meer te doen. Als je voor Tusayan of in het park kiest is het een ander verhaal.

Verder heb je afhankelijk van hoe je dag 15 indeelt niet heel erg veel tijd voor LA, want ik denk dat de kids na een dag Universal waarschijnlijk niet erg veel puf meer hebben om nog iets in de stad te gaan bezoeken.

Maar verder wel een lekker rustige trip.
Yoshi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Yoshi »

Wij hebben ook overnacht in Valle (of BedRock City) en dat scheelt je toch iets tijd. Er staan 3 huizen en een hotel wat voor 1 overnachting prima is. Prijstechnisch ook een stuk goedkoper dan Tusayan.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Valle is toch al een 50 minuten dichter dan Williams hoor. Het ligt iets over de helft van de afstand Williams - Tusayan.

Waarom geen twee nachten El Portal ? Toch nog zo gemakkelijk voor de bagage. Je wint maar 40 minuutjes door naar Mariposa te gaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Naar Mariposa is meer dan een uur rijden vanaf de vallei. Ik zou 2 nachten in El Portal doen.
Geeft ook wat meer rust als je eens niet moet in- en uitchecken.

Voor Alcatraz reserveer je best vooraf je tickets. Dat kan vanaf 90 dagen voor je bezoekdatum.
http://www.alcatrazcruises.com/

Ik zou echt proberen om het Aquarium in Monterey al op dag 13 te bezoeken.
Zo heb je zeker tijd genoeg voor de rit en stops onderweg naar Pismo Beach.

Groetjes,

Ingrid
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Marcopstal schreef:Valle is toch al een 50 minuten dichter dan Williams hoor. Het ligt iets over de helft van de afstand Williams - Tusayan
Ik vond dat zelf ook al zo vreemd, maar volgens google maps is het 54 min naar Valle. Maar ik zie dat dan de zandweg om het vliegveld helemaal wordt meegepakt. Ik had in de post gisteren gewoon puur de naam grand canyon village en valle ingegeven. Ik dacht ook al dat dat wel erg weinig scheelde met die afstand. Het scheelt inderdaad bijna een half uur.
Murielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Murielle »

Hey,

Dank jullie allemaal voor de reacties!

Ik heb gekeken naar Tusayan, maar daar is nog maar weinig beschikbaar en 1 nacht kost 350€, wat toch echt iets boven budget ligt. Hetzelfde met El Portal. Als ik nog 1 nacht bij reserveer, moet ik 250€ betalen terwijl het in Mariposa 100€ goedkoper is. En ik had gelezen dat Mariposa een heel leuke stad is.

Aquarium in Monterey, dat kan ik idd anders indelen en de tickets voor Alcatraz ga ik bijna bestellen.

Ik heb nog een vraagje:

Voor Las Vegas heb ik momenteel de keuze uit volgende hotels:
MGM Grand
New York New York
Paris Las Vegas

Welk zouden jullie aanraden?

groetjes,

Murielle
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Murielle schreef: Ik heb gekeken naar Tusayan, maar daar is nog maar weinig beschikbaar en 1 nacht kost 350€, wat toch echt iets boven budget ligt.
En in het park zelf? Daar heb je ook wel iets van ongeveer 100 dollar. Waar kijk je trouwens, dat je de prijzen in euro's ziet? Heb je ook bij de motels zelf gekeken?
Murielle schreef: Hetzelfde met El Portal. Als ik nog 1 nacht bij reserveer, moet ik 250€ betalen terwijl het in Mariposa 100€ goedkoper is. En ik had gelezen dat Mariposa een heel leuke stad is.
Heb je naar iets in het park gekeken? een tent in Curry Village of Housekeeping Camp is goedkoper, en erg leuk met kinderen.
Wanneer ben je in Yosemite?

Marianne
Murielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Murielle »

Hallo,

Ik reserveer momenteel alles via booking.com, met mogelijkheid tot annuleren en ter plaatse betalen.

Ik heb idd ook Curry village gezien, maar ik ben er niet helemaal gerust in die tent. Ik ben nl. als vrouw alleen met 3 kids en ik ben bang dat er beren aan de auto gaan zitten. Klinkt misschien belachelijk, maar het zou erg zijn moest er daar iets gebeuren...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je geen eten in de auto laat liggen zullen er geen beten op af komen. Rangers controleren de bewegingen van de beren en als ze naar de campings dreigen te gaan worden ze weggejaagd. Daar zou ik me echt geen zorgen over maken!

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Over die beren zou ik me ook niet al te veel zorgen maken. Mijn zus had de beren gewoon op de campground tussen de campers doorlopen, de rangers waarschuwde ze dat ze beter even van de tuinstoelen af konden gaan en in de camper konden gaan zitten. Dus mijn zus heeft mijn neefje van toen 9 maanden ongeveer in 5 sec van een kleed op de grond geplukt en is de camper ingevlogen, terwijl mijn zwager rustig aan de rangers heeft gevraagd van welke kant de beren evt. zouden komen om de camera in te stellen. Zoals Marianne al zegt. Als je je aan de regels houdt qua eten bewaren is de kans dat er iets gebeurt enorm klein.
Voor Las Vegas heb ik momenteel de keuze uit volgende hotels: MGM Grand, New York New York, Paris Las Vegas
Waarom deze 3 hotels? Qua ligging ligt Paris wel het centraalst. Voor de rest is MGM zoals de naam als zeg enorm 'groot'. Dat is net als Ceasars Palace een hotel om in te verdwalen zo groot. NYNY is wat avontuurlijker.
Ik zou op youtube eens filmpjes bekijken van de zwembaden en de kamers om een keuze te maken. Ik heb altijd het idee dat de zwembaden van het MGM altijd enorm druk zijn. Maar de ervaring is wel mooier dan dat ik van Paris zou zeggen.
Ik zou dan zelf overigens ook the Mirage in je rijtje meenemen. Ik weet overigens niet of overal alle zwembaden geschikt zijn voor kinderen in deze hotels. Ik vond dat namelijk bij de zwembaden van Planet Hollywood bepaald niet. Veel mensen met veel te veel alcohol op in of langs het zwembad.
MarjanE
Amerika-newbie

Bericht door MarjanE »

Hoi Murielle, leuk dat je met je 3 kids gaat! Lef ook! Wij hebben ongeveer de zelfde ronde gemaakt maar dan andersom, maar waren heel blij dat we Bryce en Zion in ons rondje hadden. Wij, mijn vriendin en ik en onze dochter van 16 en zoon van 7, waren blij dat we nergens van te voren hadden geboekt. Op deze manier konden we, als het leuk was of als we eens een dagje wilden luieren, gewoon een nachtje bijboeken. Wij zochten niet per definitie de meest toeristische hotels op maar liever de kleinere met een zwembad(je). We zijn een keer gewaarschuwd voor beren bij het vuilnis in Mammouth Lake maar die hebben we niet zelf gezien. Ik was wel blij dat we in een stenen hotelkamer zaten en niet in een tent;-)) Van te voren had ik op dit forum over allerlei 'enge' dieren gelezen maar ik heb zelf geen beest gezien. Geen mega-spinnen, geen mega-kikkers of schorpioenen en ook geen beren;-)
Wij vonden het reizen met 2 vrouwen en 2 kids erg relaxed in de VS. Je reist natuurlijk in een auto met amerikaans kenteken dus je wordt niet meteen herkend als toerist (of misschien is dit wel weer naief haha). Wij hebben op onze trip door Death Valley, waar ik tegenop zag omdat ik me voorstelde dat bij autopech dit erg ellendig zou zijn, ongeveer 20 liter extra water meegenomen. Had ik ergens gelezen. Voor de rest van de reis hadden we dus water genoeg...
Wij waren heel verrast door Page. Het was bijna bizar hoe we hiernaartoe rijdend in de trillende lucht van de zinderende hitte een auto met boot erachter zagen rijden... Heel lekker gezwommen daar in ieder geval.
In aanvang hadden wij een te kleine auto gehuurd en ik was erg blij met het advies van dit forum dat we beslist een grotere suv moesten huren. We waren heel blij dat we dit advies ter harte hadden genomen.
MarjanE
Amerika-newbie

Bericht door MarjanE »

Ook wij hebben de meeste overnachtingen op booking.com geboekt, de avond van te voren als we wifi hadden. Als we geen wifi hadden, gingen we even bij Denny's iets drinken omdat ze daar altijd wifi hadden. Onze hotels varieerden van € 50 tot € 80.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer