Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sander1975: SF - LA (22 dagen met kinderen)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sander1975
Amerika-newbie

Reis Sander1975: SF - LA (22 dagen met kinderen)

Bericht door Sander1975 »

Beste forumleden, ik ben pas sinds vandaag lid geworden van het forum, maar heb de afgelopen maanden al veel tips op het forum gelezen. Afgelopen zomer heb ik een camperreis inclusief vlucht geboekt via Travelhome voor komende zomer (7 juli t/m 30 juli). Wij reizen met 2 kinderen (11 en 9) en willen daarom af en toe een 'rust'dag. Samen met Travelhome ben ik tot onderstaande route gekomen. In principe zijn alle campings al geboekt, dus ik hoop dat de ervaringsdeskundigen geen hele rare dingen zien. :wink:

Ik ben vooral op zoek naar tips: welke bezienswaardigheden moeten we echt bezoeken, wat zijn leuke wandelingen in de NP, mooie routes/uitzichtpunten/bezienswaardigheden onderweg.

Onze route:

Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco (camper ophalen)
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Monterey
Dag 5: Monterey - Yosemite (overnachting Upper Pines)
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Sequoia (overnachting Lodgepole)
Dag 8: Sequoia - Las Vegas (lange reisdag :( )
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Zion (overnachting Watchman)
Dag 11: Zion - Bryce
Dag 12: Bryce - Page
Dag 13: Page
Dag 14: Page - Grand Canyon (overnachting Mather)
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Lake Havasu
Dag 17: Lake Havasu - Joshua Tree
Dag 18: Joshua Tree - Malibu
Dag 19: Malibu - Los Angeles (camper inleveren)
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles - Amsterdam
Dag 22: aankomst Amsterdam
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Sander1975: SF - LA (22 dagen met kinderen)

Bericht door Marcopstal »

Ik vrees dat een aantal zaken toch wat te rooskleurig gezien zijn. Een "rustdag" zoals je zegt vind ik niet echt in je route.

- Waarom de camper op dag 2 ophalen ? Op die manier maak je je bezoek aan SF moeilijk, dag 3 zou veel beter zijn.
- Wat wil je in Monterey gaan doen ? Veel tijd heb je er niet en als het je om de kustroute te doen is, daarvan is het mooiste stuk voorbij Monterey en dus niet haalbaar.
- de trip naar Sequoia is eigenlijk zinloos, je hebt er geen tijd om ook iets te bezoeken en je mist dan ook nog eens de mooie route over de Sierras via de Tioga Pass. Op dag 8 heb je makkelijk 8 tot 9 uur te rijden !!!! Ik zou Sequoia vergeten en op dag 7 via de Tioga Pass naar Mono Lake rijden. Daar ga je veel meer aan hebben en je zit dan nog "slechts" op 6 uur van Vegas.
- voor Zion is je tijd heel erg beperkt op die wijze. Ik zou eerder hier meer tijd doorbrengen dan in Page.
- na een volle dag GC heeft Lake Havasu eigenlijk geen meerwaarde. Je zou gerust op één dag van de GC naar Joshua Tree kunnen. Houd er wel ook rekening mee dat Joshua Tree bloedheet zal zijn.
- hoe ga je je in LA verplaatsen ? Want zonder eigen vervoer (auto) is dat bijna onhaalbaar.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik weet niet of je nog iets zou willen en kunnen aanpassen, maar mocht dat mogelijk zijn dan zou ik ook Sequoia vergeten en in Lee Vining of Mammoth Lakes overnachten; dan heb je een snellere en mooiere route. In Yosemite kun je ooksequoia's zien, bijvoorbeeld in de Merced Grove. Ik denk dat je wel administratiekosten betaalt als je annuleert, maar die zijn te overzien. Je kunt daar langs rijden als je via de Tioga Pass het park verlaat.
Ook ik zou een extra nacht Zion aanraden, ten kosten van een nacht Page of Grand Canyon. Ik denk dat dat leuker is met de kinderen. Als het mogelijk is om een extra dag Watchman te boeken zou ik dat doen; of ga voor de tweede nacht naar de first cmoe first served camping in Zion.

Misschien hebben jullie iets aan onze reisverslagen; in 2006 waren onze kinderen ook 9 en 11. In de andere verslagen zitten ook delen van jullie route; zie bijvoorbeeeld het 2008-verslag voor Zion.
Voor wandelingen in de parken zie mijn wandelsite.

Marianne
Sander1975
Amerika-newbie

Beste Marcopstal en Marianne, dank voor jullie reacties.

Suggestie om Sequoia NP te laten schieten en via Tioga Pass te rijden zet mij wel aan het denken. Enige reden om Sequoia te bezoeken is inderdaad omdat m'n zoontje en ik de reuzenbomen willen zien. Hoe en waar zouden we het beste de Sequoia's in Yosemite kunnen zien, op weg naar de Tioga Pass? Is de Tioga Pass gemakkelijk te doen met een camper?

Reden om de camper op dag 2 op te halen is omdat we het leuker vinden om op een camping te verblijven dan ik een hotel, we wisten toen niet dat er in omgeving San Francisco weinig mooie campings waren :oops: . We staan nu op de KOA in Petaluma en willen per ferry of bus vanaf Sausalito naar SF.

We gaan naar Monterey om toch een stukje highway 1 te rijden, ook al is het niet het mooiste stukje. In Monterey zit ik te denken aan 17 mile drive of Monterey Bay Aquarium (leuk voor de kinderen?). Page is gepland als rustdag: beetje luieren en zwemmen in Lake Powell.

Is Grand Canyon naar Joshua Tree goed te doen in een dag? We willen graag tussen Seligman en Kingman Route66 pakken.

Laatste 2 dagen in LA hebben we een huurauto. Zitten te denken aan Hollywood (wens van m'n dochter), Santa Monica en Venice beach.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sander1975 schreef: Hoe en waar zouden we het beste de Sequoia's in Yosemite kunnen zien, op weg naar de Tioga Pass? Is de Tioga Pass gemakkelijk te doen met een camper?
Ik heb al aangegeven waar je in Yosemite sequoia's kunt zien. De Tuolumne Grove is ook een mogelijkheid. Zie ook de NPS-site (http://www.nps.gov/yose" onclick="window.open(this.href);return false;) onder Plan Your visit, en bekijk de kaart van het park (links onder Park tools).
De Tioga Pass is goed te doen met een camper.
Van de GC naar Joshua Tree (waar zou je willen overnachten?) is wel te doen, maar ik weet niet of julie onderweg nog iets willen doen, en of je een lange rijdag niet erg vindt.
Je kunt met googlemaps de rijtijd bekijken; reken met een camper wel iets extra.

Marianne
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Sander1975 schreef:In Monterey zit ik te denken aan 17 mile drive of Monterey Bay Aquarium (leuk voor de kinderen?).
De 17-Mile Drive is een mooi stuk natuur langs de kust en is zeker de moeite waard om te rijden. Het is een stukje tolweg.
Het Aquarium is bijzonder mooi en leerzaam, ook voor kinderen. De entree is niet goedkoop, maar zeker de prijs waard.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In principe is er in en om Monterey voldoende te doen om je een dag bezig te houden. Alleen puur voor de kustweg is het niet echt interessant. Het 'bekende' mooiste deel van de kustweg ligt namelijk onder Carmel by the sea tot aan zeg, Cambria. Maar de 17mile drive en het aquarium en evt een walvistocht is goed in 1 dag te doen.
Is Grand Canyon naar Joshua Tree goed te doen in een dag? We willen graag tussen Seligman en Kingman Route66 pakken.
Het mooiste stuk route66 op de route tussen Williams en Los Angeles is eigenlijk tussen Kingman en (zeg even) Needles. Rij van Kingman naar Oatman over de Sitgreaves pass en ga de ezeltjes op straat in Oatman bekijken. Dat is veel interessanter dan het stuk tussen Seligman en Kingman (al is er in Seligman en in Hackberry ook wat oude route66 memorabilia langs de kant te zien).
Met de volle dag Grand Canyon en ook nog meer dan een halve dag als je van Page komt ben ik het met Marcopstal eens dat Lake Havasu geen meerwaarde heeft. Ik weet niet waar je overnacht bij Joshua Tree, maar je kan makkelijk naar bv twentynine palms rijden, ook via route66. Dan de avond en evt de ochtend erna Joshua Tree doen (reken ook daar op een graad of 40) en dan door naar Malibu. Je kan die dag die je hier dan zou winnen m.i. het beste bij Zion plaatsen.
Laatste 2 dagen in LA hebben we een huurauto. Zitten te denken aan Hollywood (wens van m'n dochter), Santa Monica en Venice beach.
Santa Monica en Venice zou je mooi kunnen combineren als je bv fietsen huurt. Over het fietspad bij het strand is dat goed te doen. Hollywood zelf heb je waarschijnlijk heel snel wel gezien. Doe daar een celebrity tour (of koop een kaart en rij de tour zelf) en bezoek bv Griffith Observatory, of rij de Mulholland drive.
Sander1975
Amerika-newbie

Beste forumleden, wat vinden jullie van de volgende aanpassingen?

Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Monterey
Dag 5: Monterey - Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Mono Lake
Dag 8: Mono Lake - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion - Bryce
Dag 13: Bryce - Page
Dag 14: Page
Dag 15: Page - Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Lake Havasu
Dag 17: Lake Havasu - Joshua Tree
Dag 18: Joshua Tree - Malibu
Dag 19: Malibu - LA
Dag 20: LA
Dag 21: LA - Amsterdam
Dag 22: Amsterdam

Ik heb dus 1 dag GC laten vallen voor een dag extra Zion en Seqouia ingewisseld voor Lake Mono. Page wil ik graag handhaven als rustdag en Lake Havasu als tussenstop naar Joshua Tree. E.e.a is wel even werk om diverse reserveringen om te boeken, maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald :lol:

Ik hoop wel dat ik mijn Antelope Canyon Tour bij Navajo Tours kan omboeken, heb gereserveerd voor 11 uur.
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

Stukken beter maar zou toch Monterey vergeten denk ik. De highway 1 gaat echt om de Big sur en dat is het gedeelte waar je niet komt.

De 17Mile drive is het mooiste stukje van de kust tot en met Monterey, maar daar mag je volgens mij helemaal niet op met de camper. Voor alleen een aquarium zou ik daar niet helemaal heen rijden en eerder een dag Las Vegas, LA of Yosemite toevoegen. Een andere optie is Monument Valley meepakken in je route tussen Page en de Grand Canyon.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik dacht dat alleen motoren niet toegestaan waren op de 17-mile drive.

Wat wil je toch in Lake Havasu City doen? Hou er ook rekening mee dat veel vd 'bekende' stukken van Joshua Tree NP aan de noordkant van het park liggen. Zeg maar tussen Twentynine Palms en Joshua Tree/Yucca Valley. Ik zou zeggen pak dan route66 en rij tot Needles?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Prima aanpassingen!
Monterey is leuk om te bezoeken. Alvast richting Yosemite rijden zou ook kunnen. Met dan misschien een overnachting in de buurt van Sonora. Dan kun je naar het Columbia SHP, of naar het Calaveras big Trees SP. Zie voor het eerste ons 2006-verslag en voor Calaveras ons 2013-verslag (1 juni).
Ik ken Lake Havasu of Needles niet. Ik zou gewoon voor een leuke camping gaan met voldoende schaduw en een zwembad. Met maar 1 nacht GC zou Williams of Kingman misschien beter zijn.
In Joshua Tree kamperen lijkt me mooi, maar niet in de zomer. Ik dacht dat er in Twnetynine Palms wel een camping was met de nodige voorzieningen. Dan kun je daar het park binnenrijden en de Park boulevard volgen. Zie bijvoorbeeld ons 2002-verslag daarvoor.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Deze route is in mijn ogen al een stuk beter. :thumbup:

Misschien heb je voor de overnachting na Yosemite iets aan de tip van forumlid Marenko in dit topic over een camping bij Convict Lake.

Het is ongeveer 35 jaar geleden dat ik in Lake Havasu City was. Wat ik me herinner: London Bridge, die voor mij geen "must see" is, en de hitte. Ik hoef er in ieder geval niet meer heen.

Succes
Groet,

Old Faithful
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Je aangepaste route is veel beter.

Persoonlijk vind ik het erg leuk in Monterey maar ik zou het in jullie route toch niet doen.

Zoals Marianne ook al voorstelde, rijd die dag al richting Yosemite.
Jij en je zoon kunnen dan toch de grote bomen zien bij bv Calaveras Big Trees SP. Ook Columbia Historic SP is erg leuk met kinderen (het is een wild west stijl dorpje en je kan er goud zoeken).

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
TsiisSkaaf
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door TsiisSkaaf »

Sander1975 schreef: Reden om de camper op dag 2 op te halen is omdat we het leuker vinden om op een camping te verblijven dan ik een hotel, we wisten toen niet dat er in omgeving San Francisco weinig mooie campings waren :oops: . We staan nu op de KOA in Petaluma en willen per ferry of bus vanaf Sausalito naar SF.
Je kunt voor San Francisco kijken naar Marin RV Park. Vanaf hier is het tien tot vijftien minuten lopen naar de ferry. Camping is niet uitgebreid, maar wel op mooie reisafstand van SF en meer heb je niet nodig voor alleen overnachten. Ze hebben wel een klein zwembad.

Koop in SF een meerdagenkaart voor het openbaar vervoer. Hiermee kan je onbeperkt in de kabel tram en stadsbussen stappen. Een dagkaart was volgens mij al goedkoper als twee enkeltjes kabeltram.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer