Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis zalmanium: west USA 13d, meeste 23d, waarom? Incl. planning
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis zalmanium: west USA 13d, meeste 23d, waarom? Incl. planning
Een prima route vind ik. Een paar dingetjes waar hij dan even wat uitleg bij kan geven? Op zich is er bijvoorbeeld niets mis met Phoenix - Flagstaff, want er is onderweg voldoende te bekijken. Maar waar overnacht je bij de Grand Canyon dan? Daarvoor ligt Flagstaff namelijk weer niet handig. Dan zou je beter (in volgorde qua afstand) het park zelf, bv Bright Angel lodge, Tusayan, Valle of Williams (laatste 2 liggen al op een uur rijden) kunnen doen dan Flagstaff.
Verder dus een prima route. Ik zou alleen de kustroute persoonlijk wat knijpen door van Monterey niet naar Santa Barbara, maar tot Morro Bay of Pismo Beach te rijden. Dan heb je onderweg wat meer tijd om uit te stappen. Maar wil je dat niet dan kun je wel doorrijden naar Santa Barbara. Maar reken erop dat je daar die dag dan normaal gesproken niet veel meer kunt doen behalve je hotel opzoeken.
info over hw : http://www.allesamerika.com/california-highway-1.htmlen http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... te#p791183
Verder (maar dat is ook persoonlijk) zou ik er ook 1 dag SF vanaf halen en die of bij Sedona (dan heb je die nacht Flagstaff eigenlijk weer niet nodig) of bij Page of bij Yosemite zetten.
Ik denk alleen dat je op dit moment gemiddeld zeker €100 per nacht kwijt bent aan overnachtingen. Dus als je de €500 daarvoor haalt zou erg knap zijn. Wij zijn voor de zuidwest trips die we met 2 man gedaan hebben gemiddeld zo'n €1000 per week pp kwijt. Dus voor de hele vakantie zo rond de €3000 pp
Verder dus een prima route. Ik zou alleen de kustroute persoonlijk wat knijpen door van Monterey niet naar Santa Barbara, maar tot Morro Bay of Pismo Beach te rijden. Dan heb je onderweg wat meer tijd om uit te stappen. Maar wil je dat niet dan kun je wel doorrijden naar Santa Barbara. Maar reken erop dat je daar die dag dan normaal gesproken niet veel meer kunt doen behalve je hotel opzoeken.
info over hw : http://www.allesamerika.com/california-highway-1.htmlen http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... te#p791183
Verder (maar dat is ook persoonlijk) zou ik er ook 1 dag SF vanaf halen en die of bij Sedona (dan heb je die nacht Flagstaff eigenlijk weer niet nodig) of bij Page of bij Yosemite zetten.
Ik denk alleen dat je op dit moment gemiddeld zeker €100 per nacht kwijt bent aan overnachtingen. Dus als je de €500 daarvoor haalt zou erg knap zijn. Wij zijn voor de zuidwest trips die we met 2 man gedaan hebben gemiddeld zo'n €1000 per week pp kwijt. Dus voor de hele vakantie zo rond de €3000 pp
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
bedankt voor je reactie, ik zal dit eens moeten bestuderen hoe we dit kunnen aanpassen.
We overnachten in Bellemont voor de Grand Canyon, dus we overnachten 3x in Bellemont (en niet Flagstaff).
Santa Barbara, maar tot Morro Bay of Pismo Beach -> dit moet ik bekijken want het hotel van SB is al geboekt.
De dagen van SF zijn zo gekozen dat we de aankomstdatum en vertrekdatum kunnen inkorten of uitrekken. Een nacht afhalen gaat dan weer niet omdat het hotel geboekt is.
Op 2 hotels na zijn alle hotels geboekt en we zouden aan 2813€ komen voor 4 personen
Momenteel zitten we aan 1500€ pp voor vlucht + auto + overnachtingen wat nog vrij goed meevalt.
Nog andere tips voor de reis zelf, vind het wel interessant om op voorhand te weten, dan kan ik dit allemaal eventueel aanpassen.
We overnachten in Bellemont voor de Grand Canyon, dus we overnachten 3x in Bellemont (en niet Flagstaff).
Santa Barbara, maar tot Morro Bay of Pismo Beach -> dit moet ik bekijken want het hotel van SB is al geboekt.
De dagen van SF zijn zo gekozen dat we de aankomstdatum en vertrekdatum kunnen inkorten of uitrekken. Een nacht afhalen gaat dan weer niet omdat het hotel geboekt is.
Op 2 hotels na zijn alle hotels geboekt en we zouden aan 2813€ komen voor 4 personen

Momenteel zitten we aan 1500€ pp voor vlucht + auto + overnachtingen wat nog vrij goed meevalt.
Nog andere tips voor de reis zelf, vind het wel interessant om op voorhand te weten, dan kan ik dit allemaal eventueel aanpassen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bellemont is ook nog niet echt gunstig voor de GC, maargoed, dan maar een stuk extra rijden natuurlijk. Ik zou wel proberen om iig 1 dag de zonsopkomst bij de GC mee te pakken en dat is dan dus echt vroeg opstaan. Zoals ik al zei, het kan wel, maar het is niet ideaal.
Heb je nou alles zelf geboekt of voor je laten boeken door een reisbureau ofzo? Anders zou je eens kunnen kijken of dat hotel in SB niet gewoon gratis te annuleren is. Nogmaals. Er zijn er genoeg die makkelijk naar Santa Barbara rijden hoor. Het ligt er compleet aan wat je onderweg allemaal wilt doen en hoe vaak je stopt. Maar reken er iig op dat je hier bijna de hele dag wel mee kwijt bent.
Ik zou zo'n 100 euro pp rekenen voor benzine en reken erop dat je behalve je routeafstand minimaal 500 km extra maakt tussen bezienswaardigheden, in de parken en het op en neer rijden naar restaurants of gewoon een sightseeing ritje.
Koop als je de GC binnengaat direct een Amerika the Beautiful pas voor $80, dan hoef je verder tijdens je vakantie alleen dat pasje bij ingangen van NP te laten zien en je bent goedkoper uit dan elk park los te betalen. Hou er wel rekening mee dat mochten jullie volgend jaar terug gaan of jullie vrienden dat zij dan ook beter 1 handtekening erop kunnen zetten.
€1500 voor de vlucht, auto en overnachtingen is prima. Vergeet alleen niet dat een ijsje hier, hamburgertje daar, even een keer shoppen snel het budget omhoog kan gooien. Nu kun je overigens op veel plekken ook goedkoop eten hoor. Maar het is wel handig om na aankomst of de dag erna een koelbox te kopen en gewoon brood en beleg of wat lekkers bij een supermarkt te kopen voor onderweg of bv lunch. Koelbox kost wat dat betreft geen drol en je hebt ze in alle soorten en maten.
Heb je nou alles zelf geboekt of voor je laten boeken door een reisbureau ofzo? Anders zou je eens kunnen kijken of dat hotel in SB niet gewoon gratis te annuleren is. Nogmaals. Er zijn er genoeg die makkelijk naar Santa Barbara rijden hoor. Het ligt er compleet aan wat je onderweg allemaal wilt doen en hoe vaak je stopt. Maar reken er iig op dat je hier bijna de hele dag wel mee kwijt bent.
Ik zou zo'n 100 euro pp rekenen voor benzine en reken erop dat je behalve je routeafstand minimaal 500 km extra maakt tussen bezienswaardigheden, in de parken en het op en neer rijden naar restaurants of gewoon een sightseeing ritje.
Koop als je de GC binnengaat direct een Amerika the Beautiful pas voor $80, dan hoef je verder tijdens je vakantie alleen dat pasje bij ingangen van NP te laten zien en je bent goedkoper uit dan elk park los te betalen. Hou er wel rekening mee dat mochten jullie volgend jaar terug gaan of jullie vrienden dat zij dan ook beter 1 handtekening erop kunnen zetten.
€1500 voor de vlucht, auto en overnachtingen is prima. Vergeet alleen niet dat een ijsje hier, hamburgertje daar, even een keer shoppen snel het budget omhoog kan gooien. Nu kun je overigens op veel plekken ook goedkoop eten hoor. Maar het is wel handig om na aankomst of de dag erna een koelbox te kopen en gewoon brood en beleg of wat lekkers bij een supermarkt te kopen voor onderweg of bv lunch. Koelbox kost wat dat betreft geen drol en je hebt ze in alle soorten en maten.
-
- Amerika-ontdekker
Ach, het budget was enkel om leftie verder te helpen, daarover stel ik hier geen vragen en ik wil het er eigenlijk niet over hebben. Daar doet ieder zijn ding mee. Maar ik ben zeker niet van plan om tot de laatste cent uit te sparen of andersom. Ik heb hier liever echte raad, dan raad die op "een" budget zijn aangepast. Ik bekijk liever of de raad daarna bij ons budget past.
Ik heb alles zelf geboekt dus ik kan perfect annuleren inderdaad, ik zal de Santa Barbara kwestie eens nakijken
Eens kijken naar Morro Bay of Pismo Beach. Thx voor de tip.
53 min ipv 1u18 is het verschil naar Grand Canyon van bvb Williams vs Flagstaff. De andere hotels zijn tot 5x duurder. Dus ik denk niet dat het zo'n verschil uitmaakt, of ben ik mis? Het zal wel vroeger opstaan zijn.
America the Beautiful pas onthou ik zeker ook! thx
•Covers the pass owner and three (3) accompanying adults age 16 and older at sites where per person entrance fees are charged
-> dit betekent dat je met 1 pass, met 4 binnenkunt. Welke Nationale Parken zijn dat ? Zion, Yosemite, ... ook?
Ik heb alles zelf geboekt dus ik kan perfect annuleren inderdaad, ik zal de Santa Barbara kwestie eens nakijken

53 min ipv 1u18 is het verschil naar Grand Canyon van bvb Williams vs Flagstaff. De andere hotels zijn tot 5x duurder. Dus ik denk niet dat het zo'n verschil uitmaakt, of ben ik mis? Het zal wel vroeger opstaan zijn.
America the Beautiful pas onthou ik zeker ook! thx
•Covers the pass owner and three (3) accompanying adults age 16 and older at sites where per person entrance fees are charged
-> dit betekent dat je met 1 pass, met 4 binnenkunt. Welke Nationale Parken zijn dat ? Zion, Yosemite, ... ook?
Alle Nationale Parken.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wel heel prettig om aan de rim te zittne. Geen reistijd is wel erg prettig als je een zonsopkomst of -ondergang mee wilt maken.zalmanium schreef: 53 min ipv 1u18 is het verschil naar Grand Canyon van bvb Williams vs Flagstaff. De andere hotels zijn tot 5x duurder. Dus ik denk niet dat het zo'n verschil uitmaakt, of ben ik mis? Het zal wel vroeger opstaan zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat het prijsverschil zo groot is. Er zijn lodges in het park (Bright Angel Lodge en Maswik Lodge) waar je voor 100 dollar kunt overnachten. Je kunt altijd eens kijken of er iets vrij komt. Kijk daarvoor op http://www.grandcanyonlodges.com. Of kijk op http://www.visitgrandcanyon.com voor de Yavapai Lodge. Die kost ongeveer 150 dollar; met 4 perosnen valt dat ook nog wel mee. Misschien 1 nacht in het park en een nacht er buiten?
Kijk eens in mijn 2011-verslag voor de Maswik Lodge en ons 2013-verslag voor de Yavapai Lodge.
Marianne
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 09 apr 2015, 19:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link werkend gemaakt
Reden: Link werkend gemaakt
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Soms is goed lezen of even google ook makkelijk

What are the passes good for?
The passes provide entrance or access to more than 2,000 Federal recreation sites.
The Senior and Access Passes may also provide the pass owner a discount on some Expanded Amenity Fees such as camping. (Please contact a site directly if you have a question about pass acceptance and fees).
Where can I use my pass?
The passes are valid at more than 2,000 Federal recreation sites where Entrance or Standard Amenity Fee(s) are charged by the following agencies:
Bureau of Land Management (BLM) http://www.blm.gov
Bureau of Reclamation (Reclamation) http://www.usbr.gov
Fish and Wildlife Service (FWS) http://www.fws.gov
USDA Forest Service (USDA FS) http://www.fs.usda.gov
National Park Service (NPS) http://www.nps.gov
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de links.
De eerste link is al volzet.
De tweede link niet, per Koppel is het voor 2 dagen 275€.
In flagstaff betalen we voor 3 dagen, voor 4 personen, 221€.
Maw meer dan het dubbele van de prijs, maar ik zal misschien kijken om de laatste dag dan in GC te boeken
Had de pass al gegoogled maar het leek te mooi om waar te zijn, één pass voor 4 personen, dat is dus 20$ p.p. voor alle parken
De eerste link is al volzet.
De tweede link niet, per Koppel is het voor 2 dagen 275€.
In flagstaff betalen we voor 3 dagen, voor 4 personen, 221€.
Maw meer dan het dubbele van de prijs, maar ik zal misschien kijken om de laatste dag dan in GC te boeken

Had de pass al gegoogled maar het leek te mooi om waar te zijn, één pass voor 4 personen, dat is dus 20$ p.p. voor alle parken

Wij hebben voor de GC altijd in Williams geslapen, nog niet aan de rim zelf. Ik vind het op zich geen probleem, je weet gewoon dat je een stukje moet rijden. Zo veel is het ook niet, je bezoek wordt er heus niet korter van. Vind ik 
Dit jaar gaan we voor het eerst aan de rim slapen, gewoon om dat eens gedaan te hebben. Maar eerlijk gezegd vind ik het wel veel dagen Grand Canyon. Dat zou voor mij gerust een dag minder mogen, of ben je van plan om naar beneden te lopen? Anders zou ik die dag nog bij Page durven zetten, of rond Phoenix/Flagstaff/Sedona? Maar dat heb je misschien al uitgezocht en niet interessant genoeg bevonden, dat kan natuurlijk.
En als je van Zion naar Las Vegas rijdt, kun je misschien via Valley of Fire SP rijden. Dat vond ik zeker knap om te zien, al is het niet zo heel groot (en steevast bloedheet).
De America The Beautiful Pass is inderdaad geldig voor alle Nationale Parken, maar ook voor verschillende NRA's (zoals Glen Canyon en Lake Mead) en National Forests. Op de website van het park dat je wilt bezoeken, staat altijd wel vermeld welke passen wel en niet. Alleen de State Parks zijn natuurlijk altijd nog afzonderlijk te betalen.
Edit: Ik zie nu net dat Sedona in de eerste versie zat, maar daarna gesneuveld is. Maar zoals ik zeg, ik vind dat je genoeg dagen hebt om er wel langs te gaan. Dan niet zozeer voor Sedona zelf, maar wel voor de omgeving en de weg erheen. Dus uit tijdsgebrek zou ik het niet laten.

Dit jaar gaan we voor het eerst aan de rim slapen, gewoon om dat eens gedaan te hebben. Maar eerlijk gezegd vind ik het wel veel dagen Grand Canyon. Dat zou voor mij gerust een dag minder mogen, of ben je van plan om naar beneden te lopen? Anders zou ik die dag nog bij Page durven zetten, of rond Phoenix/Flagstaff/Sedona? Maar dat heb je misschien al uitgezocht en niet interessant genoeg bevonden, dat kan natuurlijk.
En als je van Zion naar Las Vegas rijdt, kun je misschien via Valley of Fire SP rijden. Dat vond ik zeker knap om te zien, al is het niet zo heel groot (en steevast bloedheet).
De America The Beautiful Pass is inderdaad geldig voor alle Nationale Parken, maar ook voor verschillende NRA's (zoals Glen Canyon en Lake Mead) en National Forests. Op de website van het park dat je wilt bezoeken, staat altijd wel vermeld welke passen wel en niet. Alleen de State Parks zijn natuurlijk altijd nog afzonderlijk te betalen.
Edit: Ik zie nu net dat Sedona in de eerste versie zat, maar daarna gesneuveld is. Maar zoals ik zeg, ik vind dat je genoeg dagen hebt om er wel langs te gaan. Dan niet zozeer voor Sedona zelf, maar wel voor de omgeving en de weg erheen. Dus uit tijdsgebrek zou ik het niet laten.
Nou, niet alle parken. Voor Monument Valley moet je extra betalen ($ 20,-- per car) en ook voor Antelope Canyon.
Niet voor alle parken, maar voor alle Nationale Parken. Monument Valley en Antelope Canyon vallen niet onder de NP's, maar onder de Navajo Nation, en zijn dus inderdaad nog te betalen. Net als Four Corners en Canyon de Chelly. En die zijn vaak best nog prijzig.
-
- Amerika-ontdekker
Valley of Fire zat er bij ons ook al tussen, leuk dat er zo veel zaken overeenkomen met jullie commentaar.
Dit was de planning van Grand Canyon:
3 flagstaff
Slide Rock State park
Grand Canyon (Bellemont overnachting)
4 Grand Canyon (Bellemont overnachting)
Alle viewpoints
5 Grand Canyon
Monument Valley
Bellemont
6 Monument Valley
Page
Dit was de planning van Grand Canyon:
3 flagstaff
Slide Rock State park
Grand Canyon (Bellemont overnachting)
4 Grand Canyon (Bellemont overnachting)
Alle viewpoints
5 Grand Canyon
Monument Valley
Bellemont
6 Monument Valley
Page
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dat wat onduidelijk. De route was toch zo?
1 AMS/BRU - Phoenix
2 Phoenix - Flagstaff
3 Flagstaff - Grand Canyon
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon - Monument Valley
6 Monument Valley - Page
Dan zou ik op dag 2 via Sedona/Slide Rock SP rijden, het is jammer van de tijd bij de Grand Canyon om op dag 3 daar naar toe te gaan.
Uit dit schema begrijp ik dat je bij MV overnacht, maar je hebt het bij dag 5 weer over Bellemont. Ik neem aan dat je dan via de GC naar MV rijdt en daar overnacht en niet weer in Bellemont?
Marianne
1 AMS/BRU - Phoenix
2 Phoenix - Flagstaff
3 Flagstaff - Grand Canyon
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon - Monument Valley
6 Monument Valley - Page
Dan zou ik op dag 2 via Sedona/Slide Rock SP rijden, het is jammer van de tijd bij de Grand Canyon om op dag 3 daar naar toe te gaan.
Uit dit schema begrijp ik dat je bij MV overnacht, maar je hebt het bij dag 5 weer over Bellemont. Ik neem aan dat je dan via de GC naar MV rijdt en daar overnacht en niet weer in Bellemont?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
ik merk dat er toch wel een paar fouten zijn in mijn excel file ten opzichte van wat we echt hebben geboekt, ik zal die fouten eruit halen en een nieuwe thread aanmaken dan.
De commentaar van hier zal ik ook op een apart excel blad zetten dat ik het later ook kan aanpassen.
Ik zal de link ook hier posten dan.
De commentaar van hier zal ik ook op een apart excel blad zetten dat ik het later ook kan aanpassen.
Ik zal de link ook hier posten dan.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maak aub geen nieuwe thread aan, maar ga hier gewoon verder met je nieuwe verhaal. Dat maakt nl niets uit.
-
- Amerika-ontdekker
Ok dan 
Dit is de volledige planning:
1 BRU - Phoenix
2 Phoenix
Apache Trail
goldfield ghost town
Montezuma castle
prescott
cottonwood
jerome
Sedona
Flagstaff
Bellemont
3 Bellemont
Slide Rock State park
Grand Canyon
Bellemont
4 Bellemont
Grand Canyon alle viewpoints
Bellemont !! Proberen hier aan grand canyon te slapen zonsondergang
5 Bellemont !! Proberen hier aan grand canyon op te staan zonsopgang
Grand Canyon
Monument Valley
6 Monument Valley
Page
7 Page
Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Glenn Canyon Dam, Lake Powell, Toadstool Hoodoos, ...
Bryce
8 Bryce canyon
Zion
9 Zion
10 Zion
valley of fire sp
via de 260 en 89a een ommetje kunnen maken richting cottonwood - Jerome
Slide Rock state park
lake mead
hoover dam
Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas
Pahrump
Ashford Junction
badwater basin
Artists Drive
zabriskie
dantes view met zonsondergang
furnace creek
Death Valley
13 death valley
lone pine
bishop
mammoth lakes
june lake
14 june lake
lee vining
tenaya lake
bodie ghost town
glacier point
The Mist Trail - happy isles
happy isles
yosemite
15 yosemite
16 Yosemite
SF
17 San Francisco
18 San Francisco
Union Square - China Town North Beach - Fisherman's Wharf - Fort Mason - Lombard Street - Golden Gate Bridge - alcatraz19
San Francisco
20 San Francisco vertrekken
apple headquarters Cupertino
Monterey
21 Kustlijn
tussen santa cruz en santa barbara overnachten
San Simeon/Cambria/Morro Bay-morro rock/San Luis Obispo/Pismo beach -
big sur - Carmel - Point Lobos - Andrew molera state park -
Andrew molera state park - Mc Way Falls - Julia Pfeiffer Burns State Park - )
San Jose/cupertino/apple/santa cruz tussen
Nu santa barbara, te veranderen naar Morro Bay of Pismo Beach
22 Nu santa barbara, te veranderen naar Morro Bay of Pismo Beach
Los Angeles
23 Los Angeles
Beverly hills (- Julia Pfeiffer Burns State Park - Solvang)
24 los angeles - los angeles (- Malibu - Santa Monica - Bel-Air UCLA - Beverly Hills - Walk of Fame @34.101571,-118.328075 - )
24 - LA natuur (strand, bergen, Mullholland Drive Santa Monica Mountains - Hollywood letters @34.11923,-118.301607 !!vroeg nr Sunset Ranch (3400 North Beachwood drive))!!- Warner Bros studios - )
25 LA - BRU
De kleine letters geven weer wat we ongeveer van plan zijn, indien de schrijfwijze niet duidelijk is, gewoon negeren en dan komt het op hetzelfde neer als de vorige planning maar dan wel in de goede volgorde.

Dit is de volledige planning:
1 BRU - Phoenix
2 Phoenix
Apache Trail
goldfield ghost town
Montezuma castle
prescott
cottonwood
jerome
Sedona
Flagstaff
Bellemont
3 Bellemont
Slide Rock State park
Grand Canyon
Bellemont
4 Bellemont
Grand Canyon alle viewpoints
Bellemont !! Proberen hier aan grand canyon te slapen zonsondergang
5 Bellemont !! Proberen hier aan grand canyon op te staan zonsopgang
Grand Canyon
Monument Valley
6 Monument Valley
Page
7 Page
Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Glenn Canyon Dam, Lake Powell, Toadstool Hoodoos, ...
Bryce
8 Bryce canyon
Zion
9 Zion
10 Zion
valley of fire sp
via de 260 en 89a een ommetje kunnen maken richting cottonwood - Jerome
Slide Rock state park
lake mead
hoover dam
Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas
Pahrump
Ashford Junction
badwater basin
Artists Drive
zabriskie
dantes view met zonsondergang
furnace creek
Death Valley
13 death valley
lone pine
bishop
mammoth lakes
june lake
14 june lake
lee vining
tenaya lake
bodie ghost town
glacier point
The Mist Trail - happy isles
happy isles
yosemite
15 yosemite
16 Yosemite
SF
17 San Francisco
18 San Francisco
Union Square - China Town North Beach - Fisherman's Wharf - Fort Mason - Lombard Street - Golden Gate Bridge - alcatraz19
San Francisco
20 San Francisco vertrekken
apple headquarters Cupertino
Monterey
21 Kustlijn
tussen santa cruz en santa barbara overnachten
San Simeon/Cambria/Morro Bay-morro rock/San Luis Obispo/Pismo beach -
big sur - Carmel - Point Lobos - Andrew molera state park -
Andrew molera state park - Mc Way Falls - Julia Pfeiffer Burns State Park - )
San Jose/cupertino/apple/santa cruz tussen
Nu santa barbara, te veranderen naar Morro Bay of Pismo Beach
22 Nu santa barbara, te veranderen naar Morro Bay of Pismo Beach
Los Angeles
23 Los Angeles
24 los angeles - los angeles (- Malibu - Santa Monica - Bel-Air UCLA - Beverly Hills - Walk of Fame @34.101571,-118.328075 - )
24 - LA natuur (strand, bergen, Mullholland Drive Santa Monica Mountains - Hollywood letters @34.11923,-118.301607 !!vroeg nr Sunset Ranch (3400 North Beachwood drive))!!- Warner Bros studios - )
25 LA - BRU
De kleine letters geven weer wat we ongeveer van plan zijn, indien de schrijfwijze niet duidelijk is, gewoon negeren en dan komt het op hetzelfde neer als de vorige planning maar dan wel in de goede volgorde.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat er bij dag 10 staat klopt natuurlijk niet.
Probeer je te beperken tot de bezienswaardigheden.
Waarom bijvoorbeeld Lone Pine, Mammoth Lakes en Lee Vining vermelden als je daar toch niet overnacht?
Kijk ook eens wat je in Yosemite wilt doen; Happy Isles is geen doel op zich.
Ik blijf het onhandig vinden om weer terug te rijden naar Slide Rock SP op dezelfde dag dat je de GC wilt bezoeken, maar je zit op dag 2 al aardig vol. Wellicht te vol?
Marianne
Probeer je te beperken tot de bezienswaardigheden.
Waarom bijvoorbeeld Lone Pine, Mammoth Lakes en Lee Vining vermelden als je daar toch niet overnacht?
Kijk ook eens wat je in Yosemite wilt doen; Happy Isles is geen doel op zich.
Ik blijf het onhandig vinden om weer terug te rijden naar Slide Rock SP op dezelfde dag dat je de GC wilt bezoeken, maar je zit op dag 2 al aardig vol. Wellicht te vol?
Marianne
-
- Amerikafan
Dag 2 zou ik zeker in Sedona overnachten, die dag zit al erg vol en het is er prachtig mooi. De volgende ochtend kan je dan vroeg naar Slide Rock SP, het kan daar in de loop van de dag heel druk worden. In de middag eventueel nog een mooie wandeling in Sedona, en dan naar Flagstaff en Bellemont. Dag 4 heb je dan helemaal voor de Grand Canyon.
Saskia
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je Gold Field and Montezuma wil bekijken die dag 2 zal het al behoorlijk laat zijn dat je in Sedona aankomt. Vergeet de rest die dag.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien dat je toch ook eens een keer naar de schrijfwijze in andere topics moet kijken, want het is niet echt duidelijk soms. Dag 1 begin je nochtans zo goed, maar dan stopt het bij dag 2 al

Julia PB SP en Solvang??? Dan zou bij dag 22 moeten komen te staan als je van Pismo Beach/Morro Bayern naar LA gaat.23 Los Angeles
Ik zou ook Malibu al meepakken op de dag dat je NAAR Los Angeles toegaat. Je wilt LA niet kriskras doorrijden namelijk, maak daar een goed plan voor.24 los angeles - los angeles (- Malibu - Santa Monica - Bel-Air UCLA - Beverly Hills - Walk of Fame @34.101571,-118.328075 - )
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4822 Weergaves
-
Laatste bericht door Tessaatje88
-
- 3 Reacties