Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis wilbro51: west amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wilbro51
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis wilbro51: west amerika

Bericht door wilbro51 »

Hallo Marianne.
Ja het is de reis die Arno aangeeft maar we hebben hem wel aangepast.
We hebben bv zelf alle hotels uitgezocht waar we overnachten.
De reis gaat van Anaheim naar Palm Springs.
Palm Springs naar Scottsdale.
Scottsdale naar Flagstaff.
Flagstaff naar Page.
Page naar Bryce Canyon.
Bryce Canyon naar Las Vegas.
Las Vegas naar Death Valley.
Death Valley naar Bakersfield.
Bakersfield naar Yosimite.
Yosimite naar San Francisco.
San Francisco naar Pismo Beach.
Pismo Beach naar Los Angeles.
In Bryce , Las Vegas en San Francisco verblijven we 2 nachten.
Omdat mijn vrouw niet rijd en ik dus de hele vakantie achter het stuur zit heb ik ervoor gekozen om de afstand tussen Death Valley en Yosimite ( 515 km ) te halveren vandaar onze overnachting in Bakersfield , deze plaats ligt zo'n beetje halverwege.
We rijden de blijkbaar hele mooie kustweg van San Francisco naar Los Angeles ook vanaf SF omdat je dan aan de zeezijde rijd en dit een mooier uitzicht geeft volgens het reisbureau.
Ik ben al wel een beetje zenuwachtig wat betreft het rijden in de USA , ook alvast maar een keer gaan oefenen om met een automaat te rijden.
Mvgr. Frank van den Broek.

Topic gekopieerd van het voorsteltopic
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hallo wilbro51

Bericht door PSVwally »

Ligt heel de reis nu vast, of zou je nog dingen aan kunnen/willen passen als dat aangegeven wordt?

Ik zou namelijk zeker bakersfield omzetten naar Mammoth Lakes. Scottsdale eruit halen en daarvoor een extra nacht bij Yosemite zetten. En dan Palm Springs naar Kingman of Williams, anders heb je veel te weinig tijd voor de GC.
En eigenlijk ook 1 dag van Bryce naar Zion. Dat is nog geen 2u te rijden en dus qua afstand goed te doen.
Ik zal niet zeggen dat je geen mooie reis gaat maken, maar de opbouw is zo dat het ergggg veel rijden is en op sommige plaatsen nu echt te weinig tijd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

wilbro51 schreef: Omdat mijn vrouw niet rijd en ik dus de hele vakantie achter het stuur zit heb ik ervoor gekozen om de afstand tussen Death Valley en Yosimite ( 515 km ) te halveren vandaar onze overnachting in Bakersfield , deze plaats ligt zo'n beetje halverwege.
Ik vind een tussenstop heel verstandig, maar ik gaf aan dat Bakersfield niet op de route ligt. Als jullie gaan is de Tioga Pass open. Kijk eens op http://www.mapquest.com naar de route van Furnace creek (ik ga er even van uit dat je daar overnacht voor death valley) naar Yosemite Village. Dan rij je dus niet via Bakersfield. Zoals Paul zegt zou een stop in Mammoth Lakes beter zijn. Kijk daarvoor bijvoorbeeld eens in ons 2004-verslag.
Zelfs als je het hotel in Bakersfield niet meer kunt annuleren zou ik het extra geld voor een motel in Mammoth Lakes er voor over hebben om de route via de Tioga Pass te rijden. Het is veel mooier en ook nog eens 2,5 uur korter.
Misschien leuk voor de voorbereiding om alvast een kaart te kopen hier; wij vinden de Hallwag-kaarten (nr 5 voor julie route) erg prettig. Verkrijgbaar bij onder andere de ANWB.

Ik rij altijd alles alleen; gaat prima. Een automaat went ook snel.

Marianne
wilbro51
Amerika-ontdekker

Bericht door wilbro51 »

Hallo Paul en Marianne.
Bedankt voor jullie reacties.
Alles ligt al vast dus we kunnen niets meer veranderen.
Ik begrijp nu wel dat we zo'n reis naar de USA beter hadden moeten voorbereiden.
De Western Classic waar we nu vanuit gegaan zijn is normaal voor 16 dagen dus ik denk dat ze je tijdens deze reis zoveel mogelijk willen laten zien en dat je daarom veel zult moeten rijden.
En de plaats Bakersfield lag halverwege tussen Death Valley en Yosimite op de landkaart dus vandaar de keuze voor een extra nacht in Bakersfield.
We hadden beter eerst kunnen kennismaken met AllesAmerika.com voordat we de reis boekten.
Zoals altijd zijn we nu ook naar het reisbureau gegaan , boeken bekeken en geboekt.
En ja Paul als het Topic wil kopiëren naar het Zuidwest forum graag.
En ik ga zeker kijken naar de route via de Tioga Pass.
Mij vrouw heeft al verschillende kaarten gekregen van Zuidwest Amerika voor haar verjaardag , ik ga kijken of deze erbij zit.
We hebben een Jeep Grand Cherokee gehuurd met GPS maar ik begrijp nu dat er toch veel gereisd word met behulp van een landkaart?
Is natuurlijk wel beter omdat je dan kunt afwijken van je route.
We zullen er het beste van moeten maken.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis wilbro51

Bericht door PSVwally »

In principe heb je helemaal geen kaart nodig. Vooral niet met de route die jullie gaan rijden is het voornamelijk rechttoe rechtaan van de ene naar de andere plek. Dat zou je nog zonder gps kunnen zelfs.
Overigens lees ik dat je een gps hebt gehuurd? Ik heb dat 1x gedaan, maar je kan er eigenlijk veel beter 1 kopen. Dat is en veel goedkoper en als je zo'n kloteding meekrijgt als dat wij hadden dan heb je daar toch vrij weinig aan. Al kreeg ik dat achteraf netjes vergoed. Autorijden in Amerika is over het algemeen veel relaxter dan wat wij hier gewend zijn. En het rijden met de automaat ook. Vergeet alleen niet om bij een stoplicht of je auto in N te zetten of P te zetten of je voet op de rem te houden.

Omdat de Tioga pass grofweg tussen November en midden Mei gesloten is kun je deze weg nu niet zien op bijvoorbeeld google maps. Maar hij loopt van Lee Vining het park in. Deze weg is veel mooier en leuker om te rijden dan het ontzettend saaie stuk tussen Lake Isabella en Fresno. Ik zou echt kijken of je dat evt. bij het reisbureau toch nog kunt laten omzetten. Anders zou je ook nog eens kunnen kijken hoeveel een hotel daar zou kosten en of het dat geld waard is om toch gewoon zo te rijden ipv via Bakersfield.

Omdat er weinig verder te veranderen lijkt zou ik je adviseren om vooraf een goed plan te maken. Je hebt op veel plekken namelijk erg weinig tijd en het zou zonde zijn om dan ook nog tijd te verliezen omdat je nog moet gaan bedenken wat je wilt gaan doen.

ik heb je reisplan nog eens neergezet: http://www.traveltrend.nl/reisaanbod/we ... ic/?cat=15
Dag 2 Los Angeles – Palm Springs (198 km)

’s Ochtends kunt u een bezoek brengen aan Disneyland in Anaheim, alvorens op weg te gaan naar Palm Springs. Deze mondaine stad ligt in de woestijn, daarom is het er altijd zonnig weer. In de zomer lopen de temperaturen op tot ver boven de 40 graden. Palm Springs is een rijk gebied met luxe resorts, veel palmen en golfterreinen.
Vergeet Disneyland, of breng deze dag alleen een bezoek aan Disneyland en rij in de avond naar PS. Hoe kun je in vredesnaam nou Disneyland in een ochtend doen??????
Dag3 Palm Springs – Scottsdale (496 km)
Maak een keuze. Of bezoek Joshua Tree en gebruik Scottsdale puur voor overnachtingsplek (wat eigenlijk gewoon helemaal niet op je route ligt), of doe bij Palm Springs bv de Aerial Tramway en rij daarna naar Phoenix. Rond Phoenix/Scottsdale is genoeg te doen, alleen heb je er gewoonweg de tijd niet voor

Dag 4 Scottsdale – Flagstaff/Williams (302 km)
Persoonlijk had ik gekozen voor Williams, omdat dat voor de dag erna toch iets gunstiger ligt voor de GC, maar je kunt bv Montezuma's castle, slide rock park bij Sedona en/of richting Winslow de meteor crater bekijken.
Dag 5 Flagstaff/Williams – Grand Canyon – Page/Lake Powell (310 km)
Het is goed dat ze vertelde dat je 2 nacthen bij Bryce hebt in deze. In het verhaal in de routebeschrijving van deze dag staat al van alles over Page. Vergeet dat. Besteed deze dag in z'n geheel bij de GC en rij pas laat naar Page. Ik zou misschien zelfs wel wachten tot na zonsondergang.

Dan op dag 6 doe je 's ochtends de Lower Antelope Canyon, dan ga je naar de Horseshoe bend. Als je dochter van zwemmen houdt zou je zelfs nog een groot deel van de dag aan Lake Powell kunnen gaan liggen. Rij dan op het einde vd dag naar Bryce en pak daar zonsondergang mee. Ik kan alleen niet zien waar je overnacht in Bryce? Ik hoop dat dat de Best Western of Bryce View lodge is ofzo, niet dat je nog naar Hatch ofzo moet rijden?

Dag 7 Besteed je dan de hele dag aan bryce canyon.

Je hebt volgens je eigen verslag ook 2 nachten in Las Vegas. Ik zou dan dag 8 naar Zion rijden. Hier een paar wandelingen maken en dan later op de middag naar Las Vegas rijden. Dan heb je de avond en de hele volgende dag voor Las Vegas.

De dag erna naar Death valley is weinig mis mee, waar overnacht je in Death Valley?

Dag 11 heb je dus zelf Bakersfield staan. Als het mogelijk is zou ik dat laten omzetten naar Mammoth Lakes. Of anders zelf kijken of je toch niet gewoon even een klein bedrag extra wilt uitgeven om daar te overnachten. Je hebt de dag erna dan ook veel meer tijd voor Yosemite. De route over de Tioga pass kost (zonder stops) max zo'n 2u. Je kan dan op dag 11 als je uit Death Valley naar Mammoth Lakes zou gaan ook nog een stop maken in Lone Pine bij de Alabama hills, bij Mono Lake tufa's en evt Bodie ghost town meepakken. Tussen Death Valley en Bakersfield heb je Lake Isabella, maar verder is er vrij weinig boeiends eigenlijk.
Dan heb je dag 12 dus voor Yosemite NP. Dat is, vooral als je ook nog vanuit bakersfield komt, erg weinig tijd. Ik zou dan via Oakhurst de 41 pakken en naar Glacier Point rijden. Dan daarna direct naar de Vallei en dan zal je dag er al een stuk opzitten. Aangezien er staat "u overnachten nabij Yosemite, vrees ik dat je nog een uur naar Oakhurst of Mariposa ofzo moet rijden.

De rit van SF naar LA langs de kust is mooi. Je hebt helaas wel weinig tijd voor het stuk tussen Moss Landing en Carmel, ik zou me vooral op het stuk ten zuiden van Monterey richten en je dag zal al vol zat zitten. Hopen op geen mist. Eerlijk gezegd vind ik het altijd een beetje onzin of je deze weg nou van zuid naar noord of van noord naar zuid doet. Het is gewoon beide kanten op een mooie weg.

Van Pismo naar LA kun je ook zomaar een halve dag kwijt zijn als je nog stops maakt in bv Santa barbara of wilt shoppen in Camarillo of nog Malibu aandoet ofzo. Je tijd voor Los Angeles is in deze vakantie echt zeer beperkt.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het is en blijft altijd weer zonde als je ziet wat reisbureaus mensen aansmeren als een droomreis. Ja natuurlijk passeer je veel moois, maar vaak heb je veel te weinig tijd om er echt van te genieten, om van de overnachtingsplaatsen soms maar te zwijgen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

PSVwally schreef:In principe heb je helemaal geen kaart nodig. Vooral niet met de route die jullie gaan rijden is het voornamelijk rechttoe rechtaan van de ene naar de andere plek. Dat zou je nog zonder gps kunnen zelfs.
Ik ben juist iemand die vindt dat je te allen tijde een kaart mee moet nemen: voor het overzicht en voor de mogelijkheid dat de techniek van de gps je in de steek laat. Als je bedoelt dat het niet moeilijk is de weg te vinden in Amerika, zeker in deze route, ben ik het wel met je eens.
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat laatste bedoel ik. Hij heeft helemaal geen tijd om van de route af te wijken en de route die hun doen is eigenlijk rechttoe rechtaan buiten de steden.
voor het overzicht
Wat dat betreft ben ik topografisch gelukkig zo goed aangelegd dat als ik 1x een route heb gezien ik weinig moeite heb om er direct goed heen te rijden :iroc:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

We gaan een beetje :offtopic:
In Europa heb ik dat ook wel, omdat er plaatsnamen op de borden staan. In Amerika zie je vaak alleen het nummer van de weg met de toevoeging N.S,E of W en ik moet zeggen dat ik wel enkele maar lang niet alle nummers "uit mijn hoofd" ken. Een kaart is dan toch wel handig.
Groet,

Old Faithful
wilbro51
Amerika-ontdekker

Bericht door wilbro51 »

Hoi Paul.
Ik ga zaterdag zeker naar het reisbureau om te kijken wat mogelijk is en anders gaan we toch richting Mammot Lake vanuit Death Valley als het aan mij ligt.
Kijken we daar wel of er iets vrij is en anders misschien nog iets proberen te boeken vanuit Nederland.
Hotels vanaf dag 1 zijn Wyndham Anaheim Garden Grove , The Saguaro , Hotel Saguaro , Ramada Flagstaff West , Lake Powel Resort , Bryce Canyon Lodge , Bellagio , Furnace Creek , Four Points Sheraton Bakersfield , Yosemite View Lodge , Mountain view Argonaut , Seacrest , Holliday Inn.
En we hebben een auto met GPS dus ik ga er vanuit dat de GPS niet los is maar geintegreerd in het dashboard.
Kaarten nemen we zo i zo mee.
Vandaag op het werk nog gauw gekeken naar Bakersfield t.o.v. Mammot Lake en ja jullie hebben gelijk , totaal uit de richting.
En ook bedankt voor je reisplan Paul , gaan we zeker gebruiken.
Peter17
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Peter17 »

Ik ben er van overtuigd dat het reisbureau alle hotels kan annuleren. Het is mij ook gelukt. Zorg iig dat je een route heb waar je je zelf goed bij voelt.
Succes
Zomer 2020 naar het Noord-Westen
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Die gps zit bij de meeste auto's toch echt gewoon los erbij hoor (eigen ervaring). Niet geïntegreerd in het dashboard, maar gewoon op de voorruit plakken of op het dashboard zetten. Maargoed, je hebt het er al bij gehuurd, dus dat maakt nu niets meer uit.

Opzichzelf zijn de hotels overigens niet eens zo slecht. Bakersfield ligt overigens wel op de route als je via de zuidkant naar Yosemite zou rijden. Alleen zou ik dan juist veel verder rijden dan Bakersfield, iig al veel dichter naar Yosemite toe. Lee Vining of Mammoth Lakes geeft veel meer rust.

@Peter17. Ik geef je hierin deels gelijk. Het reisbureau kan idd de hotels annuleren, maar vaak is het zo dat er bij wijzigingen een flink bedrag moet worden betaald. Als je een pakketreis boekt ben je vaak 'goedkoop' uit dan dat een reisbureau alle hotels voor je los moet boeken. Je koopt ook niet voor niets zo'n kant en klare reis. Het is dan dus voor TS meer een kosten-baten analyse. Persoonlijk zou ik bv Scottsdale en Bakersfield eruit halen voor een overnachting bij Zion en dus Mammoth Lakes/Lee Vining. Alleen ben ik dan weer bang dat ze je voor Zion alleen een hotel in St George willen aanbieden, maar ook daar valt dan nog wel mee te leven. Aan de andere kant heeft TS nou eenmaal voor de pakketreis gekozen met bepaalde opties en weet hij voor de volgende keer dat het raadzaam is om eerst oa. dit forum te raadplegen :wink:
wilbro51
Amerika-ontdekker

Re: Reis wilbro51: west amerika

Bericht door wilbro51 »

Hallo Iedereen.
Net terug van het reisbureau , Bakersfield is geannuleerd ( kosten €27,- ).
We gaan nu vanuit Death Valley via de Tioga pas naar Mammoth Lake en logeren daar in de Cinammon Bear Inn.
Dit B & B kreeg op verschillende sites goede reviews van daar onze keuze voor dit B & B.
Dankzij jullie advies een hobbeltje weggewerkt uit onze reis.
En om terug te komen op de GPS , ik ging er natuurlijk vanuit dat als je een auto huurt met GPS dit GPS systeem er niet los bijzit.
Die losse dingen zie je toch bijna niet meer , tegenwoordig is een moderne auto toch voorzien van een geintegreerd navigatiesysteem?
Mvgr. Frank.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

De meeste mensen huren een auto zonder GPS. Dus ligt het voor de hand dat de beschikbare auto's niet zijn uitgerust met een geintegreerde GPS. Ook ik sluit mij aan bij de eerdere opmerking over een halve dag Disney. Volgens mij ook niet doen. Zonde van het geld voor zo'n korte tijd. Zeker als je bedenkt dat het feitelijk gaat om 2 parken die je kunt bezoeken. Disneyworld en Adventurepark.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Inderdaad, als Disney niet in de prijs is inbegrepen, vergeet dit dan, zonde van het geld.

GPS toestellen worden niet veel gehuurd. Je bent immers al heel snel voordeliger uit door er zelf eentje te kopen.

Let op als je de GPS aan de voorruit hangt, dit mag alleen in een zeer beperkte hoek links vooraan, niet centraal en niet op hoogte !

By the way, de Tioga Pass ligt voorbij Mammoth lakes, je komt die niet eerst tegen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Handyman
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Handyman »

Marcopstal schreef:Let op als je de GPS aan de voorruit hangt, dit mag alleen in een zeer beperkte hoek links vooraan, niet centraal en niet op hoogte !
Hallo Marco,

Goed dat je dat hier aanhaalt, wist ik niet, dat men daar, anders als bij ons, een punt van kan maken, bij controles.
Weet ik meteen waar ik mijn eigen Garmin, moet bevestigen, als we over twee weken een camperreis in de VS gaan maken.

Gr. Daniël
... always remember, the world is full of nice people ...
...... and if you can't find one, be one ! ...
wilbro51
Amerika-ontdekker

Bericht door wilbro51 »

Hoi Marco.
Vanuit Death Valley moet toch eerst door de Tioga Pass wil je naar Mammoth Lake??
Grtn Frank.
wilbro51
Amerika-ontdekker

Bericht door wilbro51 »

Hoi Daniël.
Jij Neemt je eigen Garmin GPS mee?
Kun je die hier kopen met West-Amerika erop?
Grtn Frank.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Je kan em ook in de VS kopen (Garmin, TomTom etc). Zal altijd goedkoper zijn dan huren bij de autoverhuurder en je kunt em daarna nog houden ook.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

wilbro51 schreef:Hoi Marco.
Vanuit Death Valley moet toch eerst door de Tioga Pass wil je naar Mammoth Lake??
Grtn Frank.
De Tioga Pass is in Yosemite. Kijk eens op een kaart. Misschien heb ik het al eerder geschreven maar anders nog maar eens: koop een kaart (Hallwag nr 5) of een een roadatlas hier. Dan zie je veel beter welke wegen er overal lopen.
Je rijdt van Death Valley naar Mammoth Lakes (dit kun je op googlemaps bekijken). Vervolgens rij je van Mammoth Lakes vlak onder Lee Vining langs naar de 120 dwars door Yosemite. Omdat die weg nu nog afgesloten is neemt googlemaps die mogelijkheid niet, maar als jullie er zijn is dat geen enkel probleem zoals al eerder gezegd.
Kijk ook eens in ons 2004 en 2006-verslag voor kaartjes (even klikken voor een grotere versie) en een verslag; wij reden dezelfde route.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer