Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis LTD038: SF, L.A, LV, PHX, SF (20 dagen)
Reis LTD038: SF, L.A, LV, PHX, SF (20 dagen)
Beste forumleden,
Mijn partner en ik willen in April/Mei 2016 een rondreis van 20 dagen in het zuidwesten van de V.S. maken. We gaan per auto reizen.
Wij zijn al begonnen met het fabriceren van een route. Erg leuk om te doen overigens.
Wat voor ons belangrijk is dat we niet te veel op één dag plannen, omdat we willen genieten van de reis. Zouden jullie eens willen 'schieten'/vragen/opmerkingen plaatsen aangaande onze route?
* We willen in Monterey graag een 'whale watch' doen
* In de Grand Canyon een helikoptervlucht
* Er is geen speciale reden dat we Phoenix in de route hebben opgenomen.
* Klopt het dat de Tioga pass in Yosemite Park in april/begin mei niet open is..?
Route:
Dag 1 Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco – Monterey
Dag 4 Monterey
Dag 5 Monterey – Pismo Beach
Dag 6 Pismo Beach – L.A.
Dag 7 L.A.
Dag 8 L.A. – Palm Springs
Dag 9 Palm Springs – Phoenix
Dag 10 Phoenix – Grand Canyon
Dag 11 Grand Canyon
Dag 12 Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon – Zion
Dag 14 Zion – Las Vegas
Dag 15 Las Vegas – Death Valley
Dag 16 Death Valley – Yosemite Park
Dag 17 Yosemite Park
Dag 18 Yosemite Park – San Francisco
Dag 19 San Francisco
Dag 20 San Francisco - Amsterdam
Ik hoor graag van jullie!
Mijn partner en ik willen in April/Mei 2016 een rondreis van 20 dagen in het zuidwesten van de V.S. maken. We gaan per auto reizen.
Wij zijn al begonnen met het fabriceren van een route. Erg leuk om te doen overigens.
Wat voor ons belangrijk is dat we niet te veel op één dag plannen, omdat we willen genieten van de reis. Zouden jullie eens willen 'schieten'/vragen/opmerkingen plaatsen aangaande onze route?
* We willen in Monterey graag een 'whale watch' doen
* In de Grand Canyon een helikoptervlucht
* Er is geen speciale reden dat we Phoenix in de route hebben opgenomen.
* Klopt het dat de Tioga pass in Yosemite Park in april/begin mei niet open is..?
Route:
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco – Monterey
Dag 4 Monterey
Dag 5 Monterey – Pismo Beach
Dag 6 Pismo Beach – L.A.
Dag 7 L.A.
Dag 8 L.A. – Palm Springs
Dag 9 Palm Springs – Phoenix
Dag 10 Phoenix – Grand Canyon
Dag 11 Grand Canyon
Dag 12 Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon – Zion
Dag 14 Zion – Las Vegas
Dag 15 Las Vegas – Death Valley
Dag 16 Death Valley – Yosemite Park
Dag 17 Yosemite Park
Dag 18 Yosemite Park – San Francisco
Dag 19 San Francisco
Ik hoor graag van jullie!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: SF, L.A, LV, PHX, SF (20 dagen)
Hallo en welkom op het forum.
Dan had je al gelezen dat er een mogelijkheid bestaat dat eind april/begin mei het geen zekerheidje is dat de Tioga pass open is. Er lopen daar overigens nog meer passen over de siërra Nevada. De laatste jaren opent de tioga pass in de eerste week van Mei, maar het kan nog voor dagdelen gesloten worden.
In eerste opzet een leuke trip. Mijn vragen aan jou zijn dan:
1)Wat is je plan op dag 3 en 4. Als je op dag 3 nog in SF wilt blijven is het goed om op dag 4 de walvistocht te doen. Maar je kan evt ook op dag 3 dat doen. Let wel dat er in die periode vaak alleen walvistochten in de ochtend zijn.
2)Wat zijn je plannen bij de Grand Canyon? Als je niet naar beneden loopt en weer terug (met permit) dan kan dat makkelijk een volle dag minder. Nu heb je ook een flinke rit van de Grand canyon naar Zion en de dag erna moet je alweer naar Las Vegas, dus je Zion tijd is ook enorm kort.
Dan nog wat opmerkingen:
* Je hebt nu op dag 2 en op het einde een volle dag SF. Beter zet je die dagen bij elkaar op het einde (of aan het begin). De 1e dag ben je wrs vroeg wakker en kun je dus vroeg op pad.
* De rit Death Valley - Yosemite is wat ver voor 1 dag. Beter heb je daar een stop tussen. Mocht je onderlangs moeten via Bakersfield dan zou ik wel een lange rijdag tot vlakbij Yosemite maken.
* Ik mis Page en Bryce in je route? en misschien zelfs wel Monument Valley. Dit komt vooral omdat je een rondje gaat maken. Je kan met jullie aantal te besteden dagen beter een one-way reis maken. Dus start in één stad en vlieg terug vanaf een andere stad. Kijk bijvoorbeeld voor een voorbeeld naar mijn 2012 reis. (onderschrift) Wij sloegen overigens bewust Zion en Bryce over, omdat we meer dagen in Las Vegas wilde.
Ik zou je aanraden om je eerst goed in te lezen. Dat kan door de vele topics hier, door de AllesAmerika site en op http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kun je een goed beeld krijgen over de steden en nationale parken in het zuidwesten.* Klopt het dat de Tioga pass in Yosemite Park in april/begin mei niet open is..?
Dan had je al gelezen dat er een mogelijkheid bestaat dat eind april/begin mei het geen zekerheidje is dat de Tioga pass open is. Er lopen daar overigens nog meer passen over de siërra Nevada. De laatste jaren opent de tioga pass in de eerste week van Mei, maar het kan nog voor dagdelen gesloten worden.
In eerste opzet een leuke trip. Mijn vragen aan jou zijn dan:
1)Wat is je plan op dag 3 en 4. Als je op dag 3 nog in SF wilt blijven is het goed om op dag 4 de walvistocht te doen. Maar je kan evt ook op dag 3 dat doen. Let wel dat er in die periode vaak alleen walvistochten in de ochtend zijn.
2)Wat zijn je plannen bij de Grand Canyon? Als je niet naar beneden loopt en weer terug (met permit) dan kan dat makkelijk een volle dag minder. Nu heb je ook een flinke rit van de Grand canyon naar Zion en de dag erna moet je alweer naar Las Vegas, dus je Zion tijd is ook enorm kort.
Dan nog wat opmerkingen:
* Je hebt nu op dag 2 en op het einde een volle dag SF. Beter zet je die dagen bij elkaar op het einde (of aan het begin). De 1e dag ben je wrs vroeg wakker en kun je dus vroeg op pad.
* De rit Death Valley - Yosemite is wat ver voor 1 dag. Beter heb je daar een stop tussen. Mocht je onderlangs moeten via Bakersfield dan zou ik wel een lange rijdag tot vlakbij Yosemite maken.
* Ik mis Page en Bryce in je route? en misschien zelfs wel Monument Valley. Dit komt vooral omdat je een rondje gaat maken. Je kan met jullie aantal te besteden dagen beter een one-way reis maken. Dus start in één stad en vlieg terug vanaf een andere stad. Kijk bijvoorbeeld voor een voorbeeld naar mijn 2012 reis. (onderschrift) Wij sloegen overigens bewust Zion en Bryce over, omdat we meer dagen in Las Vegas wilde.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Mooie plannen. En je hebt een redelijk rustige route ineen gestoken.
De Tioga Pass is altijd een gok. Dit jaar gaat hij bv open op 04.05 wat erg vroeg is in het seizoen. Alles hangt af van hoeveel sneeuw er in de winter valt.
Maar misschien is een one way beter (ipv een rondje).
Als je niet tot de bodem wilt afdalen bij de Grand Canyon dan heb je met 1 overnachting genoeg. Je hebt dan 2 halve dagen om te besteden.
Dag 1 Amsterdam - LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA - Pismo Beach
Dag 4 Pismo Beach - Monterey
Dag 5 Monterey (whale watching in de voormiddag en namiddag Pacific Grove, 17 mile drive of aquarium)
Dag 6 Monterey - SF
Dag 7 SF
Dag 8 SF - Yosemite
Dag 9 Yosemite
Dag 10 Yosemite - Sequoia
Dag 11 Sequoia - Ridgecrest
Dag 12 Ridgecrest - Death Valley
Dag 13 Death Valley - Las Vegas
Dag 14 Las Vegas - Zion
Dag 15 Zion - Bryce
Dag 16 Bryce - Page
Dag 17 Page - Monument Valley
Dag 18 Monument Valley - Grand Canyon (je kan al bij GC zijn tegen de middag)
Dag 19 Grand Canyon (ochtend helikoptervlucht) - Phoenix of Las Vegas
Dag 20 Phoenix of Las Vegas - Amsterdam
Dag 21 Amsterdam
Uiteraard zou je het rondje ook andersom kunnen doen.
Groetjes,
Ingrid
De Tioga Pass is altijd een gok. Dit jaar gaat hij bv open op 04.05 wat erg vroeg is in het seizoen. Alles hangt af van hoeveel sneeuw er in de winter valt.
Maar misschien is een one way beter (ipv een rondje).
Als je niet tot de bodem wilt afdalen bij de Grand Canyon dan heb je met 1 overnachting genoeg. Je hebt dan 2 halve dagen om te besteden.
Dag 1 Amsterdam - LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA - Pismo Beach
Dag 4 Pismo Beach - Monterey
Dag 5 Monterey (whale watching in de voormiddag en namiddag Pacific Grove, 17 mile drive of aquarium)
Dag 6 Monterey - SF
Dag 7 SF
Dag 8 SF - Yosemite
Dag 9 Yosemite
Dag 10 Yosemite - Sequoia
Dag 11 Sequoia - Ridgecrest
Dag 12 Ridgecrest - Death Valley
Dag 13 Death Valley - Las Vegas
Dag 14 Las Vegas - Zion
Dag 15 Zion - Bryce
Dag 16 Bryce - Page
Dag 17 Page - Monument Valley
Dag 18 Monument Valley - Grand Canyon (je kan al bij GC zijn tegen de middag)
Dag 19 Grand Canyon (ochtend helikoptervlucht) - Phoenix of Las Vegas
Dag 20 Phoenix of Las Vegas - Amsterdam
Dag 21 Amsterdam
Uiteraard zou je het rondje ook andersom kunnen doen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Mooi vooruitzicht! En nog lekker veel tijd
.
* Als er geen speciale reden is dat Phoenix in de route zit, overweeg dan Kingman. Dan kan je op de route vanaf Palm Springs Joshua Tree NP en Route 66 meenemen.
*Ik neem aan da de twee nachten Monterey te maken hebben met Whale Watching. Monterey is een leuk plaatsje, maar twee nachten vind ik persoonlijk wel een beetje veel van het goede. Zoals PSVWally al zegt, je bent de eerste dag vroeg wakker. Pak een hotel ten zuiden van SF en vertrek dan de volgende ochtend vroeg naar Monterey. Heb je genoeg tijd om te Whalewatchen en over de pier te lopen. Overigens kan je in die maanden inderdaad pech hebben. Toen wij in Monterey aankwamen, medio mei, was de zee te ruig en waren alle middag-trips afgelast. Zorg er wel voor dat je er in de ochtend bent.
*Drie nachten Grand Canyon is inderdaad wel erg veel. Wij hadden helicoptertour in de Grand Canyon en verbleven er twee nachten. We waren wel blij dat we er twee nachten waren, want dag 1 was heel erg mistig en met zelfs nog wat sneeuwvlokken (in mei).

* Als er geen speciale reden is dat Phoenix in de route zit, overweeg dan Kingman. Dan kan je op de route vanaf Palm Springs Joshua Tree NP en Route 66 meenemen.
*Ik neem aan da de twee nachten Monterey te maken hebben met Whale Watching. Monterey is een leuk plaatsje, maar twee nachten vind ik persoonlijk wel een beetje veel van het goede. Zoals PSVWally al zegt, je bent de eerste dag vroeg wakker. Pak een hotel ten zuiden van SF en vertrek dan de volgende ochtend vroeg naar Monterey. Heb je genoeg tijd om te Whalewatchen en over de pier te lopen. Overigens kan je in die maanden inderdaad pech hebben. Toen wij in Monterey aankwamen, medio mei, was de zee te ruig en waren alle middag-trips afgelast. Zorg er wel voor dat je er in de ochtend bent.
*Drie nachten Grand Canyon is inderdaad wel erg veel. Wij hadden helicoptertour in de Grand Canyon en verbleven er twee nachten. We waren wel blij dat we er twee nachten waren, want dag 1 was heel erg mistig en met zelfs nog wat sneeuwvlokken (in mei).
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het viel mij juist op dat er sowieso in Mei, vooral voor memorial day bij veel rederijen geen middagtocht is.M & M schreef: Overigens kan je in die maanden inderdaad pech hebben. Toen wij in Monterey aankwamen, medio mei, was de zee te ruig en waren alle middag-trips afgelast. Zorg er wel voor dat je er in de ochtend bent.
Re: Reis LTD038: SF, L.A, LV, PHX, SF (20 dagen)
@PSVwally
Allereerst bedankt voor je reactie!
* We willen sowieso een rondje maken. Ook gezien de prijzen van de tickets. Boeken op één stad is voordeliger dan bijv. SF en L.A. apart.
* Ik denk dat we een dag GC er uit halen gezien jouw reactie. We willen in ieder geval een helikoptervlucht maken. Misschien is dan 3 dagen een beetje veel van het goede!'
Ik ga eens even de route opnieuw bekijken/aanpassen! Ik zal hier de update weer posten!
Allereerst bedankt voor je reactie!
* We willen sowieso een rondje maken. Ook gezien de prijzen van de tickets. Boeken op één stad is voordeliger dan bijv. SF en L.A. apart.
* Ik denk dat we een dag GC er uit halen gezien jouw reactie. We willen in ieder geval een helikoptervlucht maken. Misschien is dan 3 dagen een beetje veel van het goede!'
Ik ga eens even de route opnieuw bekijken/aanpassen! Ik zal hier de update weer posten!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is niet zo. Kijk eens naar een Multicity ticket. Beginnen in LA en eindigen in SF (dus de Tioga Pass zo laat mogelijk) hoeft niet duurder te zijn dan een retour LA of SF. Het levert je wel een of twee dagen extra op.LTD038 schreef: * We willen sowieso een rondje maken. Ook gezien de prijzen van de tickets. Boeken op één stad is voordeliger dan bijv. SF en L.A. apart.
Voor de GC zijn 2 nachten mooi. Dan heb je naast de helikoptervlucht ook nog tijd voor een wandeling. Wij hadden ins 2013 2 nachten en geen vlucht en echt niet te veel tijd. Kijk eens in ons verslag daarvoor; we waren er toen in mei.
Marianne
Inderdaad, je aanname klopt niet. Ik heb genoeg tickets gezien (en geboekt) waarbij het net zo duur was om via een andere stad terug te vliegen, of zelfs goedkoper. Let wel dat op deze manier met autohuur wel extra kosten met zich mee kan brengen, afhankelijk van je begin en eindpunt.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Re: Reis LTD038: SF, L.A, LV, SF (20 dagen)
Ik zou graag mijn topic weer nieuw leven in willen blazen!
We hebben de ticket prijzen goed in de gaten gehouden (waren erg hoog rond de 900,-). Nu rond de 670; dus we gaan vandaag de tickets boeken!
Ik heb zeker niet stil gezeten wat betreft onze reis. Ik heb de route na alle tips (en andere topics gelezen) behoorlijk veranderd.
Graag weer jullie reactie! Daarnaast heb ik nog een paar vragen:
- Op dag 14; overnachten in Bishop of Mammoth Lakes?
- Ik mis Bryce in de route.. kan ik deze ergens wel inpassen? Zo ja, waar ergens? Dag 3 'Monterey' zou er eventueel tussenuit kunnen.
Dag 2 San Francisco – Monterey
Dag 3 Monterey
Dag 4 Monterey – Pismo Beach
Dag 5 Pismo Beach – L.A.
Dag 6 L.A.
Dag 7 L.A. – Palm Springs
Dag 8 Palm Springs – Kingman
Dag 9 Kingman – Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon – Page
Dag 11 Page – Zion
Dag 12 Zion – Las Vegas
Dag 13 Las Vegas – Death Valley
Dag 14 Death Valley – Bishop/Mammoth Lakes?!
Dag 15 Bishop/Mammoth Lakes – Yosemite Park
Dag 16 Yosemite Park
Dag 17 Yosemite Park – San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco
We hebben de ticket prijzen goed in de gaten gehouden (waren erg hoog rond de 900,-). Nu rond de 670; dus we gaan vandaag de tickets boeken!
Ik heb zeker niet stil gezeten wat betreft onze reis. Ik heb de route na alle tips (en andere topics gelezen) behoorlijk veranderd.
Graag weer jullie reactie! Daarnaast heb ik nog een paar vragen:
- Op dag 14; overnachten in Bishop of Mammoth Lakes?
- Ik mis Bryce in de route.. kan ik deze ergens wel inpassen? Zo ja, waar ergens? Dag 3 'Monterey' zou er eventueel tussenuit kunnen.
Dag 2 San Francisco – Monterey
Dag 3 Monterey
Dag 4 Monterey – Pismo Beach
Dag 5 Pismo Beach – L.A.
Dag 6 L.A.
Dag 7 L.A. – Palm Springs
Dag 8 Palm Springs – Kingman
Dag 10 Grand Canyon – Page
Dag 11 Page – Zion
Dag 12 Zion – Las Vegas
Dag 13 Las Vegas – Death Valley
Dag 14 Death Valley – Bishop/Mammoth Lakes?!
Dag 15 Bishop/Mammoth Lakes – Yosemite Park
Dag 16 Yosemite Park
Dag 17 Yosemite Park – San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het wat te gehaast; zeker het deel vanaf de grand Canyon tot Las Vegas. Wanneer ga je nu precies? Als je al in april vertrekt zou ik ervan uitgaan dat de Tioga Pass gesloten is. Bishop en Mammoth Lakes liggen dan niet op je route.
Als je niet een of meer dagen extra hebt zou ik echt overwegen om een one way te doen; je slaat dan iets over maar hebt meer tijd voor de rest. Te denken valt aan SF-LA of Phoenix - LA. Je hebt nu een erg drukke route, tussen LA en Yosemite heb je nergens meer dan 1 nacht,
Met een rondje SF zou je de dag van aankomst al iets richting Monterey kunnen rijden; ik zou daar dan ook geen 2 nachten plannen. De dag die je wint kun je bij Zion voegen. Als Palm Springs niet echt een must is zou je die stop ook kunnen laten vallen en dan tussen Page en Zion een nacht Bryce toevoegen.
Je kunt ook Zion en Page overslaan en van de GC naar Las Vegas rijden. Dan zou je op weg van DV naar Yosemite naar Sequoia kunnen gaan. Je hebt dan meer tijd overal.
Page, Bryce, Zion etc zou je dan voor een andere keer kunnen bewaren.
Marianne
Als je niet een of meer dagen extra hebt zou ik echt overwegen om een one way te doen; je slaat dan iets over maar hebt meer tijd voor de rest. Te denken valt aan SF-LA of Phoenix - LA. Je hebt nu een erg drukke route, tussen LA en Yosemite heb je nergens meer dan 1 nacht,
Met een rondje SF zou je de dag van aankomst al iets richting Monterey kunnen rijden; ik zou daar dan ook geen 2 nachten plannen. De dag die je wint kun je bij Zion voegen. Als Palm Springs niet echt een must is zou je die stop ook kunnen laten vallen en dan tussen Page en Zion een nacht Bryce toevoegen.
Je kunt ook Zion en Page overslaan en van de GC naar Las Vegas rijden. Dan zou je op weg van DV naar Yosemite naar Sequoia kunnen gaan. Je hebt dan meer tijd overal.
Page, Bryce, Zion etc zou je dan voor een andere keer kunnen bewaren.
Marianne
Bedankt voor je reactie Marianne.
Het is alweer iets veranderd, haha. Tijdens het boeken van de tickets hadden we zoiets van; laten we 22 dagen gaan. Dus ik heb nu twee dagen extra om in te plannen! Wellicht inderdaad iets mee rust inplannen tussen L.A. en Yosemite.
We beginnen op 2 mei 2016 met de reis. We gaan wel een rondje maken SF-SF. Zo hebben wij nu ook de tickets geboekt.
Ik ga weer eens even puzzelen met de extra 2 dagen die er nu bij zijn gekomen.
Tips/suggesties/opmerkingen nog steeds erg welkom!
Het is alweer iets veranderd, haha. Tijdens het boeken van de tickets hadden we zoiets van; laten we 22 dagen gaan. Dus ik heb nu twee dagen extra om in te plannen! Wellicht inderdaad iets mee rust inplannen tussen L.A. en Yosemite.
We beginnen op 2 mei 2016 met de reis. We gaan wel een rondje maken SF-SF. Zo hebben wij nu ook de tickets geboekt.
Ik ga weer eens even puzzelen met de extra 2 dagen die er nu bij zijn gekomen.
Tips/suggesties/opmerkingen nog steeds erg welkom!
Ik zou de volle dag Monterey overslaan, tenzij je daar iets bijzonders van plan bent. Op zich kun je daar wel een dagje vullen met een whale watch en het aquarium.
Die twee dagen zou ik inzetten bij Monument Valley en Bryce. Als je die extra dag Monterey schrapt zou je nog een extra nachtje Zion kunnen toevoegen, maar dat zou ik alleen doen als je lekker gaat wandelen.
Je krijgt dan zoiets:
Dag 10 Grand Canyon – Monument Valley
Dag 11 Monument Valley - Page (vroeg vertrekken naar Page)
Dag 12 Page - Bryce
Dag 13 Bryce - Zion
Dag 14 Zion
Dag 15 Zion - Las Vegas
Als je op twee mei vertrekt zou je op zich wel via de Tioga Pass kunnen.
Die twee dagen zou ik inzetten bij Monument Valley en Bryce. Als je die extra dag Monterey schrapt zou je nog een extra nachtje Zion kunnen toevoegen, maar dat zou ik alleen doen als je lekker gaat wandelen.
Je krijgt dan zoiets:
Dag 10 Grand Canyon – Monument Valley
Dag 11 Monument Valley - Page (vroeg vertrekken naar Page)
Dag 12 Page - Bryce
Dag 13 Bryce - Zion
Dag 14 Zion
Dag 15 Zion - Las Vegas
Als je op twee mei vertrekt zou je op zich wel via de Tioga Pass kunnen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het blijkt een gok, die Tioga Pass. Je zit er nog ruim voor Memorial Day. Meestal proberen ze voor dat weekend de pas open te hebben.
Een extra nacht Zion zou mooi zijn, zeker omdat je ook maar 1 nacht Las Vegas hebt. Je bent anders echt elke dag aan het rijden. Ik zou die tweede nacht Monterey ook laten vallen, je houdt er voldoende tijd over als je vanaf SFO er naar toe rijdt.
Als je in de parken wilt overnachten kun je nu als boeken (aan te raden voor Yosemite en de GC).
Marianne
Een extra nacht Zion zou mooi zijn, zeker omdat je ook maar 1 nacht Las Vegas hebt. Je bent anders echt elke dag aan het rijden. Ik zou die tweede nacht Monterey ook laten vallen, je houdt er voldoende tijd over als je vanaf SFO er naar toe rijdt.
Als je in de parken wilt overnachten kun je nu als boeken (aan te raden voor Yosemite en de GC).
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Eens je weet wat de winter te bieden had heb je wel al een idee of de Tioga Pass eerder vroeg dan laat zal opengaan. Een goede follow-up is belangrijk !!!
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-