Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kuppens: advies indeling.
Reis Kuppens: advies indeling.
smorgens rij ik weg vanuit mammoth lakes. Via mono lake ,tioga pass en enkele stops tussendoor naar el portal of mariposa .
Waar heb ik nog tijd voor naar de tioga pass? Of zeg je daarmoet je perse naar toe gaan...
Misschien afslag big oak flat road en dan via northside rd rijden en terug rijden via southside dr.
Of rijden daar alleen bussen.?
bedankt
Arnoud
De volgende dag rij ik weer weg naar san francisco
Waar heb ik nog tijd voor naar de tioga pass? Of zeg je daarmoet je perse naar toe gaan...
Misschien afslag big oak flat road en dan via northside rd rijden en terug rijden via southside dr.
Of rijden daar alleen bussen.?
bedankt
Arnoud
De volgende dag rij ik weer weg naar san francisco
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: advies indeling.
Gewoon de vallei inrijden, tunnelview, bridalveil falls, ....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kun beter even vermelden wat je nog meer gaat doen. Hoeveel nachten heb je voor Yosemite?
Het lijkt me dat je de vallei niet oer moet slaan, maar of je dat die eerste dag doet of de volgende dag hangt af van de tijd die je hebt.
Als je de vallei in rijdt neem je de Southside drive, terug ga je via de Northside drive. Zie voor een kaart van de vallei: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/u ... SEmap2.pdf. Kijk eens rond op de NPs-site of op http://www.ontdek-amerika.nl. Je kunt bijna overal met de auto komen; of dat handig is, is iets anders. Inde vallei kun je het beste de auto parkeren en de shuttlebus nemen.
Langs de Tioga Pass kun je wandelingen doen en het uitzicht bij bijvoorbeeld Olmsted Point bekijken. Kijk eens naar ons 2004- en 2006-verslag voor de rit van Mammoth Lakes naar de vallei.
In welke tijd van het jaar ben je er?
Marianne
Het lijkt me dat je de vallei niet oer moet slaan, maar of je dat die eerste dag doet of de volgende dag hangt af van de tijd die je hebt.
Als je de vallei in rijdt neem je de Southside drive, terug ga je via de Northside drive. Zie voor een kaart van de vallei: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/u ... SEmap2.pdf. Kijk eens rond op de NPs-site of op http://www.ontdek-amerika.nl. Je kunt bijna overal met de auto komen; of dat handig is, is iets anders. Inde vallei kun je het beste de auto parkeren en de shuttlebus nemen.
Langs de Tioga Pass kun je wandelingen doen en het uitzicht bij bijvoorbeeld Olmsted Point bekijken. Kijk eens naar ons 2004- en 2006-verslag voor de rit van Mammoth Lakes naar de vallei.
In welke tijd van het jaar ben je er?
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Marianne, Arnoud heeft al vermeld dat hij meteen de volgende morgen al vertrekt naar San Francisco 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oooo, ik zie het nu. Was niet verder gekomen dan de ondertekening.
Nu, dan moet je inderdaad dezelfde dag de vallei inrijden natuurlijk. Vertrek je meteen 's morgens al naar SF of kun je nog een ochtend het park in? Heb je niet meer tijd? In je andere topic stond er nog iets open? Het is veel handiger om een route te plaatsen en al je vragen in één topic te houden.
Marianne

Nu, dan moet je inderdaad dezelfde dag de vallei inrijden natuurlijk. Vertrek je meteen 's morgens al naar SF of kun je nog een ochtend het park in? Heb je niet meer tijd? In je andere topic stond er nog iets open? Het is veel handiger om een route te plaatsen en al je vragen in één topic te houden.
Marianne
Sorry je heb gelijk met het in een topic zetten .
Nieuw he. Zal moeten kiezen welke ik allemaal moet hebben gezien.
Op het einde van de dag glacier point nog even meepakken of red ik dat niet .
Maar nee ik ga overnachten in el portal of mariposa .dus ga dan weer verder Niet weer een uur terugrijden
Maar bedankt voor het meedenken
Nieuw he. Zal moeten kiezen welke ik allemaal moet hebben gezien.
Op het einde van de dag glacier point nog even meepakken of red ik dat niet .
Maar nee ik ga overnachten in el portal of mariposa .dus ga dan weer verder Niet weer een uur terugrijden
Maar bedankt voor het meedenken
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als je Glacier point nog wil meepakken dan overnacht je beter in Fish Camp of Oakhurst.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ga dan in het park overnachten, dan hoef je niet terug te rijden. Je hebt echt veel te weinig tijd zo. En kun je niet een nacht langer blijven?
Zet hier je route eens neer, dan kan een moderator de titel eventueel wel aanpassen.
Glacier Point kan wellicht nog wel, maar dat hangt er van af wat je in de vallei wilt doen. En dat hangt er onder andere van af in welke tijd van het jaar je er bent.
Doorrijden naar Oakhurst is dan ook een mogelijkheid maar EL Portal is sneller.
Marianne
Zet hier je route eens neer, dan kan een moderator de titel eventueel wel aanpassen.
Glacier Point kan wellicht nog wel, maar dat hangt er van af wat je in de vallei wilt doen. En dat hangt er onder andere van af in welke tijd van het jaar je er bent.
Doorrijden naar Oakhurst is dan ook een mogelijkheid maar EL Portal is sneller.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2933 Weergaves
-
Laatste bericht door Felicitas
-