Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis hoeksie: rondje Zuidwesten vanaf Las Vegas, 2 weken
Re: Reis hoeksie: rondje Zuidwesten vanaf Las Vegas, 2 weken
Dankjevoor je reactie Ingrid. Hoe zou jij de dag in Sedona indelen?
We zijn al eens eerder in Sedona geweest en hebben wat rondgekeken en zijn daarna doorgereden. Dat is ook waardoor ik twijfel of we er een hele dag willen rondbrengen.
We zijn toen ook bij Montezuma's Castle en ARcosanti geweest en reden vervolgens door naar Phoenix. Nu hebben we de route via de 260/87/186/77 in gedachten om naar Tucson te rijden. Iemand hier ervaring mee?
We zijn al eens eerder in Sedona geweest en hebben wat rondgekeken en zijn daarna doorgereden. Dat is ook waardoor ik twijfel of we er een hele dag willen rondbrengen.
We zijn toen ook bij Montezuma's Castle en ARcosanti geweest en reden vervolgens door naar Phoenix. Nu hebben we de route via de 260/87/186/77 in gedachten om naar Tucson te rijden. Iemand hier ervaring mee?
Niemand bovengenoemde wegen ooit gereden?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Er is meer dan genoeg te zien in Sedona. Je hebt er o.a. Tlaquepaque village, winkelcentrum in koloniale stijl met leuke winkeltjes, en galeries (zie internet). Echt heel leuk om te snuffelen. Slide Rock State park waar je kunt zwemmen in de rivier met natuurlijke waterglijbanen. Chapel of the holy cross, een bijzondere kerk in de rotsen gebouwd en Montezuma Castle. Dit alles hebben wij gezien in ca. 1,5 dag. En niet te vergeten de prachtige oranje/rode rotsen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Als je al in Sedona geweest bent, dan kan daar inderdaad de volle dag weg.
Dan zou ik wel een stop in Page toevoegen, zo krijg je meer tijd voor Page en GC.
Dag 9 Zion - Page (bezoek Horseshoe Bend, Glen Canon Dam)
Dag 10 Page (ochtend bezoek Antelope Canyon) - Grand Canyon
Dag 11 GC - Sedona
Dag 12 Sedona - Tucson
De route die je nu hebt van Sedona naar Tucson heb ik nog nooit gereden maar ik denk wel dat het een mooie route is.
Je zou ook het Apache Trail kunnen invoegen (vanaf Roosevelt de 88 naar Apache Junction) (maar het mooist voor Apache Trail is de andere richting)
Groetjes,
Ingrid
Dan zou ik wel een stop in Page toevoegen, zo krijg je meer tijd voor Page en GC.
Dag 9 Zion - Page (bezoek Horseshoe Bend, Glen Canon Dam)
Dag 10 Page (ochtend bezoek Antelope Canyon) - Grand Canyon
Dag 11 GC - Sedona
Dag 12 Sedona - Tucson
De route die je nu hebt van Sedona naar Tucson heb ik nog nooit gereden maar ik denk wel dat het een mooie route is.
Je zou ook het Apache Trail kunnen invoegen (vanaf Roosevelt de 88 naar Apache Junction) (maar het mooist voor Apache Trail is de andere richting)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Dankjewel Ingrid en Ingrid,
We draaien waarschijnlijk het rondje om.
Dag 1 aankomst Denver, overnachten bij vrienden in Colorado Springs
Dag 2 Colorado Springs
Dag 3 Colorado Springs
Dag 4 Colorado Springs- Denver- LA, camper ophalen, rijden naar Joshua Tree NP
Dag 5 Joshua Tree NP - Tucson
Dag 6 Tucson (Pima Air met Boneyardtour) in de avond naar Kitt Peak
Dag 7 Tucson - Tombstone (evt. Kartchner caves) of anders misschien Titan Missile Museum - Tucson
Dag 8 Tucson - APache Junction _Roosevelt Dam - Tonton Natural Bridge - Sedona (zonsondergang Oak Creek Canyon)
Dag 9 Sedona - in de middag naar Grand Canyon Village
Dag 10 Grand Canyon Village - in de middag naar Page
Dag 11 Page - Antelope Canyon - Zion NP
Dag 12 Zion NP - LAs Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas - Furnace Creek
Dag 15 Furnace Creek - Malibu
Dag 16 ...
Dag 17 LA camper inleveren, Hollywood/Beverly Hills/Santa Monica
Dag 18 Vliegen naar huis
Dag 19 aankomst thuis
We hebben zo zelfs nog een dag ergens te besteden. Evt. zelfs 2, want mocht het ergens leuk zijn, dan hebben we besloten evt. Death Valley over te slaan.
Iemand suggesties voor de invulling van de dag die nu niet is ingevuld?
We draaien waarschijnlijk het rondje om.
Dag 1 aankomst Denver, overnachten bij vrienden in Colorado Springs
Dag 2 Colorado Springs
Dag 3 Colorado Springs
Dag 4 Colorado Springs- Denver- LA, camper ophalen, rijden naar Joshua Tree NP
Dag 5 Joshua Tree NP - Tucson
Dag 6 Tucson (Pima Air met Boneyardtour) in de avond naar Kitt Peak
Dag 7 Tucson - Tombstone (evt. Kartchner caves) of anders misschien Titan Missile Museum - Tucson
Dag 8 Tucson - APache Junction _Roosevelt Dam - Tonton Natural Bridge - Sedona (zonsondergang Oak Creek Canyon)
Dag 9 Sedona - in de middag naar Grand Canyon Village
Dag 10 Grand Canyon Village - in de middag naar Page
Dag 11 Page - Antelope Canyon - Zion NP
Dag 12 Zion NP - LAs Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas - Furnace Creek
Dag 15 Furnace Creek - Malibu
Dag 16 ...
Dag 17 LA camper inleveren, Hollywood/Beverly Hills/Santa Monica
Dag 18 Vliegen naar huis
Dag 19 aankomst thuis
We hebben zo zelfs nog een dag ergens te besteden. Evt. zelfs 2, want mocht het ergens leuk zijn, dan hebben we besloten evt. Death Valley over te slaan.
Iemand suggesties voor de invulling van de dag die nu niet is ingevuld?
We zijn terug van een meer dan heerlijke rondreis door het zuidwesten van de VS. Wat is dit gedeelte toch veel anders dan de oostkust en wat was het heerlijk om na 21 jaar weer terug te zijn.
Vooraf had ik wel een beetje twijfels.... weer naar de VS, had ik niet beter een trip naar Azië geboekt? Maar mijn twijfel was volledig ongegrond.... Amerika was geweldig en volgend jaar wil ik zo weer.
Ons rondje uiteindelijk:
dag 1- Amsterdam - Denver- Colorado Springs
dag 2 - Colorado Springs: Pikes Peak, Air Force Academy
dag 3 - Colorado Springs: shoppen met vrienden/Cripple Creek
dag 4 - Colorado Springs - Denver - LAX - camper ophalen - Red Rock State Park (erg mooie camping)
dag 5 - RR SP - Death Valley: Zandduinen, visjes (Furnace Creek camping)
dag 6 - Death Valley: Zabriskie Point, Badwater - Shoshone - Las Vegas (RV park Circus Circus, goede ligging)
dag 7 - Las Vegas: shoppen/schieten
dag 8 - Las Vegas - ZIon NP: rondrit met parkbus en korte hike naar begin narrows (camping net buiten park, want camping in park vol)
dag 9 - Zion: Hidden Canyon Trail, trail door de vallei - Bryce: zonsondergang vanaf de Rim, sterrenkijk programma rangers (overnachting in park op laatste vrije plek)
dag 10 - Bryce - Wahweap
dag 11 - Wahweap - Page: Glen Canyon Dam, Antelope Canyon (die aan de linkerkant van de weg komende vanuit Page = de lange), Horseshoe Bend, Lees Ferry (Campgroun SP bij LF, veel Navajo)
dag 12 - Lees Ferry - Grand Canyon: diverse uitzichtpunten, regen en koud weer, visitorcenter - Flagstaff: onderweg nog klein vliegtuigmuseum - Oak Creek Canyon (camping SP, erg mooie omgeving)
dag 13 - OAk Creek Canyon - Sedona - ARcosanti - Anthem Outlet (bij Phoenix) - Lake Pleasant (camping SP weer erg mooi)
dag 14 - Lake Pleasant - Wickenburg (tegenvallend) - Joshua Tree NP: militair museum bij zuidingang (Jumbo Rock campground: waanzinnig)
dag 15 - Joshua Tree NP - Palm Springs - Desert Hot Springs (Sam's family Spa - nostalgie, want 21 jaar geleden ook gestaan)
dag 16 - Palm Springs - Crystal Cathedral (dicht wegen verbouwing) - Huntington beach (fris en bewolkt, dus geen surfen) - Malibu (Camping Leoa Carillo State Park $43 voor camping met douches en stortpunt campers op ca. 15 minuten van camperverhuurder)
dag 17 - Leo Carillo SP - Thousand Oaks (huurauto ophalen) - Agoura Hills (camper inleveren) - Hollywood - Venice Beach (vreemde vogels) - shopping mall - Hilton LAX - auto inleveren
dag 18 - terugreis
We hebben op waanzinnig mooie campgrounds gestaan voor zeer weinig geld, hele mooie wandelingen gemaakt, over het algemeen prima weer gehad en genoten van alles wat Amerika te bieden heeft. Road Bear is een meer dan prima verhuurder. Hadden een camper met ca. 3000 miles op de teller en hebben zelf een kleine 2000 miles gereden: niet teveel dus.
Ik vond de te boeken activiteiten in de VS echt schreeuwend duur, maar eigenlijk is dat in zo'n mooi gebied helemaal niet nodig. Monument Valley hebben we uit onze route geschrapt, wat on s meer tijd gaf om te genieten van de plekken waar we wel waren.
Al met al zaten we elke dag een uur of 3 in de camper. Dat gaf ons de gelegenheid om nog voldoende tijd door te brengen op de plekken waar we waren.
Waar ik zeker nog naar terug wil zijn Zion en Bryce. En dan ook Capitol Reef meepikken lijkt mij geweldig.
Zoal ik al begon: we hebben genoten en ik wil zo weer terug.
Bedankt voor alle fijne tips die ik mocht ontvangen. Ik hoop dat ik er nu zelf ook enige kan toevoegen na deze reis.
Christel
Vooraf had ik wel een beetje twijfels.... weer naar de VS, had ik niet beter een trip naar Azië geboekt? Maar mijn twijfel was volledig ongegrond.... Amerika was geweldig en volgend jaar wil ik zo weer.
Ons rondje uiteindelijk:
dag 1- Amsterdam - Denver- Colorado Springs
dag 2 - Colorado Springs: Pikes Peak, Air Force Academy
dag 3 - Colorado Springs: shoppen met vrienden/Cripple Creek
dag 4 - Colorado Springs - Denver - LAX - camper ophalen - Red Rock State Park (erg mooie camping)
dag 5 - RR SP - Death Valley: Zandduinen, visjes (Furnace Creek camping)
dag 6 - Death Valley: Zabriskie Point, Badwater - Shoshone - Las Vegas (RV park Circus Circus, goede ligging)
dag 7 - Las Vegas: shoppen/schieten
dag 8 - Las Vegas - ZIon NP: rondrit met parkbus en korte hike naar begin narrows (camping net buiten park, want camping in park vol)
dag 9 - Zion: Hidden Canyon Trail, trail door de vallei - Bryce: zonsondergang vanaf de Rim, sterrenkijk programma rangers (overnachting in park op laatste vrije plek)
dag 10 - Bryce - Wahweap
dag 11 - Wahweap - Page: Glen Canyon Dam, Antelope Canyon (die aan de linkerkant van de weg komende vanuit Page = de lange), Horseshoe Bend, Lees Ferry (Campgroun SP bij LF, veel Navajo)
dag 12 - Lees Ferry - Grand Canyon: diverse uitzichtpunten, regen en koud weer, visitorcenter - Flagstaff: onderweg nog klein vliegtuigmuseum - Oak Creek Canyon (camping SP, erg mooie omgeving)
dag 13 - OAk Creek Canyon - Sedona - ARcosanti - Anthem Outlet (bij Phoenix) - Lake Pleasant (camping SP weer erg mooi)
dag 14 - Lake Pleasant - Wickenburg (tegenvallend) - Joshua Tree NP: militair museum bij zuidingang (Jumbo Rock campground: waanzinnig)
dag 15 - Joshua Tree NP - Palm Springs - Desert Hot Springs (Sam's family Spa - nostalgie, want 21 jaar geleden ook gestaan)
dag 16 - Palm Springs - Crystal Cathedral (dicht wegen verbouwing) - Huntington beach (fris en bewolkt, dus geen surfen) - Malibu (Camping Leoa Carillo State Park $43 voor camping met douches en stortpunt campers op ca. 15 minuten van camperverhuurder)
dag 17 - Leo Carillo SP - Thousand Oaks (huurauto ophalen) - Agoura Hills (camper inleveren) - Hollywood - Venice Beach (vreemde vogels) - shopping mall - Hilton LAX - auto inleveren
dag 18 - terugreis
We hebben op waanzinnig mooie campgrounds gestaan voor zeer weinig geld, hele mooie wandelingen gemaakt, over het algemeen prima weer gehad en genoten van alles wat Amerika te bieden heeft. Road Bear is een meer dan prima verhuurder. Hadden een camper met ca. 3000 miles op de teller en hebben zelf een kleine 2000 miles gereden: niet teveel dus.
Ik vond de te boeken activiteiten in de VS echt schreeuwend duur, maar eigenlijk is dat in zo'n mooi gebied helemaal niet nodig. Monument Valley hebben we uit onze route geschrapt, wat on s meer tijd gaf om te genieten van de plekken waar we wel waren.
Al met al zaten we elke dag een uur of 3 in de camper. Dat gaf ons de gelegenheid om nog voldoende tijd door te brengen op de plekken waar we waren.
Waar ik zeker nog naar terug wil zijn Zion en Bryce. En dan ook Capitol Reef meepikken lijkt mij geweldig.
Zoal ik al begon: we hebben genoten en ik wil zo weer terug.
Bedankt voor alle fijne tips die ik mocht ontvangen. Ik hoop dat ik er nu zelf ook enige kan toevoegen na deze reis.
Christel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk om een terugkoppeling te lezen! En fijn dat jullie een mooie vakantie hebben gehad!
Het smaakt inderdaad altijd naar meer.
Marianne
Het smaakt inderdaad altijd naar meer.

Marianne
Leuk om te lezen, jullie hebben een mooie reis gemaakt. Op naar de volgende! 

Groetjes,
Daniel
Daniel
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mooi dat jullie zo'n fijne reis hebben gemaakt.
Voor mij is het duidelijk dat jullie met het Amerika virus besmet zijn geraakt. De beste manier om daarmee om te gaan, is je er niet tegen verzetten.

Voor mij is het duidelijk dat jullie met het Amerika virus besmet zijn geraakt. De beste manier om daarmee om te gaan, is je er niet tegen verzetten.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Fijn dat je je ervaringen deelt.
Ik zou zeggen ... op naar de volgende trip
Groetjes,
Ingrid
Ik zou zeggen ... op naar de volgende trip

Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2647 Weergaves
-
Laatste bericht door Daan!
-