Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Murielle: alleenstaande mama en 3 kids naar US - route ok?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kloosgoesusa
Amerika-ontdekker

Re: Reis Murielle: alleenstaande mama en 3 kids naar US - route ok?

Bericht door Kloosgoesusa »

Wij hebben ook Bright Angels Lodge (GC) geboekt. Ik dacht eerst ook dat het vol zat. Af en toe kijken of er iets vrij is. Binnen een dag kregen we toch nog de gewenste kamers!

Aanhouder wint

Succes
Anita
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij hebben op onze trip door Death Valley, waar ik tegenop zag omdat ik me voorstelde dat bij autopech dit erg ellendig zou zijn, ongeveer 20 liter extra water meegenomen. Had ik ergens gelezen.
Je moet natuurlijk altijd voldoende water bijhebben in Death Valley. Ik dronk na (en tijdens) de wandeling bij de Mesquite Sand Dunes van een kwartier ook meer dan een liter weg? Maar ik vind persoonlijk dat, mits je echt buiten de gebaande paden en offroad gaat, het rijden door het park allemaal wat spannender wordt voorgesteld dan wat het in werkelijkheid is. Ja, het is loeiheet! Maar er rijdt voldoende ander verkeer die je kan helpen.
Murielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Murielle »

Hoi,

Bedankt voor de reacties!

Ik dacht eraan om nog een kleine verandering in de planning te maken. In plaats van Kingman dacht ik aan een overnachting in Sedona.

Wat is jullie mening?

Murielle
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De omgeving Sedona is wel mooier, maar ik vind dat hoe je route nu is geen meerwaarde hebben. Met 3 kids achterin heb je het al druk zat denk ik en zou ik gewoon naar Kingman rijden. Als je nou een volle dag bij Sedona zou blijven ofzo is het een ander verhaal, maar dan moet je heel de route omgooien.
Murielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Murielle »

Hallo,

Bedankt voor je reactie. Ik ga het idd niet veranderen.

Ik heb wel nog een ander vraagje: zou het een idee zijn als ik van Vallé naar Las Vegas rij om dan via Page en Zion te gaan in 1 dag?

groetjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Van Valle (geen Vallé toch?) via Page en Zion naar Las Vegas is 8 uur rijden. Als je sowieso de Desert view Drive wilt rijden die dag is het toch nog 1,5 uur meer dan van Valle via de GC naar Las vegas. Het is wel een mooie route maar als je het niet erg vindt om een keer zo'n lange dag te doen dan zou ik liever in een keer van Palm Springs naar Valle rijden (6 uur), en dan tussen Valle en Las Vegas een overnachting in Page doen. Dan heb je het veel beter verdeeld qua rijtijden. Maar beter nog is om vanaf LA wat verder te rijden. Hou dat eventueel open en kijk ter plekke wat je wilt. Er zal overal wel iets te vinden zijn. Zoek een paar motels op, in PS, en in Needles of Kingman en beslis ter plekke.

Los daarvan zou ik regelmatig checken of er iets vrij is aan de rim. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Dat scheelt je vele rijden want zoals je het nu hebt rij je van Kingman naar de GC en dan terug naar Valle. Dat is aan rijtijd ruim 3,5 uur. En dan moet je nog een parkeerplaats vinden en met de shuttlebus naar de rim. De volgende dag wil je weer naar het park; dus weer een uur rijden vanaf Valle. Je kunt dus 2 keer een uur besparen, plus minder gedoe met parkeren want met een overnachting in het park laat je de auto lekker staan.

Speel eens met googlemaps. Voor de grand Canyon kun je Grand Canyon Village invoeren.

Marianne
Murielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Murielle »

hey, sorry, het is Vallé (een halfuur van de GC)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Is je route verder nog hetzelfde als de 2e keer dat je deze op de vorige pagina uitschreef?
Ik zie eerlijk gezegd niet echt de meerwaarde om van de Grand Canyon via Page en Zion naar Las Vegas te rijden als je op die plekken niet overnacht. Laat ik het anders zeggen, ik denk dat je daar je kinderen geen plezier mee doet. Het is dan namelijk echt een flinke zit in de de auto en amper tijd om buiten iets te bekijken. Als je bv een nacht Carlsbad eraf haalt en deze bij Page zet. Dan kan je met je kinderen bij Page nog een halve dag aan het meer liggen en ik denk dat ze de Horseshoe bend en Antelope Canyon (de lower) voor een uurtje ook wel leuk vinden. Maar om een dag in de auto te verblijven om via Page en Zion naar Las Vegas te rijden zou ik echt niet doen.
Murielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Murielle »

Hallo,

Ja alles is verder nog hetzelfde. Ik heb er afgelopen weekend ook nog over nagedacht en kwam tot dezelfde conclusie als jij. Ik wil vnl. ook rust en ik denk dat het voor de kids niet zo leuk is. Ik denk dat mijn planning er goed uitziet en ga nu Alcatraz boeken waardoor alles vaste vorm krijgt.

Bedankt!
Saar1970
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Saar1970 »

Hoi,

Ik ben heel benieuwd hoe je vakantie was! Ik ben ook een alleenstaande moeder (3 jongens 10, 12 en 14 jaar ) ik heb besloten om 3 weken een roadtrip door Amerika te maken (westkust).
Welke route heb jij genomen? Heb je tips voor mij, wat raad je aan met kinderen? Hotels van te voren regelen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Saar,

Je kan voor tips het beste zelf een topic openen voor je reis. Murielle is sinds 11 juni 2015 niet meer op het forum geweest. (Dat kan je zien als je haar profiel bekijkt; dat kan je bekijken als je - mits je ingelogd bent - op haar naam klikt) Ze zal daarom waarschijnlijk jouw vraag niet zien.

Ik denk daarom dat als je contact met haar wilt krijgen je haar beter een PB-tje of een e-mail kan sturen. (Dat kan via de links op haar profiel.)

Martin
Saar1970
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Saar1970 »

Martin bedankt! Ik ben nieuw hier, moet het eea nog uitvogelen merk ik wel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer