Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Annejet: Eerste keer rondreis ( 4 weken vanuit SF)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jetje05
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Annejet: Eerste keer rondreis ( 4 weken vanuit SF)

Bericht door Jetje05 »

Hoi allemaal,

Deze zomer ga ik voor de allereerste keer samen met mijn vriend naar Amerika. We hebben een auto gehuurd en willen op de meeste plekken kamperen en zo min mogelijk vantevoren vastleggen. Maar nu hoor ik steeds vaker dat we eigenlijk wel een aantal dingen vantevoren moeten boeken, omdat het anders vol is! Wat we vast willen leggen is een overnachting voor de eerste 3 nachten in San Francisco. En eventueel een bezoek aan Alcatraz. (ook al trekt me dat nog niet super ) En we hebben gerpobeerd in te loten voor zo'n mooie wandeling in Park Zion, waar maar paar bezoekers per dag in mogen? Maar als jullie nog meer tips hebben om vantevoren te boeken hoor ik het graag!!

Voor groot gedeelte veel de 'standaard' bezienswaardigheden denk ik, maar we houden meer van natuur dan van de steden, maar goed natuurlijk gaan we ook weer niet met een boog om de steden heen.

1Aankomst San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco
5 San Francisco - Lake Tahoe (vanaf hier pas auto gehuurd, dus eerder kunnen we niet weg denk ik)
6 Lake Tahoe - Yosemite
7 Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite - Sequoia
10 sequia - Death Valley
11 Deat Valley - Las Vegas
12 Las Vegas - Zion
13 Zion
14 Zion
15 Zion - Monument Valley
16 Monument Valley - Grand Canyon
17 Grand Canyon
17 Grand Canyon
18 Grand Canyon - Joshua Tree
19 Joshua Tree
22 Joshua Tree - Los Angeles/Hollywood
21 Hollywood - verder de highway langs de kust terug naar SF
22 -27 Chillen langs het strand/ rustig aan omhoog rijden/ marge dagen als we ergens anders toch langer willen blijven..
28 Vertrek San Francisco

Ik zal alleen nog even onze grootste twijfel uitleggen. We zouden ook heel graag Yellowstone willen zien, maar niet ipv de andere grote bezienswaardigheden, dus toch geschrapt in deze planning.. Nu heb ik het idee dat we wel heel veel ruimte 'over' hebben vergeleken met andere routes die ik op dit forum bekeken heb. Aan de ene kant zie ik liever iets minder, dan dat we overal langs crossen zonder het echt te beleven.
Maar alle tips zijn welkom en ben nog voor vanalles over te halen om een extra ommetje te maken!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Annejet: Eerste keer rondreis ( 4 weken vanuit SF)

Bericht door Marcopstal »

Jammer dat je nu pas om raad komt vragen nu alles reeds min of meer vaststaat. Maar mogelijks zijn er nog wel mouwen aan te passen. Weet dat je wel al rijkelijk laat bent voor de zomer.

Een wagen heb je in SF inderdaad niet echt nodig. Ik adviseer evenwel in een rondje steeds om de volle dagen ter plaatse tot het einde te houden en de eerste dag direct op stap te gaan. Je bent altijd vroeg op en dan maak je winst om voor de drukte reeds op weg te zijn.

- 3 volle dagen SF is op zich vrij veel, maar geeft natuurlijk tijd om alles rustig te doen. Als je Alcatraz wil bezoeken dan moet je dit vooraf boeken, ter plaatse is de kans echt heel klein dat het nog lukt.
- Voor Yosemite is het zeer dringend om accomodaties te zoeken. Anders wordt het hopeloos en dan zit je veel te ver af waardoor je dagelijks een paar uur kwijtspeelt.
- Sequoia tussen Yosemite en Death Valley in is eigenlijk geen goed idee, maar met Lake Tahoe in de route kan je dit natuurlijk moeilijker eerst plannen. In ieder geval is de voorziene tijd echt wel ontoereikend. Een extra dag is absoluut nodig, zeker gezien de afstand naar Death Valley.
- In de huidige route is het aangewezen om via de oostzijde van Lake Tahoe naar Yosemite te gaan via de Tioga Pass.
- Slechts 1 dagje Vegas ???? Hier kan je toch een paar dagen blijven hoor, en dan kan je ook relaxen aan het zwembad.
- Ik ontbreek Bryce Canyon in de route alsook Page.
- Wat plan je aan de Grand Canyon ? Ga je de Canyon echt in. Dan heb je een volle dag nodig, maar twee volle dagen is echt wel heel veel. Hiervan zou je gerust een dag naar Page kunnen schuiven.
- In Joshua Tree wil je niet echt twee dagen zijn. Zoveel is er niet te zien, maar het zal er ook bloedheet zijn (+40°C in de schaduw)
- Je zou toch echt wel twee nachten LA moeten nemen om daar wat tijd te hebben om ook iets te zien.
- De kustroute doe je best in drie dagen: LA - Pismo Beach / Pismo Beach - Monterey / Monterey - SF. Anders wordt het kunst en vliegwerk.

Je zou eventueel de regio Moab kunnen invoeren ipv Joshua Tree samen met de paar extra dagen die je eventueel nog hebt. Maar Yellowstone is echt niet haalbaar.

Ik zou eerder zoiets adviseren:

1Aankomst San Francisco
2 San Francisco - Lake Tahoe (vanaf hier pas auto gehuurd, dus eerder kunnen we niet weg denk ik)
3 Lake Tahoe - Mammoth lakes via Bodie en mono Lake
4 Mammoth Lakes - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite - Sequoia / Kings Canyon
7 Sequoia / Kings Canyon
8 Sequoia / Kings Canyon
9 sequia - Death Valley
10 Death Valley - Las Vegas
11 Las vegas
12 Las Vegas - Zion
13 Zion
14 Zion
15 Zion - Bryce Canyon
16 Bryce Canyon - Page
17 Page - Monument Valley
18 Monument Valley - Grand Canyon
19 Grand Canyon
20 Grand Canyon - Needles via route 66 Oatman
21 Needles - Los Angeles/Hollywood
22 Los Angeles
23 LA - Pismo Beach
24 Pismo Beach - Monterey
25 Monterey - SF
26 SF
27 SF
28 Vertrek San Francisco

Of zonder Sequoia maar met Moab:

1Aankomst San Francisco
2 San Francisco - Lake Tahoe (vanaf hier pas auto gehuurd, dus eerder kunnen we niet weg denk ik)
3 Lake Tahoe - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Mammoth lakes via Tioga Pass
6 Mammoth lakes - Death Valley
7 Death Valley - Las Vegas
8 Las vegas
9 Las Vegas - Zion
10 Zion
11 Zion - Bryce Canyon
12 Bryce Canyon - Capitol Reef
13 Capitol reef - Moab
14 Moab (Arches)
15 Moab (Canyonlands)
16 Moab - Monument Valley
17 Monument Valley - Page
18 Page - Grand Canyon
19 Grand Canyon
20 Grand Canyon - Needles via route 66 Oatman
21 Needles - Los Angeles/Hollywood
22 Los Angeles
23 LA - Pismo Beach
24 Pismo Beach - Monterey
25 Monterey - SF
26 SF
27 SF
28 Vertrek San Francisco
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Lake Tahoe heeft op deze manier m.i. ook te weinig tijd. Daar moet je ook een volle dag bijplannen. Ik zou het in deze reis eigenlijk eruit halen en een extra dag bij Sequoia zetten. Ga van San Francisco naar Sequoia & Kings Canyon NP, dan naar Yosemite en via de Tioga pass naar Death Valley en zo naar Las Vegas. Je hebt gemiddeld meer tijd dan de meeste reizigers, maar geen Bryce Canyon en Page in de route wat dan weer vreemd en jammer is. Ik zou voor beide een dag toevoegen. Welke permit in Zion wilde je verkrijgen? Want eigenlijk zou Zion ook een dag korter kunnen.
Dag 22-27, de beste stranden liggen eigenlijk ten zuiden van LA. Je kan bij Malibu, Santa Barbara en Pismo Beach ook wel op het strand liggen, maar tussen Pismo en Carmel by the sea is het op veel plekken beschermd gebied.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je Zult echt wat moeten reserveren, ook al ga je kamperen.
Voor Yosemite zal dat niet meer lukken. Kijk eens wat er in de buurt vrij is, of probeer http://www.yosemitepark.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik zou Lake tahoe vergeten en eerst Sequoia doen en dan Yosemite.
Jetje05 schreef: En eventueel een bezoek aan Alcatraz. (ook al trekt me dat nog niet super )
Waarom zou je er naar toe gaan als het je niet trekt? Het kost tijd en geld, die kun je wel beter gebruiken. Doe ene dag minder SF. Ik neem aan dat je da autohuur nog wel aan kunt passen.
Jetje05 schreef: En we hebben gerpobeerd in te loten voor zo'n mooie wandeling in Park Zion, waar maar paar bezoekers per dag in mogen? Maar als jullie nog meer tips hebben om van tevoren te boeken hoor ik het graag!!
Welke wandeling bedoel je? De Subway?
Jetje05 schreef: Voor groot gedeelte veel de 'standaard' bezienswaardigheden denk ik, maar we houden meer van natuur dan van de steden, maar goed natuurlijk gaan we ook weer niet met een boog om de steden heen.
Als je meer voor de natuur gaat dan voor de steden, waarom dan 3 dagen SF?
Jetje05 schreef: Ik zal alleen nog even onze grootste twijfel uitleggen. We zouden ook heel graag Yellowstone willen zien, maar niet ipv de andere grote bezienswaardigheden, dus toch geschrapt in deze planning.. Nu heb ik het idee dat we wel heel veel ruimte 'over' hebben vergeleken met andere routes die ik op dit forum bekeken heb. Aan de ene kant zie ik liever iets minder, dan dat we overal langs crossen zonder het echt te beleven.
Yellowstone toevoegen wordt echt te veel. Je hebt het nu redelijk rustig maar je zou, zonder veel meer kilometers te maken, nog wel meer parken kunnen bezoeken. En Page.

Marianne
Jetje05
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jetje05 »

Heel erg bedankt allemaal voor jullie tips!
Er staat juist nog niks vast, dit was alleen n eerste opzetje hoe ik dacht t ongeveer wel zou kunnen, maar ik zie al dat ik even een aantal aanpassingen toe ga voegen! Ga er dit weekend even weer wat uitgebreider voor zitten!

We hadden eerst n beetje andere route en plannen doordat we met z'n vieren zouden gaan. Daardoor zijn we eigenlijk ook zoveel dagen in SF. Maar misschien kan de auto idd nog wel aangepast worden. Moeten m toch nog omboeken nr een kleinere! Ik weet zo ook niet voor welke route we meegedaan hebben voor de loting ( heeft dus vriendin van mij geregeld). Maar goed dat is zoo kleine kans dat ik daar nu nog even geen rekening mee houd!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer