Wij zijn nieuw op dit forum en we hopen dat we dit bericht hier goed geplaatst hebben, als dit niet mag op deze manier horen we dat graag! Wij zijn twee vriendinnen en gaan in September een rondreis maken door het zuid westen van Amerika. We hebben zelf niet zoveel ervaring met grote reizen vandaar dat we nar het reisbureau zijn geweest. Huurauto, vliegtickets en de hotels staan allemaal vast. We hebben veel research gedaan maar op een gegeven moment zie je zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Aangezien hier zoveel ervaren amerika reizigers zijn vroegen we ons af of jullie goede tips voor ons hebben wat betreft onze route, activiteiten, excursies, eetgelegenheden en ga zo maar door! We zullen hieronder onze route plaatsten zodat jullie weten waar we heen gaan. We hebben zelf ook al veel ideeen genoteerd maar we zijn er nog nooit geweest dus we weten niet of het de moeite waard is. Daarnaast is het leuk om tips te krijgen van mensen die er al wel wat van gezien hebben
4 nachten New York (1 van ons is hier al geweest maar heeft toen vooral de standaard dingen bezocht)
2 nachten Los Angeles
2 nachten San Diego
1 nacht Palm Springs
1 nacht Sedona
2 nachten Tusayan/Grand Canyon
2 nachten Page
1 nacht Bryce Canyon
1 nacht St George
2 nachten Las Vegas
1 nacht Death Valley
1 nacht Mammoth Lakes
1 nacht Mariposa
4 nachten San Francisco
De nationale parken die op de route liggen willen we sowieso gaan bezoeken. We wouden graag naar Antelope Canyon maar dit blijkt al helemaal vol geboekt te zijn. We twijfelen over Monument Valley; moeite waard?
Hallo Aewo, wees welkom hier. Om je echt te kunnen helpen moeten we weten wat je precies doet, dus per dag. Dus begin alsjeblieft eerst met jouw reis in een van-naar vorm op te schrijven en aldus elke dag apart uit te schrijven.
Dat zal er zo uitzien:
1) Amsterdam - NY
2) NY
3) NY
4) NY
5) NY - LA
Enzovoorts
De route op zich ziet er niet slecht uit. Hopelijk zijn de hotelovernachtingen ook goed geplaatst want dat wil met Reisbureaus wel al eens dik tegenvallen. Momenteel ontdek ik evenwel alleen St George en Mariposa als minder goede locaties.
Jammer dat je eerst 4 nachten NY doet, die dagen had je best nog in het zuidwesten kunnen gebruiken.
Voor Antelope Canyon kan je ter plaatse steeds de lower doen op een walk-in basis. Die hoef je niet te reserveren want de meeste mensen gaan voor de upper.
Monument Valley zou je dan moeten doen tussen GC en Page. Dit is doenbaar, maar je mist wel de mooiste momenten (zonsondergang en opgang) op deze locatie.
Die nacht St-George zal voor Zion zijn, met maar 1 nacht is dit niet ideaal, voor Zion worden twee overnachtingen aangeraden. St George ligt ook al een eindje weg. Mocht je dit kunnen omboeken naar Springdale dan zou dat veel beter zijn.
Mariposa is het minst goede wat ik zie staan. Komende van Mammoth Lakes heb je op die manier weinig tijd om Yosemite te bezoeken. Je kan natuurlijk na de overnachting in mariposa terugrijden, doch dat is al een flinke eind natuurlijk, reken toch op een uur rijden voor je in de vallei bent. Met 4 nachten SF heb je hier natuurlijk voldoende tijd om pas in de avond aan te komen.
Hockey schreef:Begin alsjeblieft eerst met jouw reis in een van-naar vorm op te schrijven en aldus elke dag apart uit te schrijven.
Dus:
1) Amsterdam - NY
2) NY
3) NY
4) NY
5) NY - LA
Enzovoorts
Dat maakt toch verder niks uit? de volgorde van onze reis is zoals die hier boven staan. Dus NY - LA, LA - San Diego, San Diego - Palm Springs. En ga zo maar door.
1) Amsterdam - NY
2) NY
3) NY
4) NY
5) NY - LA
6) LA
7) LA - San Diego
8) San Diego
9) San Diego - Palm Springs
10) Palm Springs - Sedona
11) Sedona - Tusayan / Grand Canyon
12) Tusayan / Grand Canyon
12) Tusayan / Grand Canyon - Page
13) Page
14) Page - Bryce Canyon
15) Bryce Canyon - St George
16) St George - Las Vegas
17) Las Vegas
18) Las Vegas - Death Valley
19) Death Valley - Mammoth Lakes
20) Mammoth Lakes - Mariposa
21) Mariposa - San Francisco
22) San Francisco
23) San Francisco
24) San Francisco
25) San Francisco - Amsterdam
Voorzie voldoende tijd voor San Diego, daar is immers ook veel te zien en te doen.
Op dag 12 zou je MV kunnen doen.
St-George zou ik toch proberen wijzigen in Springdale.
Mariposa wijzigen naar Yosemite of toch iets dichterbij zou handig zijn, en daar zou ik eerlijk gezegd een nacht langer blijven en dan pas op dag 22 naar SF reizen.
In ieder geval al bedankt voor de tips die binnen zijn gekomen Het 'probleem' is dat alles al vast staat dus daar valt verder niks meer aan te veranderen.
Hebben jullie nog tips voor San Diego? We zien het nog niet zo zitten om naar seaworld etc te gaan. We hebben voor nu Balboa park en de sunset cliffs.
Is er dan echt "NIETS" meer wijzigbaar ? Mooie reisorganisatie dan.
In San Diego heb je Old Town, Seaport Village, GaslampQuarter, San Diego Zoo, USS Midway vliegdekschip, Cabrillo National monument, La Jolla Beach, Coronado Island, meer dan genoeg om één of meerdere dagen mee te vullen.
Marcopstal schreef:Is er dan echt "NIETS" meer wijzigbaar ? Mooie reisorganisatie dan.
In San Diego heb je Old Town, Seaport Village, GaslampQuarter, San Diego Zoo, USS Midway vliegdekschip, Cabrillo National monument, La Jolla Beach, Coronado Island, meer dan genoeg om één of meerdere dagen mee te vullen.
Ik heb geen idee maar de hotels zijn geboekt etc. Is het normaal dat er nog dingen gewijzigd kunnen worden? Ik heb zelf geen idee hoor..
Hangt er vanaf, maar de vraag stellen of er iets kan gewijzigd worden kan altijd. En eerlijk gezegd, je betaald genoeg voor dergelijke reizen, dus mag je gerust wat aandringen als men niet direct willend is om aanpassingen te doen.
Je betaalt soms wat administratiekosten. En zoals gezegd: vragen kan altijd.
Ik zou ook voor Springdale kiezen. Voor Yosemite heb je helemaal geen tijd, dat zou je ook zo kunnen laten. Tenzij je er twee nachten zou doen, dan is een verandering van accommodatie wel zinvol.
Voor tips op het stuk van Las Vegas naar Yosemite kun je eens in ons 2004- en 2006-verslag kijken. En voor de Grand Canyon zie ons 2013-verslag. Je hebt daar ruim de tijd, dus je zou een stuk naar beneden kunnen lopen.
Voor de parken en andere bezienswaardigheden zie http://www.ontdek-amerika.nl en voor wandelingen in de parken zie mijn wandelsite.
Voor Yosemite toch iets meer tijd te geven zou ik op dag 21 nog terug naar het park rijden.
Dan kan je nog het een en ander bezoeken en tegen 14-15u naar SF vertrekken (of later). In principe kan je laat aankomen in SF op dag 21 want je hebt er nog 3 volle dagen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Bedankt voor de tips over Yosemite etc! We zullen eens gaan kijken wat de mogelijkheden zijn.
Nog een vraag.. Is het veilig om je koffers en bagage achter in de auto te laten als je bijvoorbeeld een park gaat bezoeken. We snappen dat het niet verstandig is om je duurste spul daar te laten liggen. Wat is jullie ervaring hiermee?
Ja hoor, dat doen wij altijd. Fototoestellen etc gaan mee, net als de belangrijkste papieren, maar verder is het geen probleem.
Ik zie nu dat je in september gaat; hou er rekening mee dat het vroeg donker is; als je naar Mariposa gaat is je dag wel erg kort, dus een overnachting in het park is dan wel prettig. Misschien heb je ook iets aan het verslag van mijn septemberreis in 2011.
Nog een vraag.. Is het veilig om je koffers en bagage achter in de auto te laten als je bijvoorbeeld een park gaat bezoeken. We snappen dat het niet verstandig is om je duurste spul daar te laten liggen. Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik ga echt niet de hele dag met mijn laptop sjouwen, die ligt ook gewoon in de auto net als de ipad. Ik ben wel eerlijk dat ik zover het kan wat dingen niet bij elkaar in de koffer stop en als het kan ik evt ook nog wel eens iets onder een stoel of achterbank leg mocht het kunnen.
Gebrande cd's kan toch prima.
Er is niets op tegen om van je eigen muziek een aparte cd te branden
Maar een iPod of zo met een audio/aux snoertje kan ook altijd nog.
Thierry73 schreef:Gebrande cd's kan toch prima.
Er is niets op tegen om van je eigen muziek een aparte cd te branden
Maar een iPod of zo met een audio/aux snoertje kan ook altijd nog.
Nee klopt. Hoorde van een aantal mensen dat ze daar misschien moeilijk over kunnen doen in Amerika. Dus ik was wel benieuwd naar de reacties hier
Jaren geleden namen wij ook zelf gebrande Cd's met muziek mee. Nooit problemen mee, of vragen over gehad. Daarna namen wij muziek op een USB-stick mee. Tegenwoordig op een digitaal MP3-spelertje, dat met een kabeltje op de doorgaans aanwezige AUX-ingang van de auto wordt aangesloten.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.