Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lowice: eerste keer USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lowice
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Lowice: eerste keer USA

Bericht door Lowice »

Hallo Amerikakenners,
Ik maak graag even gebruik van dit topic, zodat ik geen nieuwe hoef te starten!
Aankomende zomervakantie ga ik voor het eerst naar West Amerika. :P
We hebben aan het begin 2 dagen Los Angeles en we weten niet hoe we het in moeten plannen.
We willen niet naar het strand, want de laatste paar dagen van de vakantie bezoeken we het strand van LA (vooral Laguna Beach).
We willen wel de hotspots zien, en de Universal Studios. We reizen met vier personen (2 kinderen van 14 en 12).
En hoe denken jullie over het bezoeken van Mulholland Drive?
Alvast bedankt voor het helpen! :thumbup:
Gr. Lowice.
Verre reizen Met kinderen:
Tunesië, Egypte (2x), Sri Lanka, Maleisië (2x), Borneo, Kenia, Indonesië (Sumatra, Java, Bali), Curacao, Thailand (2x) en
USA West
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Lowice: eerste keer USA

Bericht door hke »

Hallo

Wanneer ik het goed begrijp wil je graag advies over LA.
Ik ben zeker geen LA kennis.
LA is erg groot en wij hebben de hop-on hop-off methode gekozen.
We zijn er wel in 2014 geweest met kids van dezelfde leeftijd.
je zou ons blog kunnen bekijken.

succes
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Heb je dit topic al gezien met allerlei informatie over LA?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Universal moet je een volle dag uittrekken. Dan heb je nog een dag over voor andere dingen. Wij hebben met onze kinderen zowel Universal gedaan als korte studiotours, zoals die bij Warner Bros. Zie daarvoor ons 2006-verslag. Verder is het natuurlijk helemaal afhankelijk van wat jullie leuk vinden, bekijk daarom het topic eens waar Hockey naar verwijst.
Ligt jullie route helemaal vast? Ik zie dat je ook ene dag uittrekt voor Mojave en dat je vanuit Las Vegas naar de Grand Canyon wilt. Waarom niet een dag eerder uit LA vertrekken en naar de Grand Canyon rijden?

Marianne
Lowice
Amerika-ontdekker

Bericht door Lowice »

Hallo!
Ik wilde net een eigen topic maken, blijkt er al een te zijn aangemaakt. Heel erg bedankt daarvoor, want ik snap de site nog niet helemaal :oops: (stiekem is dat ook de reden dat ik aansloot bij een ander topic, wat natuurlijk niet zo handig was)
Bedankt voor de reacties. Ik heb al wat rondgekeken op andere topic, maar ik weet niet hoelang alles duurt en hoe groot de afstanden zijn.
Die Hopoff/on bus vind ik een goed idee. Dat heb ik al eerder gedaan ergens op vakantie, wist niet dat dat ook in LA kon.
Als jullie nog ideeën hebben, hoor ik het graag!
De route ligt trouwens helemaal vast. We gaan niet eerder naar de GC omdat we hoorden dat dat toch wel erg veel tijd zou kosten. Ook heeft onze jongste dochter heel erg last van wagenziekte, en willen we niet té veel rijden.
@Martinenmarianne ik heb jullie blogs bekeken. Leuk geschreven zeg! Zijn jullie ook met de hopon/off bus geweest?
Wij hebben namelijk wel een huurauto. Zouden jullie aanraden om dan toch met huurauto te gaan of met de bus?
Lowice
Tunesië, Egypte (2x), Sri Lanka, Maleisië (2x), Borneo, Kenia, Indonesië (Sumatra, Java, Bali), Curacao, Thailand (2x) en
USA West
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wat is je route dan eigenlijk?

Als je een huurauto hebt zou ik LA zelf rijden ipv de bus
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Aan rijden ontkom je helaas niet, de afstanden zijn nu eenmaal groot.
Neemt niet weg dat je toch beter voor de "beste" route gaat en dan is bvb via Bakersfield een slechte keuze. Dit is namelijk ook lang en saai.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Lowice
Amerika-ontdekker

Bericht door Lowice »

Dit is de route:

Ams-LA
LA
LA
LA - Mojave Nat. Preserve (in Nipton)
Mojave. Nat. Preserve -Las Vegas
LV
LV (met heli naar GC)
LV -Death Valley
Death Valley - Bakersfield
Bakersfield - Sequioa
Sequioa
Kings Canyon
Kings Canyon - Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
SF
SF
SF
SF - Monterey
Monterey
Monterey - Cambria
Cambria - Laguna Beach
LB
LB
LB

Bedankt voor de aanvullingen!
USA West
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Met enige aanpassingen heb je mooiere routes en kom je bij GC South Rim (vanaf LV met heli ga je naar GC west, en dit is niet de echte GC en een tourist trap)
(aan de south rim kan je ook een heli tour doen vanaf Tusayan)

Ams-LA
LA
LA
LA - Topoc - route 66 - Oatman - Kingman
Kingman - Grand Canyon
Grand Canyon - vm heli - Las Vegas
LV
LV -Death Valley
Death Valley - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Yosemite
Yosemite
Yosemite - Sequoia
Sequoia
Kings Canyon
Kings Canyon - SF
SF
SF
SF
SF - Monterey
Monterey
Monterey - Cambria
Cambria - Laguna Beach
LB
LB
LB

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Lowice
Amerika-ontdekker

Bericht door Lowice »

Bedankt Ingrid! Daar heb ik wat aan! :thumbup:
Ik zit nog met de vraag hoe ik LA het beste kan indelen...
Zouden jullie op de eerste dag Universal Studios doen of op de tweede dag?
En hebben jullie ervaringen met de Mulholland Drive?
Hoelang ben je bij bv. walk of fame, rodeo drive enz..
En is een zogenaamde startour een goed idee, of is dat een toeristentrap?
Alvast bedankt!
USA West
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

In 2013 deden wij ook LA, misschien heb je iets aan onze blog (zie onderschrift)

De eerste dag zal je door de jetlag meer dan waarschijnlijk erg vroeg wakker zijn.
Ik zou dan die dag naar Universal gaan. Je kan dan al bij opening daar zijn. Dan heb doe je eerst de studio tour (tram) en attracties als simpsons, transformers en the mummy.
Normaal heb je deze dan gedaan voordat de grote toeloop er aan komt.

Ik weet niet wat je precies op Mulholland Drive wilt doen, maar het ligt wat uit de richting en kost je dus veel tijd.
Als het puur om het uitzicht gaat zou je kunnen overwegen om naar het Getty Museum te gaan. Schitterend uitzicht.

Misschien is dit iets:
vm naar Griffith Park en Hollywood Sign
(eventueel nog naar oud LA - Olvera Street)
middag naar Hollywood, Walk of Fame, daar ergens iets eten
nm naar Beverly Hills, Rodeo Drive, Greystone Mansion (ook mooi zicht over de stad)

Als je op tijd klaar bent in Universal zou je ook die dag nog Hollywood kunnen bezoeken.
En dan je 2de dag:
vm naar Griffith Park en Hollywood Sign
(eventueel nog naar oud LA - Olvera Street)
middag naar Beverly Hills, Rodeo Drive, Greystone Mansion (ook mooi zicht over de stad)
late nm naar Santa Monica en Venice Beach

Ik zou gewoon zelf rijden maar ja dat is een persoonlijke keuze.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Lowice
Amerika-ontdekker

Bericht door Lowice »

Hallo amerika-experts!
Bedankt Ingrid, hier heb ik echt wat aan! Ik ga je blog bekijken...
We zijn het nu van plan zo te doen:
Dag 1: aankomst (laat), auto halen, slapen
Dag 2: Universal Studios en avond eten bij Olvera in old LA (kan dat?)
Dag 3: Griffith Park (met Hollywood SIgn), Walk of Fame, Kodak Theatre, Beverly Hills, Rodeo Drive en als er nog tijd is strand (Venice)

Ik heb Greystone Mansion er nog niet bij staan. Is dit echt leuk? Wat is het eigenlijk? Mis je wat als je het niet ziet?

Zijn er verder nog andere dingen die leuk zijn? En is deze planning haalbaar?

Alvast bedankt! :thumbup:
USA West
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou in hollywood wel zo'n star tour boeken. Duurt ongeveer 2,5u en je komt bij Hollywood, bel-air, rodeo drive, beverly hills. De walkmof fame zelf heb je in 30min wel gezien, beetje een tourist trap die je wel een keer gezien wilt hebben maar niet heel veel tijd kost. Zonder Venice heb je voor dag 3 wrs een uur of 2,5 á 3 nodig hoe je die nu gepland hebt. Mulholland dr is leuk en kost je wrs met uitstappen een paar uur. Als je 's avonds ps richting strand gaat zou ik voor Santa Monica kiezen ipv Venice.
Lowice
Amerika-ontdekker

Bericht door Lowice »

Okey! Bedankt voor de reacties allemaal! Heb er al heel veel zin in!
Nog maar 2 maandjes wachten... :alien:
USA West
Aewo
Amerika-ontdekker

Bericht door Aewo »

Zo'n star tour.. Is dat daar te regelen of moet dat van te voren gedaan worden?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Aewo schreef:Zo'n star tour.. Is dat daar te regelen of moet dat van te voren gedaan worden?
Via Google vond ik deze sites. Ga naar de site en zie wat mogelijk is.
Lowice
Amerika-ontdekker

Bericht door Lowice »

Maar als je de stratour daar ter plekke regelt, is het dan niet vele malen goedkoper?
Als dat zo is, "koop" ik het pas daar...
USA West
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Lowice schreef:Maar als je de stratour daar ter plekke regelt, is het dan niet vele malen goedkoper?
Als dat zo is, "koop" ik het pas daar...
Dus op de site zouden ze een hogere prijs laten zien dan als je het daar boekt? Right. Want dat is goed zakendoen? Online boeken biedt ze de zekerheid van zaken kunnen plannen, voor hun prettiger en dus daardoor vaak voordeliger.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Die movie stars homes tour heb ik ter plekke iets minder voor betaald (wel buiten het seizoen en 's ochtends vroeg toen het nog niet enorm druk was). Maar dat kan ook in de afgelopen jaar duurder zijn geworden (inflatie he...) zoals bijna alles. Bij ons duurde deze alleen 2u en 30 min rondlopen bij Rodeo Drive. Volgens mij betaalde ik toen 65 dollar voor 2... Let wel, het is geen sightseeing tour door heel de stad he, alleen het hollywood blv, Beverly hills, bel air, rodeo drive, gebied. Er zijn ook mensen die zelf een kaart kopen waar de huizen van de sterren opstaan en zelf rijden. Ben je wel goedkoper uit, maar dan weet ik niet of je heel de dag bv Bel Air in kunt. Maar dan kun je wel zelf bepalen hoelang je bv bij de greystone mansion blijft. Of je online die paar centen meer moet betalen. Sja, als het druk is kan het zomaar een uur of meer duren voor je mee kunt. Nu hadden wij Hollywood walk of fame binnen een uur echt wel gezien en hadden wij geluk dat we vrij snel mee konden, maar het kan ook zijn dat je daar dus moet blijven hangen... dan zou ik de zekerheid van meekunnen en 10 dollar meer betalen niet erg vinden. Ik vond het s ochtends iig een leuke ervaring.

Mulholland drive heb ik een wat mindere ervaring mee, omdat ze er veel aan de weg bezig waren en er afsluitingen waren ivm filmopnames. Het stuk ten westen van de 405 is niet interessant iig, al is de omgeving van Brentwood en vooral in de heuvels echt een prachtig stukje Los Angeles. Leuke parken en als het weer meezit prachtige vergezichten over de steden en de oceaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer