Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rob Klooster: Zuid-Westen 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rob Klooster
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Rob Klooster: Zuid-Westen 2015

Bericht door Rob Klooster »

Hallo Allen!

Na in 2013 The Deep South en Florida te hebben gedaan, en afgelopen jaar alleen Florida, willen we komende september weer naar het zuid-westen (Net als in 2011)
Nu hebben we in 2011 het volgende gedaan:

Amsterdam-LA
LA-San Luis Obispo
San Luis Obispo - San Francisco
San Francisco
San Francisco - Yosemite NP
Yosemite NP - Sequoia NP/Visalia
Sequoia NP/Visalia - Death Valley NP
Death Valley NP - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Bryce Canyon NP/Tropic
Bryce Canyon NP/Tropic - Moab
Moab
Moab - Kayenta
Moab - Grand Canyon NP
Grand Canyon NP - Laughlin
Laughlin - LA
LA - Amsterdam
Amsterdam

De reis aan zich was geweldig, maar veel te gehaast. Waardoor we wellicht wat teveel hebben laten liggen. Dit jaar willen we in ieder geval Antilope Canyon zien, en wellicht verdient Yosemite een 2e kans omdat het er in 2011 verschrikkelijk weer was op de dag dat wij er waren. Wellicht is Lake Powel ook de moeite?

We hebben momenteel nog niets geboekt (Tickets of Hotel). Wellicht dat iemand al eens een ronde heeft gedaan in het zuid-westen waarvan wij nog een groot deel niet gezien hebben? Ik zal zelf ook verder gaan neuzen op het forum, maar input van andere ZW gangers waardeer ik zeer! :thumbup: We hebben ongeveer 3 weken vakantie.
Laatst gewijzigd door Rob Klooster op 27 mei 2015, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
2011: Zuid-West USA
2013: New York + 'Deep South'/West Florida
2014: Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Zuid-Westen 2015

Bericht door Martin & Marianne »

Ik dacht eerst dat de geplaatste route je planning was en ik wilde al gaan zeggen dat het veel te gehaast was, maar daar was je inderdaad ook achter gekomen.
Ik hoop dat je deze keer wel alles zelf gaat boeken? Voor sommige plaatsen ben je wellicht al aan de late kant. Hoeveel tijd hebben jullie?
Kijk eens in ons reisverslagenoverzicht voor mogelijke routes, misschien kun je daar ideeën uit opdoen.
In 2011 heb ik in september een korte route gemaakt. Dat was een prachtige tijd voor de parken in Utah en voor de Grand Canyon. Je kunt in SF beginnen en Yosemite toevoegen (en dat moet je niet alleen opnieuw doen omdat je slecht weer ha,d maar ook omdat je veel te weinig tijd had. Plan er meerdere nachten als je er echt iets wilt zien en doen), en dan mijn september-route volgen. Met misschien nog meer tijd bij Page als je wilt varen op Lake Powell.

Marianne
Rob Klooster
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Rob Klooster »

Hoi Marianne,

We zijn inderdaad van plan om alles zelf te boeken (Vorige 2x ook al gedaan) We zijn voornemens tickets te boeken naar Vegas, en vandaaruit een route te maken van 20 dagen vanaf half september.

Dingen die sowieso op de planning staan zijn Lake Powell, Horsoe bend, Antelope Canyon, Page? Vanuit Moab nog naar Deadhorse point/Canyonlands (Vorige keer alleen Arches gedaan)
2011: Zuid-West USA
2013: New York + 'Deep South'/West Florida
2014: Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er is natuurlijk niets mis met een rondje Las Vegas - dat gaan wij ook doen dit jaar, maar ik zou eerst eens een route maken en dan kijken wat het handigste is om op te vliegen. Misschien is een one way handiger. Want als je naar Yosemite wilt, en ook naar Moab, dan wordt het met een rondje een uitdaging om dat in 20 dagen te doen. Kijk eens naar ons 2013-verslag voor een route met Moab, Page en Yosemite.
Met jullie plannen is een volle dag Page (2 nachten) wel mooi hoewel het er van afhangt wat je bij Lake Powell wilt doen. Antelope Canyon en Horseshoe Bend heb je in een paar uurtjes gezien; zie daarvoor hier mijn verslag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 mei 2015, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Misschien is het goed om aan te geven wat je behalve Yosemite en Page nog meer wilt terugzien en wat je wilt toevoegen. Aan de hand daarvan kun je een route bepalen. Ik zou in ieder geval in jouw nieuwe route Zion NP toevoegen en eventueel Monument Valley. Misschien San Francisco laten vallen (daar hadden jullie meer tijd) en een extra dag LA . Of een extra dag aan de kust ? San Diego is ook een aanrader. Maar je kunt ook de steden vergeten en meer voor de parken gaan incl. Moab.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer