Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SJMD91: LA-LA in 24 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
SJMD91
Amerika-newbie

Reis SJMD91: LA-LA in 24 dagen

Bericht door SJMD91 »

Goeiedag allemaal,

6 september vertrekken mijn nicht en ik naar LA en blijven daar tot 1 oktober, zonder de aankomstdagen hebben wij dan 24 dagen de tijd voor onze reis langs de bekende parken + SF en LV.

De voorlopige route zoals ik die hieronder neerzet is redelijk standaard denk ik, enkel weet ik niet goed hoe ik Sequoia/Kings Canyon NP er nog tussen moet plakken, beter vanuit SF of vanuit LA meteen in het begin? Ik zou een bezoek liever niet schrappen om bijv. de General Sherman niet te missen, vooral omdat in Yosemite een deel van de Sequoia's niet te bezichtigen is in september. Of denken jullie dat je toch genoeg Sequoia's kunt zien in Yosemite? Echter Kings Canyon lijkt me los van de sequoia's ook waanzinnig om te wandelen.
Zoals in het schema staat heb ik aan het einde 1 dag LA "over", die kunnen we dus nog gebruiken voor Sequoia/Kings Canyon, maar ik twijfel ook om misschien via San Diego terug te rijden en Sea World te bezoeken, is dit een aanrader?

Het is waarschijnlijk heel persoonlijk qua smaak, maar ik heb nu 1 hele dag voor Zion gereserveerd, kun je dit niet beter voor Bryce reserveren?

Ook zag ik dat The View Hotel voor Monument Valley al vol zit op de dag dat wij er zijn (we zijn ook wat laat met boeken, dus logisch). Ik zit dus te twijfelen om dit te schrappen, zou dit zonde zijn, en zo ja wat zijn alternatieven buiten die cabins, is het te doen om vanuit Page op en neer te rijden en daarna nog door naar Grand Canyon? Dat lonkt me niet zo eerlijk gezegd.

06 Dusseldorf – LA
07 LA (Six Flags Magic Mountain)
08 LA - Pismo Beach
09 Pismo Beach – Monterey
10 Monterey - San Francisco
11 SF
12 SF – Yosemite
13 Yosemite
14 Yosemite – Mammoth Lakes
15 Mammoth Lakes - Death Valley
16 Death Valley - Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas
19 Las Vegas - Zion
20 Zion
21 Zion - Bryce Canyon
22 Bryce Canyon – Page
23 Page
24 Page - Monument Valley
25 Monument Valley - Grand Canyon
26 Grand Canyon – Kingman
27 Kingman – LA
28 LA
29 LA
30 LA (Universal Studios)
01 LA - Dusseldorf

Bedankt voor het lezen en bij voorbaat voor jullie reacties! :)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis SJMD91: LA-LA in 24 dagen

Bericht door PSVwally »

Leuke route.

Je zou voor Monument Valley ook nog in het plaatsje mexican hat kunnen kijken. Of bij Gouldings Lodge of anders Kayenta. Ik zou het niet vanuit Page doen iig. Monument Valley moet je echt zien bij zonsopkomst. Als je daar zo in het midden van de middag aankomt (als je geen georganiseerde tour van plan bent) heb je tijd genoeg.

Ik zou persoonlijk Zion en Bryce zo houden. Zion is een wandelpark, waar je met de shuttlebus in moet en het wat ruiger is. Bryce heeft een paar leuke wandelingen, maar daarnaast ook veel viewpoints die je met je eigen auto kunt aandoen. Viewpoints in combinatie met bijvoorbeel de Navajo trail geven je een goed beeld van dit park. Het ligt ook maar een uur of 2 rijden vanaf Zion, dus je hebt daar als je optijd weg gaat bijna een volle dag.
Als je ook nog eens via Valley of Fire state park naar Zion gaat heb je die volle dag voor dit park echt wel nodig. Zion is ook een stuk groter dan Bryce.

Sequoia toevoegen kan, maar dan moet je ook echt wel wat anders laten zitten. Bijvoorbeeld die volle dag Page of een dag Las Vegas eraf en dan dus die laatste dag Los Angeles. Vooral als je ook Kings Canyon mee wilt pakken is minimaal 1.5e dag wel nodig. Ga dan van San Francisco eerst naar Sequoia en daarna naar Yosemite.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik ben een grote fan van Sequoia. Zoals PSVwally al aangaf heb je daar eigenlijk best 2 overnachtingen als je ook Kings Canyon wilt meenemen.

Je zou SEKI kunnen toevoegen tussen SF en Yosemite.
Je schrijft dat je eigenlijk 1 dag teveel LA hebt en als je dan nog de volle dag Page of een dag LV schrapt dan heb je je overnachtingen voor Sequoia.
(SEKI zou ook na Six Flags kunnen: als je in Santa Clarita of zo overnacht, zou je de dag erna naar SEKI kunnen voor 2 nachten en dan van daar naar Pismo Beach, je mist dan wel het stuk kust met Malibu en Santa Barbara)

Monument Valley overnachten:
Gouldings Lodge, The View ofwel San Juan Inn in Mexican Hat ofwel ergens iets in Kayenta

Ik zou Monument Valley wel in de route laten en er dan ook overnachten.

San Diego toevoegen aan het einde kan wel maar trek hier ook minstens 2 overnachtingen voor uit.

In 2013 deden wij een rondje California, in 2012 Arizona en Utah. Misschien heb je iets aan onze blogs.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
SJMD91
Amerika-newbie

Bericht door SJMD91 »

Bedankt voor jullie antwoorden!

We hebben op het nippertje een kamer bij The View Hotel kunnen boeken, vorige week toen ik keek waren op onze datum geen kamers meer vrij, afgelopen weekend gelukkig weer 1 beschikbaar dus die maar vastgelegd voor een fortuin. Maar je bent er maar één keer he.

Sequoia gaan we waarschijnlijk toch willen bezoeken. Nu zat ik enkel te denken of het doenbaar is om dit op de terugweg vanuit Kingman te doen, dat lijkt in elk geval niet al te zeer uit de richting, of zou dit onpraktisch zijn?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sequoia gaan we waarschijnlijk toch willen bezoeken. Nu zat ik enkel te denken of het doenbaar is om dit op de terugweg vanuit Kingman te doen, dat lijkt in elk geval niet al te zeer uit de richting, of zou dit onpraktisch zijn?
Heb je dit al eens ingegeven in google maps? Vul voor Sequoia NP, general sherman tree in. Deze wil je wel zien. Dan ben je dus al 7.5u aan het rijden, zonder ook maar iets te bekijken. Dit is alleen doenbaar als je dag 27 erheen rijdt. Dag 28 daar rondkijkt en dan dag 29 naar LA gaat en dan heb je eigenlijk nog te weinig tijd om Sequoia & Kings Canyon NP te bekijken. Dus de keuze zal eigenlijk zijn, Sequoia zien en LA opofferen.
menoxie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door menoxie »

ik zou dag 15 verschuiven met 1 dag en daar sequoia np op dag 15 zetten, voor de rest laten wat het is alleen 1 dag minder LA
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ga dan vanuit SF eerst naar Sequoia en dan naar Yosemite. Je kan niet door de Sierra Nevada van Sequoia naar Death Valley, dat is tussen de 6 en 7u rijden onderlangs zonder dat je dan iets hebt kunnen bekijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer