Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis NielsMichelleWessel: Advies Grand Canyon- Zion (Springdale)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
NielsMichelleWessel
Amerika-ontdekker

Reis NielsMichelleWessel: Advies Grand Canyon- Zion (Springdale)

Bericht door NielsMichelleWessel »

Hallo!

Zal me eerst even voorstellen. Ik ga eind augustus samen met mijn man, ouders en zoontje van 22 maanden voor het eerste de plas over en roadtrip maken door Zuidwest Amerika!
De reis die we gaan maken is: (overzicht heb ik aangepast na alle tips)
23-8 AMS- Phoenix
24-8 Phoenix- Sedona
25-8 Sedona
26-8 Sedona- Grand Canyon
27-8 Grand Canyon- Bryce
28-8 Bryce- Zion
29-8 Zion
30-8 Zion- Las Vegas
31-8 Las Vegas- Bishop, we slaan waarschijnlijk Death Valley over omdat ons zoontje mee is en het niet prettig is voor hem die hitte!?
1-9 Bishop- Yosemite
2-9 Yosemite
3-9 Yosemite
4-9 Yosemite- San Francisco
5-9 San Francisco
6-9 San Francisco- Monterey
7-9 Monterey- Cambria
8-9 Cambria- Santa Barbera
9-9 Santa Barbera
10-9 Santa Barbera- LAX
11-9 LAX-AMS

Nu mijn vraag: Ik zag dat als we van de Grand Canyon naar Springdale rijden, langs Page rijden. Is het te doen om die dag een bezoek te brengen aan de antelope canyon. Of is dit niet te doen, omdat het een aardig stuk rijden is van de Grand Canyon naar Springdale???

En een andere vraag is: Is het een goed idee om vanuit Springdale heen en weer naar Bryce te rijden. De reden omdat we dit doen is dat ik het voor mijn zoontje prettig vind dat ie wat langer op 1 plek slaapt. Wij willen de reis maken, maar wil ook wel rekening met hem houden :)!
Ik hoor graag jullie reactie hierop!

Groetjes, Michelle
Laatst gewijzigd door NielsMichelleWessel op 02 jul 2015, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Help! Advies Grand Canyon- Zion (Springdale)

Bericht door PSVwally »

Ik zou eerlijk gezegd die volle dag Sedona eraf halen en gewoon een nacht in Page en een nacht in Bryce pakken. Op en neer vanaf Zion kan wel hoor, maar het is dan wel 4u op en neer rijden, zonder wat je in Bryce nog rijdt.

Verder kan het zo zijn, afhankelijk van wat je in Monterey van plan bent dat de afstand naar Santa Barbara wat te ver is voor 1 dag. Aangezien je daar met Labour Day zult zitten zou ik dat wel al boeken, maar dat zal waarschijnlijk ook een hele lange dag worden.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik ben het eens met de gemaakte opmerkingen.

Beter een overnachting in Page, vervolgens naar Bryce met overnachting en dan Zion. Op en neer rijden naar Bryce is niet aan te raden.

Ik zou toch in ieder geval door Death valley gaan en enkele stops doen. Een omweg is dit niet en je moet het toch echt wel eens gezien (en gevoeld) hebben) Als je de major toeristische zaken doet hoef je overigens ook nergens schrik van te hebben.

Monterey - Santa Barbara is inderdaad wel ver voor één dag. Vooral omdat je niet te vroeg uit Monterey wil vertrekken als er wat mist is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
NielsMichelleWessel
Amerika-ontdekker

Super bedankt voor de snelle reactie!

We gaan even puzzlen over het eerste gedeelte van onze reis door jullie adviseren (Page- Bryce etc).

Goed dat jullie zeggen dat het erg ver is van Monterey- Santa Barbera. We zijn van plan als we vanuit San Francisco naar Monterey rijden op die dag sowieso de kustlijn rijden, 17milesdrive, en s middags naar het aquarium gaan. Volgende dag gelijk door naar Santa Barbera over de Highway 1 met bezoek aan Big Sur/ Julia Pfeiffer Burns State Park.
3 overnachtingen in Santa Barbera is dat we voordat we weer naar huis gaan een paar dagen willen relaxen. En dachten dat dit wel een goede plek. Maar er zijn vast meerdere plekken waar dit kan. Jullie geven aan dat de afstand te ver is. Welk advies kunnen jullie geven waar we dan eventueel een overnachting kunnen doen na Monterey. En waar we dan de overige 2 nachten lekker kunnen genieten van zon/zee en strand?

Hoor graag weer jullie reactie!

Groetjes, Michelle
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan best die dagen relaxen in Santa Barbara. Alleen zou je misschien die eerste dag dan nog een uur of 1,5 vanuit Morro Bay of Pismo Beach moeten komen. Overigens, mocht er zeemist zijn, dan haal je Santa Barbara wrs wel makkelijk.

Hoe laat is je vlucht terug? Let op dat je tijdens de rit naar LAX , al rijdt je de kustweg naar het vliegveld niet voor verrassingen komt te staan met het beroemde LA traffic.

Wat betreft het weer, het kan op veel meer plekken dan alleen death valley 40 graden worden tijdens je reis. Ik zou iig altijd door death valley heen rijden naar Bishop. Je auto heeft immers airco.
Frk52
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis NielsMichelleWessel: Advies Grand Canyon- Zion (Springdale)

Bericht door Frk52 »

wij zaten over ditzelfde te twijfelen en hebben toen gekozen voor de omgeving bij Pismo Beach, erg gezellig en mooi nog een paar dagen kunnen relaxen op het strand.

Zoals bovenstaande vermeld is het wel afhankelijk van hoelaat je terugvlucht is vanaf LAX.

In ons voorbeeld was de terugvlucht om 19.10.
Wij vertrokken rond 12.00uur uit Pismo en reden ( volgens mij ) in 3.5uur naar de car drop-off van Alamo )
Let er inderdaad op dat je in Los Angeles weer even wat tijd kwijt bent met de file's.
Zo waren wij dus ruim op tijd op LAX.

Al zag Santa Barbara er ook erg gezellig uit ( geen olie gezien ), maar volgens mij behoorlijk duurder om te overnachten dan Pismo
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan me voorstellen dat je graag meerdere nachten op dezelfde plaats wilt zitten, maar met een rondreis is dat erg lastig. Als je echt Bryce wilt zien kun je daar beter een overnachting plannen, vanuit Springdale kost je dat toch wel veel tijd. Als je het niet zeker weet zou je de drie nachten Zion kunnen laten staan en daar lekker uitrusten.
Als je een eigen bedje meeneemt voor je zoontje is het regelmatig verkassen misschien niet zo'n probleem?
DV is vanuit de auto natuurlijk geen probleem.
Ik zou ook een nacht Page niet gek vinden. Als dat echter betekent dat je 1 nacht Sedona hebt dan heb je echt elke dag een ander motel. In dat geval misschien Sedona helemaal overslaan en rechtstreeks naar de GC rijden en daar 2 nachten nemen, en dan een nacht Page?

Marianne
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Sedona is een mooie omgeving, maar wij werden daar niet vrolijk van. Overal Jeeps, Quads en ATV welke afgeladen vol zaten en overal langs scheurden. Dan het semi-spirituele en artistieke gedoe (ieder stuk krom metaal op een steen was een kunstwerk of kosmische antenne). De huizen waren allemaal in de zelfde bruinrode kleur als de omgeving en gaven een beetje een fake Euro-Disney gevoel. Ik zou daar geen twee nachten blijven. Leuk om te zien en een paar punten aan te doen, maar dan toch snel weer door. (zie ons laatste verslag

Zoals hierboven gemeld, kan zou ik ook kiezen om een overnachting van Sedona te verzetten naar Page. En ik zou de andere Sedona nacht niet daar dien, maar doorrijden naar Flagstaff. Daar zijn de overnachtingen véél goedkoper dan in Sedona en je kan daar nog een (heel) klein stukje Route 66 meepakken. Bovendien heb je e volgende dag dan iets meer tijd voor de GC. van Phoenix via Sedona naar GC kan wel, maar dan heb je weinig tijd voor Sedona.

Tussen Page en Zion, zou ik dan ook Bryce doen en niet op en neer rijden. Bryce leent zich mooi voor een (late) middag/avond (dan staat zon mooi op de hoodoo's als je van boven er in kijkt) en 's ochtends vroeg kan je geweldig mooi wandelen onderin tussen de hoodoo's. Dat gaat niet vanuit Springdale.

Dus dan wordt het iets als:

Phoenix - Flagstaff
Flagstaff - GC Village
GC Village - Page
Page - Bryce
Bryce - Zion

Vwb de route door DV hoef je met de moderne auto's geen zorgen te maken. Die kunnen met de airco de boel prima koel houden. Ik ben zelf geen fan van DV en ben er 2x door heen gereden (toegegeven, we hebben er niet overnacht. Dat schijnt wel weer mooi te zijn), maar om er bewust omheen te trekken is toch wel zonde. Op zich is het wel een bijzondere omgeving. Bovendien kom je tussen LV en Bishop door Lone Pine, waar een bezoekje aan de Alabama Hills erg leuk is.

San Francisco is eigenlijk net iets te kort, maar ja je kan natuurlijk niet onbeperkt dagen toevoegen :P
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
DebbieTimmermans
Amerikafan
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DebbieTimmermans »

Je kan altijd eens kijken op onze blog. Wij zijn net terug van een rondreis met onze 2 kinderen van 3 en 5 jaar.

Wij hebben ook sedona gedaan en vonden dit echt wel heel mooi.
Ook hebben we Page gedaan, zijn hier 2 nachten gebleven en vonden dit echt geweldig. Dit waren even "uitrustdagen" voor ons en de kinderen, hoewel we ook antelope canyon en een boottocht gemaakt hebben.

Ik zou het zeker niet te druk maken. Op het begin van de vakantie gaat dit allemaal heel vlot, maar naar het einde toe voel je de vermoeidheid toch.
Wij hebben nu wel echt makkelijke kinderen, ze zijn heel flink en braaf geweest en vinden het niet erg om lang in de auto te zitten. Je kan altijd ergens stoppen en een korte wandeling maken om even de benen te strekken.

En zoals hierboven vermeld, zou ik ook een nacht Bryce erbij nemen want op en af is dit niet te doen met kinderen denk ik. In Bryce zelf moet je ook nog reken op minstens 2u rondrijden als je alles wil zien en dan heb je nog niet gewandeld.

San Francisco hebben wij met de kinderen bewust overgeslagen, wij zijn van Yosemite naar Monterey gereden. En ik heb er geen spijt van, voor ons waren de nationale parken en de natuur zoveel mooier dan de steden.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
NielsMichelleWessel
Amerika-ontdekker

Fijn en super bedankt weer voor jullie reacties en goede tips!

Debbie en Marianne; ik heb jullie reisverslag gevolgd hoor (ben verslaafd geraakt aan het lezen van reisverslagen haha), erg leuk om s ochtends bij het ontbijt te lezen wat jullie allemaal hadden beleefd!

We zijn druk bezig geweest met hoe we het willen gaan doen. Door jullie tips hebben we een nacht bij Bryce geboekt, en een nacht minder in Zion.
We slaan Page over in onze reis, we vinden de 2 nachten bij Sedona fijn. Kunnen we ook even goed acclimatiseren. Page zetten we op ons verlanglijstje voor een volgende reis! We willen wel een stop bij de horseshoe bend maken, rijden we toch langs en heb begrepen dat dit niet heel veel tijd kost.

Voor de highway 1 hebben we nu een overnachting in Cambria geboekt, en dan een nacht minder in Santa Barbera. Bedankt voor de tip, dat het anders teveel is om te rijden!
We hebben onze terugvlucht om 20.00 uur s avonds. Hoelang zullen we er ongeveer over doen om vanuit Santa Barbera naar de luchthaven te rijden?

Fijn dat jullie zeggen dat het wel goed te doen is om met de auto door DV te rijden. Wil het eigenlijk wel graag zien! En waar dat we wel op meerdere plekken hoge temperaturen zullen krijgen. Hoop alleen dat we geen pannen krijgen met de auto, vind dat toch wel spannend met zo'n ukkie bij ons.

Ik heb het reisschema aangepast naar hoe we het nu willen gaan doen, zie mijn eerste post!
Groetjes, Michelle
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

We slaan Page over in onze reis, we vinden de 2 nachten bij Sedona fijn. Kunnen we ook even goed acclimatiseren. Page zetten we op ons verlanglijstje voor een volgende reis! We willen wel een stop bij de horseshoe bend maken, rijden we toch langs en heb begrepen dat dit niet heel veel tijd kost.
Ze zult altijd keuzes moeten maken, want je kan gewoon niet alles zien. Toch zou ik je echt aanraden om behalve de horseshoe bend toch ook Antelope Canyon wel mee te pakken. Ik denk één vd pareltjes van het zuidwesten. Je bent in dat dorp, dus waarom overslaan voor een volgende keer.

Als je om 20u voiegt moet je rond 17u je auto inleveren. Wat inhoud dat je in de spits naar LA gaat rijden. Ik zit nu eens te kijken met google maps en traffic en dan geeft ie al bijna 3u rijden aan via de 101. Ik denk eerlijk gezegd dat de 1 langs de kust vaak sneller gaat zijn.
NielsMichelleWessel
Amerika-ontdekker

Bedankt Paul weer voor je reactie!

Het is zeker waar dat als je toch in Page bent om dan de antelope mee te pakken. Is dit te doen op 1 dag: vertrek s ochtends uit de Grand Canyon- horseshoe bend- antelope- aankomst Bryce Canyon??? En is het dan aan te raden om de antelope te reserveren?

Bedankt voor het nakijken voor onze terugreis. Het is dus handig om rond 13.30 uur uit Santa Barbera via de kustweg naar LAX te rijden!?

Groetjes, Michelle
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sja, ik zou persoonlijk dan wel de nacht in Page houden, misschien overnachten in Kanab en de volgende dag naar Bryce doorrijden?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Death Valley is groot !!

De zaken die je wil zien als toerist (bij een eerste bezoek) concentreren zich langs de hoofdwegen in dit park. Gedurende de dag zal je daar zeker niet alleen zijn.

Ik zie geen enkele reden waarom je meer kans op panne zou hebben in Death Valley (huurwagens zijn toch doorgaans zeer recente voertuigen) dan ergens anders. In ieder geval, mocht je hier een panne voorhebben dan zal je snel genoeg kunnen geholpen worden. Dat is uiteraard iets anders als je van de toeristische route gaat afwijken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou Antelope Canyon niet reserveren maar ter plekke kijken of je zin en tijd hebt. Antelope Canyon is zeer de moeite waard, maar je bent ook al wat tijd kwijt met de de oostkant van de Grand Canyon en Horseshoe Bend en de rit naar Bryce. En de dagen zijn kort in september, ik zou zeker proberen om ruim voor zonsondergang in Bryce aan te komen.
Kijk eens of je naar de Lower of de Upper zou willen. De Lower kun je het beste zou vroeg mogelijk doen. Dus dan eerst de Lower en dan pas naar Horseshoe Bend. Kijk bij die laatste wel uit; het is een aardige afgrond en er is geen reling, dus niet echt iets voor een klein kind.

Marianne
NielsMichelleWessel
Amerika-ontdekker

Ik heb even gekeken, denk dat een overnachting in Kanab niet echt iets is voor ons. Tever weg van Bryce. We willen s ochtends vroeg een trail lopen in Bryce Canyon, is fijn als we dan vlak bij het park overnachten.

En inderdaad we kijken anders wel op de dag zelf of het haalbaar is om de antelope te gaan doen. En dan er rekening meehouden dat we optijd in Bryce zijn voor de zonsondergang. Ik had inderdaad al gelezen dat er geen hekken etc zijn bij de Horseshoe bend. Ons zoontje gaat ook zeker in de draagzak!

Goed om te lezen dat, als we panne krijgen we dan waarschijnlijk snel worden geholpen in DV :D ! Je heb me wel weten overtuigen om erdoor heen te rijden. Uiteraard doen we natuurlijk de toeristische route!

Ik had nog even een hele andere vraag: ik dacht ergens een keer op het forum gezien te hebben dat je je reisschema kunt invullen en dat er dan gekeken wordt welke route er het beste gereden kan worden......klopt dit of heb ik iets verkeerd begrepen? En als dit klopt waar kan ik het dan vinden op het forum?

Groetejs, Michelle
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat doen we nu toch?

Je kan je reis in google maps uitzetten voor de km's en wegen als geen zandpaden gaat rijden.
Ik heb even gekeken, denk dat een overnachting in Kanab niet echt iets is voor ons. Tever weg van Bryce. We willen s ochtends vroeg een trail lopen in Bryce Canyon, is fijn als we dan vlak bij het park overnachten.
Dat kan, maar ik raad je toch lichtelijk af om de 89 tussen zeg Kanab en Bryce in het donker te rijden. Die weg staat bekend ok zn aanrijdingen met wildlife. Zorg dus dat je voor het donker wordt in Bryce bent.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer