Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis angeliquem: Zuidwesten + Yellowstone met camper. Wie helpt?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
angeliquem
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis angeliquem: Zuidwesten + Yellowstone met camper. Wie helpt?

Bericht door angeliquem »

Hallo allemaal,

na een zeer geslaagde rondreis vorig jaar http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=50765 zijn we besmet met het Amerika virus 8) We zijn dus aan het plannen voor (begin) september 2016, nu met een camper omdat ons zoontje (van dan 1,5 jaar) ook mee gaat. Reizen met een camper is nieuw voor ons, ik sta dan ook zeker open voor tips en suggesties voor bijvoorbeeld campings!
We houden meer van natuur dan van steden, wandelen hebben we onze vorige reis veel gedaan (Panorama trail Yosemite, Angels landing Zion, een stuk van South Kaibab trail Grand Canyon) maar waarschijnlijk wordt dat met een klein kind erbij iets minder fanatiek :wink:
Ik ben aan het puzzelen geweest om een route in elkaar te zetten. We willen zeker naar Yellowstone, Moab en eindigen in Las Vegas. Eigenlijk zouden we graag Monument Valley meenemen (vorige keer niet geweest), maar ook graag via de UT12 rijden. Ik kom er niet zo goed uit hoe we dit het beste doen zonder een hoop op en neer rijden. Ook het stuk tussen Grand Teton en Moab vind ik lastig indelen, iemand daar suggesties voor?
Het stuk Zion - Las Vegas via Valley of Fire hebben we vorig jaar ook gedaan en willen we graag nog eens zien.

Dit is de route die ik tot nu toe in elkaar heb gezet. Graag hoor ik jullie tips en adviezen!

1 Dusseldorf - Salt Lake City
2 SLC - ?
3 ? - Yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone - Grand Teton
8 Grand Teton - ?
9
10
11
12 ? - Moab
13 Moab
14 Moab
15 Moab - Capitol Reef
16 Capitol Reef - ergens aan UT12
17 UT12 - Zion
18 Zion
19 Zion - Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas - Dusseldorf
22 Thuis
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Zuidwesten + Yellowstone Wie helpt?

Bericht door Marcopstal »

Met de beschikbare dagen kan je niet echt anders dan vanuit Grand Teton opnieuw over Salt lake City naar Moab toe te rijden.

Je kan gerust wel vanuit Moab naar Monument Valley en van daaruit naar Capitol Reef om zo verder te gaan. Je rijdt dan maar een klein stukje heen en weer, niet de ganse route. Vanaf Mexican Hat neem je richting Capitol reef de weg naar Hanksville.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je monument valley wilt meepakken dan zou je van Moab naar MV kunnen rijden. Dan van MV via de UT95 naar Capitol Reef. Dan vanaf daar via de UT12 naar Bryce. Als je niet naar Bryce wilt zou je bv ook in Escalante kunnen stoppen en de dag erna naar Zion doorrijden.

Ik snap Marcopstal's reactie dat je persé via SLC naar Moab moet niet helemaal. Je kan ook via Vernal in 2 dagen rijden en dan bv Flaming Gorges en Dinosaur NM meepakken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals gezegd kun je prima MV en de UT12 beide doen. Je kunt dan zowel de UT12 als de UT95 nemen. Het zou er dan zo uit kunnen zien:

1 Dusseldorf Salt Lake City
2 Salt Lake City - ?
3 ? - Yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone - Grand Teton
8 Grand Teton - Vernal
9 Vernal
10 Vernal - Moab
11 Moab
12 Moab
13 Moab - Monument Valley
14 Monument Valley - Capitol Reef
15 Capitol Reef
16 Capitol Reef - Bryce
17 Bryce - Zion
18 Zion
19 Zion - Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas - Dusseldorf

Je kunt hierin ook 2 dagen GT doen, of een extra dag Moab in plaats van die 2 dagen Vernal. En in plaats van 2 nachten Capitol reef zou je ook een nacht bij Goblin Valley kunnen gaan staan. De volgende dag ben je dan vroeg in Capitol Reef en kun je een plaatsje op Fruita CG bemachtigen. Hoewel dat waarschijnlijk in september sowieso geen probleem zal zijn. In plaats van Bryce kun je ook eens kijken naar andere plaatsen. Misschien afhankelijk van waar leuke campings zijn.
Labor day en Yellowstone is misschien geen goede combinatie, dus kijk eens hoe dat valt.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Vernal is inderdaad mogelijk, ik bedoelde eigenlijk meer dat er onvoldoende tijd is om via RMNP, Denver, Colorado Springs naar Moab te gaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
angeliquem
Amerika-ontdekker

Re: Reis angeliquem: Zuidwesten + Yellowstone met camper. Wie helpt?

Bedankt voor jullie tips! Ik ben blij te horen dat Monument valley er best tussen past. We vonden het vorig jaar al jammer dat we het hebben overgeslagen, dan zouden we volgend jaar weer in de buurt komen en overslaan... Ik ga me eens verdiepen in de route via de UT95.
Ik was bang dat Vernal misschien wat ver zou zijn voor een dag, maar eigenlijk zou dat moeten kunnen na een aantal rustige dagen. En als we niks reserverem voor die nacht kunne we altijd kijken hoe ver we komen.
Goblin valley en Flaming gorge zijn goede tips!
Labor day is op 5 september, wij vertrekken waarschijnlijk op 9 september, dus daar komen we niet mee in de knoei.
Ik had een offerte opgevraagd voor de camperhuur en die is een week eerder €2400 duurder ivm met een festival :shock: Ik moet toch nog lang wachten voordat we kunnen gaan, dan kan die week er ook nogwel bij!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Hou er wel rekening mee dat half september bepaalde voorzieningen al langzaamaan sluiten ivm het winterseizoen. Wij maakten vorig jaar overigens ook een soort zelfde trip als jullie van plan zijn, misschien heb je iets aan het reisverslag.
Groetjes,
Daniel
Marley
Amerika-newbie

Bericht door Marley »

Hallo Angelique,

We gaan dit jaar in september voor de tweede keer naar Amerika en reizen ook van Grand Teton naar Moab (wij beginnen in Denver en eindigen de reis in Las Vegas). Wij hebben de dagen tussen Grand Teton en Moab gepland in Flaming Gorge en Colorado National Monument. Op de dag dat we van Flaming Gorge naar Colorado National Monument rijden, willen we een kort bezoek brengen aan Dinosaur N.M.

Het viel mij bij het plannen inderdaad ook op dat een aantal campings half of eind september al sluiten, maar er blijft ook een hoop open hoor! Van de public campings (bijvoorbeeld de National Forests) die wel open zijn, kun je meestal na Labour Day niet meer reserveren. Je zult dan ter plaatse moeten kijken of er echt plek is. Ik maak me hier zelf niet zo'n zorgen over, het is niet voor niets het naseizoen :)

Ik kan je alvast aanraden om in Zion de Watchman Campground te reserveren. Die is prachtig! Doe dit echt meteen zodra het kan (6 maanden van te voren) zelfs begin oktober is het daar nog druk.
angeliquem
Amerika-ontdekker

Dat half september een aantal voorzieningen gaat sluiten weet ik inderdaad. Ik moet nog kijken naar welke campings we willen en wanneer die te boeken zijn, dus bedankt voor de tip voor Watchman in Zion!

@Mrvanilla, jullie reisverslag (en verschillende andere) had ik al gelezen! Vol informatie, zeer bruikbaar!
@Marley, gaan jullie ook een reisverslag bij houden? Dat zou ik graag volgen in september.

Ik heb nu een aantal offertes aangevraagd voor de camperhuur. Bij Travelhome bieden ze een aparte No Risk verzekering (van Unigarant) aan. Weet iemand of het aan te raden is om deze extra af te sluiten? Of is dat niet nodig?

We willen gaan voor een C25 camper, dat lijkt ons een prima keuze voor 2 volwassenen en 1 kind. Dit wordt op de aangevraagde offertes ook aangeraden.

Voor de vliegtickets weet ik nog niet wat het beste is, zelf boeken of in combinatie met de camperhuur. De vliegtickets kunnen pas 11 maanden van te voren worden geboekt. Dus de prijs die nu wordt gerekend is gebaseerd op de prijs van september dit jaar. En aangezien de camperprijzen alleen maar zullen stijgen wil ik hier niet te lang mee wachten.
En ik weet nog niet wat wijsheid is voor ons zoontje, een eigen stoel of niet... Ik heb alle 46 pagina's van het topic "reizen met kinderen" doorgelezen, maar ben er nog niet uit :?

Weet er iemand of er bij hotelovernachtingen via My Vegas mogelijkheden zijn om een kinderbed bij te boeken?
angeliquem
Amerika-ontdekker

De plannen zijn iets gewijzigd, we vertrekken 16 juni i.p.v. september. En mijn zusje gaat mee.
Tickets, camper en de campings in Yellowstone zijn gereserveerd. Voor Yellowstone heb ik 1 nacht Madison, 2 nachten Canyon en 1 nacht Grand village gereserveerd.

Ik zou in Monument valley graag een tour doen, zijn er goede ervaringen met bepaalde tours en/of aanbieders?
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij willen volgend jaar in augustus een vergelijkbare reis maken, maar dan zonder Monument Valley, want dat hebben we dit jaar gedaan. Ik ben benieuwd naar je ervaringen!
Wij hebben in Monument Valley een tour gemaakt met Daniel's Guided Tours en waren daar erg tevreden over.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer