Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Petta: SD - SD, need help!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Petta: SD - SD, need help!

Bericht door Old Faithful »

Met campings kan ik je niet helpen. :oops:
Wij reserveren hotels vaak op de site van de (keten)hotels zelf. Wij kiezen meestal voor het tarief met seniorenkorting dat eventueel kosteloos te annuleren is. Soms ook voor het tarief met AAA-korting. Voor dat laatste heb je een ANWB pas nodig, waar overigens zelden naar gevraagd wordt. Er is vaak een iets goedkoper prepaid tarief dat echter niet zonder kosten geannuleerd kan worden.

Enkele redelijk geprijsde hotelketens:
http://www.choicehotels.com/
http://www.motel6.com/
https://www.wyndhamrewards.com/
http://www.bestwestern.com/

Voor accommodatie in Yosemite N.P.: http://www.yosemitepark.com/Accommodations.aspx
Voor de Grand Canyon : http://www.grandcanyonlodges.com/
Voor enkele andere Nationale Parken: http://www.xanterra.com/

Je zou ook aan Priceline en /of Hotwire kunnen denken. Met name Priceline vergt echter nog wel wat "behendigheid" en je kunt vaak niet kosteloos annuleren.

Veel forumleden gebruiken een reserveringssite als booking.com of expedia.com. Let dan op of je eventueel kosteloos kunt annuleren.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Hotels boek ik eigenlijk bijna altijd via de grotere booking sites.
Meestal via booking.com
Maar dan eigenlijk alleen in de steden.
motels onderweg boek ik niet eens. Als ik het rijden zat ben stoppen we wel ergens in een kleiner dorpje waar we vaak een prima motel vinden voor een goede prijs.
Petta
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Petta »

Thanks voor alle tips!

Wij verblijven aan het einde van onze reis nog 1 gehele dag en 2 losse dagdelen in San Diego, maar is dit het wel waard?
Of kunnen we die volle dag beter ergens anders besteden? We zijn namelijk niet van plan om naar Sea World of de Zoo te gaan.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik vond San Diego heel erg leuk. Misschien heb je iets aan ons reisverslag van vorig jaar. Een bezoek aan de USS Midway is heel erg leuk, Point Loma (Cabrillo NM en de begraafplaats), La Jolla, Sunset Cliffs, Balboa Park, Seaport Village. Allemaal erg leuk. Mocht jullie interesse er liggen dan is de missiepost van San Juan Capistrano echt een aanrader. Ligt wel wat verder weg. Wij hebben al best wat missieposten gezien en vonden dit toch wel de meest interessante.
Groetjes,
Daniel
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

San Diego is een prettige stad en er zijn best wel wat dingen die je kan doen.
Hierboven is al wat opgenoemd.
In 2007 bezochten wij deze stad voor de tweede maal. In ons reisverslag (klik hier) kan je vanaf dag 5 er iets over lezen.

En hierbij nog een link naar een eerder topic met tips: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... o6F9u.dpbs
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Petta
Amerika-ontdekker

Bericht door Petta »

Hieronder staat het schema die wij hoogstwaarschijnlijk gaan uitvoeren.
Wij zijn niet van de hele dag hikes pakken, maar af en toe wel stops maken langs bijv. de kustweg en een stuk wandelen (max 3/4 uur)
in een mooi nationaal park.

Zullen wij met dit schema in de problemen komen qua tijd? Ik zie overal voorbeeldritten die hiervoor minimaal 21 dagen pakken, maar daar staan voornamelijk ook veel activiteiten bij die soms een hele dag duren.

Afbeelding

Graag jullie mening :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom doe je zowel in het begin als op het eind een dag LA? Is het niet handiger om ze achterelkaar te doen? En wat zijn je plannen daar? Wellicht is 1 dag voldoende?
Je hebt nu bijzonder weinig tijd voor de parken. Voor Yosemite zul je toch wel een volle dag uit moeten trekken zelfs als je niet wandelt. Ik zou San Diego laten vallen; en de dingen die op je route liggen meer tijd geven.
Als je in Mammoth Lakes overnacht zou ik daarna in Death Valley stoppen. Van ML naar Lone Pine heel kort; wat wil je doen op dat stuk?
Of doe 2 nachten Yosemite (in het park of bijvoorbeeld El Portal) en dan een stop in Lone Pine.
Heb je al ergens iets gereserveerd? Kijk op de verschillende NPS-sites voor campings in de parken. Voor het reserveren daarvan: http://www.recreation.gov.
Je bent wel heel erg laat maar wellicht lukt het nog om iets te vinden in de parken.
Als ik het goed zie kom je nu op een zaterdag in Yosemite aan: dat zou ik proberen te veranderen. Dus met twee dagen LA in het begin. Of doe de route andersom.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het is een beetje krapjes maar naar mijn mening prima te doen. Zeker als je geen lange wandelingen gaat doen.
Petta
Amerika-ontdekker

Bericht door Petta »

Voor ons eerste bezoekje aan Amerika wordt dit wel onze trip! Campings en Hotels zijn al geboekt, we kunnen niet meer terug!
Zin in!

Nog 1 laatste vraag. Wij hebben onze route nu heel mooi via Google Maps samengesteld, maar zijn verder onbekend met het wegennetwerk van Amerika.
Wat raden jullie ons aan? Wij zullen hoogstwaarschijnlijk een TomTom in Amerika aan gaan schaffen, dus kunnen we moeilijk de Maps-route importeren.

- De route in zijn geheel uitprinten en lang klungelen om het perfect in de TomTom te krijgen?
- De route hardcopy erbij houden en gewoon zonder digitale apparatuur de weg vinden? (beetje ouderwets?)
- Een veel makkelijkere manier die ik over het hoofd zie?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Is het nu zoals in je voorlaatste post? Ik had nog wat vragen en opmerkingen naar aanleiding van die post, beetje jammer dat daar niet op gereageerd is.
En waar overnacht je overal? Ik weet niet of je in je googlemaps-route de route heel nauwkeurig uitgestippeld hebt, met de adressen van de hotels, en scenic routes wellicht? Maar je kunt natuurlijk prima per dag je route in de TomTom invoeren. Wij gebruiken altijd een kaart (ik vind de Hallwag-kaarten prettig), en soms een printje van de route naar he hotel, maar dat wijst zich bijna overal vanzelf.
Voor de parken is de kaart die je bij de ingang krijgt voldoende.

Marianne
Petta
Amerika-ontdekker

Bericht door Petta »

Martin & Marianne schreef:Is het nu zoals in je voorlaatste post? Ik had nog wat vragen en opmerkingen naar aanleiding van die post, beetje jammer dat daar niet op gereageerd is.
Marianne
Excuses, ik werd een beetje zenuwachtig van de reactie, omdat ik in principe alles al had geboekt qua overnachtingen en ik juist graag wilde horen (had verwacht) dat het prima uit te voeren was. Ik durfde er niet meer naar te kijken! :lol: We willen in ieder geval in LA goed de tijd nemen om daar wel rond te kijken en het liefst de laatste dag in LA even bijkomen van al het reizen, op het strand. Ik ben er inderdaad achter dat we weinig tijd hebben voor parken, maar het is niet de intentie om volle dagen te hiken. We willen eigenlijk zoveel mogelijk proeven van Zuid-west Amerika en eventueel inventariseren waar we bij onze vervolgreis (ergens volgend jaar wellicht) meer tijd willen spenderen en juist wel lange hikes te doen.

Na de overnachting in Yosemite willen we in ieder geval naar Yosemite Falls en onderweg naar ML langs Mount Dana. We hebben ervoor gekozen om in LP te overnachten omdat we de rit van ML naar LV te lang vonden. We willen graag op de dag van aankomst in LV ook onze tijd nuttig gebruiken en niet pas eind van de middag/begin van de avond aankomen.
Martin & Marianne schreef: En waar overnacht je overal? Ik weet niet of je in je googlemaps-route de route heel nauwkeurig uitgestippeld hebt, met de adressen van de hotels, en scenic routes wellicht?

Marianne
Gelukkig hebben we dus wel alles al geboekt. Over het algemeen campgrounds en in de grote steden lekker goedkope motels/hotels/hostels.
Hieronder even een schema met de slaapplekken:

Afbeelding

De route is redelijk nauwkeurig uitgezet, maar niet specifiek naar de overnachtingsplaatsen. DIe hebben we zo gekozen dat ze redelijk dichtbij de hoofdroute liggen, vaak maar 10-30 minuten van de route vandaan. Hieronder een link van de route:

https://goo.gl/maps/fstR4
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je had niet vermeld dat het al vast lag, dan was mijn reactie wel anders geweest natuurlijk. Ik ging er van uit dat het aan te passen was.
Ik denk dat je je verkijkt op de parken; het is echt niet zo dat je er alleen tijd voor uit moet trekken als je wilt wandelen. zeker in Yosemite ben je alleen met het rondrijden al ontzettend veel tijd kwijt.
Kijk ook goed wat je daar wilt doen zodat je je tijd daar goed kunt plannen. De Yosemite Fall zal niet veel zin hebben, die zal droog staan als jullie er zijn.

Van ML naar LV is inderdaad te ver, dat bedoelde ik ook niet, maar je had in Death valley kunnen overnachten in plaats van in Lone Pine. Nu heb je voor het stuk van ML naar LP relatief veel tijd en voor LP - LV wat minder. Wij deden dit trouwens ook zo vorige maand, maar wij zijn al meerdere keren in Death Valley geweest.

De overnachtingen zien er prima uit!

Marianne
Petta
Amerika-ontdekker

Bericht door Petta »

Martin & Marianne schreef:De Yosemite Fall zal niet veel zin hebben, die zal droog staan als jullie er zijn.
Marianne
:lol: Dat is in ieder geval goed om van tevoren te weten :P
Martin & Marianne schreef: Ik denk dat je je verkijkt op de parken; het is echt niet zo dat je er alleen tijd voor uit moet trekken als je wilt wandelen. zeker in Yosemite ben je alleen met het rondrijden al ontzettend veel tijd kwijt.
Marianne
Allereerst, ik heb begrepen dat je in Yosemite over het algemeen op de (mooie) plekken in het park kunt komen via de shuttlebus. Geldt dit ook voor andere plekken waar wij langskomen? Zion/Page/etc?

Dat zou dan in ieder geval betekenen dat we vooral bij Yosemite een redelijk strakke planning moeten gaan hanteren, als we afhankelijk zijn van OV. We kunnen begin van de middag aankomen in Yosemite, dan hebben we een halve dag. Die volgende dag is het (gelukkig dan maar) 2 uur reizen naar LP, dus hoeven we pas laat in de middag/begin van de avond te vertrekken vanuit Yosemite. Eventueel als het aan te raden is, kunnen we wellicht de overnachting ML aanpassen naar Yosemite (dus totaal 2 nachten) en dan dus vanuit Yosemite rechtstreeks naar LP rijden. Zal dat wat meer mogelijkheden geven om meer van Yosemite te zien?
Laatst gewijzigd door Petta op 27 jul 2015, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Petta
Amerika-ontdekker

Bericht door Petta »

*edit: Ik zie net dat onze campground in Yosemite inmiddels al wel helemaal vol zit, dus dat is helaas niet meer mogelijk.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben er inderdaad achter dat we weinig tijd hebben voor parken, maar het is niet de intentie om volle dagen te hiken. We willen eigenlijk zoveel mogelijk proeven van Zuid-west Amerika en eventueel inventariseren waar we bij onze vervolgreis (ergens volgend jaar wellicht) meer tijd willen spenderen en juist wel lange hikes te doen.
Ik vraag me ook wel eens af waarom zoveel mensen denken dat je uren moet wandelen in de parken? Neem Yosemite als voorbeeld. Nu is de Mariposa Grove 2jaar gesloten, dus dat laat ik er even uit. Maar bv vanuit Yosemite Village naar Glacier Point en weer terug is al meer dan 2u rijden. Zonder ook maar iets te bekijken of te stoppen (en evt files in het park). Nu is het vanwege de drukte ook nog eens zo dat er shuttlebussen het laatste deel van deze rit doen, dus grote kans dat het nog langer is qua tijd. Het is ook geen dierentuin safari, waar je vanuit je auto veel zaken ziet langskomen. Soms is het 100m lopen voor een viewpoint van een parkeerplaats. Bv bij het viewpoint van Tunnel view als je achter op de parking moet parkeren. Soms moet je een klein stukje lopen. Zoals bv de lower yosemite fall trail (al zal deze waterval droog staan). Dat is een rondje van ongeveer een half uur. Tioga road zal vanaf Lone Pine naar zeg maar de afslag de vallei in qua pure rijtijd iets meer dan 1.5u zijn. Maar met alle stops die je wilt zien kun je er vanuit gaan dat je meer dan het dubbele ervoor kwijt bent. Zonder lang te wandelen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De shuttlebus in de vallei is bedoeld om in de vallei rond te rijden, van de ene trailhead naar de andere, of van de parkeerplaats naar het visitor center etc, niet als sightseeing tour. Je mag daar ook met je eigen auto rondrijden.
Voor Glacier Point moet je met de auto/bus naar boven, voor de sequoia's moe je een eindje wandelen, etc.
Je kunt Mammoth Lakes wel laten staan, het is afhankelijk van wat je wilt doen in het park. Wil je tijd uittrekken voor de vallei en glacier Point of wil je juist veel doen langs de Tioga Road. Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag om een beetje een idee te krijgen. Of kijk eens in ons 2006-verslag; toen waren we er ook in augustus. En in 1988 waren we er in september, toen stonden we ook op Crane Flat.

In zion kun je veel zien vanuit de shuttlebus, en je hoort dan ook veel informatie over het park. Maar hier moet je echt een paar keer uitstappen en ene korte wandeling maken om echt iets te zien. Zie voor (korte) wandelingen mijn wandelsite.

In Page moet je goed kijken wat je wilt zien, Hier rijdt geen shuttlebus. Als je naar Antelope Canyon wilt is reserveren misschien wel handig,
Verder is Horseshoe bend een aanrader. Zie mijn 2011-verslag hiervoor.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 jul 2015, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Petta
Amerika-ontdekker

Bericht door Petta »

PSVwally schreef: Ik vraag me ook wel eens af waarom zoveel mensen denken dat je uren moet wandelen in de parken?.
Ik zeg niet dat je uren moet wandelen in de parken, maar ik snap best dat als je een complete hike wilt gaan doen, dat je kan verwachten dat je van 's ochtends vroeg tot 's avonds (laat) onder de pannen bent. Hier hebben wij dus gewoonweg de tijd niet voor. Maar dat betekent niet meteen dat we maar 1 of 2 uurtjes de tijd hebben. Als we 's ochtends vroeg vertrekken vanuit Yosemite Village en zorgen dat we rond 19:00 uiterlijk weer onderweg zijn naar - in dit voorbeeld - Mammoth Lakes, dan kan je er toch wel vanuit gaan dat je redelijk wat gezien kunt hebben? De dag dat we aankomen zijn we er ook al redelijk vroeg in de middag..
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zeker, ik heb door een omgevallen vrachtwagen bijna 4u moeten omrijden om in Yosemite te komen (en weer terug bij het hotel te komen) en ben dan wel de dag erna toen de weg weer open was via de andere weg nog even het park in geweest, maar je kan in 1 volle dag best veel zien en doen. Maar wij hebben bv heel het stuk Tioga Pass niet kunnen doen, geen Panorama of Mist trail. Gewoonweg geen tijd voor.

Maar als je aangeeft dat je rond 19u vanuit Yosemite Village naar Mammoth Lakes wilt rijden dan denk ik weer..hmm nee. Dan rij je de Tioga pass waarschijnlijk deels in het donker en dat raad ik je echt af. Je hebt als je van SF afkomt nog een halve dag voor Yosemite. Ik zou in het midden van de middag al zeker richting Mammoth Lakes rijden.
Petta
Amerika-ontdekker

Bericht door Petta »

Jullie reisverslagen zijn in ieder geval al erg behulpzaam om een beeld te krijgen. Wat ik me nog wel afvraag is dat jij/jullie alle benamingen van bepaalde wegen (Tioga Pass, Glacier Point) en trails etc allemaal moeiteloos weten te benoemen. Is dit slechts vanwege eerdere ervaringen of is het van belang om dit allemaal van tevoren goed uit te zoeken? Wij hebben inmiddels nog minder dan een maand om ons in te lezen en voor te bereiden en we hebben zoals eerder vermeld wel al de hoofdroute uitgestippeld. Verder leek het mij dat we bijvoorbeeld, om even bij Yosemite te blijven, in het visitor center veel info kunnen inwinnen over bepaalde routes die wij kunnen nemen om leuke plekken te vinden. Is dit juist, of raadt je ons aan om van tevoren echt specifieker op elk gebied in te zoomen en concreet te maken welke wegen je waar naartoe pakt? Of is dit weer voor iedereen anders..
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Haha. Ik ken die namen omdat ik er zelf geweest ben, of omdat ze hier op het forum al 100-den keren voorbij zijn gekomen. Ik heb voor mijn gevoel geen map meer nodig voor het zuidwesten. Als je de hoofdlijnen, zeg maar de van en naar routes, gepland hebt had ik overigens wel verwacht dat je de tioga road/tioga pass zou kennen. Op een paar delen van de route na heb je eigenlijk maar 1 of 2 manieren om bij de parken te komen als je de route normaal zou rijden.

Ik vind persoonlijk dat iedereen zijn/haar reis moet plannen hoe ze het zelf willen. De een wil zich enorm laten verrassen, de ander maakt een heel gedetailleerde voorbereiding. Ik zit daar een beetje tussenin. Omdat de tijd gewoon te kort is met de route die de meesten doen om alles te bekijken moeten er keuzes gemaakt worden. Ik wil dan iig de mooiste dingen die op mijn route liggen waar het kan niet missen.
Veel forumleden maken een soort van roadbook. Je kunt er HIER een aantal vinden. Dit kan zo uitgebreid als je zelf wilt. De een zet er een route in met een paar bezienswaardigheden onderweg en bv wat restaurants onderweg of bij de overnachtingsplek. Met de gps systemen van tegenwoordig heb je zelfs mensen die complete routes incl al deze zaken al thuis op de tomtom zetten.
Ik wil zelf vooraf weten wat er allemaal te doen is op een route die ik rij of in een bepaald park. Ik zal zelf nooit per uur zaken plannen, maar ik noteer gewoon een aantal zaken waar ik over gelezen heb en wat ik zelf ook wil zien en dan kijk ik ter plekke of ik er zin in heb en tijd voor heb. Ik wil niets helemaal vastleggen om zo nog wat vrijheid te hebben om te schuiven. Maar bv Alcatraz moet je echt ver van te voren vastleggen, anders kom je er niet eens binnen. Je weet soms niet hoelang je ergens over doet. Wij konden na 15min wachten bij Antelope Canyon bij Page al mee, terwijl er ook verhalen zijn van mensen die meer dan een uur hebben moeten wachten. Dan is het niet handig als je plan dan al niet meer klopt.

Verder kijk ik behalve op http://www.allesamerika.com, omdat ik de layout niet altijd even handig vind, veel op http://www.ontdek-amerika.nl . Daar is enorm veel info over de nationale parken te vinden en er staan veel wandelingen beschreven, zowel kort als lang. Ik wil niet voor verrassingen komen te staan dat ik halverwege de dag ergens kom en bv iemand me aanraad om Angels Landing in Zion te lopen en dat ik er tijdens de wandeling pas achter kom dat het en en een wandeling van tussen de 3 en 4u op en neer is, maar ook dat het laatste stuk enorm steil, met kettingen langs enorme afgronden is.

Qua van en naar routes heb je vaak maar beperkte keuzes. Maar het is wel handig om te kijken of je onderweg nog zaken wilt doen. Als ik puur qua route de tioga pass naar Mammoth lakes zou rijden kom je bv niet bij Bodie. Terwijl velen hier dit toch wel de grootste en best bewaarde ghost town vinden die ze op de reis zouden kunnen bekijken. Puur qua rijafstand zou je de kustroute tussen San Diego en San Francisco makkelijk kunnen doen, maar als je echt alles wilt bekijken dan ga je dat in 3 dagen niet eens redden. Dus hoe beslis je waar je onderweg voor stopt en wat je voorbij rijd?

Vakanties naar in dit geval Amerika kosten voor velen veel geld en er zijn heel veel mensen die zo'n reis maar 1 of hooguit een paar maal in hun leven kunnen maken. Dan is het toch zonde als je thuiskomt en iemand vraagt je of je Antelope Canyon hebt gezien bij Page. En als ze je dan foto's laten zien baal je dat je er langs bent gereden? (Dit is in mijn geval bij mijn zus gebeurt, die van kanab naar de grand canyon via de andere 89 reden en dus Page helemaal niet gezien hebben)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer