Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Symbolio: Rondje Denver 2016

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Symbolio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Symbolio: Rondje Denver 2016

Bericht door Symbolio »

Dag allen,

Na het lezen van weer talloze reisverslagen toch maar even een topic geopend.
Planning ben ik langzaam mee begonnen maar we hebben nog een beetje twijfels of we het rondje linksom of rechtsom moeten pakken maar vooral, WAT we allemaal moeten pakken. Ik ben fan van hikes en scenic drives, vriendin is fan van beide maar die wil niet alleen maar 'aan de slag moeten in parken' zoals ze het zelf noemt.

Heb wat recentere verslagen gelezen van Martin & Marianne (inventarisatie nog bezig) en ook van PSVWally, tevens nog wat informatie liggen van Harriesch in de mail.

Voorlopige planning is nog helemaal open. Data 3 t/m 24 juni 2016. Huurauto wordt een Premium SUV en tickets worden morgen geboekt.
Ik ben nog niet op zoek naar een detailplanning maar ik merk dat ik veel goede tips over het hoofd zie soms dus op deze manier probeer ik alles te verzamelen.

Wensen (ik ga niet zover om het eisen te noemen ;)):

- Mooie scenic drives (niet alleen los in de parken maar ook de onderliggende stukken (million dollar highway om maar eens wat te noemen).
- Leuke stadjes
- Mooie hikes (mogen fors zijn)
- Paardrijden (waar kan dit het beste?, monument valley vorige trip was echt een geweldige ervaring)
- Denver zelf bezoeken (wilde ik evt aan het einde van de vakantie doen), is dat het waard?
- Belangrijke tip -> wij zoeken geen goedkope hotels, zijn niet bang om ver en veel te rijden om ergens te komen en zijn erg flexibel.

Vooralsnog is de planning van mij niet verder dan dag 1 en dag 2:

Dag 1: Vlucht naar Denver, Hyatt House (Aurora) Denver Airport, plus boodschappen doen in Walmart Supercenter vlakbij (Aurora) en Best Buy.
Dag 2: Rit naar Custer State Park (rechtsom langs Denver, 631km) (vertrek erg vroeg ivm verwachtte jetlag) en dan mount rushmore bekijken.
Dag 3: Custer State Park gevolgd door Black Hills (dag 4/5?) (hier twijfels of wederom een groot stuk rijden in 1 klap verstandig is richting Yellowstone. Vooral rond Moab willen we ook nog dingen gaan zien/doen namelijk en dat staat relatief hoog op het verlanglijstje.

Wat staat/komt er verder nog op de planning?
Yellowstone NP, Grand Teton, deel bij Moab (nog te bepalen), Great Sand Dunes, RMNP / Estes Park, Mesa Verde en zo'n beetje alles wat er tussenin zit.
Naar dat 'alles wat er tussenin zit' zijn we vooral nog op zoek naar tips & tricks. We hoeven niet overal per se accomodatie in een park te hebben (yellowstone uitgezonderd) want de vorige keren reden we die stukken erheen (30-40-50km) ook zonder problemen.

Alvast bedankt voor de ad hoc tips!
Laatst gewijzigd door Symbolio op 07 aug 2015, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondje Denver 2016

Bericht door PSVwally »

Ik zou je in ieder geval aanraden om Rocky Mountain NP zo laat mogelijk in de vakantie te doen. Dan kun je er vrij zeker van zijn dat de trail ridge road open is.

Denver er omgeving zou ik zeker een dagje geven. Op zich heb je de 16th street mall en het state capitol building best snel gezien (of je moet naar binnen gaan voor een rondleiding). Maar in de omgeving van Denver is best nog wel veel moois te bekijken.

Ik zie dat je het nu hebt over de black hills, maar vergeet ook badlands NP niet zou ik zeggen.
Ik zou dan van Denver of naar de Black Hills rijden en die middag/avond Mt Rushmore meepakken. Dan de dag erna eerst Custer SP en dan via de Needles loop/iron mountain road en evt via Crazy Horse richting het noorden rijden als Deadwood (dat begint echt pas wat later op de dag te leven). Dan de dag erna Badlands en die avond overnachten in Wall of Rapid City (goedkoop) en dan de dag daarna via Devils Tower naar Sheridan of zelfs al naar Cody te rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met 3 weken zal Yosemite erbij niet lukken lijkt me, zeker niet met een rondje Denver. Dan zul je een one way Denver - SF moeten nemen. Of bedoel je Yellowstone in plaats van Yosemite?
Ik zou eerst een route maken en dan pas tickets boeken.

Marianne
Symbolio
Amerikafan

Bericht door Symbolio »

Oh wat ben ik een ei. Yosemite moet Yellowstone zijn!
Ik pas het even aan in de OP. Tickets worden snel geboekt omdat het hoe dan ook Denver - Denver wordt :). Dus het rondje eromheen maakt verder niet meer zoveel uit. Of dat linksom of rechtsom is ;)
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Symbolio: Rondje Denver 2016

Bericht door Mrvanilla »

Misschien heb je iets aan onze verslagen van 2014 en 2015, daar deden we de meeste plaatsen aan die je op je verlanglijstje hebt staan. Wordt hoe dan ook een mooie reis!
Groetjes,
Daniel
Symbolio
Amerikafan

Bericht door Symbolio »

Gelukkig is het rustig op het werk hier ;). Ik ga eens lezen. Thnx!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Symbolio schreef:- Belangrijke tip -> wij zoeken geen goedkope hotels,
Leuk, kan ik ook eens hotel tips geven. :wink:

Voor Yellowstone is het Lake Yellowstone hotel prachtig, wel zo vroeg mogelijk boeken, het zit snel vol.
http://www.historichotels.org/hotels-re ... nd-cabins/

Voor Moab is de Red Cliffs lodge een fantastische ervaring, zittend op je eigen prive terras met een wijntje aan de Collorado rivier, zo heerlijk.
http://redcliffslodge.com/

Bij Grand Teton is het Four Seasons in Teton village een bijzonder fraai hotel.
http://www.fourseasonsjacksonholewy.com/

Bij Mese Verde zou je kunnen overnachten in het hippe Durango, het Sträter hotel is fantastisch.
http://strater.com/

Allemaal bijzondere accommodaties, niet goedkoop, maar het geld volledig waard. :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat zoek je precies voor hotels? Ik begrijp dat afstanden niet zo'n probleem zijn, maar voor Mesa Verde is de Far View Lodge toch wel erg mooi gelegen. Maar niet heel luxe.

In Grand Teton is veel geld uitgeven geen probleem. Kijk maar eens naar Jackson Lake of Jenny Lake. Een stuk goedkoper, maar ook mooi gelegen is Colter bay. De Signal Mountain Lodge heeft ook mooie kamers/cabins. Buiten het park zijn de mogelijkheden natuurlijk veel groter.
Voor Yellowstone is het Lake Hotel inderdaad erg mooi, ook de locatie is prachtig. Ik heb nog geen ervaring met de nieuwe cabins bij Canyon Village, maar daar zit je qua locatie erg mooi. Zie voor de nieuwe lodge rooms http://www.yellowstonenationalparklodge ... ge-cabins/.

Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag voor onder andere Great Sand Dunes. En ons 2015-verlsag voor Yellowstone en Grand Teton.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Gezien jullie al begin juni vertrekken, is het volgens mij inderdaad beter om eerst naar South Dakota te rijden.
Bezoek aan RMNP en Denver dan op het einde.

Als je in 1 rit naar SD rijdt, is regio Black Hills een goed begin.
Ik zou dan wel niet eerst naar Deadwood rijden en daarna naar Badlands
Dag 1 naar Denver
Dag 2 Denver - bezoek aan Mt Rushmore - Custer/Hill City/Keystone
Dag 3 rondje met Custer State Park, Iron Mountain Road, Needles Highway, eventueel bezoek aan Wind Cave, overnachten Custer/Hill City/Keystone
Dag 4 Custer/Hill City/Keystone - Badlands - Deadwood
Jullie zijn niet bang van een eindje rijden dan kan je vanaf Deadwood in 1 rit naar Cody (met onderweg een bezoek aan Devil's Tower)

Maar als je op weg naar SD een stop overweegt vb Scottsbluff of Chadron, dan zou ik eerst Badlands aandoen.
Dag 1 naar Denver
Dag 2 Denver - vb bezoek aan Oregon Trail en Fort Laramie - Scottsbluff of Chadron
Dag 3 Scottsbluff of Chadron - Wounded Knee - Badlands - Interior of Wall
Dag 4 Interior of Wall - Custer/Hill City/Keystone
Dag 5 Custer/Hill City/Keystone - Deadwood

Misschien heb je iets aan ons reisverslag van 2011. Wij deden toen ook een rondje Denver, wel zonder Moab, Great Sand Dunes en Mesa Verde

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Symbolio
Amerikafan

Bericht door Symbolio »

Tijd voor een korte reactie:

@ M&M

De hotels die we zoeken hoeven geen luxe resorts te zijn en niet per se maximaal duur. Alleen we hoeven niet op de kleintjes te letten in de zin van 10 euro per nacht verschil dan kiezen we de goedkoopste optie maar. We hebben bij onze vorige trip 1 slecht hotel gehad (Travelodge Pasadena) maar verder waren we zeer te spreken over bijvoorbeeld Hyatt House, Super8 in Page (ontbijt was dan weer minder). Ook de cabins in Grand Canyon kan ik me nog goed herinneren, die waren ook perfect zij het iets duurder dan wanneer je erbuiten zou verblijven.

@ingrid14

Ik ga het verslag eens even doornemen :). Thanks voor de tips. BadLands komen inderdaad ook op de planning. Rocky Mountains en Denver komen inderdaad aan het einde. Ik heb nog niet op watervallen gezocht maar dat is een van de redenen dat we dit/komend jaar wat vroeger op vakantie gaan. In Yosemite waren ze half-september allemaal droog, wat niet heel erg was maar wel jammer.

@ Harry

Thanks voor de hotel tips, kan bij de eerste die je noemt echter wel alles invullen maar krijg geen data voor 2016 te zien (availability). Straks even proberen in een andere browser kan wellicht aan Safari liggen. Ik ga ze even doornemen vanavond :)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

PSVwally schreef:Denver er omgeving zou ik zeker een dagje geven. Op zich heb je de 16th street mall en het state capitol building best snel gezien (of je moet naar binnen gaan voor een rondleiding). Maar in de omgeving van Denver is best nog wel veel moois te bekijken.
Veel mensen vergeten LoDo in Denver, het oudste, historische deel van Denver, en Union Station. Je kunt online een wandeling vinden die je door LoDo leidt met beschrijvingen van wat er allemaal is gebeurd.

Union Station is recentlijk volledig gerenoveerd en is nu heel leuk, met allerlei winkeltjes en restaurantjes.

Hoewel de 16th Street Mall heel bekend is, vind ik er zelf helemaal geen klap aan, en kom ik er ook nauwelijks - het is naar mijn mening redelijk saai. LoDo daarentegen is wel leuk om een uurtje rond te lopen.

En inderdaad, in andere delen van en rondom Denver is er genoeg te zien en te doen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Toen ik er in 2013 was het daar een enorme bouwput. Dus ik neem aan dat het flink opgeknapt is in LoDo
Symbolio
Amerikafan

Bericht door Symbolio »

Roadmap maken nu mee gestart.
Ik hoop vanmiddag / vanavond een wat uitgebreidere update te posten. Iedereen alvast hartelijk bedankt voor het meedenken:

100% must erbij gekomen:

Canyonlands Off Road Jeep Rental!

****Update****

Code: Selecteer alles

Dag 1 -> Amsterdam -> Denver
Dag 2 -> Denver - Hot Springs (bezoek Wind Cave NP in de middag)
Dag 3 -> Hot Springs -> Interior (via Custer State NP / Mt Rushmore
Dag 4 -> Badlands NP (blijven in Interior)
Dag 5 -> Interior -> Sheridan (via Spearfish Canyon Scenic Byway & Devils Tower) 
Dag 6 -> Sheridan -> Cody via Bighorn Canyon NRA (Devil's Canyon Overlook, Barry's Landing, Hillsboro)
Dag 7 -> Cody -> Yellowstone (via Beartooth Highway) (Trout Lake Hill (hike), Calcite Springs Overlook)
Dag 8 -> Yellowstone (nader te bepalen, tips?)
Dag 9 -> Yellowstone (nader te bepalen, tips?)
Dag 10 -> Yellowstone -> Jackson via Grand Teton (paardrijden)
Dag 11 -> Jackson -> Salt Lake City
Dag 12 -> Salt Lake City
Dag 13 -> Salt Lake City - Torrey (bezoek aan Capitol Reef NP)
Dag 14 -> Torrey -> Moab (Goblin Valley State Park / Little Wild Horse Canyon
Dag 15 -> Canyonlands (offroaden)
Dag 16 -> Arches NP
Dag 17 -> Moab --> Alamosa via Mesa Verde
Dag 18 -> Alamosa -> Rocky Mountains via Great Sand Dunes
Dag 19 -> RMNP
Dag 20 -> RMNP
Dag 21 -> Denver
Dag 22 -> Terugreis
Symbolio
Amerikafan

Bericht door Symbolio »

Vragen/twijfels die we hebben:

- Is 3 dagen yellowstone voldoende?
- Salt Lake City alleen aandoen qua korte bezichtiging of een hele dag?
- In en rond Moab nog zaken vergeten? Voor m'n gevoel wel maar ik weet dat niet zeker.
- Er zitten een paar flinke reisdagen tussen. Heftiger dan de meeste personen hier zullen nemen denk ik. Voor ons niet heel erg. Nog tips voor mooie scenic byways links en rechts?
- Nog echte must see's die we hebben gemist?

Ik moet me nog gaan oriënteren op de activiteiten in de grote parken.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Drie dagen Yellowstone is wel voldoende hoor, al kun je je er ook langer vermaken.

Naast Canyonlands ligt ook nog het mooie Dead Horse Point State Park.

Persoonlijk zou ik geen anderhalve dag SLC doen, maar je kunt je er best vermaken hoor. Misschien ook wel lekker om een dagje stad te hebben tussen al dat natuurgeweld.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt maar twee dagen Yellowstone nu. Lijkt me niet heel ruim maar het hangt heel erg af van wat je er wilt doen en hoeveel tijd je overal voor uit wilt trekken. Vind je het bijvoorbeeld voldoende om alleen de Old faithful uit te zien barsten of vind je het leuk om te wachten tot een van de onbekendere geisers uit te zien barsten? Kijk eens naar ons 2015-verslag om een idee te krijgen wat je kunt doen met 4 dagen.
De rit van Moab naar Alamosa via Mesa Verde lijkt me wat ver. Je zult zo geen tijd hebben voor een tour bij Mesa Verde denk ik. Misschien een nacht RMNP minder en een overnachting bij Mesa verde doen? Dan heb je ook tijd om via de Million Dollar Hwy te rijden. Kijk voor dit stuk eens in ons 2013-verslag.

Marianne
Symbolio
Amerikafan

Bericht door Symbolio »

Verslagen even gelezen. Althans, de meeste verslagen heb ik al ooit gelezen maar nu zoek ik specifieke details op ;).
In 2013 vonden wij Yosemite erg gezellig. Fietsen gehuurd, gehiked, mooie uitzichten en vooral in de vallei was het 'erg gezellig' qua sfeer die er hing.
Wanneer dat in Yellowstone ook het geval is lijkt me een MTB-huren wel leuk. Vriendin houdt van paardrijden dus dat kan ook erg leuk zijn.
De echte natuur zie je pas bij een hike dus een mooie hike lijkt me ook prachtig in Yellowstone. Dan komen we dus op 3 dagen uit.

We zien het wel redelijk snel vollopen nu qua accomodaties dus dat gaan we deze week, uiterlijk volgende week, helemaal aftikken.
RMNP heeft wat meer dagen omdat we die min of meer 'over' hadden en ik graag de hele planning alvast wilde delen met iedereen.
Daar kan dus rustig een dag af. Salt Lake City vind ik ook prima om te bekijken, een halve dag, en daarna weer ergens anders heen te gaan.
Een hele dag hoeft niet per se. Dat kunnen we in Denver ook wel doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Yellowstone is qua sfeer wel anders dan Yosemite vind ik. De "villages" liggen meer verspreid. Mountainbiken mag denk ik bijna nergens, maar voor de Lone Star Geiser is het wel handig.
Je hoeft er voor de bezienswaardigheden eigenlijk nauwelijks te wandelen; de geisers en andere activiteiten liggen vaak aan een boardwalk.
Met 2 dagen zul je niet echt de tijd hebben voor meer wandelingen - anders dan die over een boardwalk.

Hou er rekening mee dat de wegen in juni vaak nog onderhoud nodig hebben; wij hebben dit jaar veel werkzaamheden meegemaakt (zoals urenlang achter een lijnentrekker aanrijden :( ). Daarnaast heb je regelmatig opstoppingen als er wild langs de kant van de weg te zien is of er als bizons oversteken. Ook de drukte viel ons tegen; veel gezinnen met kinderen - die dan blijkbaar al vakantie hebben - en veel (over)volle parkeerplaatsen. Wij zijn op drie verschillende tijdstippen naar het Midway Geyser basin gereden voor we daar een parkeerplaats vonden.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou dag 3 nog aan de black hills besteden en pas dag 4 naar Badlands rijden. De Black Hills is wel wat uitgebreider dan Custer SP en Mount Rushmore. Ik zou dan ook al Crazy Horse en bv de scenic drive door Spearfish Canyon ( vond het persoonlijk, mosschien ook door het weer, wat tegenvallen) doen en evt later op de dag Deadwood aandoen.

Als het mooi weer is zou je naar Scenic,sd kunnen rijden, dan via de Sage Creek road Badlands NP in. Dit is een zand/grindweg, maar je mag er gewoon 50mph rijden en dat kan ook als de weg er goed bijligt.
Symbolio
Amerikafan

Bericht door Symbolio »

Laatste dagen veel zitten lezen, zoeken, reisverslagen bekeken. Route wordt langzaam aan vast.
Great Sand Dunes hebben het niet meer overleefd. Dit vonden we allebei het minste. Vriendin koesterde de wens om te gaan paardrijden (Jackson Hole, WY schijnt goed te zijn) en zou ook heel graag nog een keer naar Lake Powell gaan. Ik heb gezocht en bij Bullfrog een Marina gevonden. Dan huren we een hele dag een boot om lekker op het water te zijn. Eventueel een PWC maar ik moet even kijken hoe je dat doet met eten en drinken de hele dag door.

Route staat tot en met Arches eigenlijk wel vast. Daarna mag er nog geschoven worden. We proberen vanavond alles vast te leggen in Yellowstone want daar gaat het hard. Helaas, het hele dure hotel is wel afgevallen. Meerwaarde t.o.v. de prijs vinden we vrij nihil. Ik post nu ook iets meer activiteiten erbij:

Dag 1: Amsterdam -> Londen -> Denver (heenreis)
Dag 2: Denver (CO) -> Wind Cave NP (SD) -> Hot Springs (SD)
Dag 3: Hot Springs -> Custer SP (scenic drives) -> Mt Rushmore -> Badlands (Notch Trail) -> Interior
Dag 4: Interior -> Deadwood (doorheen) -> Spearfish Canyon Scenic Byway -> Devils' Tower -> Sheridan (WY) (lange dag rijden maar ok)
Dag 5: Sheridan -> Bighorn Canyon NRA -> Cody
Dag 6: Cody -> Beartooth Hwy -> Trout Lake Trail (Yellowstone NP) -> Yellowstone NP
Dag 7: Yellowstone NP
Dag 8: Yellowstone NP
Dag 9: Yellowstone NP -> Grand Tetons NP -> Jackson
Dag 10: Jackson -> Horseback Riding -> Salt Lake City
Dag 11: Salt Lake City -> Capitol Reef NP -> Torrey
Dag 12: Torrey -> Little Wild Horse Canyon -> Goblin Valley State Park -> Moab
Dag 13: Moab -> Canyonlands (Jeep huren, Shafer Trail + nog een 4x4 trail) -> Dead Horse Point SP
Dag 14: Moab -> Arches NP -> Bullfrog
Dag 15: Bullfrog Marina -> Lake Powell (hele dag) -> Boot huren
Dag 16: Bullfrog (veerpont nemen over Lake Powell) -> Valley of the Gods road (eventueel via de 163 omlaag door Monument Valley) -> Canyon de Chelly (vind ik erg mooi) -> Cortez
Dag 17: Cortez -> Mesa Verder -> US 550 Million Dollar Highway -> Grand Junction
Dag 18: Grand Junction -> Rocky Mnts NP
Dag 19: Rocky Mnts NP
Dag 20: Rocky Mnts NP -> Denver
Dag 21: Denver -> AMS
Dag 22 (25-6) aankomst AMS

U roept maar! Wat missen we?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer