Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dude : dude's vierde (ook beetje de derde)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Dude : dude's vierde (ook beetje de derde)

Bericht door Yeehaw »

Vroeger had LP zijn "Rocky Mountains" handbook voor Wy, Co, Id en Mt. Maar dat wordt niet meer gepubliceerd voor zo ver ik weet. De uitgave die ik heb is uit 2001. Eerlijk gezegd heb ik alleen maar Engelstalige boeken maar LP zal voor Yell/GTNP best goede info geven.
Btw je weet niet wat je mist in je eigen land Bart. Wij komen al meer dan 30 jaar in die buurt.
Yeehaw
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Vandaag hebben wij onze vluchten vastgelegd via connections dus het plannen kan rustig verder gaan. Alhoewel ? rustig? Binnen 5 maanden beginnen we er al aan :shock:
Volgende wordt normaal de auto boeken.
Tips voor wandelingen of bezienswaardigheden blijven welkom.

Ik heb trouwens nog gemaild met de mensen uit Phoenix waarmee we in 2009 samen in Moab zaten. De mevrouw is opgegroeid in een cattle ranch in South Dakota en ze zijn er vaak weer op vakantie geweest en ze gaan ons nog wat bezienswaardigheden doorgeven in die regio.
Wat betreft dat boek: het was niet mijn bedoeling om nog een Nederlandstalig boek te zoeken van Yellowstone, ik vroeg me eigenlijk gewoon af of die ook in het Nederlands te krijgen is, ik vermoed van niet want anders zou hij er wel bijgestaan hebben.

Bart

:offtopic: @Yeehaw: ben vroeger wel vaker met de tent in de Ardennen geweest, vader dropte me ergens af en ik kwam te voet terug naar huis, 3 à 4 dagen onderweg. Ik ken ze wel die Ardennen maar kom er niet zo heel vaak meer. Vroeger gingen we ook vaak een paar dagen naar Vianden (G-H-Lux) om te wandelen en te relaxen.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Voor 't geval er nog mensen zijn die dringend :wink: behoefte hebben aan een boek (wel in het engels sorry..) :book: over Yellowstone, DE Yell 'bijbel' is Yellowstone Treasures van Janet Chapple: http://www.yellowstonetreasures.com/
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Liesenjoris
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Liesenjoris »

Wat een geweldig nieuws. En ook een beetje jaloers moet ik eerlijk toegeven.
Ik kijk al uit naar jullie reisverslag.

Veel plezier.

Lies
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Yeehaw schreef:Ja hoor dat is te doen. Ik neem aan dat Titus en de Racetrack playa de voornaamste doelen zijn. Van FC rijd je binnen 3 kwartier naar de toegangsweg naar Titus (via Beatty cut off road) Neem 2 uur voor Titus tot aan Scotty's Castle road. Rechts af richting Ubehebe Crater. Wanneer de weg omhoog gaat naar Ubehebe Crater sla je rechts af op de Racetrack Valley Rd. Reken op 45 minuten vanaf het moment dat je op Scotty's Castle Rd komt naar de Racetrack Road. Afhankelijk van hoe deze weg is reken op 3 uur heen en weer maximaal. Dan is het nog minder dan 1h15 terugrijden naar FR. Als het even kan probeer dan ook nog wat van Ubehebe Crater te zien. De uitzichten op bv Eureka Dunes in de verte zijn prachtig en de crater zelf ook. 30 minuten is genoeg als je niet gaat wandelen. Dus in mijn berekeningen ben je uit en thuis ongeveer 8-9 uur onderweg. Werkelijk een schitterende dag. Laat de verhuurder weten wat je van plan bent.
Yeehaw
Hans,
Ik heb jouw geweldig advies even gekopieerd om het ook in mijn reis topic te zetten, zodat ik het makkelijk terug vindt.
Dit zijn namelijk de dingen die ik ook op het programma staan heb in DV. Ik hoop er nog ergens een zonsondergang aan te plakken. Wij hebben 2 avonden in DV.
Wat betreft de staat van de weg, neem ik aan dat ik dat gewoon in het (tijdelijk) VC kan gaan vragen?

Bart
Grts, Bart

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ja Bart. Bij FC visitor center maar ook bij het Stovepipe Wells resort en bij het rangergebouwtje tegenover SPW resort. Wij vragen ook altijd eerst naar de toestand van de onverharde wegen.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Gisteren de huurwagen geboekt, opnieuw via usareisen en alamo ondanks dat er enkele andere aanbieders wat goedkoper uitkwamen.
We hebben gekozen voor een midd-size SUV (type Ford Escape) De equinoc tip is helaas niet meer :cry:

Wat betreft dirtroads: wie weet er nog enkele leuke op onze route?
De volgende heb ik reeds in mijn kladblok staan:

-tussen Scottsbluff en Alliance (45mijl)(nog goed uit te zoeken)
-Titus Canyon Road (27mijl)
-20mule team canyon road (2,7mijl)
-Furnance creek wash road (28mijl)

de laatste drie zijn in death valley waar ook the racetrack op het programma staat. We zullen ze dus zeker niet allemaal kunnen doen (misschien wel geen andere naast the racetrack)

Is er nog wat anders te rijden (CO, SD, ND, ...), liefst geen omwegen maar ergens in de buurt van onze route.

Bart
Grts, Bart

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik heb toevallig ook vandaag de auto (Standard SUV) bij USA reisen geboekt bij National, Bart. Voor de eerste keer daar. Ze zijn knap snel met bevestigen en ze hadden verreweg de goedkoopste aanbieding met de laagste drop off.
Furnace Creek Wash road ken ik niet. Waar loopt die precies? 20mules team canyon is een fluitje van een cent.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

ik heb het zo in mijn kladboek overgeschreven:

Begint aan route 178, 7 mijl ten oosten van Shoshone, einde aan route 190, 6 mijl ten noordoosten van dante's view.
Komt trouwens ook het 'welke dirtroad heb je gereden' topic
Grts, Bart

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Op mijn kaart (AAA map) staat die vermeld als dirtroad en soms graded dirt road. Ik heb wel de verharde Badwater rd van Soshone naar Badwater gereden en ik denk dat je een volledig verlaten weg voor ogen hebt. Dit is iets dat ik beslist niet zou doen maar wellicht ben jij avontuurlijker. Ik kan er ook niets over vinden op het DV forum van TA.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik volg met belangstelling deze conversatie over Death Valley. Wij zijn ook van plan een aantal nachten in DV door te brengen en alle tips voor mooie (dirt)roads zijn welkom.

Bart, ik heb ook in het bewuste topic over dirt roads gekeken en deze tip van Bianca sprak mij ook aan. Ze heeft er ook foto's bij geplaatst en een kaartje zodat ik nu een indruk heb van deze weg. Het begin van de weg is overigens niet ten oosten maar ten westen van Shoshone.

@Hans, dat die weg verlaten is vind ik niet zo'n prob;eem. Dat was de weg door Titus Canyon ook en die heb jij toch ook gereden?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Hangt er ook een beetje van af welke wagen je gaat meerijden. Met een midsize SUV geboekt zal dat wellicht geen 4WD zijn...
(vorige ZW reizen heb jij wel geluk gehad met de chevrolets die je meekreeg)
'k Heb zelf ook een midsize SUV geboekt en een aantal dirt roads op het programma die we dan allicht niet zullen kunnen doen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat kaartje (A naar B) klopt volgens mij niet omdat dat de verharde wegen aangeeft. Op Titus zal je niet alleen zijn. Ik heb het niet zo op totaal verlaten onverharde wegen, zeker niet in Death Valley. En 28 miles is een heel stuk. Daarbij komt nog bij dat de weg van Soshone via Ashford Mill naar Badwater heel mooi is. Tegen de zon in (Badwater-Ashford Mill) is die weg trouwens een beetje lastig rijden met de bochten en de glimmende valley.
Dude
Moderator

Re: reis dude : dude's vierde (ook beetje de derde)

Bericht door Dude »

Tipsy_1 schreef:Gaan jullie met jullie "eigen" huurwagen the racetrack doen?
Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid, omdat wij het in maart met een jeep van farabees gaan rijden.
Tipsy_1 schreef:ik denk dat Farabees (death valley rental) wel gesloten is in de zomer... ?
Ik heb eens gemaild naar Farabees met de vraag of ze voor mij geen uitzondering konden maken en me toch een jeep konden verhuren in juni. Normaal zijn ze gesloten vanaf Memorial Day (30 mei dit jaar) maar niet geschoten is altijd mis toch?
Ik kreeg vandaag antwoord:
De kans bestaat dat ze van de zomer gewoon open blijven. Dat wordt beslist in maart of april (zal afhangen van het aantal aanvragen voor boekingen neem ik aan)
Hopelijk komt dit goed ! en kunnen we zonder kleerscheuren naar de racetrack gaan, toch wel een doel op zich voor ons bezoek aan DV.

Bart
Grts, Bart

gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Hey Bart,

Ik wil toch even reageren op je topic.
Jullie gaan ook The Racetrack doen zie ik.
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn, want het lijkt mij ook geweldig om The Racetrack te zien.
Ook wij moeten nog informeren naar het huren bij Farabees.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zal als ik er over enkele weken (13 maart) ben al eens extra nahoren hoe het zit en zeggen dat ik wat mensen ken die in de zomer willen huren.
Als hans en henriette het niet doen met hun huur SUV, zegt dat al wel iets...
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Tipsy_1 schreef:Als hans en henriette het niet doen met hun huur SUV, zegt dat al wel iets...
Achteraf gezien zouden we de route ook wel met een gewone SUV hebben aangedurfd, het viel ons erg mee. Maar ik heb het hier natuurlijk wel over een momentopname, als het wat langer geleden is dat de weg is geëgaliseerd dan is het weer een heel ander verhaal. Maar ook al was het dan misschien niet echt nodig, we vonden het toch wel erg fijn om voor deze rit een Jeep met geschikte banden te hebben, dat rijdt toch heel wat relaxter.

Als het niet lukt om een Jeep te huren, dan zou je ter plekke nog bij het Visitor Center kunnen informeren naar de conditie van de weg. Als je geluk hebt ligt die er net zo goed bij als vorig jaar in april, en dan zou je kunnen overwegen of je het alsnog met je gewone SUV aandurft.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Wij huren een mid size. De vorige keer reden we in dat geval met een dodge journey zonder 4WD. Daarmee durven wij de racetrack echt niet aan. We nemen dus ook het zekere voor het onzekere. Want zo'n huurauto bij Farabees is toch een duur grapje...
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dat is net het plan Henriëtte. Ik hoop toch op de jeep. Dat rijdt inderdaad rustiger, want ik neem aan dat je daar een platte band mee 'mag' krijgen van de verhuurder.
Ik zit er een beetje mee dat de gewone huurwagen zo kort na deze dag moet ingeleverd worden. Moest er iets gebeuren heb ik niet veel tijd om het nog in orde te krijgen (en daar praat ik niet over een lekke band maar wat ergers)

Ik ben trouwens iemand die veel respect heeft voor andermans goed, en dat kan Rob en Annie getuigen die zeiden dat wij wel erg voorzichtig reden op weg naar Little Finland in 2009, alhoewel die weg er erg goed bij lag. Ik hield me stiekem ook wel een beetje in omdat we met zijn vieren in één wagen zaten maar ik rij ook liever niets kapot en als je rustig rijdt heb je meer tijd om te genieten van de omgeving :wink:

Bart
Grts, Bart

Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Een ander belangrijk voordeel van het huren van een Jeep bij Farabee, is dat je een apparaatje meekrijgt waarmee ze kunnen tracken waar je bent en waarmee je in geval van nood een signaal kunt uitzenden.

Ik ben het trouwens helemaal met je eens Bart dat je - ook als de weg er goed bij ligt - toch je snelheid aanpast. Een tijdje terug schreef hier iemand nog op het forum dat hij flink plank gas richting de Racetrack was gereden, aan zoiets kan ik me ontzettend ergeren :x
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer