Leen en Henriëtte : ik had gisteren echt geen tijd/zin meer om aan de blog te beginnen

. En nochtans had ik het graag nog gedaan want het was zo'n fantastische dag dat ik dat graag wilde delen. Anderzijds heeft het ook weinig zin om om 23u nog te beginnen en, vooral, foto's beginnen selecteren uit die honderden die we er gisteren gemaakt hebben. Dan doe ik het liever ineens goed als we terug thuis zijn.
Niet enkel de eindbestemming is trouwens overweldigend, maar de volledige hike, waarbij men ook door een soort subway loopt inclusief kabbelend riviertje, watervalletjes en mooie groene vegetatie op de wanden.
De hike op zich is ook wel behoorlijk lastig. We zijn al één en ander gewoon, maar toch was het soms naar adem happen. Vanaf de trailhead is het ononderbroken 700m stijgen tot bij de White Domes. Het afdalen (ook ik ben daar eigenlijk van langs om minder liefhebber van, Henriëtte

) viel al bij al nogal mee. Het terrein is inderdaad zeer oneffen, gaande van diep zand tot grote rotsblokken waar je alleen niet overheen geraakt. We hebben elkaar meer dan eens moeten helpen om een hindernis te overwinnen. Het is ook onmogelijk om de hike te doen zonder gps. In het begin zie je duidelijk het pad, maar op een bepaald moment stopt het volledig en loop je door laag struikgewas, diep zand en, vooral, slickrock. Hier verdwijnt dus elke voorgaande voetstap. Daarom heb ik de hike getracked en op EveryTrail gezet. Op die manier kan je niet verkeerd lopen.
Eens boven bij de White Domes kan je er zo lang rondlopen als je wilt (met oa schitterende uitzichten op Zion). Maar...als je hier niet getracked hebt, vind je nooit meer waar je precies de hike terug moet aanvangen. Dus absoluut met een gps de hike doen. Het gps-signaal valt overigens soms weg in Water Canyon, maar dat is op die plaats geen probleem vermits het pad daar duidelijk is.
We zullen er zeker en vast een mooi verslag van maken zodra we thuis zijn, zodat het voor iedereen die het wilt geen probleem mag zijn om deze werkelijk schitterende hike te doen. Om maar te zeggen wat wij er van vonden : een mengeling van de mooiste hikes in Zion + White Pockets + The Wave. Als men nú nog niet overtuigd is

.
O ja, dit nog : we waren er uiteraard de ganse dag helemaal alleen