Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman : hoodoos en slot canyons april 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wimenlydia
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Kalaman : hoodoos en slot canyons april 2014

Bericht door wimenlydia »

Lijkt ons leuk, gisteren hebben we gegeten bij Rocking V, ons lijkt Escobar wel een goed plan, jullie? :usa2: :usa2: :usa2: :usa2:
Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bij Rocking V vonden we het ook altijd heel lekker. Escobars kennen we niet...gewoon omdat we niet direct liefhebber zijn van Mexicaans eten... :( .
We zien wel vanavond...eerst nog de zwaarste hike van onze reis overleven...misschien moeten we wel iets naar de kamer laten komen :wink:
wimenlydia
Amerika-ontdekker

Leven jullie nog ;-) ? We hebben vandaag bij de loterij voor de Wave ( jaja, gewonnen! uit 70 personen) :wav: een leuk NL-stel ontmoet die ook graag mee willen eten. Wat willen jullie? Laten we afspreken dat we als we voor 18 uur niets van jullie horen, we onze eigen gang gaan en jullie ook. Anders graag reactei, zou leuk zijn! Groet Lydia
Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Vandaag één van de absolute hoogtepunten beleefd van al onze Zuidwest-reizen : Canaan Mountain - White Domes. Een absolute topper :thumbup: :clap:
Wel een erg lastige hike, 12km en 700m constant klimmen, maar het was elke zweetdruppel meer dan waard.

Wim & Lydia : pas aangekomen (19u15). Jammer dat je niet gezegd had aan de vrouw van de balie waar jullie zouden eten :( . Nu gaan we ook eten, misschien tot straks.

En een absolute :clap: :clap: :clap: voor The Wave.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik wacht op de blog update :lol: want ben erg benieuwd!
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

En bij die wijze woorden van Tipsy sluit ik me van harte aan!! Ik ben erg benieuwd naar jouw foto's en jouw verslag van deze hike, Hans en ik zouden deze ook zo ontzettend graag willen doen. Maar ik vrees dat ik het niet aan zal kunnen..... het is niet eens zozeer de klim waar ik tegenop zie, maar meer nog de afdaling. Vooral als de ondergrond erg ongelijk is, heb ik daar altijd veel moeite mee.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Leen en Henriëtte : ik had gisteren echt geen tijd/zin meer om aan de blog te beginnen :( . En nochtans had ik het graag nog gedaan want het was zo'n fantastische dag dat ik dat graag wilde delen. Anderzijds heeft het ook weinig zin om om 23u nog te beginnen en, vooral, foto's beginnen selecteren uit die honderden die we er gisteren gemaakt hebben. Dan doe ik het liever ineens goed als we terug thuis zijn.
Niet enkel de eindbestemming is trouwens overweldigend, maar de volledige hike, waarbij men ook door een soort subway loopt inclusief kabbelend riviertje, watervalletjes en mooie groene vegetatie op de wanden.
De hike op zich is ook wel behoorlijk lastig. We zijn al één en ander gewoon, maar toch was het soms naar adem happen. Vanaf de trailhead is het ononderbroken 700m stijgen tot bij de White Domes. Het afdalen (ook ik ben daar eigenlijk van langs om minder liefhebber van, Henriëtte :wink: ) viel al bij al nogal mee. Het terrein is inderdaad zeer oneffen, gaande van diep zand tot grote rotsblokken waar je alleen niet overheen geraakt. We hebben elkaar meer dan eens moeten helpen om een hindernis te overwinnen. Het is ook onmogelijk om de hike te doen zonder gps. In het begin zie je duidelijk het pad, maar op een bepaald moment stopt het volledig en loop je door laag struikgewas, diep zand en, vooral, slickrock. Hier verdwijnt dus elke voorgaande voetstap. Daarom heb ik de hike getracked en op EveryTrail gezet. Op die manier kan je niet verkeerd lopen.
Eens boven bij de White Domes kan je er zo lang rondlopen als je wilt (met oa schitterende uitzichten op Zion). Maar...als je hier niet getracked hebt, vind je nooit meer waar je precies de hike terug moet aanvangen. Dus absoluut met een gps de hike doen. Het gps-signaal valt overigens soms weg in Water Canyon, maar dat is op die plaats geen probleem vermits het pad daar duidelijk is.
We zullen er zeker en vast een mooi verslag van maken zodra we thuis zijn, zodat het voor iedereen die het wilt geen probleem mag zijn om deze werkelijk schitterende hike te doen. Om maar te zeggen wat wij er van vonden : een mengeling van de mooiste hikes in Zion + White Pockets + The Wave. Als men nú nog niet overtuigd is :wink: .
O ja, dit nog : we waren er uiteraard de ganse dag helemaal alleen :thumbup:
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Stonden daar geen gestapelde steentjes ?
Veel plezier nog komende tijd.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

haha ik heb zou ook geen puf meer hebben hoor Rudy om nog een blog te schrijven :-)
Maar tja, ik heb wel lectuur nodig he bij mijn ontbijt! ;-)
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

kalaman, gebruik jij de pro versie van everytrail? het lijkt me wel een gemakkelijke app om routes te volgen die andere al gedaan hebben door de maps offline op je smartphone in te laden :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Bedankt voor je verslag, Rudi. En dat je om 23.00 uur geen zin meer hebt om nog foto's uit te zoeken, dat snappen we uiteraard best (uit ervaring!) Wij gaan waarschijnlijk wel het begin van de hike doen, we kunnen dan ter plekke nog wel zien hoe ver we komen. Dankzij jouw enthousiaste verslag hebben we in elk geval wel heel veel inspiratie om het in elk geval te gaan proberen. Veel plezier nog tijdens de rest van de reis!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Frans : slechts enkele cairns over de volledige hike :(

@ Leen en Henriëtte : ik had nochtans heel goede bedoelingen toen we thuis vertrokken :wink: . Vandaag ook maar om 20u in het hotel... Ik ga wel proberen, in de mate van het mogelijke, om iets te schrijven en er ineens van uit gaan dat alle foto's en video's voor later zijn.

@ Henriëtte : dat zou ik zeker en vast ook doen. Om jou nog een vergelijking te geven met een hike die jullie ook gedaan hebben : vandaag hebben we Yellow Rock gedaan ( :thumbup: ). Wel, de hike naar de White Domes is nergens zo steil als de aanvang naar Yellow Rock. Er moet wel meer over rotsen en zo geklauterd worden, maar die hellingsgraad van 45° zoals bij Yellow Rock haal je absoluut nergens. Het is wel een "klein" beetje verder... Maar met voldoende rustpauzes moet dat zeker lukken. En indien niet, de "subway" is ook al een heel bijzondere plek. Het viel ons wel op dat het water er in de namiddag veel hoger stond dan 's morgens. We hadden net geen natte voeten.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Jerre schreef:kalaman, gebruik jij de pro versie van everytrail? het lijkt me wel een gemakkelijke app om routes te volgen die andere al gedaan hebben door de maps offline op je smartphone in te laden :)
inderdaad de pro-versie. Het is het beste wat ik ken qua tracking van routes. Bovendien krijg je er op de smartphone ook nog al de foto's bij als herkenningspunten, hoogteprofiel, snelheid van stappen enz.
Wij tracken nu ook meestal onze hikes en zetten die op onze EveryTrail-account. Zo is het voor anderen heel makkelijk om dezelfde hike te lopen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

foto's en video's komen later eens we thuis zijn, maar het verslag van onze dag naar de White Domes staat wel volledig op de blog :thumbup:
wimenlydia
Amerika-ontdekker

@kalaman Jouw track naar De Wave van Everytrail was moeiteloos te volgen op mijn Iphone. :thumbup: Wel prettig trouwens dat we de powerbank achter de hand hadden. De 7 uren dat de Everytrail pro-app open stond, had ik voldoende aan de Iphone-accu, maar dat is altijd even afwachten.
Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:wink: :thumbup: Wim en Lydia. Ik heb net jullie verslag gelezen en ben blij dat het allemaal goed meegevallen is, en... dat de achillespezen het uitgehouden hebben :wink: .
Wij hebben vandaag ook opnieuw een superdag gehad : de hike naar de Broken Bow Arch :clap: :thumbup:
wimenlydia
Amerika-ontdekker

Hey Kalaman, alweer een topdag dus, wanneer houdt het nou eens op :wink: :thumbup:
Geldt je aanbod om 15 april mee te gaan naar KoW nog steeds serieus? Dan gaan we nl onze planning omgooien en met wat hotels schuiven. Heb je in Farmington ervaring met Region Inn?
Laatst gewijzigd door wimenlydia op 09 apr 2014, 04:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

wimenlydia schreef:Hey Kalaman, alweer een topdag dus, wanneer houdt het nou eens op :wink: :thumbup:
het houdt op, op 20 april :wink:
wimenlydia schreef:Geldt je aanbod om 15 april mee te gaan naar KoW nog steeds serieus? Dan gaan we nl onze planning omgooien en met wat hotels schuiven. Heb je in Farmington met Region Inn?
natuurlijk, als jullie willen meegaan, geen enkel probleem. We kunnen gewoon afspreken in de lobby van The Region Inn op 15 april om 8u30. Dan ben ik ook afgesproken met Wolfgang (van het Duits forum).
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Ina : sorry voor het niet werken van de link om via mail in te schrijven op onze blog. Gewoon mijn fout, ik had een verkeerde HTML-code gebruikt. Overigens ook voor de blog van juli 2014. Ik heb inmiddels beide aangepast :wink: .
wimenlydia
Amerika-ontdekker

Kalaman, we zullen er zijn, The Region Inn op 15 april om 8u30! :offtopic: Zijn het allemaal mannen :oops: :roll:?
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer