Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hawkery: Honeymoon - West Coast

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Hawkery: Honeymoon - West Coast

Bericht door PSVwally »

Even aanhaken op het verhaal van Ingrid, je kunt in de voormiddag wrs ook nog niet inchecken bij je hotel, dus eerst naar Santa Monica heeft sowieso geen zin lijkt mij.

Over de weg van Monument Valley. Rij MV vanaf Kayenta voorbij een stop bij milemarker 13, en kijk richting MV, dat is het plaatje wat jij bedoelt. Je zou naar the view hotel kunnen rijden, dan betaal je volgens mij alleen de navajo fee en niet de volledige entree voor MV. Je kunt daar vanaf de rand de mittens ook zien liggen.

Kayenta, sja....waarschijnlijk puur voor een nacht in het hotel qua kosten goed te doen. Verder weinig tot niets te beleven.

Ander vraagje, wanneer haal je je auto op?
Als je pas om 8u uit SF vertrekt ben je pas om 1330 op zn vroegst in de vallei...hou er rekening mee, de dag is zo voorbij en als het druk is ga je echt niet al die dingen op je lijstje kunnen afstrepen.

Voor Las Vegas... De vulkaan ligt bij the mirage en niet bij het MGM :wink:
Overigens gaat 'elk' hotel bekijken je niet lukken..teveel en te groot om allemaal te doen op 1 of 2 dagen. Fremont street experience zeker doen, is een beetje ondergesneeuwde topper van Vegas, waar velen alleen aan de strip denken.

Zoeg dat je het stuk tussen zion en bryce niet in het donker rijd. Ik zou deze dag al wat viewpoint meepakken als je optijd in Bryce bent. De dag erna zeker even een wandeling maken, mits het mooi weer is (ik had zeikende regen vorig jaar Mei). Navajo point kost je een uurtje of je keert bv na een tijdje om.

Page. Als je net na de middag uit Bryce vertrekt doe je er ongeveer 1u45m over, want je wint dus een uur. Pak de dam mee, als je geen tour doet heb je het in zo'n 20 min wel gezien, aangezien je ook de hoover dam al hebt bekeken. Dan rij je langs lake powell en stopt net na wapweah marina bij het scenic viewpoint. Dan naar horseshoe bend. Er zit evt ook nog een scenic viewpoint van de dam achter de Danny's verstopt. De dag erna dan vroeg de lower antelope canyon en dan door naar Monument Valley. Als je de valley drive niet gaat doen, dan zou ik eerst langs MV af rijden. Rij de 163 af en pak de 261 naar de moki dugway. Rij deze naar boven en maak daar wat foto's. Dan terug naar beneden en naar Goosenecks state park en dan weer via de 163 terug naar Monument Valley.

Je gaat een enorm leuke reis maken en ja, je gaat er in een enorm tempo doorheen, maar ik ben zeer benieuwd naar je verslag als je terugkomten vooral of je het nog een keer (maar dan hopelijk iets meer tijd of een kortere route) gaat doen.
Hawkery
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Hawkery »

PSVwally schreef:Even aanhaken op het verhaal van Ingrid, je kunt in de voormiddag wrs ook nog niet inchecken bij je hotel, dus eerst naar Santa Monica heeft sowieso geen zin lijkt mij.
Daar had ik nog niet over nagedacht!
PSVwally schreef:Over de weg van Monument Valley. Rij MV vanaf Kayenta voorbij een stop bij milemarker 13, en kijk richting MV, dat is het plaatje wat jij bedoelt. Je zou naar the view hotel kunnen rijden, dan betaal je volgens mij alleen de navajo fee en niet de volledige entree voor MV. Je kunt daar vanaf de rand de mittens ook zien liggen.
Dat is idd hoogst waarschijnlijk wat ik bedoel. stoppen bij milemarker 13: check!
PSVwally schreef:Ander vraagje, wanneer haal je je auto op?

Als je pas om 8u uit SF vertrekt ben je pas om 1330 op zn vroegst in de vallei...hou er rekening mee, de dag is zo voorbij en als het druk is ga je echt niet al die dingen op je lijstje kunnen afstrepen.
Als we landen pikken we de auto op, dus 2 dagen voor we naar yosemite rijden ;-)
PSVwally schreef: Voor Las Vegas... De vulkaan ligt bij the mirage en niet bij het MGM :wink:
Hahahahaaaa :lol:
Dom van me :lol:
PSVwally schreef: Zoeg dat je het stuk tussen zion en bryce niet in het donker rijd. Ik zou deze dag al wat viewpoint meepakken als je optijd in Bryce bent. De dag erna zeker even een wandeling maken, mits het mooi weer is (ik had zeikende regen vorig jaar Mei). Navajo point kost je een uurtje of je keert bv na een tijdje om.
Sowieso niet van plan om in het donker te rijden van zion nara bryce, maar waarom raad je het eigenlijk af?
PSVwally schreef: Page. Als je net na de middag uit Bryce vertrekt doe je er ongeveer 1u45m over, want je wint dus een uur. Pak de dam mee, als je geen tour doet heb je het in zo'n 20 min wel gezien, aangezien je ook de hoover dam al hebt bekeken. Dan rij je langs lake powell en stopt net na wapweah marina bij het scenic viewpoint.
Is er echt een bepaald punt waar we naar toe moeten in lake powell ?
We wilden naar lake powell resorts & marinas gaan, ligt net iets dichter bij het meer dan wahweap marinas
PSVwally schreef: Je gaat een enorm leuke reis maken en ja, je gaat er in een enorm tempo doorheen, maar ik ben zeer benieuwd naar je verslag als je terugkomten vooral of je het nog een keer (maar dan hopelijk iets meer tijd of een kortere route) gaat doen.
Mjah ik zou graag 6maanden naar daar gaan :mrgreen:
helaas is tijd en geld een struikelblok ;-)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sowieso niet van plan om in het donker te rijden van zion nara bryce, maar waarom raad je het eigenlijk af?
In principe zijn er, behalve dat je dan niets van de mooie omgeving ziet, genoeg stukken die makkelijk in het donker gereden zouden kunnen worden. Maar op het stuk tussen Zion en Bryce en dan vooral het stuk tussen Mt. Carmel Junction en waar je de UT12 opdraait vond ik er veel wildlife langs de weg staan en oversteken. Ook een paar dode dieren zien liggen langs de weg. Je wilt echt geen hert, springbok of coyote voor je auto hebben.
PetraRem
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door PetraRem »

@ hawkery

wij gaan ongeveer dezelfde (gehaaste) reis doen zoals jullie!
Ik ben erg benieuwd hoe het bij jullie bevalt! Houd je een blog oid bij?

Mijn reis is als volgt;

Zo 15 juni Aankomst SF
Ma 16 juni Sightseeing SF
Di 17 juni Alcatraz, sightseeing, huurauto halen
Woe 18 juni S’ochtends vroeg naar Yosemite
Do 19 juni Bakersfield (verder niks te doen, gewoon als tussenstop)
Vr 20 juni LA sightseeing
Za 21 juni dagje chillen op t strand (Saint Monica)
Zo 22 juni Universal studio's
Ma 23 juni In de ochtend rijden naar Sedona via Palm Springs(lunchen) en Joshua Tree (lange dag in de auto)
Di 24 juni Hele dag in Sedona (Pink Jeep tours)
Wo 25 juni Door de Grand Canyon rijden naar Page.
Do 26 juni Sochtends vroeg lower Antelope canyon bekijken, daarna naar Bryce View rijden. Parken bezoeken Slapen in Bryce
Vr 27 juni Zion (slapen in Zion)
Za 28 juni Death Valley (slapen in Death Valley)
Zo 29 juni Las Vegas
Ma 30 juni Las Vegas
Di 1 juli Las Vegas
Wo 2 juli Las Vegas
Do 3 juli terugreis

Ik hoor graag van je hoe het geweest is, veel plezier!!!
Totaal 7 bezoeken aan de USA.

http://stevenenpetra.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een recent verslag van onze reis naar west-USA
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

we zijn er nog niet uit, want de laptop heeft het begeven
en of het handig is om dit met de tablet te doen, weet ik niet...

sowieso zet ik achteraf wel een reisverslag online, indien we geen blog maken.
maar om het thuis front een beetje up to date te houden, zou het wel kunnen dat we het doen (of anders via google+ ofzo).
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik weet niet waar je je blog hebt, maar wordpress is op de tablet vrij simpel. Ik heb een mini keyboardje bij mn ipad wat het tikken ook nog eens vergemakkelijkt.
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

Via de blog gaan we proberen om onze reis wat bij te houden : http://www.truijen-neeckx.blogspot.nl/
Maar we gaan ook vooral van elkaar genieten, dus zal waarschijnlijk niet elke dag een update krijgen. (Tenzij ik niet kan slapen of zo.)
Laatst gewijzigd door markro op 07 mei 2014, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link werkend gemaakt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Veel plezier! Leuk om te volgen!

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

:thumbup:
Groetjes,
Daniel
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

We zijn nu al een paar dagen terug en ... ik mis de west kust toch zo hard !!! :cry:

Voor zij die onze blog niet hebben gelezen en zich toch afvragen hoe het is geweest
>> ZALIG!

Behalve dat we de gps verkeerd hadden ingesteld toen we naar yosemite reden, waardoor we langer onderweg waren en 1 wandeling hebben moeten laten vallen, hebben we alles gedaan
en voornaamste: hebben dit ook allemaal rustig kunnen doen!
Nooit hebben we ons afgejaagd gevoeld.
Hebben ook wel nooit tijd te veel gehad hoor :mrgreen:

Als iemand onze reis eens zou doen, zou ik wel een paar dingen anders inplannen.
Vooral dan een extra dag in yosemite & bryce canyon en zou ik monument valley laten vallen en rechtstreeks naar grand canyon rijden vanuit page (zodat je een volledige dag in GC bent, tegenover net iets meer dan een halve dag, dat wij hadden).

We hebben zo veel gezien en eigenlijk ook zo weinig...
Er waren overal nog zoveel dingen dat we wilden zien, maar je moet er natuurlijk de tijd ook voor hebben he...
We willen graag nog eens terug om de dingen te gaan zien die we nu gemist hebben, maar dat zal nog wel even duren.
Nu eerst een huisje kopen en daarna stilletjes aan sparen om nog eens terug te gaan :-)
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

:thumbup: . Misschien is het handig om de URL van jullie blog in je onderschrift te zetten (als je dat zelf wilt natuurlijk). Zodoende kunnen nieuwe amerika-ontdekkers weer wat inspiratie opdoen!
Groetjes,
Daniel
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Fijn dat je zo'n leuke reis hebt gehad!!

Ik heb dit topic met veel interesse doorgelezen, sommige tips zijn ook voor ons erg handig. In september gaan wij immers een deel van jullie route doen (alleen sluiten wij na de Grand Canyon af met Las Vegas en gaan wij dus niet naar LA, daar hebben we niet genoeg tijd voor). Onze route is wel nog iets rustiger dan die van jullie, dus als jullie voldoende tijd hadden voor alles, stelt dat me wel gerust! :thumbup:
Laatst gewijzigd door SarahB op 30 mei 2014, 02:30, 1 keer totaal gewijzigd.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Oh, fijn om te horen dat alles goed is meegevallen.
En leuk, het Amerika virus heeft weer toegeslaan. :lol:

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer