Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis martin484: voorbeeldreis Zuidwest met vertrekpunt SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis martin484: voorbeeldreis Zuidwest met vertrekpunt SF

Bericht door Anneleen »

Je vliegt toch rechtstreeks? Dan denk ik dat de reis iets minder vermoeiend is dan met een tussenstop. Dus na aankomst nog een paar uurtjes rijden moet wel lukken. Zeker als je kan afwisselen met een tweede chauffeur.
Die 100 euro per dag lijkt me ook veel. Daar kan je misschien wat in besparen? Zelfs als je geen hotel met ontbijt hebt, hoef je niet uit eten te gaan. Supermarkten genoeg waar je wat kan kopen, ook voor de lunch. Ik vind trouwens dat je minder eet als het warm is, maar goed, dat is een detail, dat zal de kostprijs niet echt drukken :) .
Verder kan je voor 80 dollar alle nationale parken binnen. In die parken zelf heb je eigenlijk geen uitgaven meer.
Ik moet toegeven dat wij enkele dure dingen hebben gedaan, zoals een helikoptervlucht, maar zonder hadden we ook een fantastische reis gehad!
En anders bestaat er altijd nog zoiets als crowdfunding :wink: .
martin484
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door martin484 »

PSVwally schreef:Ik zou dat sowieso al anders opschrijven. Die dubbele dag 1 is echt verwarrend.
Ik zie nog meer fouten in je planning. Dag 5 staat er ook 2x in 11 en 12 juni. Schrijf dat aub duidelijk op, want een foutje is zo gemaakt.

Hou er wel een beetje rekening mee dat de sportsman lodge puur voor LA misschien niet handig ligt. Het ligt aan de verkeerde kant van de Hollywood hills. Het ligt wel goed voor Universal. Nu is LA de afgelopen 2 jaar ineens heel erg duur geworden qua hotels. Je hebt wel de mazzel dat het, vooral op de zaterdag en zondag relatief rustig is in LA. Overigens zou je in de Hollywood City Inn (ik heb daar in 2012 overnacht) 3 nachten voor 512 dollar incl tax zitten. Dat is volgens mij zo'n €470. Dat scheelt bijna 160 euro met de sportsman lodge. Je kan vandaar de metro pakken naar hollywood walk of fame en evt. downtown. Voor de rest van LA kan je beter de auto pakken.
Hoi Paul, erg bedankt weer voor je tips! Ik heb gekeken naar het hotel in LA en het scheelt op dit moment zelfs nog meer dan jij zegt...namelijk 226 euro :-) , dat is toch wel erg snel verdiend moet ik zeggen.

Wat ga ik nu doen, de route goed op papier zetten zodat de dagen kloppen, in het laatste schema zitten aardig wat foutjes zoal jij al opmerkte.

Dan nog even wat Marianne meerdere malen heeft aangegeven, is het echt nodig om Yosemite buiten het weekend te houden? als dat wel echt een aanrader is dan moet ik de route wederom gaan omgooien. Dan kan ik zoals Marianne ook zegt eerst beginnen met SF of het rondje andersom, bij andersom moet ik echt alles opnieuw gaan doen (is op zich niet erg maar ik ben nu toch al een flink tijdje bezig met deze route.

Wat betreft direct vertrekken vanaf SF Airport naar Monterey...daar moet ik nog even goed over nadenken, de eerste dagen kom ik dan best knel te zitten (gehaast), dan kan ik inderdaad misschien beter eerst een uurtje rijden, daar eten + overnachten en dan volgende dag volgens het plan naar Monterey en dan het schema vervolgen. Wat de prijzen betreft van Gilroy en Monterey....Monterey is op dit moment goedkoper (heeft meer keuze in goedkopere hotels/motels.

Gr. Martin
Martin
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Verwacht geen grote luxe in of om dat hotel he. Maar het is 100m lopen naar de metro voor hollywood boulevard en evt. downtown. Pak de auto en je bent (zonder file) binnen 10min boven bij Griffith Observatory (je auto moet je wrs toch langs de kant vd weg op de berg neerzetten). En een paar minuten met de auto en je zit bij wat fastfoodketens op hollywood blv of sunset blv (niet bij de 'bekende' plekken van deze straten, dat is wat verder weg. Het is niet een buurt waar ik in het donker lange wandelingen zou maken, maar dat hoeft ook niet. Ik weet alleen niet hoe het met het 'gratis' ontbijt zit. Dat stelde in 2012 iig niet heel veel voor.

Over je reis omgooien. Sja, je zou veel gratis kunnen annuleren wrs. Vooraf zou ik de reis misschien omgedraaid hebben. Als je nu al veel hebt geboekt zou ik daar niet heel de reis voor om gaan gooien. Ook omdat je nu pas laat in Yosemite bent en denk ik wel met zekerheid kan zeggen dat je over de tioga pass kan. Dan is het jammer van de drukte in Yosemite, maar dan daar maar rekening mee houden. Ik vind met je route verder namelijk weinig mis.

Over dat rijden. Ik weet niet hoe oud jullie zijn natuurlijk, maar als je zo nu en dan nog eens een stapavond tot 4u 's nachts doortrekt en dan nog naar huis moet rijden dan zou dit ook niet het grootste probleem moeten zijn denk ik. Maar dan zou ik wel de 101 pakken en niet zoals wij bv de 17 tussen Santa Cruz en grofweg San Jose met al die heuvels en bochten erin. Ja kan ook even een uurtje van SFO wegrijden, dan even ergens goed gaan eten en dan nog doorijden.
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

En als ik nog niets geboekt heb :D
Ik heb namelijk nog niets geboekt, enkel gekeken naar beschikbaarheid en prijzen, dit omdat ik hier eerst met jullie als experts mijn route voor wil leggen, pas als die goed is wil ik alles gaan boeken.

Zou je nu dan de route dan omdraaien? alleen zit ik dan rond 11/12 juni dat ik de Tioga Pass over wil....
En stel...je zou de route omdraaien (als dat beter is? ik zie dat de meeste mensen hem omgekeerd rijden t.o.v. mijn planning), waar overnacht je dan de 1e nacht?
Martin
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

als je de route omdraait begin je met 2 nachten SF volgens mij ;)

Heb je wel de vliegtickets al geboekt dan??

geef me effe 15min, dan kopieer en plak ik wel even snel wat.
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Neem je tijd :-) ik heb geen haast, geweldig dat je dit wil doen!!
En nee, vliegtickets ook nog niet. De voorkeur gaat uit naar KLM, rechtstreekse vluchten. voor de prijzen moeten we vóór 22 januari a.s. boeken, dan lopen de wereld dealweken af.
Martin
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

08-jun Dag 01 Amsterdam - SF - Monterey aankomst vliegtuig is ongeveer 14:45 uur in SF
09-jun Dag 02 Monterey - Pismo Beach/Cambria
10-jun Dag 03 Cambria/Pismo Beach - Los Angeles vrijdag
11-jun Dag 04 Los Angeles Los Angeles zaterdag
12-jun Dag 05 Los Angeles Los Angeles zondag
13-jun Dag 06 Los Angeles - Kingman
14-jun Dag 07 Kingman - Grand Canyon
15-jun Dag 08 Grand Canyon - Page
16-jun Dag 09 Page - Monument Valley
17-jun Dag 10 Monument Valley - Capitol Reef vrijdag
18-jun Dag 11 Capitol Reef - Bryce zaterdag
19-jun Dag 12 Bryce - Zion zondag
20-jun Dag 13 Zion
21-jun Dag 14 Zion - Las Vegas (via vof)
22-jun Dag 15 Las Vegas
23-jun Dag 16 Las Vegas - Death Valley
24-jun Dag 17 Death Valley - Lee Vining vrijdag
25-jun Dag 18 Lee Vining - Yosemite zaterdag
26-jun Dag 19 Yosemite zondag
27-jun Dag 20 Yosemite - Sequoia
28-jun Dag 21 Sequoia & Kings Canyon NP
29-jun Dag 22 Sequoia - San Francisco
30-jun Dag 23 San Francisco
01-jul Dag 24 San Francisco vrijdag
02-jul Dag 25 San Francisco - Amsterdam zaterdag
03-jul Dag 26 aankomst thuis zondag

Andersom

08-jun Dag 01 Amsterdam - SF
09-jun Dag 02 SF
10-jun Dag 03 SF - Sequoia NP vrijdag
11-jun Dag 04 Sequoia &Kings Canyon NP zaterdag
12-jun Dag 05 Sequoia - Yosemite zondag
13-jun Dag 06 Yosemite
14-jun Dag 07 Yosemite - Lee Vining/Mammoth Lakes
15-jun Dag 08 Lee Vining/Mammoth Lakes - Death Valley
16-jun Dag 09 Death Valley - Las Vegas
17-jun Dag 10 Las Vegas vrijdag
18-jun Dag 11 Las Vegas - Zion (via vof) zaterdag
19-jun Dag 12 Zion zondag
20-jun Dag 13 Zion - Bryce
21-jun Dag 14 Bryce - Capitol Reef
22-jun Dag 15 Capitol Reef - Monument Valley
23-jun Dag 16 Monument Valley - Page
24-jun Dag 17 Page - Grand Canyon vrijdag
25-jun Dag 18 Grand Canyon - Kingman zaterdag
26-jun Dag 19 Kingman - Los Angeles zondag
27-jun Dag 20 Los Angeles
28-jun Dag 21 Los Angeles
29-jun Dag 22 LA - Pismo beach
30-jun Dag 23 Pismo Beach - Monterey
01-jul Dag 24 Monterey - SF vrijdag
02-jul Dag 25 San Francisco - Amsterdam zaterdag
03-jul Dag 26 aankomst thuis zondag

In de omgekeerde route ga je in Seki zijn in het weekend, de zondag nog in Yosemite meepakken, de vrijdag in Las Vegas welke duurder is. Zondags in Zion. Kijk zelf maar eens in hoeverre je hotels misschien in prijs schelen voor deze dagen? Je hebt dan in het begin maar 1 dag SF en dan op het einde na de walvistocht in Monterey nog een halve dag (als je laat terugvlieg evt nog een halve dag op dag 25).
Persoonlijk zou ik niet de hele vakantie af laten hangen van wel of geen Vegas in het weekend of wel of geen Yosemite in het weekend.

Die prijzen voor de tickets die veranderen per (halve) dag, ook met de werelddealweken, dus daar zou ik me niet aan vast houden. Ik zou eerder wel snel een keuze gaan maken voor je route, omdat de hotelprijzen ook niet stabiel blijven en de hotels ook voller raken.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ik zou de eerste route van paul aanhouden. Je moet toch ergens zijn in de weekenden. In Yosemite zal het drukker zijn, maar in Vegas ben je niet in het weekend en dat scheelt ook weer.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Die 1e route is gewoon van hemzelf, maar dan (vind ik) wat duidelijker opgeschreven :mrgreen:
Maar dat zou mijn keuze ook zijn hoor :wink:
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Paul, heel erg bedankt voor het uitschrijven van beide routes! :thumbup:

We hebben hier thuis er net samen naar gekeken en we denken dat jou 2e route (dus andersom) toch beter is.
We hoeven namelijk niet meteen in de auto te springen om naar Monterey te racen, Yosemite is meer uit het weekend (SEKI zit er dan wel in maar dat is dan niet anders), Las Vegas is wat duurder maar bijvoorbeeld GC (Bright Angel) is weer een stuk goedkoper dan in de 1e route. Kortom per saldo zal het denk ik elkaar niet veel maken. Er zit in de "andersom" route iets minder SF (halve dag) maar dat zal denk ik niet zoveel uitmaken, als ik het goed heb is de vliegreis terug rond een uur of 1 of 2 in de middag.

Ik ga er mee aan de slag, ik ga de hotels weer opzoeken, voor beide routes en leg dan de prijzen naast elkaar. Mocht daar echt een heel schokkend verschil inzitten (niet dat ik dat verwacht) dan moet je een keuze maken maar anders is het vanaf nu denk ik een kwestie van uitzoeken en boeken.

Nogmaals hartelijk dank :thumbup: :D

EDIT : Ik zie de reacties van Paul en SanFran, jullie kiezen dus toch voor route 1 (Vind ik nu ook netter/duidelijker weergegeven haha :D )
Ik ga er goed over nadenken, ga de prijzen vergelijken en dan hakken we de knoop door, route 1 of 2 :-)
Martin
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Lastig hé! Haha. Ach, je kan het ook niet fout doen. Het zijn beide hele mooie routes en je gaat een prachtige reis maken. Ik denk dat het qua prijs ook niet veel zal uitmaken. Het één is weer wat duurder, het ander weer wat goedkoper.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat ben ik helemaal met hierboven eens. Beide zullen gewoon hele leuke vakanties zijn hoor.

Qua route zit je altijd een beetje met de onzekerheid over de tioga pass. De laatste jaren ging deze begin Mei open, maar toen was er amper sneeuw gevallen. Er schijnt dit jaar veel meer sneeuw te zijn gevallen dan voorgaande jaren. In 2011 ging de tioga pass op 19 juni open. Ga er vanuit dat deze in de dagen erna echt nog wel enkele dag(delen) gesloten is geweest. Ik zou gewoon je hotels even opzoeken op die dagen en het verschil in kosten bekijken. Scheelt het niet veel, dan gewoon de route waar jij/jullie je het fijnst bij voelen gaan boeken.

De één zou een dag minder LA doen, of een dag minder Zion of in deze reis Capitol Reef eruit laten. En dan een dag meer Vegas, of een dag meer SF of een dag meer Yosemite. Het kan echt alle kanten op
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Route 1 met SF in het begin zou ook nog kunnen.
Ik kan me niet voorstellen dat het qua prijs iets uitmakatt, behalve bij Las Vegas.
Verder is het een kwestie van beschikbaarheid, en de goedkoopste accommodatie is het eerste volgeboekt, dus wat je ook doet, leg alvast iets vast zoals de Bright Angel Lodge. Ga je toch de route aanpasesn dan kun je het altijd weer annuleren.

Marianne
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

@ Marianne,

Ik denk ook dat ik gewoon voor ronde 1 ga.

Ik heb jou tip bekeken en ingepast in de route maar dan komt het niet meer uit, tenzij ik één dag minder SF zou doen en deze op het eind zou plannen maar dan heb ik eigenlijk nog niets aan deze dag aangezien we begin van de middag terug zullen vliegen.

Ik heb de route hieronder weergegeven met SF op het begin, dit zou inhouden dat ik de laatste dag van Sequoia naar SF moet rijden en dan naar het vliegtuig. Dat vind ik nogal een risico om te doen (stel we krijgen pech/file etc etc). Wat ik al zei, ik kan één dag van SF in het begin schrappen en die verplaatsen naar het laatst maar dan is al met al SF sowieso korter. Als we nu in de avond zouden terugvliegen dan had het wel prima mogelijk geweest maar nu (denk) ik niet.

Dan nog één klein nadeeltje met SF op het begin, LV zou dan geheel in het weekend vallen, dit is 2x zo duur (ik laat onze vakantie hier niet vanaf hangen maar met SF aan het begin zitten er voor ons denk ik iets teveel nadelen aan).
Al met al denk ik dat ik de route laat zoals deze is (optie 1) Yosemite zal dan op zondag geheel in het weekend liggen maar dat is dan niet anders.

8-jun Ams-SF Woensdag
9-jun SF Donderdag
10-jun SF Vrijdag
11-jun SF - Monterey Zaterdag
12-jun Monterey-Pismo Beach Zondag
13-jun Pismo Beach-LA Maandag
14-jun LA Dinsdag
15-jun LA Woensdag
16-jun LA-Kingman Donderdag
17-jun Kingman-GC Vrijdag
18-jun GC-Page Zaterdag
19-jun Page-Monument Valley Zondag
20-jun Monument Valley-Capitol Reef Maandag
21-jun Capitol Reef-Bryce Dinsdag
22-jun Bryce-Zion Woensdag
23-jun Zion Donderdag
24-jun Zion-Las Vegas Vrijdag
25-jun Las Vegas Zaterdag
26-jun Las Vegas-Death Valley Zondag
27-jun Death Valley-Lee Vining Maandag
28-jun Lee Vining-Yosemite Dinsdag
29-jun Yosemite Woensdag
30-jun Yosemite-Sequoia Donderdag
1-jul Sequoia Vrijdag
2-jul Sequoia-SF - Amsterdam Zaterdag
3-jul Aankomst thuis Zondag

Gr. Martin
Martin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nee, dat is inderdaad niet zo handig. Ik zou dan een volle dag SF op het laatst doen. Je kunt dan de eerste dag naar SF en aan het eind van de dag naar Monterey rijden. Dan verlies je geen dag SF. Maar het is niet zo handig om de dagen SF niet achterelkaar te doen.

Zelf zou ik kiezen voor een duurdere overnachting Las Vegas en een minder druk Yosemite, zeker met maar 1 volle dag in het park. Je hebt dan niet echt tijd om de drukte te ontwijken.
Wacht niet met boeken van Curry ViIlage, er is nog maar 1 type heated tent beschikbaar.

Marianne
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Hoi Marianne, bedankt voor je reactie. Ik denk inderdaad dat ik het bij de route laat zoals die is samengesteld.

Wat betreft Curry village, daar heb ik nog wel een twijfel. Bijvoorbeeld, kunnen de tenten op slot? (of waar laten jullie je koffers e.d., in de auto?)
we zijn beide niet zo van het kamperen maar voor 1 of 2 nachtjes is het geen probleem.
Martin
Anneke_88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Anneke_88 »

In Curry Village heb je een kluisje in je tent zitten voor je waardevolle spullen :thumbup:. Sowieso kan de tent op slot en je hebt altijd nog de bearboxes waar je ook een slot op hebt zitten.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De tenten kunnen op slot.
Je moet al je etenswaren en toiletspullen (alles waar een geurtje aan zit en water) in de berenbox doen. Deze zou je nog extra kunnen beveiligen met een hangslot zodat je daar ook waardevolle spullen in kunt doen.
Wij hadden onze koffers naar de tent meegenomen maar eigenlijk was dat niet handig (want niet te rollen over de paden in CV). Je kunt het beste de dag ervoor uitzoeken wat je nodig hebt en alleen die spullen meenemen naar de tent. Het hangt er ook wel van af waar je tent staat en waar je de auto kunt parkeren. Wij moesten een heel eind lopen en dat zo'n 3 of 4 keer. :wink:
Reserveer iets en annuleer het als je iets beters tegenkomt. Er zijn ook tenten in Housekeeping Camp, dat is leuker dan CV vind ik. Of kijk of er een cabin vrijkomt in CV.

Marianne
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

@ Anneke en @ Marianne,

Bedankt voor jullie antwoorden, we vinden het wel fijn dat ze op slot kunnen.
Ik heb Curry Village nu geboekt. Ik zal nog naar die andere kijken maar dit ligt in ieder geval vast :-)
Het eerste is geboekt :-)
Martin
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Met betrekking tot je koffers in de auto. Velen hier gaan overdag ook in parken dingen bekijken voor er naar een hotel of camping wordt gereden om in te checken. Dan liggen je spullen ook gewoon in de auto. In de steden ben ik zelf altijd wat voorzichtiger en probeer ik als ik meerdere dagen in een stad ben iig mijn koffer met laptop tablet en dat soort dingen wel af te droppen als het niet te ver om is. Gelukkig zijn de verhalen over inbraken schaars.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer