Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door jill1234 »

daar ging weer wat mis. Ik kijk even.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dank je, is aangepast.
Ik heb weer even gepuzzeld op de route; wil toch graag Goldfield voor zoon er in hebben; lijkt op de foto's meer op een western stadje dan Rhyolite bijvoorbeeld en Calico lijkt me te commercieel. Nu dit idee:
1 naar Las Vegas en auto ophalen en naar Death Valley
2 Death Valley- Rhyolite- Las Vegas
3 Las Vegas- camper ophalen- Oatman
4 Oatman- Grand Canyon
5 Grand Canyon
6 Grand Canyon- Zion
7 Zion
8 Zion
9 Zion- Valley of Fire
10 Valley of Fire- Goldfield- Bishop
11 Bishop- June Lake
12 June Lake- Bodie- Lake Tahoe
13 Lake Tahoe
14 Lake Tahoe- Yosemite
15 Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite- Sequoia
18 Sequoia
19 Sequoia- Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles
22 Los Angeles- San Diego
23 San Diego
24 San Diego- huis
25 thuis

Is dit een logische route?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Van Vegas naar DV zou ik niet doen op dag 1,want vroeger dan een uur of drie in de middag zal je niet in de huurauto zitten? Ik zou niet verder rijden dan bv Pahrump, en dan de volgende dag Rhyolite en iets van DV meepakken, die avond weer overnachten in Pahrump, Shoshone of omgeving en de volgende dag zo vroeg mogelijk camper halen. Kan je met de camper terug rijden om de huurauto in te leveren, inkopen te doen en door naar eerste overnachting, misschien ergens bij Lake Mead, want veel verder zou ik niet meer rijden die dag.
Zoiets als deze?

https://www.goodsam.com/campgrounds-rv- ... -201201400

En voor overnachten in Pahrump zou ik dit aanraden:

https://www.k7bandb.com/
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@jill1234

Op dag 3 zou ik zeker langs Nelson Ghost Town gaan. Geweldig om rond te kijken, helemaal voor kinderen. In Oatman is er 1 parkeerplaats om je camper te parkeren. Ik neem even aan dat je vanuit het zuiden komt, als je het dorpje doorrijdt komt links een parkeerplaats waar je een rv kan parkeren. Parkeergeld stop je in een box. Als je de parkeerplaats weer links afgaat kom je op een prachtig weggetje richting route 66. Wel een smalle, vooral met een camper, heel rustig rijden, maar je rijdt dan wel aan de bergkant van de weg, prachtige route. Wij kwamen met een camper vanaf de noord kant, dan rij je vaak 'langs de rand' . Ezeltjes zagen we pas toen we het dorpje zuid een paar mile weer uit waren.
27 States so far...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het lastig allemaal. In jouw route kom je op dag 10 weer langs Beatty. Je zou dus die dag ook naar Rhyolite kunnen gaan. Maar Valley of Fire - Bishop is wel een lange dag. Ik vermoed dat de 168 ook niet heel vlot rijdt met een camper.
Met het bezoek aan DV maak je het jezelf wel lastig. En jammer dat je niet de Alabama Hills en het filmmuseum mee kunt nemen in Lone Pine.

Je gaf aan dat je LA en San Diego liever niet achterelkaar deed maar dat heb je nu wel weer. Is het iets om in LA te beginnen? Dan kun je daar een hotel nemen en auto huren, en dan via DV naar Las Vegas rijden. San Diego doe je dan op het laatst. Of begin in SD en eindig in LA; dat is wellicht handiger voor het inleveren van de camper.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ik vind het ook lastig ;-) En LA en San Diego op het einde wilde ik eerst liever niet, maar ik zag dat er in San Diego niet echt fijne campings zijn, dus als we daar dan de camper inleveren en nog 2 nachten hotel hebben is het prima.
Heb weer wat gepuzzeld en kom toch uit op jouw voorstel, zodat we ook de Alabama Hills en de rest van de 395 kunnen meenemen. Ik wil de eerste nacht dan in Las Vegas blijven, dag 2 met huurauto naar DV, 1 nacht in DV en dag 3 van DV terug naar Las Vegas met een omweg om Gold Point en Goldfield mee te nemen (en Rhyolite). Ik heb al eens eerder gekeken naar starten in LA en met huurauto daar DV en dan in Las Vegas de camper ophalen maar ik zie het voordeel niet t.o.v. vanuit Las Vegas een dag naar DV gaan (met de auto)
Dan dag 4 de camper ophalen en dan ziet er dus zo uit
1 naar Las Vegas
2 Las Vegas-DV
3 DV- Gold Point- Goldfield- Las Vegas
4 Las Vegas -Valley of Fire State Park
5 Valley of Fire-Zion National Park
6 Zion National Park
7 Zion-Grand Canyon National Park
8 Grand Canyon National Park
9 Grand Canyon- route 66- Needles
10 Needles- Lone Pine
11Lone Pine
12 Lone Pine-Mammoth Lakes/June Lake
13 Mammoth Lakes/June Lake - Bodie -Lake Tahoe
14Lake Tahoe
15 Lake Tahoe -Yosemite National Park
16 Yosemite National Park
17 Yosemite National Park
18 Yosemite - Sequoia & Kings Canyon National Parks
19 Sequoia & Kings Canyon National Parks
20 Sequoia - Los Angeles
21 Los Angeles pretpark
22 Los Angeles pretpark - San Diego
23 San Diego
24 Terugvlucht
25 Thuiskomst
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Corv schreef:
16 jun 2024, 12:24
@jill1234

Op dag 3 zou ik zeker langs Nelson Ghost Town gaan. Geweldig om rond te kijken, helemaal voor kinderen. In Oatman is er 1 parkeerplaats om je camper te parkeren. Ik neem even aan dat je vanuit het zuiden komt, als je het dorpje doorrijdt komt links een parkeerplaats waar je een rv kan parkeren. Parkeergeld stop je in een box. Als je de parkeerplaats weer links afgaat kom je op een prachtig weggetje richting route 66. Wel een smalle, vooral met een camper, heel rustig rijden, maar je rijdt dan wel aan de bergkant van de weg, prachtige route. Wij kwamen met een camper vanaf de noord kant, dan rij je vaak 'langs de rand' . Ezeltjes zagen we pas toen we het dorpje zuid een paar mile weer uit waren.
Dank je! Ik ga Nelson opzoeken! En dank voor de tips over Oatman!
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Pete.Z schreef:
16 jun 2024, 10:56
Van Vegas naar DV zou ik niet doen op dag 1,want vroeger dan een uur of drie in de middag zal je niet in de huurauto zitten? Ik zou niet verder rijden dan bv Pahrump, en dan de volgende dag Rhyolite en iets van DV meepakken, die avond weer overnachten in Pahrump, Shoshone of omgeving en de volgende dag zo vroeg mogelijk camper halen. Kan je met de camper terug rijden om de huurauto in te leveren, inkopen te doen en door naar eerste overnachting, misschien ergens bij Lake Mead, want veel verder zou ik niet meer rijden die dag.
Zoiets als deze?

https://www.goodsam.com/campgrounds-rv- ... -201201400

En voor overnachten in Pahrump zou ik dit aanraden:

https://www.k7bandb.com/
Heb nu inderdaad eerst een nacht LV gepland, dag 2 naar DV en dag 3 terug naar LV, dag 4 camper ophalen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

jill1234 schreef:
16 jun 2024, 13:16
Ik heb al eens eerder gekeken naar starten in LA en met huurauto daar DV en dan in Las Vegas de camper ophalen maar ik zie het voordeel niet t.o.v. vanuit Las Vegas een dag naar DV gaan (met de auto)
Een voordeel is dat je dan helemaal door DV rijdt, en niet alleen het oostelijke deel doet. En je rijdt niet heen en weer. Je kunt dan ook Lone Pine meenemen.

Nog een tip :wink: : in plaats van volledige berichten te quoten kun je ook alleen de forumnaam noemen door @ te tikken en dan de forumnaam. Zo zie je op wie je reageert.
Of quote alleen het relevante deel van het bericht.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Martin & Marianne schreef:
16 jun 2024, 12:38
IOf begin in SD en eindig in LA; dat is wellicht handiger voor het inleveren van de camper.

Marianne
Camper ophalen in LA of SD is veel duurder dan ophalen in Las Vegas, dus we starten in Las Vegas met de camper. Ik kan nog wel even kijken of het handiger is om te beginnen in LA, 1 pretpark te doen en met auto via DV (met een overnachting) naar Las Vegas en daar dan de camper op te halen. Dan kunnen we aan het einde van de reis het andere pretpark doen en dan eindigen in San Diego.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik bedoelde ook niet dat je de camper in LA of SD zou ophalen, maar in Las Vegas, anders zou je nog niet door DV kunnen rijden. Ik schreef:
Martin & Marianne schreef:
16 jun 2024, 12:38
Is het iets om in LA te beginnen? Dan kun je daar een hotel nemen en auto huren, en dan via DV naar Las Vegas rijden. San Diego doe je dan op het laatst. Of begin in SD en eindig in LA; dat is wellicht handiger voor het inleveren van de camper.
Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

@Martin & Marianne : dat had ik begrepen van starten in LA, met auto naar DV en Las Vegas en dan camper ophalen. Maar je schreef ook: of begin in SD en eindig in LA, dat is wellicht handiger voor het inleveren van de camper. Dus ik dacht dat je daar wel de camper mee bedoelde. Maar volgens mij is mijn laatste route optie al best prima toch? Eigenlijk dus jouw 1e voorstel van gister. Maar ik ga toch ook nog eens kijken naar starten in LA en dan met auto door DV naar Las Vegas.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Zal ik het nog wat lastiger maken ? :) Welke vlucht ga je nemen, de KLM vlucht die al om 14.00 uur zal landen ? In dat geval zou ik juist wel al naar DV rijden. Customs, shuttle naar rentalcar center en auto oppikken gaan bij ons altijd razendsnel. Dat betekent dat je best nog wel 2 uur naar Furnace Creek kunt rijden. Evt na een uurtje een stop bij Starbucks en Walmart in Pahrump. Pahrums zelf is namelijk gewoon 1 lange weg met winkelcentra, ketenhotels etc. Niks aan….
Paul
Ps… je hebt nog lang genoeg bedenktijd, inzie de route nog wel 10 x wijzigen :lol: :lol:
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

@paulr : nog geen idee welke vlucht; de route zal zeker nog eens wijzigen maar we moeten welk een knoop doorhakken over waar te beginnen en waar te eindigen ivm de camper :lol: . Hoop tegen komend weekend daar uit te zijn.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Hersenspinsel:
Stel, we vliegen op Las Vegas, dag 2 gaan we met huurauto door DV naar Lone Pine. Daar een hotel. Dag 3 van Lone Pine weer terug door DV en naar Las Vegas. Dan hebben we toch DV helemaal doorkruist (2x zelfs) en kunnen we bij Lone Pine o.a. de Alabama Hills zien. Dan overnachten we dus niet in DV maar in Lone Pine. Moet ik nog voorleggen aan man die graag in The Ranch at Death Valley overnacht, maar ik weet niet of dat echt een must is voor hem. Ik heb nog 1 nacht over, die zou dus naar DV kunnen gaan, of misschien bij Mammoth Lales/June lake of Lake Tahoe.
Dan zou het dit kunnen worden:
1 naar Las Vegas
2 Las Vegas-DV-Lone Pine
3 Lone Pine-DV- Las Vegas
4 Las Vegas -Oatman
5 Oatman-route 66-Grand Canyon
6 Grand Canyon National Park
7 Grand Canyon- Zion
8 Zion
9 Zion
10 Zion- Valley of Fire
11Valley of Fire -Rhyolite- Goldfield- Mammoth Lakes/June Lake
12 Mammoth Lakes/June Lake - Bodie -Lake Tahoe
13Lake Tahoe
14 Lake Tahoe -Yosemite National Park
15 Yosemite National Park
16 Yosemite National Park
17 Yosemite - Sequoia & Kings Canyon National Parks
18 Sequoia & Kings Canyon National Parks
19 Sequoia - Los Angeles
20 Los Angeles pretpark
21 Los Angeles pretpark - San Diego
22 San Diego
23 Terugvlucht
24 Thuiskomst
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hadden Sweetwater Summit Regional Park campground bij San Diego geboekt, maar geannuleerd omdat we de route gewijzigd hadden. Geen idee hoe hij dus echt is, maar het zag er niet verkeerd uit. In 2014 hebben we op Lake Jennings Campground gestaan. Dat was een mooie camping en vlakbij Seaworld.
https://lakejennings.org/see-and-do/camping/
https://www.sdparks.org/content/sdparks ... ummit.html
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

@jojostravelusa : dank je; deze campings had ik nog niet gezien omdat ik dichterbij het centrum wil zitten. Die Lake Jennings is nog een half uur rijden naar bijvoorbeeld Sea World. Dat vind ik best ver. Die andere 20 minuten. Ik ga het nog eens bekijken maar misschien dat we de camper inleveren dan nog 2 nachten hotel doen, maar dat is nog niet zeker; we lopen dan de long term korting mis (bij huur vanaf 21 dagen) en dat is toch jammer en dan zou je voor 19 dagen meer betalen dan voor 21. Keuzes keuzes.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

In Yosemite willen we met de bus naar boven; wat is leuker/mooier: de wandeling naar Taft Point en Sentinel Dome of de panorama trail?
Vorige keer zijn we niet naar Glacier Point geweest; toen hebben we in de vallei gewandeld (de Mist Trail tot aan de top van de Vernal Falls en de Mirror Lake trail)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dit zijn eigenlijk geen vergelijkbare wandelingen.
Je kunt ook niet met de bus naar de trailhead voor Taft Point en Sentinel Dome. Hij rijdt er wel langs maar stopt er niet, in elk geval niet standaard. Zelfs als hij je daar wel uit zou laten heb je voor de terugreis een probleem.
Het zijn beide leuke wandelingen maar je moet dus wel met de camper er naar toe en parkeren zal niet eenvoudig zijn.
Voor de Panorama Trail neem je een one way ticket naar Glacier Point en dan loop je terug naar de vallei. Je komt op het laatste stuk langs de Nevada Fall en Vernal Fall. Kijk eens op mijn wandelsite of op www.yosemitehikes.com voor meer informatie.

Ik zou voor de PT gaan. En dan zou je nog op weg van de vallei naar Sequoia of LA Taft Point of Sentinel Dome kunnen proberen.

Ook een idee: doe Yosemite (en DV) met de auto. Makkelijker parkeren overal en je hoeft niet te stressen voor een camping in de vallei. Een tent reserveren kan een jaar van te voren. :wink:

Dat heen en weer rijden naar Lone Pine kan maar kost veel tijd. En je mist de mooiste uren in Death Valley.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

@Martin & Marianne : dank voor je reactie. Ik dacht gelezen te hebben dat je de bus kan nemen naar Glacier Point; als je enkele reis kiest loop je van via de PT naar beneden. Maar als je de retour optie kiest ging ik er van uit dat je boven een paar uur vrije tijd hebt om naar Taft point en Sentinel dome te gaan. Maar ik besef me, nu ik dit type, dat dat niet waar is. Je zult met de bus diverse bezienswaardigheden af gaan maar boven niet genoeg vrije tijd hebben voor Taft point en/of Sentinel Dome.
Dan wordt het de PT; we gaan niet proberen boven te komen met de camper; Trail Ridge Road en Tioga Pass met camper gereden en dat was prima, maar dit lijkt me enger om een of andere reden en dan ook nog het risico dat je niet kan parkeren.Dat het geen vergelijkbare wandelingen zijn weet ik, maar ik vroeg me af of PT veel toevoegt als je de Mist Trail t/m top Vernal Fall al gelopen had. Maargoed, de keuze is al gemaakt vanwege de bus en PT lijkt me super; heb op jullie site gekeken en dat ziet er mooi uit.

Ja, DV blijft een dingetje; we zouden in Lone Pine vanwege de jetlag dan toch de mooiste uren mee kunnen pikken omdat we toch nog vroeg wakker zijn maar ideaal is het niet. Als je alleen de geijkte stops in DV meepakt; dus Badwater, Stovepipe Wells, Zabriskie Point, Artist Drive etc, heb je dan geen goed beeld van het park? Voegt het echt veel toe om vanuit de west ingang naar oost te rijden? We kunnen niet alles en ik denk dat we dat ook niet moeten willen; dus misschien moeten we de Alabama Hills vergeten en de mooie 395 en vanuit LV een dag en een nacht DV doen voor we de camper ophalen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer