Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis EstherJ: roadtrip 2 maanden West-Amerika.
Re: Reis EstherJ: roadtrip 2 maanden West-Amerika.
Hoi Allen,
Ik ben benieuwd naar tips rondom Sequoia / Kings Canyon.
Ik dacht dat we op Lodgepole campground konden verblijven, maar nu zie ik dat deze camping nog gesloten is als wij er zijn (1 t/m 3 mei).
Azalea Campground is een optie, maar dat is op First Come First served basis en het zijn maar 20 plekken die dan beschikbaar zijn. Is dit te doen in deze periode of staan we voor een gesloten deur?
Verder zie ik alleen dat Potwisha Campground te reserveren is. Als ik het goed zie ligt deze campground aan de Generals Higway en wordt het afgeraden om via deze weg het park in te rijden vanwege de flinke haarspeldbochten. Volgesmij rijdt de Shuttlebus ook niet op het moment dat wij er zijn.
Wat zijn de alternatieve?
Groet, Esther
Ik ben benieuwd naar tips rondom Sequoia / Kings Canyon.
Ik dacht dat we op Lodgepole campground konden verblijven, maar nu zie ik dat deze camping nog gesloten is als wij er zijn (1 t/m 3 mei).
Azalea Campground is een optie, maar dat is op First Come First served basis en het zijn maar 20 plekken die dan beschikbaar zijn. Is dit te doen in deze periode of staan we voor een gesloten deur?
Verder zie ik alleen dat Potwisha Campground te reserveren is. Als ik het goed zie ligt deze campground aan de Generals Higway en wordt het afgeraden om via deze weg het park in te rijden vanwege de flinke haarspeldbochten. Volgesmij rijdt de Shuttlebus ook niet op het moment dat wij er zijn.
Wat zijn de alternatieve?
Groet, Esther
Wij stonden vorig jaar (in juni, dat jaar was na een extreme winter vrijwel alles nog dicht in juni) op de Princess campground in Sequoia NF, net buiten het NP. Vrij primitief, maar daar heb je met een camper geen last van, verder een mooie camping. Iets lager gelegen, dus eerder sneeuwvrij.
Terug in Texas!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Begin mei is wel vroeg voor Sequoia.
Potishwa ligt inderdaad niet handig. Ik denk dat er in het park geen alternatieven zijn.
Ik zou dan inderdaad kijken naar iets bij de ingang van Kings Canyon. Of toch Azalea proberen.
Dat de shuttlebussen niet rijden is geen probleem, je kunt met de camper naar de verschillende bezienswaardigheden rijden.
Misschien is een nacht Wawona of iets bij bijvoorbeeld Bass Lake ook niet gek voor het geval Seki niet toegankelijk is.
Marianne
Potishwa ligt inderdaad niet handig. Ik denk dat er in het park geen alternatieven zijn.
Ik zou dan inderdaad kijken naar iets bij de ingang van Kings Canyon. Of toch Azalea proberen.
Dat de shuttlebussen niet rijden is geen probleem, je kunt met de camper naar de verschillende bezienswaardigheden rijden.
Misschien is een nacht Wawona of iets bij bijvoorbeeld Bass Lake ook niet gek voor het geval Seki niet toegankelijk is.
Marianne
@hemmie Dankjewel voor de tip! Ik heb hem meteen opgezocht en zag dat deze campground ook pas half mei open gaat.
@Martin & Marianne Dan ga ik inderdaad maar eens kijken naar alternatieve net buiten het park.
We overwegen om 1 van de 4 nachten in Yosemite nog in te ruilen voor bijvoorbeeld het Yosemite RV Resort (https://rvcoutdoors.com/yosemite-rv-resort/) We zagen daar in de buurt de Sugar Pine Railroad wat ons wel leuk lijkt voor de kinderen. Die campground heeft een zwembad, maar wellicht dat het nog te koud is om dan te zwemmen?
Wellicht kunnen we een reservering op een andere campground maken en deze annuleren als we terecht kunnen op Azalea.
@Martin & Marianne Dan ga ik inderdaad maar eens kijken naar alternatieve net buiten het park.
We overwegen om 1 van de 4 nachten in Yosemite nog in te ruilen voor bijvoorbeeld het Yosemite RV Resort (https://rvcoutdoors.com/yosemite-rv-resort/) We zagen daar in de buurt de Sugar Pine Railroad wat ons wel leuk lijkt voor de kinderen. Die campground heeft een zwembad, maar wellicht dat het nog te koud is om dan te zwemmen?
Wellicht kunnen we een reservering op een andere campground maken en deze annuleren als we terecht kunnen op Azalea.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zit even te kijken hoeveel dagen je hebt voor dit stuk. Ik denk dat onderstaande al niet meer actueel is want je had het ook over Lake Isabella.
maandag 28 april 2025 San Francisco - Yosemite NP
dinsdag 29 april 2025 Yosemite NP
woensdag 30 april 2025 Yosemite NP
donderdag 1 mei 2025 Yosemite NP
vrijdag 2 mei 2025 Yosemite NP - Sequoia & Kings Canyon
zaterdag 3 mei 2025 Sequoia & Kings Canyon
zondag 4 mei 2025 Sequoia & Kings Canyon - Death Valley NP
Tja, je bent er hoe dan ook wel erg vroeg. Ik weet niet of ik een nacht in Yosemite zou annuleren; je hebt daar meer mogelijkheden dan in Seki als het een lange winter wordt. Ik denk dat je bijvoorbeeld met jullie camper ook naar Hetch Hetchy kunt gaan (er geldt wel een lengte- en breedterestrictie). Hetch Hetchy ligt lager dan de vallei en is dus aangenamer qua temperatuur. En er zijn mooie watervallen. Op weg daar naartoe kun je ook de Merced grove bezoeken. Dat is een kleine sequoia grove, maar wel leuk als je niet naar Sequoia zou gaan.
Als je van de vallei naar het RV Resort rijdt en de Glacier Point Road is open dan kun je daar nog naar toe. Of je bezoekt de Mariposa Grove als Sequoia niet bereikbaar is (of als sneeuwkettingen verplicht zijn). Maar als je dan een nacht in de vallei minder hebt wordt het wel wat gehaast. Maar het hangt natuurlijk ook erg af van het weer op dat moment.
Ik neem aan dat het zwembad bij het resort nog wel koud zal zijn. De zwembaden in Yosemite Valley gaan pas met Memorial Day open.
Marianne
maandag 28 april 2025 San Francisco - Yosemite NP
donderdag 1 mei 2025 Yosemite NP
vrijdag 2 mei 2025 Yosemite NP - Sequoia & Kings Canyon
zaterdag 3 mei 2025 Sequoia & Kings Canyon
zondag 4 mei 2025 Sequoia & Kings Canyon - Death Valley NP
Tja, je bent er hoe dan ook wel erg vroeg. Ik weet niet of ik een nacht in Yosemite zou annuleren; je hebt daar meer mogelijkheden dan in Seki als het een lange winter wordt. Ik denk dat je bijvoorbeeld met jullie camper ook naar Hetch Hetchy kunt gaan (er geldt wel een lengte- en breedterestrictie). Hetch Hetchy ligt lager dan de vallei en is dus aangenamer qua temperatuur. En er zijn mooie watervallen. Op weg daar naartoe kun je ook de Merced grove bezoeken. Dat is een kleine sequoia grove, maar wel leuk als je niet naar Sequoia zou gaan.
Als je van de vallei naar het RV Resort rijdt en de Glacier Point Road is open dan kun je daar nog naar toe. Of je bezoekt de Mariposa Grove als Sequoia niet bereikbaar is (of als sneeuwkettingen verplicht zijn). Maar als je dan een nacht in de vallei minder hebt wordt het wel wat gehaast. Maar het hangt natuurlijk ook erg af van het weer op dat moment.
Ik neem aan dat het zwembad bij het resort nog wel koud zal zijn. De zwembaden in Yosemite Valley gaan pas met Memorial Day open.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Dorst Creek campground is in principe het hele jaar open. Dit jaar grotendeels gesloten geweest i.v.m. stormschade en de reparaties daarvan. Hij is wel te reserveren. Ligt wel op ruim 2000 m, dus kan het in het voorjaar best koud zijn denk ik. Het is wel een hele mooie camping. Toen wij er waren kregen we er gratis een beer bij 

@Martin & Marianne
Dank voor het meedenken.
Ik heb Hetch Hetchy even opgezocht en zie op de nationale park website dat we ook met onze camper daar niet naartoe kunnen. Hoewel de lengte wel net binnen de grens ligt, is de breedte wel te breed: "Vehicles and/or trailers over 25 feet long and 8 feet wide are not
permitted on the narrow, winding Hetch Hetchy Road".
Dit is de planning:
zondag 27 april 2025 San Francisco - Yosemite NP
maandag 28 april 2025 Yosemite NP
donderdag 1 mei 2025 Yosemite NP - Sequoia & Kings Canyon
vrijdag 2 mei 2025 Sequoia & Kings Canyon
zaterdag 3 mei 2025 Sequoia & Kings Canyon - Lake Isabelle
zondag 4 mei 2025 Lake Isabelle - Death Valley NP
Is het dan slim om te kijken naar een alternatief voor Sequoia / Kings Canyon, als de kans groot is dat de omstandigheden winters zijn? Dit is natuurlijk toch afwachten hoe het weer dan is. Wellicht dan toch Bass Lake of rondom Fresno?
@jojostravelusa Ik zie dat Dorst Creek Campground momenteel niet te reserveren is.
Groet, Esther
Dank voor het meedenken.
Ik heb Hetch Hetchy even opgezocht en zie op de nationale park website dat we ook met onze camper daar niet naartoe kunnen. Hoewel de lengte wel net binnen de grens ligt, is de breedte wel te breed: "Vehicles and/or trailers over 25 feet long and 8 feet wide are not
permitted on the narrow, winding Hetch Hetchy Road".
Dit is de planning:
zondag 27 april 2025 San Francisco - Yosemite NP
maandag 28 april 2025 Yosemite NP
donderdag 1 mei 2025 Yosemite NP - Sequoia & Kings Canyon
vrijdag 2 mei 2025 Sequoia & Kings Canyon
zaterdag 3 mei 2025 Sequoia & Kings Canyon - Lake Isabelle
zondag 4 mei 2025 Lake Isabelle - Death Valley NP
Is het dan slim om te kijken naar een alternatief voor Sequoia / Kings Canyon, als de kans groot is dat de omstandigheden winters zijn? Dit is natuurlijk toch afwachten hoe het weer dan is. Wellicht dan toch Bass Lake of rondom Fresno?
@jojostravelusa Ik zie dat Dorst Creek Campground momenteel niet te reserveren is.
Groet, Esther
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Dat is voor het seizoen 2024. Ik zou het in de gaten houden, want waarschijnlijk gaan ze volgend seizoen wel weer open. Er staat inderdaad alleen niet bij wanneer.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt inderdaad het beste Dorst Creek in de gaten houden. En dan ter plekke kijken hoe het weer is. Mocht het overal nog te winters zijn dan zou je naar het zuiden kunnen gaan. Misschien nog naar Joshua Tree? Maar het kan ook heel goed zijn dat het al prachtig weer is en dat alle wegen en trails goed begaanbaar zijn.
Ik heb even gekeken of Sequoia een Newspaper heeft van het voorjaar van 2024; je ziet dan wat er in die periode mogelijk is. Maar helaas is die van afgelopen zomer de oudste (zie hier).
Voor Yosemite is er wel een brochure van het afgelopen voorjaar. Zie hier. Je krijgt deze bij de ingang van het park, maar het is ook leuk om van te voren te kijken wat je kunt verwachten.
Marianne
Ik heb even gekeken of Sequoia een Newspaper heeft van het voorjaar van 2024; je ziet dan wat er in die periode mogelijk is. Maar helaas is die van afgelopen zomer de oudste (zie hier).
Voor Yosemite is er wel een brochure van het afgelopen voorjaar. Zie hier. Je krijgt deze bij de ingang van het park, maar het is ook leuk om van te voren te kijken wat je kunt verwachten.
Marianne
@jojostravelusa en @Martin & Marianne Ik ga Dorst Creek Campground in de gaten houden.
Die newspapers zijn heel handig! Dank voor de tip.
Deze ga ik zeker voor de andere parken even opzoeken.
Voor Sequoia en Kings Canyon heb ik de Lente versie van vorig jaar gevonden op Google.
Joshua Tree als alternatief lijkt me wat ver en iets uit de richting als we daarna nog naar Lake Isabella en Death Valley willen rijden. Vanuit Yosemite valley zie ik op Google maps 650 km.
Hiermee moet ik er dus vanuit gaan dat we in Yosemite NP wellicht ook nog winters / koud weer kunnen verwachten?
Groet, Esther

Die newspapers zijn heel handig! Dank voor de tip.

Voor Sequoia en Kings Canyon heb ik de Lente versie van vorig jaar gevonden op Google.
Joshua Tree als alternatief lijkt me wat ver en iets uit de richting als we daarna nog naar Lake Isabella en Death Valley willen rijden. Vanuit Yosemite valley zie ik op Google maps 650 km.
Hiermee moet ik er dus vanuit gaan dat we in Yosemite NP wellicht ook nog winters / koud weer kunnen verwachten?
Groet, Esther
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kan, maar het kan ook prachtig voorjaarsweer zijn. Tegenwoordig is het echter heel lastig om iets over het weer te zeggen. Ik vond dit altijd wel een aardige site. Wordt niet meer bijgehouden maar het overzicht per maand is wel mooi.
Marianne
@Martin & Marianne dankjewel voor het delen weer. We gaan het afwachten en houden eventueel een alternatief achter de hand.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1120 Weergaves
-
Laatste bericht door Trails
-
- 10 Reacties