Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RogierS: hulp nodig bij plannen route West-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
1N9R1D
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis RogierS: hulp nodig bij plannen route West-Amerika.

Bericht door 1N9R1D »

@RogierS Wij vertrekken over 3 weken. Jullie gaan in 2025 zie ik, ik zal als we terug zijn onze ervaring van vroeg opstaan en vroeg slapen met je delen.
De dames zijn wel voorbereid op dit plan en vinden het prima om zo te doen. Ze zijn wel wat ouder dan jullie kinderen (17 en 19).
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
RogierS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door RogierS »

Reserveren via:
https://www.recreation.gov/camping/camp ... ab=seasons

Individual sites at this campground operate on a 6-month rolling basis:

Can be booked through Sat, October 12th 2024. Select dates for availability.
On October 25, 2024 at 04:00 pm CEST, availability will be released through April 25, 2025.
=====

Ben me aan het oriënteren op de campings op onze route. Domme vraag: bovenstaande houdt in dat per oktober/24 de plekken t/m april/25 geboekt kunnen worden? Wij zullen daar pas juli/25 zijn; houdt dit in dat we dan "pas" ergens in april/25 kunnen gaan reserveren? Of 6 maanden voor juli/25; dus ergens in januari 2025? Dit wordt me niet geheel duidelijk.

Dank alvast voor jullie hulp.
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

1N9R1D schreef:
21 jul 2024, 17:48
Ze zijn wel wat ouder dan jullie kinderen (17 en 19)
Je zou zeggen dat ze gezien hun leeftijd het juist wel fijn zouden vinden om in de ochtend langer te kunnen blijven liggen. Als we daar toch in een nieuw ritme moeten komen, waarom dan niet proberen om lekker vroeg op te staan inderdaad. Proberen kan altijd. Heerlijk vooruitzicht dat jullie binnenkort al vertrekken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je reserveert 6 maanden van te voren. Dus als je er in juli bent moet je in januari reserveren. Mocht je ergens twee of meer nachten staan dan kun je die nachten al op de eerst mogelijke datum reserveren. Dus bijvoorbeeld 12 en 13 juli kun je op 12 januari reserveren. Het is altijd handig om dat van te voren eens te proberen. Voor Yosemite geldt een ander systeem; het is aan te raden ook daar van te voren te oefenen. Dat moet dan op de 15e van de maand.

Ik weet niet of VoF goed te doen is in de zomer, wij vonden het eind april al behoorlijk heet (maar we hadden een tent en geen schaduw). Hou er rekening mee dat er vrijwel geen bereik is; ik geloof dat ik alleen op een van de parkeerplaatsen bereik had. En niet op de camping. Er is tegen een flinke betaling wel wifi.

Marianne
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Martin & Marianne schreef:
21 jul 2024, 22:26
Voor Yosemite geldt een ander systeem
Dank weer voor jullie snelle input; dat oefenen ga ik zeker doen. Mocht het desondanks niet lukken om een plek binnen Yosemite te verkrijgen, wat zijn dan relatief goede alternatieven? Kun je dan beter aan de westzijde of aan de oostzijde van het park gaan zitten?

Zat al even naar Tuolomne Meadows te kijken, maar dat is 1,5 uur rijden naar de Valley. Kun je dan niet beter aan de oostzijde gaan zitten? Zo ja, welke campings zouden dan een goed alternatief kunnen zijn?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, de westzijde is dan beter (TM is oostzijde). Bijvoorbeeld Indian Flats. Maar hou ook andere campings in het park in de gaten zoals Crane Flat. Als je die ook open zet tijdens het reserveren kun je daar heel waarschijnlijk nog wel iets reserveren mocht het in de vallei niet lukken.

Voor campings buiten het park is dit een mooie site:
https://jameskaiser.com/yosemite-guide/ ... -yosemite/

Marianne
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

22 jul 2024, 09:00
Crane Flat.
Thanks, Marianne. Crane Flat had ik al gezien; die is echter pas 14 dagen van te voren te reserveren, maar is zeker een goed alternatief. Ligt inderdaad aan de westzijde. Zou mijn plan B zijn mocht het in de Valley niet lukken. Als back-up ga ik toch ook maar alvast iets anders reserveren, zoals bijvoorbeeld Indian Flat.

Ik zie ook Yosemite Lakes RV Resort (Thousand Trails); iemand daar ervaringen mee? Ligt iets verder weg dan Indian Flat.

James Kaiser zal ik nog nader bekijken.
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Mocht het nou helemaal niet lukken om een camping in Yosemite Park te reserveren, moet je dan nog steeds de entry tot het park reserveren? Hoe doe je dat dan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had er even niet aan gedacht dat de reservering voor Crane Flat tegenwoordig anders is. Hodgdon Meadows kan wel op dezelfde dag als de campings in de vallei, dat is ook nog een mogelijkheid.
En ja, juist als je geen camping in het park hebt, heb je een toegangsreservering nodig. Ik neem aan dat het weer net o zal zijn als dit jaar. Zie daarvoor www.nps.gov/yose.

Voor het reserveren van de campings in het park is dit wel een handig topic.

Marianne
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

22 jul 2024, 10:23
Hodgdon Meadows
Wordt een beetje afgeschrikt door dergelijke reviews: De plaatsen die wij hadden waren erg scheef, zodanig dat het vuile water via het doucheputje naar boven kwam. " Is wel een review van 2018; mogelijk dat dit inmiddels beter is? Iemand recente ervaringen met deze campground?

Dank voor de beide andere tips; reservering voor de toegang is duidelijk. Kan dus al eerder gereserveerd worden dan een campingplaats binnen het park...

Het topic voor het reserveren zal ik heel goed lezen en ook oefenen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou eens naar de foto's kunnen kijken op recreation.gov of op https://www.campsitephotos.com/campgrou ... e_vignette. Ik kan me niet voorstellen dat alle plaatsen zo scheef zijn. Vrienden van ons hebben er eens gestaan, die heb ik daar niet over horen klagen. Was wel in 2008.

Marianne
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

22 jul 2024, 15:59
k kan me niet voorstellen dat alle plaatsen zo scheef zijn.
Heb even bij de meer recentere reviews gekeken: "If you are in a camper van it is impossible to find a level spot no matter how many times you try. Even the tents were unlevel. There is no level spot anywhere."

Ongetwijfeld zullen niet alle spots zo slecht zijn, maar deze sla ik voor nu maar even over...
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Paar houtblokken en/of levellers eronder. En als je een beetje scheef staat zorgen dat je hoofdeinde hoger staat :D Wen er maar aan, je zal vast nog wel een paar plekken tegenkomen….
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

paulr schreef:
22 jul 2024, 22:55
Wen er maar aan, je zal vast nog wel een paar plekken tegenkomen….
Ja, zeker, daar ben ik me bewust van.
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Camping Monterey

Ben bezig om te kijken waar we welke nacht willen staan en bij de omgeving van Monterey loop ik een beetje vast. Bij Monterey willen we de 17 Miles Drive gaan fietsen (zelf of met een tour; dat weten we nog niet) en naar Point Lobos gaan. We willen daar 2 nachten verblijven. Liefst zou ik vlakbij het strand willen staan. Die mogelijkheid biedt Marina Dunes RV park, maar is mega duur (USD 178,= per nacht).

Je hebt in Monterey zelf Het Veterans Park, maar die is niet te reserveren. Je hebt ook nog 2 campings bij het race circuit; iemand daar ervaring mee?

In Carmel heb je Carmel by the river RV park, maar is niet bij het strand en ook vrij prijzig (USD 150,=). De KOA bij Mosslanding is nog niet te reserveren.

Weet iemand nog andere opties of heeft juist ervaring met 1 van bovengenoemde campings?

Nog 1 andere vraag. We hopen natuurlijk om in Yosemite in het park zelf te kunnen staan en daarna ook nog in Kings Canyon en Sequoia. Dan hebben we allemaal campings zonder elektriciteit. Waarschijnlijk staan we ook op een natuurcamping voordat we naar Yosemite gaan. Hoelang kan je het uithouden zonder dat je elektriciteit hebt? De koelkast zal wel op gas draaien? Moet je simpelweg niet op een gegeven moment op een reguliere camping staan, omdat je anders geen elektriciteit meer hebt? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Dank alvast weer voor jullie hulp!
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

volgens mij he de goedkoopste gevonden, die bij Carmel. Al wat jaren geleden stonden we er ook, vooral omdat de rest toen ook al veel te duur was. 1 nachtje gestaan ivm bezoek aquarium en walvistour.

Geen zorgen over electriciteit. De rit van Yosemite naar SeKi is lang genoeg om alles weer opgeladen te hebben. Koelkast (en evt oven als je die wil gebruiken) gaan op gas inderdaad (omschakeling koelkast gaat automatisch). Batterijen zijn voldoende voor een paar dagen voor lampjes, opladen kleine dingen en ventilator. Airco, evt koffiezetapparaat en toaster zijn niet te gebruiken. Opwarmen warme water gaat dan ook via gas (mét electra schakelen sommige campers over op electrisch verwarmen)
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Dank voor je snelle reactie, Paul. Wat betreft de elektriciteit moet het wel goed komen dan. Wat betreft een camping in omgeving Monterey weet ik het nog niet....Hoop dat er nog meer mensen zijn met ervaringen in die omgeving. Vind het een lastige keuze.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

En je kan natuurlijk je generator gebruiken, als die in de camper zit. Vaak een uur in de ochtend en een uur in de avond toegestaan en daarbuiten niet vanwege het geluid, maar best handig om accu weer opnte laden en bv de airco even de ergste warmte uit de camper te laten blazen.
Ik zou me ook even goed uit laten leggen hoe je handmatig schakelt van gas naar electra en andersom, want in onze Cruise America camper ging dat de laatste keer niet vlekkeloos. Nou heb ik nog drie jaar caravans en campers gerepareerd dus geen probleem, maar als je er niet bekend mee bent best vervelend.
Het gasalarm ging ook iedere keer af als we de generator gebruikten trouwens,ookmhandig als je weet hoe je dat uit moet zetten.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Oja, was de generator ff vergeten inderdaad :D Maar de laatste 2 keer hadden we die niet (truckcamper) en de 3 keren ervoor nooit gebruikt. Dingen maken een herrie, haha. Alleen het eerste jaar wel gebruikt toen we nabij de Valley of Fire stonden met 35c in de avond, herinner ik mij nu....
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Pete.Z schreef:
24 jul 2024, 13:12
maar best handig om accu weer opnte laden en bv de airco even de ergste warmte uit de camper te laten blazen.
Wij hebben een generator, dus die kunnen we ook inderdaad gebruiken om de accu weer op te laden en indien nodig ook om de airco even aan te zetten mocht dat mogelijk en nodig zijn. Had ik ook niet aan gedacht. Zal navraag doen hoe we handmatig kunnen switchen, mocht dat niet automatisch gaan. Zeker goed om te weten, alsmede het afzetten van het gasalarm.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer