Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman (12/2013) : rode rotsen in de winter

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Kalaman (12/2013) : rode rotsen in de winter

Bericht door kalaman »

bedankt Monique en Karin :thumbup:

"gezond" jaloers mag best, Paul :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Arches in de sneeuw, wat een prachtige foto's!

Marianne
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Idd prachtig!

Wat een geweldig gebied toch hé. In de zomer snikheet en nu sneeuw en koud.
Ik zou daar toch graag eens een lange tijd verblijven om volop van dat moois te kunnen genieten. :oops: :wink:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

het is hier inderdaad een echt walhalla voor iedereen die van een natuurschoonheid houdt die men zo goed als nergens anders aantreft.
Gisteren gingen we in het VC in Moab wat info halen en de Ranger die ons hielp was van...Brugge. Ze woont hier al 30 jaar en wilt hier (uiteraard) nooit meer weg.
Toen ze de eerste keer terug naar Brugge op bezoek ging bij haar familieleden vroegen die zich al af waar haar hoge hakken, haar juwelen en Prada handtas gebleven waren :wink: ...die ganse blingbling schijnwereld had ze uiteraard al lang gedumpt want hier heb je dergelijke prullen absoluut niet nodig om te genieten van een échte wereld :thumbup:
Hier nu 7u...we staan net op en...alles ligt volledig ondergesneeuwd. Hopelijk kunnen we toch de baan op zonder gevaar voor lijf en leden :wink: .
sabrinacom
Amerikafan

Bericht door sabrinacom »

Ik ben weer heerlijk aan het mee genieten van jullie reis, geweldig! Wat en prachtige foto's en mooie avonturen.nog heel veel plezier!
Sabrina
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zie wel dat de oefening met de DJI zn vruchten afwerpt, ben zeer benieuwd naar de filmpjes. Het zal wel niet zo druk zijn geweest bij delicate arch met dit weer (al moet dat vrouwtje weer precies onder die boog staan natuurlijk ;) )
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Wow wow wow....wat een prachtige foto's. Zo anders doordat ze vanuit de lucht zijn gemaakt. Echt schitterend. :clap:

Ik ga je blog volgen...dat is zeker!
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

allen bedankt voor de complimenten :thumbup: 8)

Ik heb daarnet al het volgende geschreven in het onderwerp "the Wave door Laurent Martres", maar ik zet het hier graag nogmaals :

"gisteren toch wel een leuke verrassing gekregen : Laurent Martres heeft onze foto's geliked op zijn FB-pagina :thumbup:

Maar alle gekheid op een stokje : wat we dit verlof al aan schitterend beeldmateriaal kunnen maken hebben met de Phantom had ik zelf niet voor mogelijk gehouden.
Vooral gisteren in Arches hebben we echt superbeelden kunnen schieten vliegend door/rond/boven de Arches. Bij Delicate Arch was het gewoon fantastisch om daar te kunnen "spelen". Het is nu overigens ook gewoon de ideale periode : er is gewoon geen kat in de parken en we "storen" er dan ook niemand mee.
We hebben al besloten om de video's niet zomaar onbewerkt op YouTube te gooien (alhoewel ze er nu al op staan :wink: ), maar er iets speciaals te proberen van te maken....
"
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Paul : we (mijn zoon) hebben inderdaad al heel wat bijgeleerd want als je goede beelden wilt maken is het niet zomaar eventjes toestelletje in de lucht sturen en hopsakee...
We hebben vorige week wel de nieuwe Phantom 2 gekocht (nu hier nog met de Phantom 1 aan het vliegen). Reden ; vooral de batterij-autonomie van 20 minuten.

Dat die vrouw daar wou gaan onderstaan vonden we helemaal niet erg hoor, integendeel zelfs, enkel dan kan je zien hoe groot Delicate Arch is :wink: .
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Beetje offtopic: ik ben wel benieuwd hoe die camera zich verhoud met bv een gopro. De specs zijn zeker wel in orde iig.

De kerst daar gaat witter zijn dan de kerst hier :D Veel plezier
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

wij behouden gewoon onze GoPro 3, Paul. Enkel de DJI wordt vervangen.
Jij hebt het waarschijnlijk over de DJI Vision, die komt met een camera reeds gemonteerd.

Een witte kerst wordt het hier zeker en vast, want op 24 december slapen we in Ouray langs de Million Dollar Highway :wink:
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Wat gaaf dat Laurent Martres je foto's heeft geliked, ze zijn dan ook schitterend :clap:
Arches en Bryce zo in de sneeuw mee te kunnen beleven is een genot Rudi!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:wink: Ria
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Wat prachtig weer Rudi!! *zo jaloers* 8)
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wat een prachtige foto's!! En wat ontzettend stoer dat jullie naar Double O Arch zijn gelopen. Wij vonden het in juni al aardig eng op sommige plaatsen, vooral in het begin dat steile stuk slickrock. En dan was het toen nog kurkdroog. Ik durf hier de deur al nauwelijks uit als er sneeuw ligt, laat staan dat ik dát zou hebben aangedurfd. Petje af hoor, blijf posten, al die supermooie foto's!!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedankt Sofie en GJ :thumbup: .

@GJ : dat eerste stuk slickrock was eigenlijk het minste van ons zorgen, daar kun je immers niet echt diep vallen :wink: .
Verderop vonden wij het veel meer "tricky" op dat stuk slickrock waar die foto met mijn zoon genomen is (net vóór je bij Black Arch bent). Daar schoven we langs alle kanten (zelfs met onze spikes) omdat de sneeuw/ijs niet overal vast lag op de slickrock en dus dikwijls gewoon mee schoof :o .
Op dat vlak was bvb Angels Landing veel veiliger, daar konden we ons tenminste nog vasthouden aan de kettingen...

Vandaag overigens opnieuw naar False Kiva geweest :thumbup: :clap: ...zie blog :wink: .
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ja, dat is ook weer zo, op andere stukken zijn de afgronden dieper. Echt petje af hoor, dat jullie je leven wagen speciaal om ons te voorzien van mooie foto's :lol: :thumbup:
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Leuk om Arches & Canyonlands en omstreken eens in de sneeuw te zien :p
Maar als ik dan lees "Temperaturen tussen -6°C en -1°C"; liever jij dan ik :mrgreen:

Ook toffe luchtbeelden; ik wou dat mijn reisgenoot/cameraman/piloot ook zo gedreven & onbevreesd was met zijn Phantom... :)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

GJ schreef:Echt petje af hoor, dat jullie je leven wagen speciaal om ons te voorzien van mooie foto's :lol: :thumbup:
nou, dat zijn we niet echt direct van plan hoor :wink:
Q-BiC schreef:Ook toffe luchtbeelden; ik wou dat mijn reisgenoot/cameraman/piloot ook zo gedreven & onbevreesd was met zijn Phantom... :)
oefening baart kunst :wink:
Q-BiC schreef:Maar als ik dan lees "Temperaturen tussen -6°C en -1°C"; liever jij dan ik :mrgreen:
maar dat valt wonderwel mee hoor. We waren trouwens goed voorbereid met de gepaste (laagjes)kledij en dan is het gewoon een kwestie van "de ajuin te pellen" naarmate de wandeling en de lichaamstemperatuur vordert :wink: .
Persoonlijk heb ik het trouwens véél kouder bij ons in de Lage Landen bij een temperatuur van +5° samen met druilerige regen en/of wind...

Hier nu trouwens 6u30 en -8° en...we zijn klaar voor onze langste wandeling : Chesler Park / Druid Arch, al zal deze laatste allicht sneuvelen omdat we gisteren nog vernamen dat het einde er heel slecht/gevaarlijk bij ligt. Maar dat zien we straks wel.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Chesler Park behoort tot de allermooiste wandelingen die we ooit hebben gedaan, ik ben benieuwd naar jullie ervaring. Druid Arch hebben we zelf niet gedaan, maar afgaande op de foto's die ik ervan heb gezien is dat ook echt een topper. Ik hoop voor jullie dat het einde niet al te moeilijk zal zijn, en dat jullie de goede plek veilig kunnen bereiken.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer