Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis D.eikelboom: Amerika met 4 personen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
D.eikelboom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis D.eikelboom: Amerika met 4 personen

Bericht door D.eikelboom »

Bedankt voor de tips.

Ik heb natuurlijk al diverse reisverslagen gelezen.

ik wil mijn roadbook zo compleet mogelijk maken.
Namelijk per dag. dus bijvoorbeeld: wij starten in San Francisco.

adres hotel + auto
en dan per dag een dag planning. Alcatraz, fietsen huren. goldengate bridge fishermanswarf e.d.
dat gaat me inde steden nog wel lukken.
waar ik nu tegen aanloop is de route van A naar B.
dus wat is de mooiste route en hoe bepaal ik die. wat moeten we onderweg bekijken/doen voordat we punt B bereiken.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Wat ik zelf doe is de route plannen in Google maps. Daarna zoom ik ver in op de route en loop hem eens na.

- Wat zit er langs de weg? Outlet centra? Natuurparken? Qua eten?
- Door wat voor landschap gaat de weg?
- Zijn de alternatieven beter dan hetgeen Google maps biedt?

Uiteindelijk heb ik grotendeels de route gereden die volgens GM de snelste was. Ik heb niet het idee dat ik heel veel heb gemist afgelopen vakantie. Enkel de route door Death Valley heb ik aangepast omdat ik anders bepaalde punten zou missen die we wel wilden zien.

In een road book schrijf ik voor mezelf uit wat ik per dag ga doen. Ik maak een prinsscreen van de route die we gaan afleggen en noteer de afstand + tijd, noteer waar we verblijven en of het al betaald is of niet. Tevens vermeld ik het wanneer we bepaalde vouchers of tickets mee moeten nemen naar bezienswaardigheden en zoek ik vast wat opties om te eten en de locatie van een ziekenhuis in de omgeving waar we verblijven. Klinkt een beetje gek, maar ik heb een voedsel allergie :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik mis in Google Maps vaak de optie om direct de mooiste routes te vinden wat natuur betreft. Wat dat betreft zweer ik nog bij de oude trouwe RandMcNally, waarop groene stippeltjes staan langs de scenic routes. Daarnaast zoek ik graag op de zoekterm ´scenic drives´ of kijk ik bij America´s Scenic Byways of er een mooie route is die we niet mogen missen.

Maar ook het forum is natuurlijk een bron van info! Ik heb je route zo niet in mijn hoofd, maar zal eens kijken of ik je nog wat tips kan geven.

De RandMcNally is trouwens tegenwoordig ook als App te downloaden, ik heb hem inmiddels op mijn telefoon en iPad staan: https://tijmesusa.wordpress.com/2015/08 ... in-de-usa/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt vaak geen keuze, de snelste weg is vaak ook de enige weg. En meestal heb je ook geen tijd om ver om te rijden.
Ik heb een Hallwag kaart waarop de scenic routes staan, maar bij de nieuwste kaarten staat dat er jammer gneog niet meer op. Je ozu hier een randMcNally roadatlas kunnen kopen, zoals nieuwenoord aangaf vind je daar wel de scenic routes. Ik vind de Hallwag kaarten (nr 5 en 6 voor jullie reis) wel een aanrader omdat je een goed overzicht hebt. Leuk voor de voorbereiding. Je ziet dan ook wel dat er vaak helemaal geen atlernative routes zijn.

Ik denk dat er in je topic al veel tips zijn gegeven voor routes, begin eens met dat door te lezen en de tips per dag te noteren. Wij doen dat in het kort, op een excel-overzicht waar ook de route per dag, overnachtingen etc staan. Soms printen we wat extra informatie uit, zoals een plattegrond, startpunt van een wandeling etc. en we zetten de planning ook in ons blog.
Wij hebben een boek met scenic highways en byways. Als er wegen op onze route liggen dan noteren we dat. Je kunt die wegen ook vinden door te googelen op scenic highway met de naam van de staat erbij. In het zuidwesten zijn dat meestal de wegen door de parken, en bijvoorbeeld Hwy 1, en de UT12 en de UT95.

Zet je definitieve route hier nog eens neer - we moeten nu ver terugbladeren om hem te vinden - dan kunnen we per dag wat tips geven.
een paar tips alvast: tussen Zion en Las vegas kun je via Valley of fire rijden, zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2015-verslag.
En van Yosemite naar SF is de 120 de mooiste route. En ook de snelste.

Marianne
Arends1989
Amerikakenner

nieuwenoord schreef:De RandMcNally is trouwens tegenwoordig ook als App te downloaden, ik heb hem inmiddels op mijn telefoon en iPad staan: https://tijmesusa.wordpress.com/2015/08 ... in-de-usa/
Goeie tip! Ik heb de app meteen aangeschaft en bekeken. 10 EU well spend! :thumbup:

Rand McNally heeft mooi kaartmateriaal. Handig om op de iPad mini bij de hand te hebben!
D.eikelboom
Amerikafan

datum Plaats Hotel
30-5-2016 San Francisco , CA Coventry motor inn
31-5-2016 San Francisco , CA Coventry motor inn
1-6-2016 San Francisco , CA Coventry motor inn
2-6-2016 Yosemite, CA (in het park) Curry Village heated tent
3-6-2016 Yosemite, CA (in het park) Curry Village heated tent
4-6-2016 Mammoth Lakes, CA Alpenhof Lodge
5-6-2016 Death Valley , CA Furnace creek Rance (queen cabin)
6-6-2016 Las Vegas, NV
7-6-2016 Las Vegas, NV
8-6-2016 Las Vegas, NV
9-6-2016 Zion, NV canyon Ranch motel
10-6-2016 Zion, NV canyon Ranch motel
11-6-2016 Bryce Canyon, UT Bryce Canyon Inn
12-6-2016 Page, AZ
13-6-2016 Monument valley, AZ San Juan inn
14-6-2016 Grand Canyon, AZ Maswik Lodge (2 queen south)
15-6-2016 Kingman, AZ Days inn kingman east
16-6-2016 Los Angeles, CA Hollywood city Inn
17-6-2016 Los Angeles, CA Hollywood city Inn
18-6-2016 Los Angeles, CA Hollywood city Inn

heb alle tips die gegeven zijn opgeschreven in een kladblaadje.
Klopt het dat in ons geval de tioga pass tussen yosimite en mammoth lakes in komt?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De TIoga Pass (CA120) ligt aan de oostkant van Yosemite. Kijk maar eens op de kaart op www.nps.gov/yose (onder park tools, links onderaan). De Tioga Road loopt van oost naar west door het park en is een schitterende route.
Je kunt als je de Tioga Pass hebt gehad naar Bodie en naar Mono Lake. Zie daarvoor ons 2013-verslag. Eigenlijk heb je daar meer tijd voor als je van Mammoth Lakes naar Death Valley gaat, maar dan moet je een eindje terugrijden vanuit Mammoth Lakes. Of in Lee Vining gaan overnachten.
In ons 2013- en 2015-verslag staan nog meer tips voor dit deel van de route.
Van DV naar LAs Vegas kun je via Shoshone rijden, dat vinden wij een mooie route. Kijk daarvoor ook eens hier.
Verder heb je laleen wat keuzemogelijkheden tussen de GC en LA, maar daar heb ik niet veel ervaring mee.

Marianne
D.eikelboom
Amerikafan

handig kaartje idd!!

Dus met alle tips die ik gehad heb en googlemaps/hallwag kaarten de route bepalen. Snelste route is vaak de beste dan?

als ik de routes klaar heb kan ik ze dan nog ergens ter controle kwijt?
in dit topic ?

stiekem wil ik elk vrij moment van de dag aan de reis besteden. Lijk wel bezeten :P
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In jouw schema zal je idd bijna alleen de snelste of directe routes rijden.
De enige dag wat ik zo zie dat je keuzes hebt afhankelijk wat je wilt doen is als je van SF naar Yosemite gaat.
D.eikelboom
Amerikafan

De enige dag wat ik zo zie dat je keuzes hebt afhankelijk wat je wilt doen is als je van SF naar Yosemite gaat
hoe bedoel je?
Wat we de laatste dag in SF doen?

wat zou je advies zijn?
ochtend SF en dan rond uurtje of 1 richting Yosimite? of is dat al te laat?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie daar niet zo veel keuzes, gewoon op tijd vertrekken uit SF, je hebt niet heel veel tijd voor Yosemite.
Op het stuk van de GC naar LA kun je nog kijken of je iets van route 66 meeneemt, en of je via Joshua Tree gaat rijden.

Marianne
D.eikelboom
Amerikafan

ik ben bezig met onze volle dag yosimite.

Wat raden jullie aan?
Glacierpoint bekijken op de dag dat we aankomen vanuit SF?
of die doen op de volgende dag!

wat moeten we daar zien?
vind erg veel informatie erover maar kan de puzzel niet af krijgen.
genoemd worden Glacier point, panorama trail, mariposa grove, toulomne grove en tunnel vieuw.

wat ik zo lees erover is dat glacier point het best gecombineerd kan worden met de panorama trail.
maar hoe pas ik dit en andere dingen die ik misschien niet eens genoemd heb in zeg maar 1,5 dag.

wat zeggen de experts hierover? :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik doelde meer op waar je Yosemite binnengaat en welke weg je daar dus heen neemt.
De MariposaGrove is volgend jaar ook nog gesloten, dus daar kan je niet heen. Als je van plan bent de Panorama Trail te lopen dan moet je wrs de bus naar Glacier Point reserveren (als je niet afgezet wordt). Maar dat kan alleen op 3-6, de dag ervoor ga je dat met je tijd niet redden. En als je het op de dag dat je naar Mammoth Lakes gaat wilt doen heb je echt geen puf meer om langs de tioga pass veel te gaan bekijken. Dus dan zou ik als je van SF naar Yosemite gaat ook gewoon de snelste weg naar Curry Village nemen. Je kan voor tunnel view ook gewoon even op en neer rijden. De Tuolumne grove ligt, vanuit de vallei aan het begin vd tioga road. Dit kan je meepakken als je uit SF komt of als je naar ML rijdt.

Van Kingman via route66 en Joshua Tree NP naar LA kan, maar vergis je niet in die rit. Dan zit je dag wel vol.
D.eikelboom
Amerikafan

Kingman via route66 en Joshua Tree NP naar LA kan
We hebben de planning om vanaf GC bij Seligman de Route 66 te pakken naar Kingmann. is ten opzichte van de kortste route maar 17 miles meer.

zover ik op google maps kan zien eindigt de Route 66 in kingman.
Joshua tree moet me eerst verder in verdiepen. houden we minder tijd over voor LA.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Route 66 eindigt zeker niet in Kingman, die loopt tot Los Angeles. Voorbij Kingman is het stuk naar Oatman en Oatman zelf zeker de moeite waard. Alleen wordt het inderdaad erg veel als je ook Joshua Tree nog mee wilt nemen.
D.eikelboom
Amerikafan

wat zou het advies dan zijn!
Route 66 pas vanaf kingman nemen?
is het stuk voor kingman wel de moeite waard?

groetjes
Arends1989
Amerikakenner

De snelste route van San Francisco naar Curry Village is inderdaad via de 120 vanaf Manteca tot Oakdale en hierna via Moccasin en Buck Meadows.

Ik vond het mooi om te zien hoeveel het landschap varieerde nadat je uit San Francisco vertrekt. Van de gele, droge heuvels tot de groene bossen. Bij Moccasin zit nog een behoorlijk pittige klim omhoog, waar twee truck + caravan combinaties voor ons stapvoets omhoog kropen.

Het is aan te raden om op tijd de auto nog even af te tanken. Na het verlaten van de snelweg in Manteca hebben wij nog een normale prijs voor de benzine betaald. Dit bedrag ging daarna snel omhoog :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben in 2006 het stuk langs Seligman wel gereden, maar gaan volgend jaar daar gewoon even voor de I40 af en weer op en rijden dan wel vanaf Kingman via Oatman. Wil die ezeltjes op straat ook weleens zien daar. :thumbup:

De route schijnt erg mooi te zijn, terwijl het stuk van Seligman behalve Hackberry weinig bijzonder is.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik sluit me aan bij Nieuwenoord. Op zich is het stuk tussen Seligman en Kingman niet erg bijzonder. Het stuk tussen Kingman en Needles, via Oatman is een stuk leuker en ook Roys Cafe in Amboy is een goede lunchtussenstop. Route66, of wat er nog van over is, loopt van Chicago naar Los Angeles en stopt zeker niet bij Kingman.

Kingman is gewoon een tussenstop om de rit tussen de GC en LA op te delen. Dan heb je 's ochtends en het begin vd middag nog voor de Grand Canyon en daarna is het alleen de rit naar Kingman. Als je de dag erna route66 doorrijdt heb je eigenlijk dus Oatman - Topock en daar ga je de interstate 40 op. Dan een km of 60 verder kan je de national trails highway (route66) weer nemen en via Amboy naar Twentynine Palms en vanaf daar kan je Joshua Tree NP binnen.
D.eikelboom
Amerikafan

bedankt maar weer. ik denk dat we Joshua tree niet aandoen!
vrees dat we dan te weinig tijd hebben voor LA.

Ik ga vanavond maar eens de kaart openslaan en de route uittekenen. want via google maps komt de route 66 niet duidelijk uit!
Ik moet er denk ik eerst even de handigheid in krijgen. het is voor mij nu nog echt zoeken en klungelen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer