Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis frouke: Naar westkust met 3 kinderen (12, 10, 8 jaar)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis frouke: Naar westkust met 3 kinderen (12, 10, 8 jaa

Bericht door PSVwally »

Hey frouke, las vegas twee dagen, na een vliegreis is het altijd interessant om enkele dagen ter plaatse te blijven, rusten, en als er iets mis is met de bagage, is het simpel om dit op te lossen.
Als je net als ik 4 of 5 dagen op je bagage wacht terwijl je een roadtrip hebt staan, is het zo simpel nog niet. Ja gewoon wat spullen kopen en declareren bij de vliegtuigmaatschappij. Het kan vanwege het vroeg wakker zijn ook juist interessant zijn om de volgende dag gelijk vroeg te vertrekken.
Dan naar LA, ga naar Santa Monica, in LA is er niets te zien, Van Santa Monica kan je Hollywood, Venice en Beverly hills bekijken.
In het all about LA topic staat een uitgeschreven wandeling door downtown LA. Misschien niet iets voor de hele kleintjes, maar vooral op broadway genoeg te beleven. En vooral het 2e deel vd wandeling veel architectuur. Griffith Observatory, Getty Center, mulholland drive. Forest lawn en hollywood forever cemeterey. Queen mary 2, Echo Park zijn behalve de bekende plekken ook zeker een bezoek waard, of loop de hollyridge trail. In LA is genoeg te zien. Het probleem van deze stad is dat het veel te weids is en veel mensen kiezen voor een (half) dagje hollywood blvd en dan aan het strand gaan liggen. Met pretparken en bv een baseball wedstrijd, de bekende plekken en een paar dagen zou je zo een week in de LA area kunnen verblijven. Zie LA dan ook niet als stad, maar als gebied.
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door frouke »

dag 1: Brussel - Phoenix
dag 2: Phoenix - Sedona (via apache trail (goldfield ghosttown meepikken)
dag 3: Sedona (village of oak creek, bell rock, slide rock state park, oak creek canyon...)
dag 4: Sedona - flagstaf - williams - Grand Canyon (south rim)
dag 5: Grand Canyon (south rim) via 89 naar Page
dag 6: Page (antelope Canyon Lower, glen canyon dam, lake Powel, horseshoe bend)
dag 7: Page via 89 - Bryce canyon ('s avonds rodeo)
dag 8: Bryce canyon - zion (springdale)
dag 9 : Zion (narrows, main Canyon)
dag 10: Zion - Las Vegas
dag 11: Las Vegas
dag 12: Las Vegas - Death Valley (furnace Creek)
dag 13: Death Valley - lee vining, bodie, mono lake
dag 14: Lee Vining (via Tioga road)- Yosemite (yosemite valley, yosemite falls, half dome, glacier point, vernall falls, bridal veil, el capitan) Niet allemaal diezelfde dag nog hé
dag 15: Yosemite
dag 16: Yosemite
dag 17: Yosemite (hetch hetchy?)
dag 18: Yosemite (Mariposa grove) - San Francisco
dag 19: SF
dag 20: SF
dag 21: SF - Silicon Valley - Monterey
dag 22: Monterey - Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) - Morro Bay
dag 23: Morro Bay - SB - LA
dag 24: LA (Universal Studio's, 1 of ander pretpark (geen disney), griffith park, venice beach, Santa Monica, het Hollywood Sign...)
dag 25: LA
dag 26: LA - San Diego (California Sciencecenter op weg naar San Diego)
dag 27: San Diego (Seaworld, USS Midway Museum, La Jolla, laguna beach, legoland?, Huntington Beach), eventueel een honkbalwedstrijd zouden we ook héél leuk vinden om is bij te wonen...)
dag 28: San Diego
dag 29: San Diego
dag 30: San Diego - Brussel
Laatst gewijzigd door frouke op 21 jun 2013, 21:47, 8 keer totaal gewijzigd.
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

Ziet er heerlijk uit!
Ik zou als je naar Sea world gaat alleen niet naar het Monterey aquarium gaan.
Weet niet of ik het al eerder heb geschreven maar misschien is een whale watch ochtend tour leuk?

Gr. Laura
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Hoi Laura,

monterey aquarium hebben we voor die reden inmiddels geschrapt :wink:

De whale tour wilden we in eerste instantie wel doen maar na een beetje ervaringen/info opgezocht te hebben gaan we dit toch maar zo laten... ik vind dit een beetje te duur terwijl je niet de garantie hebt dat je een walvis te zien zal krijgen op het einde van het spel.... + de tocht duurt toch enkele uurtjes en ben bang dat dit toch te lang gaat zijn voor zowel ons als de kindjes (ook ivm zeeziekte zie ik het niet zo goed zitten....)

Groetjes, Frouke
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou dat een beetje van de dag zelf laten afhangen. Zover ik weet zitten 2 van die operators een beetje achterop de pier in Monterey. Ze hebben borden staan met welke beesten er allemaal zijn gespot de afgelopen dagen. Als er de voorgaande dagen veel gespot zijn zou ik de ervaring zeker pakken. Is er weinig gespot, dan lekker een dagje op het gemak doen.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Yep, we zullen ter plaatse wel kijken of het ons de moeite lijkt :wink:
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Even over het reserveren in Yosemite... We hebben beslist dat het curry village zal worden. Vanaf wanneer kan je dit reserveren en via welke site doe ik dit het best? Booking.com, de site van yosemite zelf of een andere site?
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Via de site van Yosemitepark zelf kun je Curry Village reserveren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, via http://www.yosemitepark.com. Bedoel je een tent? Je kunt dan ook bij Housekeeping Camp kijken, vinden wij wel zo prettig, want je hebt daar meer buitenruimte, met een eigen picknicktafel en een fire ring. Als je op tijd reserveert (het kan vanaf een jaar en een dag van te voren) dan heb je nog keuze. Bij Housekeeping Camp is een river unit het mooiste.
De Yosemite Lodge heeft ruime familiekamers, maar die zijn wel een stuk duurder.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Goh...ja, het liefst iets voor 5 personen, niet te duur, en liefst in Yosemite zelf.... (En graag ook een zwembad bij voor de kindjes....) Maar ik zie niet goed wat het verschil is tussen de witte tentjes en de houten huisjes. Op de ene site staat het precies anders voorgesteld dan op de andere site. Ook ivm het aantal personen vind ik het niet altijd zo duidelijk... :oops:
Ps: het liefst ook iets waar lakens enz... Al voorhanden zijn. Want wij gaan rondtoeren met de auto en overnachten in hotels/motels, niet 'echt' kamperen.
Nog eens ps: kan je curry village ook al een jaar op voorhand boeken? Want heb al dikwijls gelezen over 3 of 6 maand op voorhand en op een bepaald tijdstip aan je computer zitten om te reserveren. Gaat dit dan ook over curry village?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bij Curry Village en bij de Lodge is een zwembad. Als je in Housekeeping Camp overnacht kun je ook gebruik maken van de zwembaden. En je zit daar bij de Merced river, er is daar een strand.
De tenten bij CV zijn verschillend; er zijn er met 2 bedden maar ook met een tweepersoonsbed en 3 eenpersoonbedden. In de tenten bij HKC zijn er standaard 4 bedden, maar je kunt er met 5 personen slapen. Dan wordt er een bed bijgeplaatst.
De houten huisjes bij CV zijn de cabins; die zijn er tot 4 personen, en ik denk dat het te krap is om er met 5 personen te slapen. De cabins zijn er zowel met als zonder eigen badkamer.

Zie hier voor alle mogelijkheden in Curry Village: http://www.yosemitepark.com/curry-village-cabins.aspx
En hier voor Housekeeping camp: http://www.yosemitepark.com/housekeepin ... dging.aspx

Voor een totaaloverzicht zie http://www.yosemitepark.com/lodging.aspx

Marianne
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Zit je in housekeeping camp rustiger dan in Curry Village? En welke is de goedkoopste van de 2 of blijft dit ongeveer gelijk? Heb gezien op tripadvisor dat housekeeping toch betere beoordelingen krijgt, dus begin weeral te twijfelen :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Housekeeping Camp is iets goedkoper. Probeer maar eens een reservering uit op een niet al te populaire datum, dan zie je wel wat de prijzen en mogelijkheden zijn. Bij HKC zul je nog wel dekens en lakens moeten huren. Of zelf kopen/meenemen. Als je je eigen beddengoed hebt zou je bijvoorbeeld bij Bryce in een tipi of cabin kunnen overnachten (zie Ruby's Campground).

HKC is niet echt rustiger denk ik; je zit daar meer buiten, en je hebt de mogelijkheid van een kampvuur, dus er wordt wel gepraat en muziek gemaakt. Overigens houdt men zich overal goed aan de regel dat het om 10 uur stil moet zijn. Bij CV kun je niet bij je tent uiten zitten, maar de tenten staan wel dichter op elkaar. Wij hebben daar zelf nog nooit gezeten, dus ik weet niet hoe het daar is.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

De overnachting in Yosemite zal (als het lukt tenminste) in Housekeeping Camp zijn. (Ik zal maar al een beetje beginnen oefenen op de site van yosemite om hopelijk bij de 'gelukkigen' te zijn :wink: ) ik heb trouwens ook een dagje Yosemite aan mijn planning toegevoegd omdat het toch heel de tijd knaagde dat ik het gevoel heb dat we anders toch een dagje te kort komen daar... (Trekt me nl. énorm aan dat park). En als we er dan toch zijn... :wink: Ben ook aan het twijfelen of er dan in LA of San Diego geen dagje geschrapt kan worden... ??? Of krijgen we deze dagen ook 'nuttig' ingevuld volgens jullie. Lees: 'met leuke dingen voor de kindjes voornamelijk' :wink:

Groetjes, Frouke
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Wij sliepen al in Curry Village in een cabin en in een tent.
Zijn allebei heel fijn.
's Avonds na 10u is het er ook stil (ook in de tent, geen last van de buren)

Een dag LA of San Diego schrappen:
ik las dat je niet naar Disney wilt maar wel Universal Studio's (hiervoor moet je een dag rekenen)
De rest van LA (Hollywood, Griffith Park, Bev Hills, Downtown kan je wel op dezelfde dag als Santa Monica Beach en Venice.
(maar dan mag je niet te lang blijven hangen)
Afhankelijk van hoelang jullie in California Science center rondhangen, zou je dit kunnen doen op de dag dat je naar San Diego reist.
(met mijn zoon zijn we daar 1/2 dag gebleven maar als we meer tijd gehad hadden was dit zeker langer geweest)

Als je 1 dag van San Diego gebruikt voor Legoland, dan blijven er maar 2 over voor de rest.

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Duuuuus... als ik het goed begrijp,zou er gerust een dagje LA afkunnen met hetgeen wij van plan zijn om te doen daar??
Laatst gewijzigd door frouke op 21 jun 2013, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Jozef1978
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jozef1978 »

Hoi Frouke, je route is de afgelopen periode steeds beter geworden, zie er inmiddels heel goed uit! :thumbup: Maar inderdaad, als ik er nog 1 ding aan zou veranderen, zou dat het aantal dagen LA zijn. Dat kan inderdaad wel een dagje minder met wat je zelf aan must-sees aangeeft. Btw, ga je nog naar een honkbalwedstrijd in SD?
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

@Jozef: ziet er idd al een hééééééééééééééééle leuke route uit hé :thumbup: (ben er zelf ook best gelukkig mee :wink: )
Dagje LA geschrapt... allez ja, in feite omgeruild tegen een dagje Yosemite 8) Dat geeft ons in Yosemite (dat dan halverwege onze route valt) toch even een serieuze ademruimte. Het was eigenlijk de bedoeling om in LA een pretpark te doen maar ik heb gezien dat Seaworld eigenlijk ook al een half pretpark is zedus... Wel zou ik in San Diego mss nog LEGO waterworld willen doen met de kindjes. Een honkbalwedstrijd zou ik idd ook nog hééééééééél graag willen meemaken, maar weet niet in welke stad we dit het best zullen/kunnen doen??
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Voor een honkbalwedstrijd moet je even per stad het speelschema van de locale club erbij pakken, en kijken of ze thuis spelen als jullie er zijn.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Zal ik zeker eens bekijken Pete :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht