Wat zijn er toch veel zaken om over na te denken

Heb je ook een avondtour overwogen? Dat vonden wij erg leuk.jill1234 schreef: In de namiddag Alcatraz.
Ja, dat is goed te doen.jill1234 schreef:met de shuttle op pad; wandeling Vernal Fall (busstop 16), wandeling Mirror Lake Trail (busstop 27), Cook's meadow loop (busstop 5 of 7), zwemmen in de merced river of bij half dome village. Alledrie de wandelingen haalbaar op 1 dag?
Je zou de eerste dag tegen de avond de Pa'rus Trail kunnen doen, die begint vlak bij het visitor center. Je kunt ook de shuttle nemen het park in, maar dan zou ik ook meteen een wandeling doen, want de scenic drive doe je de volgende dag ook al tot aan het eind.jill1234 schreef:Woensdag 31 juli: Van Las Vegas naar Zion, Watchman Campground. Deel van de scenic drive met de shuttle
Donderdag 1 augustus Riverside Walk en stukje Narrows. Verder scenic drive met diverse stops bij de uitzichtpunten (court of the patriarchs, Weeping Rock, Observation Point, Temple of Sinawava. Meer tips?
Naar welke Antelope Canyon wil je? Voor de Lower kun je het beste in de ochtend gaan, voor de Upper rond het middaguur. Parkeren zal geen probleem zijn, als een tour afgelopen is blijf je daar niet hangen, dus het stroomt altijd door.jill1234 schreef:Antelope Canyon en Horseshoe Bend, Daarna door naar Monument Valley, Gouldings Campground. Is zo vroeg mogelijk een tour bij Antelope Canyon het handigst ivm parkeren camper?
Ik neig naar een extra nacht page, maar man wil echt graag MV meepikken. Nog maar eens (weer) bespreken hierMartin & Marianne schreef:Wij reden vorig jaar van Cambria naar Santa Monica, dat was goed te doen met een bezoek aan de zee-olifanten en Santa Barbara (zie hier) . Ik weet niet waar je de camper ophaalt en of je dan wel langs Santa Monica komt. Pismo Beach zal wel haalbaar zijn maar of je heel veel kunt doen onderweg weet ik niet. Ik zou zelf als eerste Santa Barbara laten vallen. Wij konden daar al nauwelijks de auto kwijt, en het kost je erg veel tijd.
Santa Barbara laten we vallen dan, geen probleem. Cruise America zit in Carson, volgens google maps komen we dan langs Santa Monica.
Hearst Castle is leuk om te bezoeken, maar als je geen tour neemt hoef je er niet te stoppen want van de weg zie je niets.
Helder.
Heb je ook een avondtour overwogen? Dat vonden wij erg leuk.jill1234 schreef: In de namiddag Alcatraz.
Zijn we inderdaad aan het overwegen maar wil eerst uitzoeken hoe veilig de BART is in de avond...het liefst ben ik voor het donker op de camping terug (of is dat overdreven?)
Ja, dat is goed te doen.jill1234 schreef:met de shuttle op pad; wandeling Vernal Fall (busstop 16), wandeling Mirror Lake Trail (busstop 27), Cook's meadow loop (busstop 5 of 7), zwemmen in de merced river of bij half dome village. Alledrie de wandelingen haalbaar op 1 dag?
Als je langs de TIoga Road nog wilt wandelen is de korte, vlakke wandeling naar Soda Springs een aanrader. Of de wandeling naar Gaylor Lakes.
Dank voor de tip!
Je zou de eerste dag tegen de avond de Pa'rus Trail kunnen doen, die begint vlak bij het visitor center. Je kunt ook de shuttle nemen het park in, maar dan zou ik ook meteen een wandeling doen, want de scenic drive doe je de volgende dag ook al tot aan het eind.jill1234 schreef:Woensdag 31 juli: Van Las Vegas naar Zion, Watchman Campground. Deel van de scenic drive met de shuttle
Donderdag 1 augustus Riverside Walk en stukje Narrows. Verder scenic drive met diverse stops bij de uitzichtpunten (court of the patriarchs, Weeping Rock, Observation Point, Temple of Sinawava. Meer tips?
Dank je, ik noteer het meteen
Observation Point is een flinke wandeling; daar ben je een aantal uren mee zoet, lijkt me niet te combineren met de Narrows. En als je het wilt doen dan eerst OP, zo vroeg mogelijk vanwege de schaduw, en dan in de middag de Narrows.
Ik mis de Emerald Pools Trail, al dan niet in combinatie met de Kayenta Trail. Dat zou de eerste dag een mogelijkheid kunnen zijn.
Ik lees nu inderdaad dat OP 6 uur duurt, ik dacht elders gelezen te hebben 6km, verkeerd gelezen dus. Die laten we dan maar zitten; dat trekken de kinderen niet. Ik ga eens kijken naar Emerald Pools Trail en de Kayenta Trail.
De volgende dag kun je op weg naar Bryce in Zion nog de Canyon Overlook Trail doen. Ik weet niet zeker of de parkeerplaatsen (aan het eind van de tunnel meteen rechts) voldoende ruimte hebben voor campers, maar zo niet, dan kun je iets verderop aan de linkerkant van de weg parkeren.
Je hoeft in Bryce niet eerst naar de camping te gaan lijkt me, ik neem aan dat je ook bij het visitor center of ergens anders kunt parkeren. Je zult hoe dan ook voldoende tijd hebben voor Bryce. Combineer de Navajo Loop met de Queens Garden Trail. Is misschien ook wel prettig om de volgende ochtend te doen, dan is het nog niet te heet.
Dank voor de tip.
Naar welke Antelope Canyon wil je? Voor de Lower kun je het beste in de ochtend gaan, voor de Upper rond het middaguur. Parkeren zal geen probleem zijn, als een tour afgelopen is blijf je daar niet hangen, dus het stroomt altijd door.jill1234 schreef:Antelope Canyon en Horseshoe Bend, Daarna door naar Monument Valley, Gouldings Campground. Is zo vroeg mogelijk een tour bij Antelope Canyon het handigst ivm parkeren camper?
Qua route zou eerst Horseshoe Bend en dan AC het handigste zijn, maar ik zou toch eerst AC doen; dan hoef je niet te haasten bij Horseshoe Bend. Ik zou de Lower doen, en dan een van de eerste tours.
Denk dat we voor de upper gaan omdat die toegankelijker is.
De wandeling in MV kun je maar tot ene bepaald tijdstip doen; het pak sluit op een gegeven moment. Ik durf niet te zeggen of het de moeite waard is zonder de Wildcat Trail. Wij deden het vorig jaar ook met alleen de uitzichtpunten, maar het lag wel op onze route. Een rustmoment met een extra nacht Page is ook niet gek.
Ondertussen zal je ook nog een keer een plas en/of lunchpauze maken...en ook een beetje, wanneer maak je je camper schoon en dat soort dingen. En je hebt onderweg geen tijd meer voor bv een korte stop bij de grootste thermometer ter werled in Baker of bij de dinos in Cabazon... Maargoed, gewoon heel vroeg vertrekken dan maarWat betreft Needles-LA: volgens google maps is die rit ruim 4 uur naar Cruise America. Zeg 5 uur met de camper. Ik rekende zelf op 6 uur met files.