Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ruleen
Amerika-ontdekker

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door ruleen »

wouterjanS schreef:
30 apr 2025, 09:25
@TradeMarkNL83

Leuke vraag! Het is ons onwijs bevallen. Het is zoveel ruimer opgezet dan Curry Camp. 's avonds bij je eigen vuurkorf marshmellows roosteren tussen de grote bomen. Maakte voor ons echt wel de Yosemite valley ervaring compleet. Je kunt beddegoed huren voor een paar dollar. De tent is een beetje oud maar die gebruik je toch alleen maar om te slapen.
Als ik dit eerder had geweten had ik dit geboekt. Wij kwamen aan bij Curry Village en vonden het echt zo vol en er liepen zoveel mensen rond (schoolreisjes). Nergens een parkeerplaats te vinden, en dan is dit nog laagseizoen! We zijn uiteindelijk buiten het park gaan overnachten.
We hadden sowieso pech, de shuttle bij Mariposa reed niet, dus de dag voor we in Yosemite Valley aankwamen had de jongste al 9km heen en terug naar Mariposa grove gelopen. Hij wilde geen lange wandeling meer, terwijl we dat juist in de vallei wilden doen… uiteindelijk de misttrail tot de brug gelopen, en met de oudste ben ik tot aan de waterval gegaan. Was prachtig!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De meeste mensen vinden de tenten bij Curry Village al te primitief, laat staan die bij Housekeeping Camp. :wink:
Maar het is wel in een van jouw topics genoemd. Ik denk dat het grootste probleem was dat je er in het weekend was. De tent bij Housekeeping Camp zal in april ook wel koud geweest zijn.

Marianne
ruleen
Amerika-ontdekker

Bericht door ruleen »

Ik vond het echt een gemis dat je nergens bij je tent kon zitten. Dan is housekeeping camp mss primitiever, maar dat vind ik een enorme pre. Ach, zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Helemaal eens, wij zijn daarom ook fan van Housekeeping Camp!

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Wij hebben nog nooit in HC geslapen omdat dit altijd al vol is als ik ga boeken. En dat is toch ruim een jaar van te voren. Zodoende zullen we in juni voor de 3e keer in CV slapen.

Wij kopen altijd bij de eerste boodschappen stop bij de Walmart campingstoeltjes. Als je die in CV voor je tent zet kun je toch prima buiten zitten. Je zit wat 'op zicht', maar toch vind ik dat daar, met alle reuring die er sowieso wel is, nooit heel storend.
En overdag ben je weg, 's avonds is het al een stuk rustiger en 's morgens heel vroeg sowieso.
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

@Tantelotje Blijf vooral dagelijks of wellicht nog vaker dan dat checken of er plekken vrij komen. Ik heb vorig jaar ook echt pas 1-2 weken van te voren HC geboekt omdat deze toen vrij waren plots.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Klopt, wij hebben ook wel eens een week voor aankomst nog iets kunnen boeken in HKC.

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Ik houd het zeker in de gaten; het feit dat we er 3 nachten zijn maakt het niet makkelijker.

Maar zoals gezegd: wij vermaken ons ook altijd prima in CV :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer