Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bizze: 1ste reis USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Stefan-Greta
Amerika-ontdekker

Re: Reis Bizze: 1ste reis USA

Bericht door Stefan-Greta »

Dag Bizze,

Wij hebben ervaring met Penta. Zijn goed in begeleiding en helpen zeer actief met het uitstippelen van de route en bij de keuze van de hotels. Soms hebben wij liever wat meer inspraak. Indien je met Penta boekt zal je een mooi uitgebalanceerd pakket bekomen, met een volledig routeboek. Het zal wel iets meer kosten dan wanneer je alles zelf doet. T.o.v. andere reisbureaus waar wij ervaring mee hebben zijn wij wel tevreden over de geboden service.

Stefan en Greta
Bizze
Amerikafan

Bericht door Bizze »

nog maar eens een vraagje

we hebben een offerte gekregen voor een dodge charger 1115 euro voor 19 dagen. Ik had op andere autosites vergelijkbare auto's gezien voor +- 600€. Heb ik iets over het hoofd gezien? Of heeft het reisbureau een groot percent op deze verhuur. Verder was de rest ook redelijk duur: 3 nachten LA: 570€, 2 nachten yosemite: 300€, Vliegtuig 2000€ (voor 2 personen)
Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou nog maar eens goed gaan zoeken op het internet. Dat kan allemaal veel goedkoper. Voor hotels is bijvoorbeeld http://www.booking.com een erg goede site, waar je makkelijk een goedkoper hotel kunt vinden en je ziet ook meteen recensies. Je kunt hotels sowieso beter zelf regelen. Dat is vaak goedkoper en de overnachtingsplaatsen van de reisbureaus liggen vaak niet logisch. Die prijzen die je daar noemt.: Zit je in een privéjet en heb je in L.A. en Yosemite dan een luxe suite in een 5-sterrenhotel of zo? :lol: Ik ben wel benieuwd welk reisbureau met deze belachelijke bedragen komt.

Wij hebben de vorige keer ook via een reisbureau geboekt, wat we overigens ook niet weer doen, omdat zelf regelen alleen maar voordelen biedt. Wij hadden via Exit Reizen voor 2500 euro per persoon een reis van 24 dagen door het zuidwesten + 6 dagen Hawaii en dat was inclusief vluchten, autohuur en hotels.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Bizze schreef:we hebben een offerte gekregen voor een dodge charger 1115 euro voor 19 dagen. Ik had op andere autosites vergelijkbare auto's gezien voor +- 600€. Heb ik iets over het hoofd gezien? Of heeft het reisbureau een groot percent op deze verhuur.
Ik zou toch eerst een aantal prijzen vergelijken. Je vindt zeker ergens goedkoper!!

Wij hebben in 2008 ook de Charger geboekt, ook via een reisbureau trouwens, en dat kostte ons ongeveer 420€ voor 2 weken (in juni). Dus voor 3 weken zou het rond de 600€ geweest zijn. Dat is toch wel een groot verschil met 1115€! :-)

Op het forum zijn er veel topics over autohuur. Je moet maar eens wat zoeken ;-).
Bizze
Amerikafan

Bericht door Bizze »

welk reisbureau was dat, als ik mag vragen?
Laatst gewijzigd door hekkie op 11 feb 2010, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Afbeelding
merluza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door merluza »

Op Eautohuur.be vind ik een prijs van 701€ voor een Dodge Charger voor 19 dagen (heb willekeurige data ingegeven voor juli). In deze prijs zitten je extra bestuurders en de eerste tank bij, zonder deze kom je op 589€. Dat is voor LA - San Francisco. Penta deed wel voorstellen met alles inclusief, dus is die 701€ het meest vergelijkbaar met hun voorstel denk ik.
Je kan eautohuur altijd mailen met de vraag bij welke maatschappij je uiteindelijk zou huren, dat geven ze zonder problemen door.
Kijk ook eens op Usareisen.de, voor de midsize SUV.

Zoals ik hierboven al aangaf waren ook bij ons hun autohuurprijzen beduidend hoger.
Bizze
Amerikafan

Bericht door Bizze »

Voor alle duidelijkheid, die offerte was niet van Penta. Penta heeft gevraagd om langs te gaan omdat er enkele onlogische trips inzitten. Wat daarmee ook aangeeft dat ze er veel meer van kennen en/of meer klantenservice geven in vergelijking met andere reisbureaus die zomaar de offerte opsturen.
Afbeelding
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Bizze schreef:welk reisbureau was dat, als ik mag vragen?
Jetair. Maar ook Connections heeft gelijkaardige prijzen.

Voor juli kom ik bij connections voor 19 dagen rond de 800€ uit. Het hangt er een beetje vanaf wanneer je juist vertrekt. Bij hen is het pas vanaf de 14e hoogseizoen ;-). Maar ik denk dat je betere prijzen vindt bijvoorbeeld bij Usareisen.de .
merluza
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door merluza »

Bizze schreef:Voor alle duidelijkheid, die offerte was niet van Penta. Penta heeft gevraagd om langs te gaan omdat er enkele onlogische trips inzitten. Wat daarmee ook aangeeft dat ze er veel meer van kennen en/of meer klantenservice geven in vergelijking met andere reisbureaus die zomaar de offerte opsturen.
OK, verkeerd begrepen, ik dacht dat die offerte van Penta kwam. Nee, met hun klantenservice en expertise is niks mis, zeker niet.
Bizze
Amerikafan

Bericht door Bizze »

door al die reacties hier zou je toch beginnen twijfelen om alles zelf te regelen.
Heb wel niets van ervaring met zelf boeken (heb zelfs nog geen visa). Is dat allemaal wel betrouwbaar? je hoort toch nu en dan verhalen van mensen die iets online boeken en dan terplaatse vast stellen dat er niets is? En hoe zit dat met de annulatieverzekering? Je weet nooit dat er iets gebeurd waardoor we niet kunnen gaan
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De verhalen dat er bij aankomst niets is heb ik over Amerika nog niet gelezen dat is meer voor het middenlandsezee gebied volgens mij.
Een Visa of Mastercard zal je toch aan moeten vragen/nodig hebben al was het maar voor dee autohuur.
Wij hebben een doorlopende reis/annulerings verzekering bij ons totaalpakket van de andere verzekeringen maar je kan hem ook via ANWB (voor Belgie Touring dacht ik) afsluiten.
merluza
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door merluza »

Je kan de doorlopende reis-en anuleringsverzekeringen ook afsluiten bij Toeris.be. Aantrekkelijke tarieven.
Stefan-Greta
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefan-Greta »

Sommige banken in België bieden bij een Mastercard of Visakaart een permanente Annulatie en bijstandsverzekering. Je betaald dan iets meer voor je gold of platinumkaart, maar alle aankopen hiermee verricht zijn gedekt door deze verzekering en de voorwaarden van de verzekering zijn zeer goed. Wanneer je via een reisbureau een reis en/of annulatieverzekering afsluit kost dit snel 4 a 6 % van de reisom en dat kan aardig oplopen. Ikzelf heb zo'n kaart van Dexia maar ik weet dat ook Fortis en KBC deze aanbieden met extra verzekeringen.

mvg.
Stefan
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Bizze schreef:je hoort toch nu en dan verhalen van mensen die iets online boeken en dan terplaatse vast stellen dat er niets is?
Dat heb ik inderdaad ook nog niet gehoord over Amerika.
Maar om je gerust te stellen... Als je je route inclusief overnachtingen straks op het forum plaatst, krijg je daar ook wel weer adviezen over. Er zijn genoeg op het forum die al tig keer in Amerika zijn geweest en die precies weten welk hotel wel aan te bevelen is en welke niet.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Bizze
Amerikafan

Bericht door Bizze »

We hebben beslist om dan toch wat vroeger te vertrekken, mei 2011 ergens. Het verschil qua prijs van vliegtuigtickets is te groot. Ook de warmte zal beter meevallen dan in augustus. Alleen is er nu de twijfel of alle routes zullen open zijn in de NP.
Afbeelding
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Je moet er rekening mee houden dat de Tioga Pas (op de route van Las Vegas naar Yosemite) nog dicht kan zijn. Ik ben even kwijt of je daar nog een tussenstop had gepland of niet, maar als je om moet rijden dan is het onmogelijk om die rit van Las Vegas door Death valley naar Yosemite in een dag te rijden.
Bizze
Amerikafan

Bericht door Bizze »

vandaag naart reisbureau geweest
dit zou het dus moeten worden:
1: Bru - San Fran
2: San Fran
3: San Fran
4: San Fran - Carmel
5: Carmel- Yosemite
6: Yosemite-bishop
7: Bishop - Death Valley - Las Vegas
8: Las Vegas
9: Las vegas- Zion
10: Zion-Bryce
11: Bryce - monument valley
12: MV - Page
13: Page - grand canyon
14: Grand canyon - route 66 - Lake havasu (nog nooit van gehoord )
15: Lake havasu - palm springs
16: Palm springs - anaheim
17: Anaheim
18: anaheim - LA
19: LA
20: LA- brussel

voor juni 2011

waarschijnlijk wordt het een dag minder SF voor een dag langer grand canyon en op dag 17 savonds al naar LA
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Lake Havasu zou ik overslaan daar is niks te beleven behalve een oude brug die ze in Londen hebben afgebroken en daar weer terug opgebouwd en je wordt er in juni lekgeprikt door de muggen.
Betere keus zou Needles langs R-66 zijn of Twentynine Palms ten noorden van Joshua Tree NP.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een erg onrustige ries, met overal weinig tijd, behalve bij LA.
Grnad Canyon -LA kan prima met maar 1 tussenstop. En je kunt bij Yosemite wel meer tijd gebruiken. Je rijdt er nu alleen maar doorheen. Juni is de mooiste maand! En ga daar zelf iets boeken, je hebt nu nog voldoende keuze in het park.
Wat ga je in Anaheim doen?

Marianne
Bizze
Amerikafan

Bericht door Bizze »

Ik had oorspronkelijk ook een dag extra yosimite en grand canyon vooropgesteld, maar het reisbureau raadt het ons af omdat we geen echte trekkers zijn. Maar kom, ik ben nog altijd de baas over de reis natuurlijk, nog eens goed over nadenken bijgevolg.

anaheim= disney (voor de vrouw ;) )
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer