Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lauya: Tips voor onze Reis LA, SF, LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lauya
Amerika-ontdekker

Re: Reis Lauya: Tips voor onze Reis LA, SF, LV

Bericht door Lauya »

We zijn er uit hoor, maar ik heb nog wel een vraagje over de route tussen LA en de Grand Canyon.
We hebben nu bedacht dat we gaan slapen in 29 Palms, maarrr; ik wil eigenlijk ook wel heel graag een stop maken bij Route 66 (bij Kingman) en eventjes naar Flagstaff rijden (daar heeft mijn beste vriendinnetje een tijdje gewoond, en het lijkt me leuk om dat te zien).
Ik ben nu bang dat de route 29 Palms - GC, iets te veel van het goede is. Dus misschien is Kingman wel een betere stop.

Maar heb ik dan op de dag dat we van LA naar -dan dus Kingman- rijden wel genoeg tijd voor Joshua Tree NP? Of kunnen we dan beter overnachten in Needles (of ergens anders?)
En waar is het dan leuk overnachten??

Dit is trouwens de reis...

Dag 1 H'sum - vliegen naar - Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles
Dag 4 Los Angeles - 29 Palms
Dag 5 29 Palms - Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Kayenta
Dag 8 Kayenta - Page (Bryce National Park)
Dag 9 Page - Springdale
Dag 10 Springdale (Zion National Park)
Dag 11 Springdale - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas - Death Valley
Dag 14 Death Valley - Visalia (Sequoia National Park)
Dag 15 Visalia - Yosemite
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite - San Fransisco
Dag 18 San Fransisco
Dag 19 San Fransisco
Dag 20 San Fransisco - Pismo Beach
Dag 21 Pismo Beach - Los Angeles
Dag 22 Los Angeles - Maui
Dag 23 Maui
Dag 24 Maui
Dag 25 Maui
Dag 26 Maui (Trouwen!!!)
Dag 27 Maui
Dag 28 Maui
Dag 29 Maui - vliegen - LA
Dag 30 LA - vliegen naar - H 'sum
Volg ons tijdens de pre-honeymoon in Zuidwest USA en onze trouwpartij op Maui!
http://ralphlaura.blogspot.com

Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Twentynine Palms naar de Grand Canyon met stops in Kingman en Flagstaff is 415 mile met een zuivere reistijd van 7 uur
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

In Bryce Canyon kom je pas op dag 9, onderweg van Page naar Zion.
En Sequoia kun je beter bewaren voor dag 15 en vervolgens op weg naar Yosemite.
In Three Rivers zou je nog dichter bij het park zitten (beter dan Visalia).

Johan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In plaats van Kayenta kan ik een overnachting in MV zelf aanraden. Voor een huwelijksreis is de View Hotel eigenljik wel een must!
Maar Goulding's Lodge kan ook.

Marianne
Lauya
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauya »

Maar wat denken jullie van de Route tussen LA en Grand Canyon???

@ johan, je hebt gelijk wat betreft Bryce en Sequoia! Hoef ik dat ook niet meer te vragen...

@ marianne, dank voor de tip. we zullen er nog eens naar kijken. Hoewel de hotels me niet zo boeien, ik wil tijdens de rondreis wat zien (al sliepen we in een tent) en op Hawaii laten we ons lekker in de watten leggen...

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het gaat ook met name om de ligging. Je zou een een cabin kunnen proberen, op Goulding's Campground, zie ons 2008-verslag voor foto's.

Tussen LA en GC: Needles lijkt me een mooi compromis, maar het hangt er natuurlijk van af wat je wel en niet wilt zien. Waarom niet gewoon ter plekke bekijken?

Marianne
Lauya
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauya »

Hallo!

Met nog krap 2,5 maand te gaan, willen we ons een beetje gaan richten op de invulling van de dagen. En ik wil jullie graag om tips vragen.

Dit is onze route:
Dag 1 NL - Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles
Dag 4 Los Angeles - ??? (Joshua Tree NP, Route 66)
Dag 5 ??? - Grand Canyon Village
Dag 6 Grand Canyon Village (Helikoptervlucht Grand Canyon)
Dag 7 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 8 Monument Valley- Page (Antelope Canyon, Lake Powell)
Dag 9 Page - Springdale (Bryce National Park)
Dag 10 Springdale (Zion National Park)
Dag 11 Springdale - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas - Death Valley
Dag 14 Death Valley - Lake Isabella - Tulare
Dag 15 Tulare - Sequoia National Park - Yosemite
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite - San Fransisco
Dag 18 San Fransisco
Dag 19 San Fransisco
Dag 20 San Fransisco - Big Sur - Pismo Beach
Dag 21 Pismo Beach - Santa Barbara - Los Angeles
Dag 22 Los Angeles - Maui
Dag 23 - Dag 30 Maui

De vragen die ik heb;

- We hebben twee volle dagen in LA, ik zit er aan te denken om lekker een dag aan het strand door te brengen, Venice Beach lijkt me geweldig. De andere dag willen we een beetje toeristisch doen. Studio's hoeven we niet naartoe, aangezien we zelf werkzaam zijn bij de tv, en we op vakantie daar flink uit de buurt willen blijven. Wat zijn de must-sees?
- Wat zijn leuke wandelingen bij GCNP?
- Waar moeten we absoluut stoppen op weg naar Monument Valley? En hoe kunnen we het beste MVNP bezoeken?
- Op weg naar Page willen we Antelope Canyon bezoeken. Moet je daar vooraf iets voor reserveren? Waar kan dat?
- Wat zijn mooie wandelingen (voor niet zo geoefende wandelaars) in Zion?
- Wat moeten we absoluut overdag doen in Las Vegas?
- In SF willen we een dag over de Golden Gate Bridge fietsen en 's avonds naar Alcatraz. De andere dag sightsee-en. Wat moeten we absoluut even aandoen?
- Wat zijn leuke plekjes om te stoppen langs Big Sur?

Tips zijn dus meer dan welkom!
Thanks!

Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
In LA zijn Santa Monica en Venice zeker leuk om te bezoeken. Je kan een dagtocht maken vanaf Hollywood via Sunset Bld naar SM, dan via PCH naar Malibu, noord SM Mountains in tot Mulholland en Mulholland Dr terug naar Hollywood. Mooie uitzichten maar het neemt wel het meest van de dag. En gewoon rondstappen in Hollywood natuurlijk. Er zij heel veel mogelijkheden in LA maar met jullie wensen denk ik dat dit voldoende is. LaBrea Tarpits is een bizondere plek. En het Getty museum en heel bizonder is Watts Tower (geen fijne buurt maar overdag kan het wel.) En Griffith Park is ook vlakbij.
Als je belangstelling hebt voor R66 zou ik in Kingman overnachten. Verlaat dan I40 in Topock, Az en rijd via Oatman en Sitgreaves pass naar Kingman. Zal al een behoorlijk lange dag zijn. Dan de volgende dag van Kingman naar Seligman over R66 en naar GCNP.
Doe de heliflight 's morgens. Minder turbulenties. Breng de middag door met de HOHO shuttle naar Hermits rest en daarna de rim bij de hotels en de bezienswaardigheden. Je kan nog een stukje de canyon inlopen ook (niet te ver). Zorg dat je minstens 30 minutes voor sunset bij de rim bent om de canyon te zien veranderen. www.sunrisesunset.com/usa
Onderweg naar Monument Valley maak nog wat stops en zeker bij Desert View. Daarna in Cameron bij de Trading Post. Je hebt nog Navajo NM op weg maar ik zou dat overslaan deze reis.
Het beste om MV te bezoeken is een tour maken. Als je bij de parkeerplaats komt staan ze al klaar. Maar je kan ook een tour maken vanaf bv Goulding's Lodge. De tours duren 2 uur tot een hele dag. Ik zou proberen te gaan logeren in Goulding's Lodge of The View. Dit laatste hotel is het duurst maar heeft ook de beste uitzichten. Toegansprijs voor MV is $ 5,-- pppd Je kan ook zelf de valley inrijden maar het mag eigenlijk niet met een huurauto en de weg is vaak in zeer slechte staat.
Op weg naar Page kom je vlak voor Page links van 98 langs Upper en rechts is Lower. Je kan daar parkeren en een tour maken. De tours naar Upper vertrekken elk kwartier en ik zou dit maar gewoon proberen. Upper is de beroemdste.
Dag 9 zal een overnachting in Bryce zijn. Er staat nu Springdale. Of die je Page-Bryce-Zion? Zeer onverstandig imo. Je wil sunset bij het Amphitheatre in Bryce willen zien. En dan de volgende morgen de prachtige route Zion in. Houd er rekening mee dat je een uur verliest tussen Page en Bryce/Zion. Je wint weer een uur tussen Utah en Nevada (Je verliest ook een uur tussen GC en MV en wint een uur tussen MV en Page)
Voor wandelingen in Zion zie www.nps.gov/zion Ik ben niet zo'n wandelaar en zeker geen fietser ;)
In Las Vegas? De Strip op en neer lopen. Je kan ook gaan lopen (eerst doen van zuid naar noord) en dan de bus of de monorail terugnemen. Hangt ervan af waar je logeert.
Yeehaw
Lauya
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauya »

Thanks Yeehaw! Heb ik echt iets aan!

Ik doe nog even een schopje omhoog, want meer input is welkom!

Afbeelding
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wat betreft SF, ik weet natuurlijk niet zo goed waar jullie van houden, maar een bezoek aan China Town is een must. Grand Ave is de meest toeristische straat maar de straat erachter, Stockton, geeft echt een goed beeld van het echte China Town. Lekker doorheen wandelen, wellicht ergens aanschuiven in zo'n lelijk restaurantje voor een heerlijk hapje, of ergens thee drinken. Ten noorden van China Town ligt de wijk North Beach, waar nog steeds veel Italiaanse immigranten wonen. Je vind hier heerlijke Italiaanse restaurants.

Als je nog een huurauto hebt in SF is een bezoek aan Twin Peaks een must, een heuvel (of berg voor NL begrippen) in de stad vanwaar je echt een waanzinnig uitzicht heb over de stad. Voornamelijk het uitzicht over Market Street, helemaal richting the bay, is geweldig.

Verder is een bezoekje aan The Castro leuk, het is dé homowijk van SF. Vanuit hier ben je ook snel in The Haight, de voormalige hippiewijk. Op Haight street vind je veel leuke en gekke winkeltjes en leuke lunchrooms.

Als je van musea houdt is het San Francisco Museum of Modern Art (SFMOMA) een bezoekje waard, prachtig gebouw, vaak goede tentoonstellingen en een erg leuke museumwinkel. Hier vlakbij ligt ook het Contemporary Jewish Museum, bijzonder is de moderne uitbouw van architect Daniel Libeskind.
Deze twee musea liggen ook midden in het moderne zakengebied van SF met op alle hoeken starbucks en andere coffee-ketens.

Qua winkelen zijn, naast de vele mooi winkels op Market str. ,'Ross dress for less' (4th en Market) en Marshall (5th en Market) de moeite waard. In beide winkels wordt opgekochtte designerkleding en artikelen verkocht van bv oudere seizoenen. Ik kocht er bv een paar schoenen Michael Korrs maar ook een koffer van JanSport (50 dollar) en een hele goed paraplu voor 8 dollar. Leuk, zoiets hebben we in NL niet!!
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Vanuit Page is het globaal 3 uur rijden naar Bryce NP en vanuit Springdale ook nog 2,5 uur. Hoe ga je dat doen? met Bryce....
Bryce heeft als hoogtepunt mooie kleuren in begin ochtend en einde middag, wnadelingen zijn er te over en HET uitzichtpunt is Bryce Point. Als je er alleen 'even' gaat kijken "moet" je daar gaan kijken. Als je in Springdale zit kun je wel heel makkelijk Zion bezoeken.

Wij vonden in SF het Alamo Square ook wel erg geinig. En die hoge toren Telegraph Hill... als herdenking aan de grote branden na de aardbeving. De vorm van de toren is de spuit van een brandweerspuit. Fietsen naar de Golden Gate.. Aan de overkant kun je nog een mooi zicht hebben op de brug met stad erachter ... ten NW van de brug. Als de zon tenminste schijnt. Dat museum dat River Cola noemt vond mijn broer en de jongens erg leuk!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer