Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Isis: Rondje met Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Reis Isis: Rondje met Yellowstone

Bericht door Mrs.Bean »

en mijn info er onder geloof ik, met dank Marjan!
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Dayton - Lovell loopt de 14a
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondje met Yellowstone (Isis)

Bericht door Martin & Marianne »

Isis schreef:Waar is de Grand Prismatic pool? *Edit: Al gevonden* Die vond ik zoooo mooi. Tijdens welk deel van de dag is het beste om daar te zijn, filmen en fotograferen? Deze vraag geldt ook voor Mammoth S.
Is dit een aardige indeling of zitten en onlogische zaken in? Old Faithfull gebied heb ik voor het laatst bewaard. Daar zitten de meeste en spectaculairste geisers.. anders roepen de kids ach alweer zo een die daar was groter ...etc. Hoewel Grand Prismatic Spring wel erg groot is....
Kijk eens op de site van Henriette, http://www.ontdek-amerika.nl daar zul je vast wel de nodige tips kunnen vinden. De Grand Primatic Spering is prachtig vanaf de boardwalk (ik denk niet dat het tijdstip van de dag veel uitmaakt) maar van boven (via de Fairy Falls Trail) is het nog veel indrukwekkender. Daar moet je wel even voor klimmen - wij waren daar in 2008 te lui voor.
Voor de meeste geisers zijn de ochtend- en avonduren het mooiste, zorg dat je in het park overnacht en in elk geval een nacht bij Old Faithful hebt (zie ook ons 2008-verslag). Het is heerlijk rustig tegen de avond en 's morgensvroeg.
Wij vinden de Great Fountain Geiser schitterend; je moet er wat tijd voor uittrekken want hij is niet heel nauwkeurig te voorspellen (kan 1 a 2 uur afwijken), maar het is het wachten zeker waard.
En als je wilt filmen is dit een mooi onderwerp. Net als mudpots trouwens, erg leuk, dat gepruttel.
Ik vind ook de LP of de Rough Guide voor Yellowstone/Grand Teton aanraders. Ze zijn vergelijkbaar, beide handzame boekjes met erg veel informatie. Ik kan ze wel meenemen naar de meeting zodat je een idee kunt krijgen als je ze hier niet in de winkel kunt vinden (ik heb ze geloof ik bij de Bijenkorf gekocht).
Isis schreef:Welke dag en waar zijn wandelingen die iets speciaals bieden. Ik weet dat er bij al die basins ook al wat te lopen is maar dat zijn niet echt hele lange wandelingen. Is er van Yellowstone net zo'n site als Yosemie hikes?
Niet zo mooi, maar wel handig is deze: http://www.yellowstone-natl-park.com/hike.htm

Zwemmen bij de Boiling river (waterschoenen mee) of bij de Firehole river is ook leuk.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Martin & Marianne schreef: zorg dat je in het park overnacht en in elk geval een nacht bij Old Faithful hebt
Marianne
Daar mag je niet overnachten met een camper :wink:
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Precies, dat wordt dan Norris / WestThumb en vroeg opstaan. Dichterbij is geen campground, dacht ik.
Wel dank voor de tips en links ik heb nog lekker een paar dagen voor we op reis gaan om te lezen. :mrgreen:

Ben nu mn bezig met wat highlights verzamelen en in een reisschema zetten met km erbij... dan kijken wat haalbaar is (met wat rust). Rekening houdend met camper en kids. Heb al paar PDFjes met mogelijkheden in de rondjes... Misschien toch niet LV en Zion.. maar rondje Denver- Denver. En zo wat meer tijd bij alle NP's, NM's en steden. De tussenliggende afstanden zijn toch steeds iets meer als een halve dag rijden (450 km).
YNP wilde ik al verder induiken om te kijken hoeveel dagen nodig is.

Wat is in Denver de moeite waard? Is het een leuke saaie of vreselijke stad? Wie woont er ook al weer van het forum?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Isis schreef:Wat is in Denver de moeite waard? Is het een leuke saaie of vreselijke stad? Wie woont er ook al weer van het forum?
Kijk eens in een eerder bericht van mij in dit topic. :wink:
markro schreef:
Isis schreef:Welke stad is de moeite waard om een hele dag door te brengen ...? Denver / SLC
Beide. Zie voor Denver bijvoorbeeld mijn reisverslag 2004 en kijk in het onderschrift van forumlid Loek, die daar een websitepagina aan gewijd heeft.
Edit: website van Loek.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Isis schreef:Precies, dat wordt dan Norris / WestThumb en vroeg opstaan. Dichterbij is geen campground, dacht ik.
Wel dank voor de tips en links ik heb nog lekker een paar dagen voor we op reis gaan om te lezen. :mrgreen:
Grant (West Thump) 22.5 mijl en Madison 17.8 mijl liggen het dichts bij Old Faithful.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Rob schreef:
Martin & Marianne schreef: zorg dat je in het park overnacht en in elk geval een nacht bij Old Faithful hebt
Marianne
Daar mag je niet overnachten met een camper :wink:
Even helemaal vergeten, die camper. Wel jammer dat er geen cg is bij Old Faithful.

Marianne

Al je stem uitgebracht voor de fotowedstrijd???
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

no problemo..

SLC heeft haar Temple Square enzo, maar ik las ergens iets over nog een eiland. Ik ben denaam kwijt en ook waar het stond. Is dat wat? en wat is het eigenlijk?
Ik ben nog wat mpgelijkheden aan het onderzoeken .. starten in SLC of Denver... wat praktischer is. Vanuit SLC zouden we eigenlijk gelijk km-ers gaan maken en dat is niet zo ideaal op de eerste dagen. Liever wil ik de eerste dag 100 km max rijden (je moet ook boodschappen doen enzo). De dag erna ook niet teveel. Vanuit Slc lijkt dat wat lastiger.

Oevrigens veel mensen ervaringen met Dinosaur NM nabij Vernal? Ik las er wat over op verslag van Marco. hij vond moeite waard. 't Is een beetje een bocht in de route ...
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dinosaur NM is nog steeds grotendeels gesloten omdat de hal met de grote tentoonstelling op instorten stond, die zijn ze n aan het vervangen maar dat is een tien jaren plan vrees ik.
Wij waren er heel vlug klaar in 2009 zie: http://www.robenannie.nl/Reisverslag2009.html dag 20
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi,

Het eiland waarover je gelezen hebt is denk ik antilope island State park. Dit is een natuurgebied bij het SALT lake.
Ik zelf vond het wel aardig, en dan vooral het zwemmen in het zoute meer. Ik denk dat je je daar geen hele dag kunt vermaken, maar voor een middagje is het wel leuk. Het stinkt er wel en soms zitten er vliegjes, maar daar wen je snel aan. En in het water zelf heb je er geen last van.

Groetjes Susanne
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Rob schreef:Dinosaur NM is nog steeds grotendeels gesloten omdat de hal met de grote tentoonstelling op instorten stond, die zijn ze n aan het vervangen maar dat is een tien jaren plan vrees ik.
Wij waren er heel vlug klaar in 2009 zie: http://www.robenannie.nl/Reisverslag2009.html dag 20
Ow balen... het zag er aantrekkelijk uit. Dino's spreken toch ook tot de verbeelding. Rob ben jij niet handig met hamer en spijkers? :o geintje.. Dan valt dat dus af.
Ik zat te kijken naar een plek tussen SLC en MOab ... als het een rondje SLC / Denver wordt.

Rondje LV kost ongeveer 5200 km zonder de heen en weer km op allerlei plekjes.
Rondje Denver/ SLC rond de 4700 km zonder extra heen en weer km...
We moeten even kijken hoe en wat.Ik heb al wat routes in Numbers (excell voor Mac).. maar Dinosaur kan er dus wel uit... grom.

@ Suusja Dank je Suusja Antelope Island, wel leuk dus maar niet voor een hele dag. Zou voor ons een eerste stopje zijn als we in SLC starten.. Een klein stukje rijden als je net camper ophaalt vind ik fijner (ook gezien de jetlag van vorige keer). Drijven klinkt wel leuk...

@ Marianne dank voor de links (ach ja Henriette haar site :!: ... dat ik dat vergat!!) oh leuk zwemmen in de warme pools. Lekker...
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Er zijn rond Moab ook dino's, zelfs een trail. Ook langs de I70. Die I70 en de San Rafael Swell is een aanrader. Je zou bv naar Green River kunnen gaan vanaf SLC. Dan wel via de interstate dan wel binnendoor ( geen ervaring mee) .
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Aha dino's .. leuk. San Rafaell Swell da's bij de weg naar Cap Reef/ Goblin SP
In Montana zijn ze ook maar da's te ver.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De I70 is prachtig, zie hier voor ons verslag.

Marianne
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

ja dat hele gebied ten noorden en zuiden van de I70. http://www.sanrafaelswell.org/indexnew.html

alleen die rit over de I70 al, we zijn diverse malen gestopt, prachtige foto's
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

SLC vonden wij leuk om de mormon temple, square, beehive house en capitool te bezoeken. Je hebt ook wel nog een redelijk leuk openlucht mall. Maar dat is het dan wel. Ook niet de mooiste stad, naast de prachtige mormon gebouwen is er veel verloedering.

Denver vond ik wel een leukere stad, het 16th street mall is best leuk om wandelen. We bezochten ook het capitool, en ook binnen in de koepel (gratis). De fotogenieke blauwe beer bij het convention center en mooie botanical gardens. Rond de stad heb je dan nog het amfitheater (niet bezocht), lookout mountain waar Buffalo Bill ligt en iets verder ook nog Mt. Evans (hoogste autoweg N.Amerika).

Wat betreft de mooie grand prismatic spring. Als je geen zin hebt om de fairy falls trail te wandelen. Je kan de spring ook mooi trekken vanaf een heuveltje naast de weg iets voor de parking.
Het is gewoon een steile klim van 5 minuutjes. En je hebt dan dit zicht (klikken voor grote versie):
Afbeelding

Kijk anders eens in mijn album (http://reizen.gobien.be/index.php/album-usa2010/) mocht je meer info willen kan je mijn mini verslag lezen of gewoon hier vragen. Wijdeden Phoenix - Denver met huurauto.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik ga die trail wel doen hoor!!! Het is weer zo'n mooie plek. in 1993 ons zo staan verbazen hoe groot het is en hoe mooi. Dat was in YNP een van de hoogtepunten. Ik heb er nog een mooi plaatje van.
Dank weer voor de linkjes.. ik me insluiten en hoop op 50 cm sneeuw dan kan ik gaan lezen.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Heb een paar schema's gemaakt.. Die vanuit LV kost meer dan 5000 km en die rond Denver/ SLC rond de 4700 km (En dan komt er nog wel 15% bovenop).
Ik zit met het rondje Denver/ SLC nog wel met het stuk tussen Moab en SLC, daar vind ik toch niet veel vertier. Als Dinisaur NM dicht is. Doorrijden maar???
Route.... opzet met afstand in km (met Dinosaur NM er net uitgehaald)

dag 1 Amsterdam Salt Lake City
dag 2 Salt Lake City Salt Lake City hotel rust/ stad
dag 3 Salt Lake City Antelope Island 78 (CAMPER ophalen boodschappen)
dag 4 Salt Lake City (antelope Island?) Jackson 439
dag 5 Jackson Grand Teton NP 66
dag 6 Grand Teton NP Bridge Bay YNP 93
dag 7 Bridge Bay (Y NP) Norris Geyser Basin 50
dag 8 Norris Geyser Basin/ Madison (YNP) rondje Old Faithfull- Norris 98
dag 9 Norris Geyser Basin (YNP) Mammoth Hot Springs 36
dag 10 Mammoth Hot Springs Cody 206
dag 11 Cody Cody (niks, wasje en zo) 20
dag 12 Cody Bighorn Canyon (Fort Smith Montana) 336
dag 13 Bighorn Canyon Devils Tower 444
dag 14 Devils Tower Mnt Rushmore 210
dag 15 Mnt Rushmore (Rapid City) Badlands NP 109
dag 16 Badlands NP Badlands NP (of Rapid City) 20
dag 17 Badlands NP Cheyenne 531
dag 18 Cheyenne Cheyenne 20
dag 19 Cheyenne Rocky Mountains NP 162
dag 20 Rocky Mountains NP Denver (via Nederland) 155
dag 21 Denver Denver 20
dag 22 Denver Colorado Nat Mon 412
dag 23 Colorado Nat Mon Moab 177
dag 24 Moab - Moab 20
dag 25 Moab Canyonlands (Dead Horse SP) 113
dag 26 Moab Moab raften?
dag 27 Moab Vernal +- 490?
dag 28 Vernal Salt Lake City 352
dag 29 Salt Lake City inleveren Vliegen 20
dag 30 thuis
Totaal 4681

In steden dat we een dag blijven reken ik alvast 20 km mee. Die besteed je sowieso.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ik zou dan toch niet over Vernal gaan maar de I70 nemen en een tussenstop maken. je stopt gewoon erg lang op de parakeerplaatsen langs die I70 voor foto's maken. We zijn om 11 uru vertrokken uit Moab en waren rond 4 uur in Provo. Ik zal kijken waar ik de foto's heb.

do. 11.00-17.00 92.166-92.438 miles Moab City Market- I70 scenic byway 128- Provo campground
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer