Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Cristobal: Definitief (?) traject LA - LA
Wat als Tioga Pass gesloten is?
Hallo,
op 19 mei is het eindelijk zo ver. Dan gaan we voor de eerste keer richting zuidwesten. De route lijkt grotendeels vast. Hier en daar zijn er nog wat vragen.
Ik probeer vanaf nu ongeveer elke dag een vraagje te lanceren om deze vakantie helemaal onvergetelijk te maken.
Vraag 1:
Na een overnachting in Death Valley (Stovepipe Wells) trekken we begin juni naar Yosemite National Park (kamperen in Lower Pines). We zullen die dag vroeg vertrekken (zonsopgang over de zandduinen en dan op pad) en slapen nog één keer voor wie Yosemite binnenrijden. De bedoeling was Lee Vinning. De kans is groot dat de Tioga Pass niet open zal zijn.
Wat is de beste alternatieve route.
1. Rijden we na Death Valley onderlangs richting Mariposa.
2. Rijden we meer noordelijk richting Sonora?
Wat is in beide gevallen een haalbare plaats om te overnachten? Als we via Sonora Pass rijden. Is Lee Vining dan nog steeds de beste optie of kunnen we beter nog een stuk verder rijden?
We bekijken in elk geval in Las Vegas (voor Death Valley) welke pass open is. Duimen voor de Tioga dus.
op 19 mei is het eindelijk zo ver. Dan gaan we voor de eerste keer richting zuidwesten. De route lijkt grotendeels vast. Hier en daar zijn er nog wat vragen.
Ik probeer vanaf nu ongeveer elke dag een vraagje te lanceren om deze vakantie helemaal onvergetelijk te maken.
Vraag 1:
Na een overnachting in Death Valley (Stovepipe Wells) trekken we begin juni naar Yosemite National Park (kamperen in Lower Pines). We zullen die dag vroeg vertrekken (zonsopgang over de zandduinen en dan op pad) en slapen nog één keer voor wie Yosemite binnenrijden. De bedoeling was Lee Vinning. De kans is groot dat de Tioga Pass niet open zal zijn.
Wat is in beide gevallen een haalbare plaats om te overnachten? Als we via Sonora Pass rijden. Is Lee Vining dan nog steeds de beste optie of kunnen we beter nog een stuk verder rijden?
We bekijken in elk geval in Las Vegas (voor Death Valley) welke pass open is. Duimen voor de Tioga dus.
Re: Wat als Tioga Pass gesloten is?
Je kunt dit soort vragen beter bij jouw eigen topic viewtopic.php?f=7&t=32077 houden, dan weten we bijvoorbeeld dat je na Lee Vining 2 nachten in Yosemite blijft.
Gewoon van Death Valley naar Lee Vining (alternatieven zijn: Mammoth Lakes en Bridgeport). Eventueel nog met een bezoek aan Mono Lake en Bodie (circa 3 uur). En de CA-395 heeft wel meer te bieden, zzoals de Alabama Hills bij Lone Pine, en Erick Schat's Bakery in Bishop.
De volgende dag via een noordelijke pas naar Yosemite. De Sonora Pass is vermoedelijk wel open. Per pas is aan het begin wel aangegeven of hij open is. En dan het liefste in het park of zo dicht mogelijk bij het park (mijn favoriet: Cedra Lodge in El Portal) overnachten. Ik hoop dat je al gereserveerd hebt.
Let op dat zowel Mariposa als Sonora vrij ver van het park liggen. Je bent in het park namelijk ook al veel tijd kwijt aan reizen; het is een park in de bergen en kan behoorlijk druk zijn.
In dit topic staan nog alternatieven voor overnachtingsplaatsen. Snel reserveren!
Onderlangs is een minder mooie route.
Bij een route onderlangs is Oakhurst een optie, in de buurt van Mariposa Grove (Sequoia's, circa 2 uur voor de gehele wandeling) en ook een redelijke plek voor Glacier Point Road (wanneer die open is; meestal een week eerder dan de Tioga Pass). Van SPW naar Oakhurst is non-stop 6 en een half uur rijden (http://www.mapquest.com. Via Lake Isabella en de route langs de Kern River is dan mooier, maar neemt ook meer tijd.
Tip: een ochtendwandeling bij Mosaic Canyon in Death Valley (even voorbij Stovepipe Wells) is ook mooi wanneer je dat de dag ervoor nog niet hebt gedaan.
Johan
Gewoon van Death Valley naar Lee Vining (alternatieven zijn: Mammoth Lakes en Bridgeport). Eventueel nog met een bezoek aan Mono Lake en Bodie (circa 3 uur). En de CA-395 heeft wel meer te bieden, zzoals de Alabama Hills bij Lone Pine, en Erick Schat's Bakery in Bishop.
De volgende dag via een noordelijke pas naar Yosemite. De Sonora Pass is vermoedelijk wel open. Per pas is aan het begin wel aangegeven of hij open is. En dan het liefste in het park of zo dicht mogelijk bij het park (mijn favoriet: Cedra Lodge in El Portal) overnachten. Ik hoop dat je al gereserveerd hebt.
Let op dat zowel Mariposa als Sonora vrij ver van het park liggen. Je bent in het park namelijk ook al veel tijd kwijt aan reizen; het is een park in de bergen en kan behoorlijk druk zijn.
In dit topic staan nog alternatieven voor overnachtingsplaatsen. Snel reserveren!
Onderlangs is een minder mooie route.
Bij een route onderlangs is Oakhurst een optie, in de buurt van Mariposa Grove (Sequoia's, circa 2 uur voor de gehele wandeling) en ook een redelijke plek voor Glacier Point Road (wanneer die open is; meestal een week eerder dan de Tioga Pass). Van SPW naar Oakhurst is non-stop 6 en een half uur rijden (http://www.mapquest.com. Via Lake Isabella en de route langs de Kern River is dan mooier, maar neemt ook meer tijd.
Tip: een ochtendwandeling bij Mosaic Canyon in Death Valley (even voorbij Stovepipe Wells) is ook mooi wanneer je dat de dag ervoor nog niet hebt gedaan.
Johan
-
- Amerikafan
- Partner van: Els (sinds 1970)
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Wat als Tioga Pass gesloten is?
In Lee Vining is een full service camping Mona Vista. Let wel op, dat je cash hebt, want ze accepteren geen creditcards!Cristobal schreef: Na een overnachting in Death Valley (Stovepipe Wells) trekken we begin juni naar Yosemite National Park (kamperen in Lower Pines). We zullen die dag vroeg vertrekken (zonsopgang over de zandduinen en dan op pad) en slapen nog één keer voor wie Yosemite binnenrijden. De bedoeling was Lee Vinning. De kans is groot dat de Tioga Pass niet open zal zijn.
Begin juni is de Tioga Pas meestal open. Direct na de pas is een prachtige natuurcamping aan de rechterzijde met moeilijke ingang voor grote campers (wij hadden de 32' A-Class), maar met moed, beleid en trouw lukt het prima. Dan de overnachting in Death Valley. Ook in juni is het daar bloedheet en ik zou zeker niet voor Stovepipe Wells kiezen, waar geen hook-up mogelijk is. Wij hebben goede ervaringen met Furnace Creek Campground met full hook-up en een prachtig openluchtmuseum om (na zonsondergang) rond te dwalen. Ook een zwembad. Daarna klim je Death Valley weer uit.
Wij hebben al 2x genoten van de prachtige route over scenic road (met diverse 'texas gates', waar de camper precies tussen paste (pffff....) door Mariposa; wat een prachtig landschap is dat. Onderweg diverse leuke ontmoetingen en spontane gesprekken met lokalen (met pick-ups uiteraard).
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)
http://elssander.waarbenjij.nu
http://elssander.waarbenjij.nu
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Reis Cristobal: Definitief (?) traject LA - LA
SPW heeft wel hookup mogelijkheden, wij hebben er in 2001 gestaan met full hookup.
Tioga Pass zal gezien de enorme hoeveelheid sneeuw van afgelopen winter waarschijnlijk nog gesloten zijn.
Tioga Pass zal gezien de enorme hoeveelheid sneeuw van afgelopen winter waarschijnlijk nog gesloten zijn.
In SPW kamperen we niet, maar overnachten we in motel.
Kamperen in Yosemite is gewoon met een tentje. We staan 2 nachten op Lower Pines. Is gereserveerd.
Ik denk dat we via de Sonora Pass zullen gaan dan. Al zullen we uiteindelijk pas beslissen in Las Vegas.
Vraag van de dag
We zijn nog op zoek voor een slaapplaats in Grand Canyon. Initiële plan was ook met een tentje op Matherground, maar ik vrees dat het eind mei nog te koud zal zijn. Bright Angel Lodge zit vol (kunnen er nog plaatsen vrijkomen?)
Iemand een alternatief?
Groetjes,
nog 16 keer slapen
Kamperen in Yosemite is gewoon met een tentje. We staan 2 nachten op Lower Pines. Is gereserveerd.
Ik denk dat we via de Sonora Pass zullen gaan dan. Al zullen we uiteindelijk pas beslissen in Las Vegas.
Vraag van de dag
We zijn nog op zoek voor een slaapplaats in Grand Canyon. Initiële plan was ook met een tentje op Matherground, maar ik vrees dat het eind mei nog te koud zal zijn. Bright Angel Lodge zit vol (kunnen er nog plaatsen vrijkomen?)
Iemand een alternatief?
Groetjes,
nog 16 keer slapen

Maswik Lodge? Of zit dat ook al vol?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maswik en Yavapai hebben vaak nog plaats als de rest vol is, anders regelmatig kijken. Kamperen gaat ook best hoor, je zit redelijk hoog, maar met een goede slaapzak is dat goed te doen. Wij hebben het eens in september (South Rim) en in juni (North Rim) gedaan.
Marianne
Marianne
Om nog even terug te komen op je vraag van de dag van MV naar Torrey. Ik stelde net dezelfde vraag in 2008 en kreeg dit prachtige antwoord van Yeehaw:
Monument Valley naar Torrey. Als je alles wil zien....
Vertrek Monument Valley op 163. Stop bij milemarker 13 en maak de klassieke foto met het fototoestel op de weg op een statiefje. Dan door Mexican Hat en een stop bij "De Hat" aan de rechterkant. Links af 261 en naar links naar Gooseneck SP. Dan weer terug naar 163 richting Bluff. Aan je linkerhand de dirtroad Valley of the Gods. Helemaal doorrijden tot je weer bij 261 komt aan de voet van Moki Dugway. De dugway op en uitzichten boven op de berg. Er staat een billboard met daarop een sticker van AA. Helaas hebben wij hem verleden jaar niet kunnen ontdekken....(de sticker) Dan van de parkeerplaats links af de dirtroad naar Muley Point. Voorzichtig, no fence. Terug naar 261 en noord naar 95. Links af en daar is de ingang naar Natural Bridges NP. Loop maken en weer terug naar 95. Rechts af 95 op. Voorbij een verlaten hotel en dan misschien even naar links naar het gat Hite en naar de rivier. Terug naar 95, brug over en linksaf naar Hite Overlook. Don't miss!!! Dan een mooie rit naar Hanksville.Hier zou je rechtsaf kunnen slaan (24) en heen en weer naar Goblin Valley SP. kunnen rijden. Terug naar Hanksville en een kort bezoek aan de Rockshop aan je rechterhand. Dan de mooie rit door oa badlands naar Capitol Reef. In Capitol Reef kan je de scenic drive rijden en afslaan over een dirtweg naar diverse canyons. Dit zijn prachtige stukjes en aan het eind kan je nog wat wandelen. Tevens nog een overlook over andere Goosenecks en meer dingen in Capitol Reef zoals Fruita.
Het wordt wel een erg lange dag als je het allemaal wil zien. Natural Bridges NM is niet mijn favorite maar dat is persoonlijk.
Yeehaw.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen
Bart
Monument Valley naar Torrey. Als je alles wil zien....
Vertrek Monument Valley op 163. Stop bij milemarker 13 en maak de klassieke foto met het fototoestel op de weg op een statiefje. Dan door Mexican Hat en een stop bij "De Hat" aan de rechterkant. Links af 261 en naar links naar Gooseneck SP. Dan weer terug naar 163 richting Bluff. Aan je linkerhand de dirtroad Valley of the Gods. Helemaal doorrijden tot je weer bij 261 komt aan de voet van Moki Dugway. De dugway op en uitzichten boven op de berg. Er staat een billboard met daarop een sticker van AA. Helaas hebben wij hem verleden jaar niet kunnen ontdekken....(de sticker) Dan van de parkeerplaats links af de dirtroad naar Muley Point. Voorzichtig, no fence. Terug naar 261 en noord naar 95. Links af en daar is de ingang naar Natural Bridges NP. Loop maken en weer terug naar 95. Rechts af 95 op. Voorbij een verlaten hotel en dan misschien even naar links naar het gat Hite en naar de rivier. Terug naar 95, brug over en linksaf naar Hite Overlook. Don't miss!!! Dan een mooie rit naar Hanksville.Hier zou je rechtsaf kunnen slaan (24) en heen en weer naar Goblin Valley SP. kunnen rijden. Terug naar Hanksville en een kort bezoek aan de Rockshop aan je rechterhand. Dan de mooie rit door oa badlands naar Capitol Reef. In Capitol Reef kan je de scenic drive rijden en afslaan over een dirtweg naar diverse canyons. Dit zijn prachtige stukjes en aan het eind kan je nog wat wandelen. Tevens nog een overlook over andere Goosenecks en meer dingen in Capitol Reef zoals Fruita.
Het wordt wel een erg lange dag als je het allemaal wil zien. Natural Bridges NM is niet mijn favorite maar dat is persoonlijk.
Yeehaw.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik doe er ook mijn voordeel mee. Ik heb het bericht meteen gekopieerd en geplakt in mijn word-bestand waar ik de dagindeling in zet.Dude schreef:Doe er je voordeel mee zou ik zeggen

Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Dankje Bart (en Yeehaw
voor de prachtige dagindeling.
Ziet er echt een topdag uit.
Vanavond wil ik een hotel in San Francisco vastleggen. Iemand een suggestie? (gratis parkeren is een serieuze troef als in de prijzen hier en daar opvang).

Vanavond wil ik een hotel in San Francisco vastleggen. Iemand een suggestie? (gratis parkeren is een serieuze troef als in de prijzen hier en daar opvang).
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Kijk voor accommodaties eens bij de AllesAmerikareviews.
Voor San Francisco: http://www.allesamerika.nl/reviews/pers ... o&staat=CA
Voor San Francisco: http://www.allesamerika.nl/reviews/pers ... o&staat=CA
Moest je er echt nog aan twijfelen, kan je onze dag nalezen op onze site, dag 8, 2008 gedeelte.Cristobal schreef:Dankje Bart (en Yeehawvoor de prachtige dagindeling.
Wat mij betreft één van de mooiste regio's van hetgeen ik in Amerika al gezien heb.
@René, ik had het ook letterlijk overgenomen in mijn roadbook. Wij hebben echter niet alles kunnen doen maar wel het meeste, zeker het eerste gedeelte van die dag. Goblin Valley erbij ging niet meer en zou ik ook niet aanraden, dat is gewoon veel te veel voor één dag. Wij hebben dat het jaar nadien wel goed gemaakt.
Ook Capitol Reef hebben wij toen de dag erna gedaan in de voormiddag. Prachtig park waardoor het het jaar nadien op herhaling ging. CR wordt mijn inziens veel te vaak genegeerd en/of uit de route gepraat. Zoals je ziet ben ik een grote fan van CR. Het zal zeker niet mijn laatste bezoek geweest zijn in 2009.
Bart
Grts, Bart
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Capitol Reef lijkt mij ook een prachtig park. Ik had me er al eens in verdiept en zag dat er heel veel wandelmogelijkheden zijn. Volgens mij kun je je met 3 of meer nachten ook zeker vermaken in Capitol Reef. Dit jaar nemen wij er ook bijna geen tijd voor, maar dan willen we in een volgende route ook zeker 3 nachten Capitol Reef doen. 

Groetjes René
Hallo allemaal,
nog twee keer slapen en dan is het zover! Ik wil jullie in de eerste plaats heel erg bedanken voor de nuttige info, de fijne tips, de leuke adresjes ... kortweg: om onze eerste Amerika-reis nog onvergetelijker te maken. We hebben er ontzettend veel zin in!
Ik had nog een afsluitend vraagje:
We rijden van Las Vegas naar Stovepipe Wells. Iemand een tip voor de laatste tankbeurt en waterstop?
Over de auto nog dit;
Ik rijd hier thuis met een bedrijfswagen die regelmatig wordt onderhouden door het bedrijf. Nu wil ik in Amerika niet in de problemen komen
Welke zaken moet ik af en toe controleren? Ik denk aan bijvoorbeeld aan het oliepeil ... brandstof lijkt me nogal logisch
Bedankt voor alles!
Christophe
nog twee keer slapen en dan is het zover! Ik wil jullie in de eerste plaats heel erg bedanken voor de nuttige info, de fijne tips, de leuke adresjes ... kortweg: om onze eerste Amerika-reis nog onvergetelijker te maken. We hebben er ontzettend veel zin in!
Ik had nog een afsluitend vraagje:
We rijden van Las Vegas naar Stovepipe Wells. Iemand een tip voor de laatste tankbeurt en waterstop?
Over de auto nog dit;
Ik rijd hier thuis met een bedrijfswagen die regelmatig wordt onderhouden door het bedrijf. Nu wil ik in Amerika niet in de problemen komen

Welke zaken moet ik af en toe controleren? Ik denk aan bijvoorbeeld aan het oliepeil ... brandstof lijkt me nogal logisch

Bedankt voor alles!
Christophe
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Pahrump is een goede optie om de tank nog even vol te gooien. Het viel me sowieso op dat brandstof in Nevada goedkoper is dan in Californië.
Alvast een hele goede en fijne reis toegewenst!!
Alvast een hele goede en fijne reis toegewenst!!

Groetjes René
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2448 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-