Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis GivenToFly31: 1e Amerikareis: tips gevraagd!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis GivenToFly31: 1e Amerikareis: tips gevraagd!

Bericht door Doockles »

Ik zou ook gaan voor Sedona of Page.

Langs de andere kant: dit jaar zouden de watervallen in Yosemite prachtig zijn. Dus nog een dagje daar zal zeker geen straf zijn. :lol:
GivenToFly31
Amerika-ontdekker

Bericht door GivenToFly31 »

Bedankt voor jullie antwoorden!
Dan denk ik dat het een extra dagje Page wordt. Misschien wat chillen aan lake powell.

Niemand een idee over mijn tweede vraag?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

GivenToFly31 schreef:Ik twijfel enkel waar ik deze het best kan spenderen. Ik denk aan verschillende locaties: 1) Phoenix 2) Grand Canyon 3) Yosemite
Wat raden jullie aan?
Geen Phoenix. Verder is het afhankelijk van wat je wilt doen. Ik zou zelf een volle dag Grand Canyon niet gek vinden. Dan heb je op weg er naar toe ook de tijd om onderweg nog wat te bekijken (omgeving Sedona, Montezuma's Castle, etc) en je hebt de tijd om een stuk naar beneden te wandelen.
Natuurlijk is een extra dag Yosemite ook nooit weg, dan zou je bijvoorbeeld de sequoia's kunnen bekijken in de Mariposa Grove. Als je bijvoorbeeld de Panorama Trail gaat lopen ben je al bijna een dag bezig.
GivenToFly31 schreef:Tweede vraag gaat over de autohuur. Mijn vriendin is 22 en ik ben 26. Aangezien ik het niet zie zitten om de hele reis alleen te rijden, zal ook mijn vriendin achter het stuur plaatsnemen. Omwille van haar leeftijd zullen we hiervoor extra moeten betalen. Usareisen.de biedt een programma aan voor bestuurders onder 25, maar hier wordt rekening gehouden met twee bestuurders van onder 25, terwijl ik ouder ben. Is er een mogelijkheid om hier wat aan te doen? Of is het de volle pot betalen, zelfs als 1 van de 2 ouder is dan 25?
Je kunt het prima in je eentje rijden, julie hebben niet echt lange afstanden in de route zitten. Dat shcelt waarschijnlijk een hoop geld.

Denk er aan dat je zo hier en daar wel wat reserveringen maakt, zelfs in september zit het vol in parken als Grand Canyon en Yosemite.

Marianne
GivenToFly31
Amerika-ontdekker

Afgaande op het bericht van Martin & Marianne denk ik toch het volgende te plannen voor de 1e week.

Brussel - Phoenix
Phoenix - Grand Canyon (South Rim): bedoeling is om pas tegen de avond aan te komen bij de GC, met tussenstops in Sedona en aan Montzezuma castle
Grand Canyon: rustig de tijd nemen om alle viewpoints te bekijken, eventueel naar beneden wandelen
Grand Canyon - Page: eventueel Antelope Canyon, Horseshoe bend en Lake Powel
Page - Bryce Canyon
Bryce Canyon - Zion
Zion
Zion - LV

Opmerkingen over de route zijn welkom. Iemand tips voor leuke verblijfplaatsen/motels aan de GC en in Page?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Bij de Grand Canyon: Bright Angel Lodge of als die vol is, Maswik Lodge. Beide zijn betaalbaar en hebben een prima ligging. Te boeken via www.xanterra.com
GivenToFly31
Amerika-ontdekker

Ik ben net aan het kijken naar de Maswik lodge. Via usareisen.de kom ik - voor twee personen - uit op 204 euro voor twee nachten. Via xanterra.com kom ik aan 346 dollar. Mis ik hier wat? Of is usareisen gewoon goedkoper?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb via Xanterra 2 nachten Maswik Lodge voor 198 dollar (incl tax). Misschien is het een luxere kamer die jij hebt gevonden. Ik heb een cabin met 2 doubles.
Meestal is er in de Yavapai Lodge ook nog wel plaats, als er verder niets is.

Marianne
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Marianne, usa reisen is gewoon duurder omdat ze p.p. rekenen. Had het al bij hun een keer nagezocht, exact dezelfde kamer als via de Xanterra site voor de helft. Zal dan ook de reden zijn dat grote aantallen kamers weer vrijkomen enkele dagen voor vertrek?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik reageerde eigenlijk op de 346 dollar die GivenToFly31 noemde, dat verschil zit in de kamer versus de cabin.

USAreisen.de rekent feitelijk ook per kamer: voor 1 persoon betaal je 102 euro per nacht, voor 2 personen betaal je 51 euro pp, etc. Het prijsverschil zal toch ergens anders in zitten.
Hoe zie je welke kamer het is die zij aanbieden?

Het kan heel goed dat ze op het laatst de kamers die ze over hebben weer vrij geven, al zal dat voor een deel ook van andere reizigers zijn.

Marianne
GivenToFly31
Amerika-ontdekker

Het verschil zit hem inderdaad in de kamer vs cabin. Er zijn enkel cabins beschikbaar voor nacht 2 (92 dollar). Daarom blijven we maar 1 nacht aan de GC. De nacht daarvoor slapen we in Sedona, aangezien die dag toch al grotendeels uit activiteiten uit die omgeving bestond.

Komt volgens mij op hetzelfde neer. Enkel qua budget is het een pak interessanter!
GivenToFly31
Amerika-ontdekker

Hallo allemaal,

We zijn nu een tijdje verder en intussen heb ik al een heleboel hotels vastgelegd. In mijn zoektocht stuit ik nu op volgende dilemma's.

1) Hotel San Francisco: ik kom telkens uit bij Columbus Motor Inn als beste optie. We betalen hier wel 155 $ per nacht voor. Is dit een goede deal voor SF? Of zijn er goedkopere, betere opties? Het lijkt mij logement in SF duurder is dan in de rest van de trip die ik afleg.

2) Housekeeping camp of Curry village tents? Iemand advies? Ik kan maar niet kiezen :)

Graag jullie mening. Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Columbus Motor Inn is ons prima bevallen in 2008. Zeker als je een auto hebt daar is het een goede optie want parkeren is gratis (en je bent anders gauw 30 dollar kwijt voor parkeren).
Je hebt ook wel goedkopere mogelijkheden in de buurt, met ook gratis parkeren als ik me niet vergis, zoals de Wharf Inn, of de townhouse Motel (even uit mijn hoofd).

Ik heb geen ervaring met de tenten in CV, maar ze staan dicht bijelkaar en je kunt er niet echt buiten zitten. Housekeeping Camp is leuker, met een eigen picknicktafel, en een fire ring. Je moet daar wel je eigen beddengoed/slaapzak meenemen, of je moet het huren. Valt er nog iets te kiezen?

Marianne
GivenToFly31
Amerika-ontdekker

Dankzij de hulp van dit forum hebben we een supervakantie in de VS gehad. Iedereen die hier gereageerd heeft, hartelijk dank, het heeft ons echt geholpen!
felice
Amerika-ontdekker

Bericht door felice »

Of toch Monument Valley inplannen? Stond bij ons toch wel in het toppers lijstje (en evt dan Zion een nachtje korter als je toch moet sprokkelen). Maar misschien wordt dat teveel "Miles vreten"?
Starten in Phoenix en dan meteen door naar Grand Canyon > Page> Mon. Valley > Torrey> Bryce vonden wij wel erg leuk trouwens. Het is een stevige", intensieve start, maar je zit er wel meteen helemaal "in". Daarna werd het wat rustiger doordat we in de steden wat meer tijd hebben genomen.
Wij zijn vanaf de kust (Cambria) doorgereden naar Palmsprings>en daarna Phoenixs. Dat waren wel intensieve reisdagenn.
Wij hebben dat maar op de koop toegenomen omdat het oorspronkelijke plan (start in Phoenixs en stop in LA) nogal wat in kosten van de vlucht bleek uit te maken. Maar misschien is dat wel een optie die voordeliger ergens te boeken is. Dan zou ik dat persoonlijk toch doen (wat gezelliger afsluiting denk ik).
Ook omdat wij niet zoveel belangstelling hadden voor Yoshua Tree, en liever die tijd in andere parken besteedden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer