Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis masterm81: rondreis zuidwest, advies gevraagd.
Re: Reis masterm81: rondreis zuidwest, advies gevraagd.
Zo ziet het er nu als volgt uit:
Ben er bijna uit. Nu is de vraag eigenlijk is Zion,Page en Bryce canyon afzonderlijk van elkaar in 1 dag te doen?
Kan eventueel nog een dag L.A eraf halen en welke van de 3 moet ik dan een dag langer blijven.
Als Zion,Page en Bryce in 1 dag te doen zijn dan hou ik het zo.
05-07: L.A
06-07: L.A – Palm Springs
07-07: Palm springs – Grand canyon
08-07: Grand Canyon
09-07: Grand Canyon – Page
11-07 Page – Bryce canyon
12-07 Bryce canyon - Zion
13-07 Zion –Las Vegas
14-07 Las Vegas
15-07 Las Vegas
16-7 las Vegas – Death valley
17-07 Death Valley– Lee vining
18-07 Lee vining – Yosemite
19-07 Yosemite
20-07 Yosemite – San fransico
21-07 San Francisco
22-07 San fransisco - monterey
23-07 monterey - Pismo
24- 07 Pismo – santa Barbara
25- 07 santa Barbara – L.A
26-07 L.A
26-07 L.A
27-07 L.A in de avond naar huis
Ben er bijna uit. Nu is de vraag eigenlijk is Zion,Page en Bryce canyon afzonderlijk van elkaar in 1 dag te doen?
Kan eventueel nog een dag L.A eraf halen en welke van de 3 moet ik dan een dag langer blijven.
Als Zion,Page en Bryce in 1 dag te doen zijn dan hou ik het zo.
05-07: L.A
06-07: L.A – Palm Springs
07-07: Palm springs – Grand canyon
08-07: Grand Canyon
09-07: Grand Canyon – Page
11-07 Page – Bryce canyon
12-07 Bryce canyon - Zion
13-07 Zion –Las Vegas
14-07 Las Vegas
15-07 Las Vegas
16-7 las Vegas – Death valley
17-07 Death Valley– Lee vining
18-07 Lee vining – Yosemite
19-07 Yosemite
20-07 Yosemite – San fransico
21-07 San Francisco
22-07 San fransisco - monterey
23-07 monterey - Pismo
24- 07 Pismo – santa Barbara
25- 07 santa Barbara – L.A
26-07 L.A
26-07 L.A
27-07 L.A in de avond naar huis
3,5 week klassieke rondje zuidwesten 2011
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je op 12-07 rond de middag in Zion bent (is 2,5 uur rijden vanuit Bryce) en op 13-07 in het tweede deel van de middag richting LV gaat heb je wel voldoende tijd voor Zion.12-07 Bryce canyon - Zion
13-07 Zion –Las Vegas
Je kan redelijk laat uit Zion weg omdat je die dag weer een uur wint door het tijdsverschil tussen Utah en Nevada.
Zijn er ook nog must see's tussen de parken/plaatsen in.
Als je je toch onderweg en je moet onderweg stoppen is het wel leuk als je gelijk iets mee kan pakken.
dan graag tussen de onderstaande parken/plaatsen in:
Grand Canyon – Page
Page – Bryce canyon
Bryce canyon - Zion
Zion –Las Vegas
las Vegas – Death valley
Death Valley– Lee vining
Lee vining – Yosemite
Mvg,
Marvin
Als je je toch onderweg en je moet onderweg stoppen is het wel leuk als je gelijk iets mee kan pakken.
dan graag tussen de onderstaande parken/plaatsen in:
Grand Canyon – Page
Page – Bryce canyon
Bryce canyon - Zion
Zion –Las Vegas
las Vegas – Death valley
Death Valley– Lee vining
Lee vining – Yosemite
Mvg,
Marvin
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Grand Canyon – Page: Little Colorado River, Cameron Trading post, Horseshoe Bend
Page – Bryce canyon: Glen canyon Dam, Toadstools
Bryce canyon - Zion: Red Canyon
Zion –Las Vegas: Snow Canyon, Valley of Fire
las Vegas – Death valley: Red rock Canyon (als je via de NV-159 richting Pahrump gaat)
Death Valley– Lee vining: Mono Lake
Lee vining – Yosemite: Tioga Pass
Dit is maar een kleine greep uit de vele mogelijkheden, als je een aantal reisverslagen van de verschilende leden leest kom je nog veel meer tegen.
Page – Bryce canyon: Glen canyon Dam, Toadstools
Bryce canyon - Zion: Red Canyon
Zion –Las Vegas: Snow Canyon, Valley of Fire
las Vegas – Death valley: Red rock Canyon (als je via de NV-159 richting Pahrump gaat)
Death Valley– Lee vining: Mono Lake
Lee vining – Yosemite: Tioga Pass
Dit is maar een kleine greep uit de vele mogelijkheden, als je een aantal reisverslagen van de verschilende leden leest kom je nog veel meer tegen.
Ik heb alleen maar route 66 gevonden vanaf Kingman naar Seligman.
Nu had ik ergens anders gelezen dat je vanaf 29palms ook nog een ander stukje route 66 kan nemen.
Is dat stukje de moeite waard? Als ik het goed had gelezen was dat de National Trails Highway.
Gr,
Nu had ik ergens anders gelezen dat je vanaf 29palms ook nog een ander stukje route 66 kan nemen.
Is dat stukje de moeite waard? Als ik het goed had gelezen was dat de National Trails Highway.
Gr,
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat stuk heb ik vorig jaar ook gereden toen ik Route 66 reed en vond ik één van de minste stukken. Zowel qua weg als qua bezienswaardigheden. Zie hieronder wat ik erover schreef destijds:
RolandIn Needles gooi ik de tank nog maar eens vol omdat ik nu door een gebied kom met weinig mogelijkheden om te tanken. De brandstofprijzen zijn hier hoog, erg hoog. Per gallon maar liefst $ 3,79. Gelukkig hoeft er maar 8 Gallon in. Had ik dat geweten dat had ik ‘m in Kingman eerst nog vol gegooid. Ik verlaat hier even na Needles weer de I-40 en ga via de Goffs Rd naar Goffs. De weg is echter niet geweldig, overal zitten zogn. ‘potholes’. Als ik de I-40 kruis gaat de weg verder als National Trails Highway, de oude Route 66. Ook deze weg is erg slecht. Het maakt het rijden er niet prettiger op. Dat kan nooit goed voor de banden zijn. Jammer dat Route 66 hier in Californië niet beter onderhouden wordt. Op heel Route 66 heb ik het niet zo slecht meegemaakt. Vlak voor Amboy zie ik ineens links van de weg een boom met allemaal schoenen. Manonneke had met dat nog als tip gegeven maar nu ben ik er al voorbij voordat ik er erg in heb. Helaas geen foto dus. De boom met ondergoed is mij niet opgevallen. Bij Roy’s Gas Station stop ik weer even. Het is inmiddels alweer 104 F en de kap had ik in Needles al dicht gedaan. Het is warm maar toch goed uit te houden, heel anders dan de hitte van vorige week. Toen was het vooral klam, hier is het een droge warmte.
Ik rijd door naar Ludlow en maak hier een stop bij een cafeetje. Naast een tankstation en een motel is hier verder niet veel te zien. Wel zitten het tegen de I-40 aan waardoor het volop bezocht wordt. Helaas is de bediening hier niet zo vlot en geweldig. De oude dame doet haar best maar alles gaat zo traag dat het bijna 20 minuten duurt voordat ze vraagt wat ik wil hebben. Ik heb wel zin in een kopje koffie en een Coconut Pie. Ik zit aan de bar en naast mij is iemand komen zitten. Ze noteert onze beide bestellingen op één kaart en ik krijg het vermoeden dat ze denkt dat wij bij elkaar horen. Temeer ook omdat ik mijn Pie pas krijg als ook mijn buurman zijn eten krijgt. Als ik wil afrekenen slaat ze ook het eten van mijn buurman aan. Het wordt gauw hersteld en de Pie was verrukkelijk. Daarvoor zou je hier alleen al een stop moeten maken.
Ik rijd weer verder via de oude Route 66 en de weg rijdt hier nog steeds niet prettig. Ik zit mij al te bedenken om verder via de I-40 te gaan. Na 17 mijl kan ik via de I-40 verder en dit rijdt een stuk beter. Rond 13.30 ben ik in Barstow. Omdat het nog vroeg is en wel erg warm, 110 F noteert de thermometer hier, besluit ik hier niet te blijven. Op de radio hoor ik een reclame van een bedrijf hier bij Barstow en ze noemen de In-N-Out Burger waar ze vlakbij zitten. Daar heb ik nu wel zin in. Het ligt op de route in het plaatsje Lenwood bij een Outlet Center. Ik rijd er naartoe en merk dat het hier erg druk is. Iedereen is kennelijk aan het shoppen met het warme weer. Hierdoor is het ook ontzettend druk bij de In-N-Out Burger. Er zijn zeker 50 wachtenden voor mij. Oef, dat valt even tegen maar ik sluit toch maar aan. De bestellingen worden vlot opgenomen en na een kleine 10 minuten ben ik al aan de beurt. Wel duurt het vervolgens nog bijna een kwartier voor ik mijn eten krijg maar het smaakt weer verrukkelijk. In het weekend schijnt het hier altijd zo druk te zijn.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Behalve het stuk tussen Kingman naar Seligman en de National Trails Highway heb je daar tussen in ook nog het gedeelte tussen Kingman en Needles via de Sitgraeves Pass en het plaatsje Oatman dat vinden wij eigenlijk het mooiste stuk R/66 in het zuidwesten.
In onze verslagen van voorjaar 2008 en onze Las Vegas trip 2010 kan je er meer over lezen.
http://www.robenannie.nl/
In onze verslagen van voorjaar 2008 en onze Las Vegas trip 2010 kan je er meer over lezen.
http://www.robenannie.nl/
Bedankt voor jullie reactie Coyote en Rob!
Marvin,
welke hotels/motels boek je van tevoren?
gr,
Robin
gr,
Robin
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
tot nu toe heb ik dit:dickdale schreef:Marvin,
Death valley -Stovepipe wells
Grand Canyon(Tusayan) - Red Feather Motel
Yosemite - Curry village
De rest ik hopelijk niet echt een probleem
Re: rondreis zuidwest,advies
Dat ben ik helemaal niet met je eens !! Zeker als je er gaat trouwen en als je van shoppen houdt. Ik zou de LA dagen bij SF doen, maar Las Vegas zo houden.Hockey schreef:Ik zou zeggen: Minder Las Vegas en meer San Francisco. Zo veel te zien is er niet in LV. Tenzij deel gaat nemen aan een pokertoernooi.
Groetjes, Nel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 30 Reacties
- 1565 Weergaves
-
Laatste bericht door Old Faithful
-