Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis sachasenne augustus 2011
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis sachasenne augustus 2011
Hallo Carine,
Als je niet via Grand Teton rijdt is West Yellowstone prima voor de eerste nacht. Je kunt kijken of er in Canyon wat vrij is, dan zit je aardig centraal. Wij hebebn in 2004 in Mammoth en in Lake gezeten, en in 2008 in Canyon en Old Faithful. De laatste 2 vond ik beter qua ligging, maar Mammoth en Lake zijn ook wel prima. Als je veel geisers wilt zien is Old Faithful echt een aanrader; wij zaten in de Inn.
De Narrows lijkt mij in september goed te doen - ik ga het ook weer doen. Het kan wel vermoeiend zijn omdat de bodem zo ongelijk is, maar je kunt natuurlijk net zo ver gaan als je wilt.
Marianne
Als je niet via Grand Teton rijdt is West Yellowstone prima voor de eerste nacht. Je kunt kijken of er in Canyon wat vrij is, dan zit je aardig centraal. Wij hebebn in 2004 in Mammoth en in Lake gezeten, en in 2008 in Canyon en Old Faithful. De laatste 2 vond ik beter qua ligging, maar Mammoth en Lake zijn ook wel prima. Als je veel geisers wilt zien is Old Faithful echt een aanrader; wij zaten in de Inn.
De Narrows lijkt mij in september goed te doen - ik ga het ook weer doen. Het kan wel vermoeiend zijn omdat de bodem zo ongelijk is, maar je kunt natuurlijk net zo ver gaan als je wilt.
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
@ Yeehaw
Klopt maar niet echt spuiters zoals in het zuiden, de hotsprings bij Mammoth zijn zeker de moeite van een stop waard.
Wij plannen ook nooit in Yellowstone maar bekijken per dag wat we doen.
Klopt maar niet echt spuiters zoals in het zuiden, de hotsprings bij Mammoth zijn zeker de moeite van een stop waard.
Wij plannen ook nooit in Yellowstone maar bekijken per dag wat we doen.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Bedankt alledrie
Ik heb hier het plannetje van Yellowstone voor me en ben de ligging van de lodges aan het bekijken.
Gelijk de site van Xanterra open en... ja... veel in het park is al volzet.
Ik heb gelijk een cabin bij mammoth geboekt. Hij is toch te cancelen tot 48 u op voorhand. Maar dan heb ik iets achter de hand.
Marianne, we zouden via Teton terug naar AZ rijden.
Gardiner heb ik ook even bekeken, maar de super8 kost er meer dan de mammoth lodge met eigen badkamer. Daarom heb ik die alvast gereserveerd.
In old Faithfull zit alles vol. En lake... reuze duur.
Yeehaw, als je spreekt over op en neer rijden vanuit West Yellowstone bv. Hoe lang ben je dan onderweg als je bv 's avonds de dag in lake eindigt , naar WY rijdt en 's morgens terug naar Lake? Spreken we dan over een uur, twee uur... of wat moet ik me daar bij voorstellen?
@Marianne, huur jij dan die speciale laarzen in Springdale, of ga je op je eigen schoenen?

Ik heb hier het plannetje van Yellowstone voor me en ben de ligging van de lodges aan het bekijken.
Gelijk de site van Xanterra open en... ja... veel in het park is al volzet.
Ik heb gelijk een cabin bij mammoth geboekt. Hij is toch te cancelen tot 48 u op voorhand. Maar dan heb ik iets achter de hand.
Marianne, we zouden via Teton terug naar AZ rijden.
Gardiner heb ik ook even bekeken, maar de super8 kost er meer dan de mammoth lodge met eigen badkamer. Daarom heb ik die alvast gereserveerd.
In old Faithfull zit alles vol. En lake... reuze duur.
Yeehaw, als je spreekt over op en neer rijden vanuit West Yellowstone bv. Hoe lang ben je dan onderweg als je bv 's avonds de dag in lake eindigt , naar WY rijdt en 's morgens terug naar Lake? Spreken we dan over een uur, twee uur... of wat moet ik me daar bij voorstellen?
@Marianne, huur jij dan die speciale laarzen in Springdale, of ga je op je eigen schoenen?
Groetjes,
Carine
Carine
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik deed het op teva sandalen. Maar als je serieus wilt wandelen is het wel handig om iets te huren denk ik.
Marianne
Marianne
Van West Yellowstone via de Upper loop en terug is 130 miles. De Lower loop is 125 miles. Van West Yellowstone naar Lake Village via de Upper loop is 100+ miles. Je kan hier geen rijtijden op loslaten. Wildlife en files kunnen eea nogal vertragen. Als je een gemiddelde van 30 mph in Yell haalt ben je snel. Zonder bezoeken. Met stops en bezoeken ben je gemakkelijk een dag onderweg per loop en als je dan nog eens gaat bemerkt je dat je weer van alles tegenkomt. En dan heb ik net nog niet gehad over bv Lamar Valley. Dit is mooi te combineren met een bezoek aan Beartooth Pass en eventueel Chief Joseph. Niets voor niets zeggen velen dat een week Yell en omgeven nog niet genoeg is. En dan heb je nog Cody, Grand Teton NP en ga zo maar door. We hebben wel eens een rondje gemaakt vanaf Cody naar Red Lodge-Beartooth en Chief Joseph. Dat deden we rustig aan en waren dus bijna de gehele dag onderweg....
Op een zeker moment heb je genoeg wildlife en spuiters gezien, althans dat was bij ons zo, en dan wil je wellicht even rust bij je hotel of camground. Maar de volgende dag gaat het vrolijk verder en is alles weer anders.(ook het weer..) Dat is juist zo leuk in Yellowstone....
Yeehaw
Op een zeker moment heb je genoeg wildlife en spuiters gezien, althans dat was bij ons zo, en dan wil je wellicht even rust bij je hotel of camground. Maar de volgende dag gaat het vrolijk verder en is alles weer anders.(ook het weer..) Dat is juist zo leuk in Yellowstone....
Yeehaw
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1402 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-