Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Stefanie&Manon: camperreis SF-LV-LA-SF Juni 2011
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Reis Stefanie&Manon: camperreis SF-LV-LA-SF Juni 2011
Ik weet niet of er in een campervan van 17ft wel een douche zit.
-
- Amerika-ontdekker
Er zit inderdaad geen douche in! Maar daar moeten we dan maar mee leven 
De camping waar er nog plekken zijn is Silverlake Campground June Lake. We zitten eraan te denken om op de dag van pick-up te rijden tot vóór Yosemite vanuit SF en dan de dan de dag erop naar deze camping te rijden en dan daar 2 dagen te blijven. Zodat we ook in die dagen Mono Lake en Mammoth lakes aan kunnen doen en dan daarna in 1x door te rijden naar Las Vegas (aardig stuk maar toch...)

De camping waar er nog plekken zijn is Silverlake Campground June Lake. We zitten eraan te denken om op de dag van pick-up te rijden tot vóór Yosemite vanuit SF en dan de dan de dag erop naar deze camping te rijden en dan daar 2 dagen te blijven. Zodat we ook in die dagen Mono Lake en Mammoth lakes aan kunnen doen en dan daarna in 1x door te rijden naar Las Vegas (aardig stuk maar toch...)
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Soms zijn de campingtarieven zeker wel afhankelijk van de lengte van je camper.
Hier nog een site waar jullie misschien wat aan hebben:
http://www.freecampgrounds.com/
Bij de sommige Walmarten en Home Depots (even vragen bij de servicebalie in de winkel) kan je vaak gratis overnachten op de parkeerplaats.
Veel plezier met de voorbereidingen!
Hier nog een site waar jullie misschien wat aan hebben:
http://www.freecampgrounds.com/
Bij de sommige Walmarten en Home Depots (even vragen bij de servicebalie in de winkel) kan je vaak gratis overnachten op de parkeerplaats.
Veel plezier met de voorbereidingen!
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
Betekent dat dat je maar een overnachting bij Yosemite doet? Dan zal je erg weinig tijd voor Yosemite hebben.
-
- Amerika-ontdekker
Nee, 1 nacht voor het park, 2 nachten in het park...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je niets meer in het park kunt krijgen zou ik 2 nachten ten westen van Yosemite doen; vanuit June Lake zul je niet meer het park in gaan. Je kunt je daar natuurlijk ook wel vermaken, maar van Yosemite zie je op die manier heel erg weinig.
Je kunt hier campings in de omgeving van Yosemite vinden.
edit; ik zie net je reactie: ik zie die 2 nachten in het park niet als je van SF naar Yosemite rijdt, en dan 2 nachten June Lake.
Marianne
Je kunt hier campings in de omgeving van Yosemite vinden.
edit; ik zie net je reactie: ik zie die 2 nachten in het park niet als je van SF naar Yosemite rijdt, en dan 2 nachten June Lake.
Marianne
Ik ook niet, hence mijn vraag.
-
- Amerika-ontdekker
Sorry voor de onduidelijkheid! We dachten het zo te doen:
11/6 Amsterdam --> San Francisco (aankomst 22.00 uur)
12/6 San Francisco
13/6 San Francisco --> Yosemite NP (camping ervoor)
14/6 Yosemite NP (Camping in Yosemite)
15/6 Yosemite NP (Camping in Yosemite) (Monolake en Mammoth lakes)
16/6 Yosemite NP --> Las vegas
Daarom dachten we aan een camping in het oosten van Yosemite zodat de afstand tot Las vegas kleiner was. En er is nog plek op een van de campings!
12/6 San Francisco
Daarom dachten we aan een camping in het oosten van Yosemite zodat de afstand tot Las vegas kleiner was. En er is nog plek op een van de campings!
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik wist ff niet dat het een 17ft was. Geen douche dus. oke Dan is het goed te bekijken welke fasciliteiten campings hebben. Toch lekker om af en toe te douchen.
Je staat die tweede nacht nog in Yosemite in het Oosten (Tuolmnee meadows)? Het is wat onduidelijk nu er Mammoth Lakes bijstaat. Het bezoeken van Mammoth Lakes enMono Lake is praktisch niet echt lekker om te bezoeken as je nog in Yosemite oevrnacht. Je gaat Yosemite uit een enorme pas af en normaal gesproken rij je die niet nog een keer op om 'smorgens eraf te rijden... Mara misschien heb ik je schema niet begrepen. Op zich is het Oosten prima om een nacht door te brengen en dan naar LV te gaan. WEl een tuf maar ik neem aan dat jullie je daar op voorbereiden (dat je weet dat het Xkm is)
Je staat die tweede nacht nog in Yosemite in het Oosten (Tuolmnee meadows)? Het is wat onduidelijk nu er Mammoth Lakes bijstaat. Het bezoeken van Mammoth Lakes enMono Lake is praktisch niet echt lekker om te bezoeken as je nog in Yosemite oevrnacht. Je gaat Yosemite uit een enorme pas af en normaal gesproken rij je die niet nog een keer op om 'smorgens eraf te rijden... Mara misschien heb ik je schema niet begrepen. Op zich is het Oosten prima om een nacht door te brengen en dan naar LV te gaan. WEl een tuf maar ik neem aan dat jullie je daar op voorbereiden (dat je weet dat het Xkm is)
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Ze mogen ook niet door DV en rijden de noordelijke route naar Las Vegas. 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is mij nog niet helemaal duidelijk. Ik krijg het idee dat jullie denken dat June Lake in Yosemite ligt. Nu nog een camping in Yosemite vinden zal erg lastig zijn of zelfs onmogelijk zijn. In juni zijn veel campings buiten de vallei nog niet open, dus Tuolumne Meadows zal ook geen optie zijn. Daarom zou ik aanraden om 2 nachten aan de westkant te zitten en 1 nacht aan de oostkant. en daarvoor is June Lake, maar ook Lee Vining, een goede optie.Stefanie&Manon schreef:Sorry voor de onduidelijkheid! We dachten het zo te doen:
12/6 San Francisco
Misschien toch goed om eens te checken op de NPS-site om te zien wat er open is, en misschien wordt er ergens een plaats geannuleerd.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Een plaats in yosemite reserveren zal inderdaad lastig worden en volgens mij vergissen wij ons ook steeds in de afstand!
Heeft er iemand ervaring met first-come first serve in Diamond O? Of heeft er iemand gestaan in Yosemite Pines RV Resort?
Heeft er iemand ervaring met first-come first serve in Diamond O? Of heeft er iemand gestaan in Yosemite Pines RV Resort?
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen ervaring met de gevraagde plekken.
Maar wel tip als je een plek ergens vind even een routebeschrijving met google maps maken met een plek waar je die dag vandaan komt of waar je heen moet dan heb je meer gevoel hoe het zit kwa rijtijden en km.
Hodgdon Meadow is wel open. Dat is voor 1 nacht ook een optie. Maar eerst even kijken wat open is. Ik zie dat er veel dicht is... tot 1 july. Als je naar LV rijdt is het fijner om al buiten Yos. te zijn.
@Yeehaw.. ik snap jou opmerking niet ... ik bedoelde niet dat ze door DV moeten.. maar misschien reageerde je niet op mij.
Ter verduidelijking: Ik bedoelde dat je vanuit het Oosten van Yosemite of vanuit June Lake wel naar LV kan rijden. Ofwel langs het Noorden ofwel langs het Zuiden van DV. en dat het een hele tuf is (m.n.l vanuit Yosemite).
Maar wel tip als je een plek ergens vind even een routebeschrijving met google maps maken met een plek waar je die dag vandaan komt of waar je heen moet dan heb je meer gevoel hoe het zit kwa rijtijden en km.
Hodgdon Meadow is wel open. Dat is voor 1 nacht ook een optie. Maar eerst even kijken wat open is. Ik zie dat er veel dicht is... tot 1 july. Als je naar LV rijdt is het fijner om al buiten Yos. te zijn.
@Yeehaw.. ik snap jou opmerking niet ... ik bedoelde niet dat ze door DV moeten.. maar misschien reageerde je niet op mij.
Ter verduidelijking: Ik bedoelde dat je vanuit het Oosten van Yosemite of vanuit June Lake wel naar LV kan rijden. Ofwel langs het Noorden ofwel langs het Zuiden van DV. en dat het een hele tuf is (m.n.l vanuit Yosemite).
LV...DV...what's in a name. Dacht DV ipv LV maar was LV.....dus vergeet mijn post
Hele tuf idd.

- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2489 Weergaves
-
Laatste bericht door Klinki
-
- 7 Reacties