Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis maximpie: westkust trip 2011 juli 1e rondreis

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
maximpie
Amerikafan

Re: Reis maximpie: westkust trip 2011 juli 1e rondreis

Bericht door maximpie »

Kan ik bryce of zion nog ergens in plannen in deze trip met bv nachtje vegas minder??

Alvast bedankt voor jullie hulp :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, dat kan wel. Je rijdt dan van de GC via Bryce/Zion naar Las Vegas. Het wordt wel redelijk krap, maar het is een schitterende route. Kijk eens op googlemaps of een overnachitng in bryce haalbaar is. Je kunt ook alleen Zion doen. Moeilijke keuze. :wink:

Marianne
maximpie
Amerikafan

Bericht door maximpie »

Kan iemand mij de functie van de tioga pass voor me uitleggen? Als ik zou logeren in Bishop als tussenhalte tussen las vegas en yosemite. Het is de bedoeling de dag erna richting het park te trekken en daar ergens te logeren? Welke ingang is dan best?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk eens op het kaartje op de NPS-site (zie www.nps.gov/yose ) en bij de directions, dan krijg je een idee van de wegen en ingangen. Als je van Bishop komt (en zeker als je naar bodie wilt) is de meest voor de hand liggende route (mooiste en snelste), die via de Tioga Pass. Je zit namelijk aan de oostkant van Yosemite en de Tioga Pass is de oostingang van het park. Wij hebebn het suk van DV naar YOsemite in 2004 en in 2006 gereden, misschien heb je iets aan onze reisverslagen.

Misschien een goed idee om een wegenkaart te kopen, dan spreekt het wat meer. De hallwag nr 5 is een goede kaart.

Marianne
maximpie
Amerikafan

Bericht door maximpie »

Bedankt marianne voor de reacties!
Er rest ons nog 1 dilemma:
starten in phoenix en naar LA of starten in LA en dan naar phoenix.
Voordeel van starten in LA is dat we daar paar dagen kunnen rusten eerst...

Wat is jullie mening???
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zou eerder kiezen om de rust op het eind van de trip te hebben of als je weer terug thuis bent :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou ook LA op het laatst doen, maar je kunt het ook af laten hangen van de beschikbaarheid van de accommodatie (zeker voor Yosemite zou ik snel gaan boeken), en wat het beste uitkomt met de weekenden. Las Vegas is duur in het weekend, en de parken zijn druk.

Marianne
tinkerbeliii
Amerikafan

Bericht door tinkerbeliii »

Ik zou een dagje Las Vegas inruilen voor een extra dag San Francisco. Voor een eerste indruk heb je in Vegas genoeg met twee overnachtingen. Om SF in één dag te zien, dat wordt moeilijker denk ik
maximpie
Amerikafan

Bericht door maximpie »

tinkerbeliii schreef:Ik zou een dagje Las Vegas inruilen voor een extra dag San Francisco. Voor een eerste indruk heb je in Vegas genoeg met twee overnachtingen. Om SF in één dag te zien, dat wordt moeilijker denk ik
Ik twijfel maar ik ben het er over eens dat 3 nachten Vegas wss te veel is. Ik had graag v Grand canyon dan naar bryce & zion en dan pas naar vegas geweest maar weet niet ofdat zal lukken als ik daar mijn dag voor inzet... Wat is jou mening daarover?
maximpie
Amerikafan

Bericht door maximpie »

Dit is ongeveer hoe het er nu uitziet. Ik ben tevreden over het deel van Las vegas tot LA maar het deel ervoor nog niet echt. Ik denk toch een nacht in te ruilen van Vegas voor bv bryce of zion. Is de rit van Grand canyon naar een bryce een zware rit? Als ik daar een overnachting doe, en de dag erna nog naar zion rijdt en zo door naar vegas, wat is jullie ervaring hiermee?
Edit: we hebben nu nog de keuze om een extra dag bij te nemen, dan zou het zijn:
GC- Bryce Bryce- Zion Zion - Las vegas
Dus de keuze is eigenlijk: bryce & zion overslaan en rechtstreeks naar vegas vanuit GC of een extra nacht bijnemen en ze zo alle 2 doen...

12 Vlucht BRU- Phoenix
13 Phoenix – Grand canyon
14 Grand canyon – Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas

17 Las Vegas – Bishop (via death valley)
18 Bishop- Yosemite NP (slapen in El portal)
19 Yosemite NP (El portal)
20 Yosemite - San Francisco
21 San Francisco
22 San Francisco – Big sur
23 Big Sur – LA (Santa Monica)
24 LA (Beverly Hills & Hollywood)
25 LA (Universal Studios)
26 Vlucht LAX- BRU
maximpie
Amerikafan

Bericht door maximpie »

Kan iemand mij hier nog een mening over geven aub:
Optie 1:
GC - Page (overnachting daar)
Page - Bryce Canyon (overnachting daar)
Bryce - Zion - Vegas (overnachting daar)

Optie 2 :

GC - Bryce
Bryce - Zion (daar overnachten)
Zion - Las Vegas

De nadruk ligt om bij de parken de viewpoints te bekijken en korte hikes (+- 30 min - 45 min)

Alvast bedankt
Maxim
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou gaan voor de 2e optie. Als je rondom Page nog iets wilt bezoeken (Antelope Canyon, Horseshoe bend), kan dat op weg naar Bryce. Je hebt dan bij Bryce tijd om in de ochtend een wandeling te maken, en bij Zion kun je 's middags en de volgende ochtend een paar korte wandelingen maken. Hier heb je de meeste variatie in korte hikes.

Marianne
maximpie
Amerikafan

Bericht door maximpie »

Bedankt marianne! Ik vroeg het me af omdat ik een aantal offerteaanvragen heb gedaan bij reisbureaus en die gaven me dit: Graag volgende opm.de route van Grand Caynon is praktisch onmogelijk naar Bryce te rijden ,niet indien U enkel rekening houdt met afstand maar rekening houdend met de nodige tijd is dit praktisch onmogelijk Daarom dacht ik om de route wat minder zwaar te maken door op te splitsen in Page.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Niet boeken bij een reisbureau, maar alles zelf in de hand houden.
Goedkoper, veel meer voorpret en een unieke route die is vast gesteld op jouw wensen en niet een standaardrondje waar je haast moet maken om alles goed te zien.

Grand Canyon - Bryce NP is heel goed te doen, reken op zo'n 5-6 uur. Meestal wordt aangeraden om een tussenstop (lees: overnachting) te nemen bij Page voor Lake Powel, Glenn Canyon Dam, Antelope Canyon en Horseshoe bend (en evt. The Wave).
maximpie
Amerikafan

Bericht door maximpie »

Ik was niet van plan echt bij een reisbureau te boeken maar het was gewoon eens ter vergelijking enzo.
Ik twijfel nog steeds om die overnachting in page te nemen. Aangezien ik overal lees dat bryce canyon maar een relatief kleiner park is met zeer toegankelijke viewpoints, zou ik er mss wat minder tijd voor uittrekken. Dan heb je op die dag naar daar:
- Smorgens (rond 9u) in page vertrekken en door naar bryce canyon voor overnachting. Dit zorgt ervoor dat we nog een aantal uren kunnen rondkijken in Bryce canyon die dag.
- Dag erna niet zo'n verre rit naar Zion en daarna door naar Vegas. Voor Vegas mogen we in de late namiddag - avond pas aankomen aangezien het zo'n nachtstad is...

Edit: het kan zijn dat we Zion park achterwege laten vanwege te druk schema...
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Persoonlijk zou ik dan Grand Canyon - Page en Page - Zion NP doen en Bryce Canyon NP eruit laten, maar da's mijn mening waar anderen het wellicht niet mee eens zullen zijn. Gezien je route en tijd ligt Bryce dan het meest uit de richting en zijn Antelope Canyon en Horseshoe Bend bezienswaardigheden die niet al te veel tijd kosten en zeker de moeite waard zijn.
jonkw
Amerika-ontdekker

Bericht door jonkw »

Maximpie,

ik heb eigenlijk twee tips (indien nog mogelijk);
1. Vanuit Phoenix kun je ook via Sedona naar GC gaan. Sedona is het mooiste stadje wat ik in de States heb gezien (en is onlangs uitgeroepen tot het mooiste oord van de VS ; was vorige week nog op TV met zo n huizenprogramma).
2. De kustweg tussen SF en LA is een echte aanrader. Vooral het stuk tussen Carmel en San Luis Obispo is de mooiste weg die ik ooit heb gereden. Wel kronkelweg dus doe je 2 dagen over maar de adembenemende uitzichten op de Pacific vergeet ik nooit.

extra tip : Heur een fiets bij Bike the Bay in SF en fiest rond de baai over de Golden Gate naar Tiburon en met de boot terug; hoogtepunt !
maximpie
Amerikafan

Bericht door maximpie »

Bedankt voor de tips!
Sedona had ik al in gedachten in de route tussen phoenix & GC!
Voor de kustroute rekenen we idd 2 dagen met een stop in morro bay! Hopelijk is de weg tegen Juli al hersteld in Big sur!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

maximpie schreef:Ik twijfel nog steeds om die overnachting in page te nemen. Aangezien ik overal lees dat bryce canyon maar een relatief kleiner park is met zeer toegankelijke viewpoints, zou ik er mss wat minder tijd voor uittrekken. Dan heb je op die dag naar daar:
- Smorgens (rond 9u) in page vertrekken en door naar bryce canyon voor overnachting. Dit zorgt ervoor dat we nog een aantal uren kunnen rondkijken in Bryce canyon die dag.
- Dag erna niet zo'n verre rit naar Zion en daarna door naar Vegas. Voor Vegas mogen we in de late namiddag - avond pas aankomen aangezien het zo'n nachtstad is...

Edit: het kan zijn dat we Zion park achterwege laten vanwege te druk schema...
Bryce is inderdaad klein, maar dat is geen reden om er niet te overnachten. Page is juist geschikt om overdag te doen, terwijl Bryce tegn de avond en in de vroege ochtend veel mooier is. Ik zou dus van de GC naar Bryce rijden, met een stop van een paar uur in Page. Als je op tijd in Bryce bent kun je nog wat viewpoints bekijken en dan in de ochtend een wandeling.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 apr 2011, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
maximpie
Amerikafan

Bericht door maximpie »

Ik snap wat je zegt maar de keuze is eerder tussen in zion overnachten en in bryce OF in page & Bryce. Als je spreekt van een paar uur stop in Page is je dag toch wel al heel gevuld, je hebt de lange rit van 5 a 6 uur sowieso al naar Bryce + stops. We zijn geen familie die om 6u smorgens op staat om ergens naar te vertrekken. Tegen 9u willen we wel altijd in de auto zitten ongeveer... Ik zit nu ook een beetje met zo'n gevoel dat na al die canyons, zion park wat teveel van het goeie is mss, toch om een volledige dag extra te verkennen...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer