Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Chris: NYC + SFO naar LA via Monument Valley

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Chris: NYC + SFO naar LA via Monument Valley

Bericht door Doockles »

Chris Maes schreef:Monument Valley wel, Goosenecks wou ik gewoon es uitstappen om een foto te maken :-)
Alleen het rijden is al 7u die dag. Dat gaat altijd natuurlijk, maar ik zou het er zelf, eerlijk gezegd, niet voor over hebben. Zeker niet omdat je op die route zoveel andere mooie dingen hebt: Monument Valley, Valley of the Gods, Muley Point, Natural Bridges, Capitol Reef zelf, de scenic byway 12 met een hoop leuke dingen onderweg,... Als je net zo verslaafd wordt al iedereen hier op het forum wil je gegarandeerd nog eens terug! :lol: Dan kan je die dingen altijd combineren met de omgeving van Moab (Arches, Canyonlands,...).

't Is maar een ideetje van mij natuurlijk ;-) Wij wilden dit jaar héél graag terug naar CR, maar konden hier ook maar 1 dag inplannen om van Page naar CR. Dus hebben we het toch maar laten vallen. 6u rijden zien wij echt niet zitten. Maar misschien heb jij het er wel voor over natuurlijk...
Chris Maes
Amerika-ontdekker

Bericht door Chris Maes »

Inderdaad, volgens google 16 minuten omrijden heen en terug.

Is de scenic route in MV trouwens goed te doen met een gewone wagen? Ik lees bijna overal van wel maar heb ook al gelezen dat het toch zo praktisch niet was. Is het de moeite om een uur of 2 aan te spenderen of ga ik beter voor een ander alternatief?
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Toen wij er deze zomer waren, leek de weg er ons echt wel slecht bij te liggen. Nuja, vooral het eerste stuk dan. Wat voor wagen heb je?
Wij hebben bij één van die mannen daar een tour geboekt voor de volgende morgen. Ik vond het echt prachtig! Als je tijd hebt zou ik toch proberen van de loop te rijden (al dan niet met je eigen wagen) ;-)
Chris Maes
Amerika-ontdekker

Ik heb nog even zitten denken en ik zou eventueel het hotel in flagstaff kunnen vervangen door iets in Tuba City. Van GC naar tuba city is bijna even lang rijden als naar flagstaff, maar de dag erna win ik wel anderhalf uur... Op die manier kan ik die drukke dag toch wat aangenamer maken zonder heel de planning om te gooien.

Is dit een goed idee denk je?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Lijkt mij van wel, er zit trouwens een nieuw hotel in Tuba City dus dat moet wel lukken.
Chris Maes
Amerika-ontdekker

Doockles schreef:Toen wij er deze zomer waren, leek de weg er ons echt wel slecht bij te liggen. Nuja, vooral het eerste stuk dan. Wat voor wagen heb je?
Wij hebben bij één van die mannen daar een tour geboekt voor de volgende morgen. Ik vond het echt prachtig! Als je tijd hebt zou ik toch proberen van de loop te rijden (al dan niet met je eigen wagen) ;-)
We hebben voorlopig een kleine wagen geboekt (type Chevrolet Aveo), maar ik ben een upgrade wel aan het overwegen...
Chris Maes
Amerika-ontdekker

(Bijna) iedereen hier raadt page aan, maar ik vind daar weinig van terug. Wat is er zo speciaal in (of rond) page dat het zo de moeite waard maakt om te bezoeken?
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl/ ;-)

Om je een idee te geven van de mogelijkheden (weliswaar niet allemaal IN Page, maar wel van daaruit te bereiken):
- Horseshoe Bend
- Upper & Lower Antelope canyon
- Glen Canyon Dam
- Waterholes Slotcanyon
- The Wave
- White Pocket
- Alstrom Point
- Buckskin Gulch Slot Canyon
- Edmaiers Secret
- Paria Movie Set
- Rimrocks
- Wahweap Hoodoos
- Yellow Rock
- ...
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik heb wat gekopieerd om daarop te reageren.
Chris Maes schreef: Dag 13: Opnieuw vroeg opstaan en van Flagstaff naar Capitol Reef via Monument Valley, Goosenecks state park, moki dugway, Muley Point en (als er nog tijd is) Natural Bridges NP.
Dag 14: Hele dag in Capitol Reef, in de late namiddag vertrekken richting Bryce Canyon.
Dag 15: Hele dag in Bryce Canyon, in de late namiddag vertrekken richting Zion NP
Dag 16: Hele dag in Zion NP, in de late namiddag vertrekken richting Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Voormiddag in Vegas, 's middags vertrekken naar Death Valley, overnachten in Stovepipe Wells
Dag 19: Voormiddag Death Valley, dan naar Visalia
Dag 20: Visalia naar Sequoia NP voor enkele uren en dan naar Yosemite NP
Dag 21: Hele dag in Yosemite, in de late namiddag vertrekken richting San Francisco
Dag 22-25: San Francisco

2/ Grand Canyon is zeer krap, hoe pak ik dit best aan? In hun krantje raden ze aan om tegen zonsondergang de trail te doen naar Ooh-Aah Point, en dan met de zaklamp terug naar boven, wat is jullie mening daarover?

3/ Is Natural Bridges NM de moeite of slaan we dat beter over zodat we meer tijd hebben om te genieten van de andere zaken die we dag 13 onderweg tegenkomen?

4/ In / nabij Capitol Reef had ik graag enkele uren tot een halve dag paard gereden, tot nu toe vond ik enkel http://www.ridethereef.com/?page_id=572 , zijn er nog andere?

Alvast bedankt voor de hulp! :thumbup:
He Chris ik ga me er ook even tegenaan bemoeien. Ik weet bijna zeker dat het prachtige trip wordt en met wat toegestoken helpende handen kun je vast de puntjes op de i zetten. En ja beter laat dan nooit bij het forum. Wij slepen je er wel doorheen :thumbup: :lol:
Algemeen sluit ik me aan bij wat Thuul al zei over donker. Maar het is ook nog anders: een hele dag in CR is echt de moeite waard, maar dan moet je nog een nachtje blijven want de rit naar Bryce is niet alleen van A naar B maar is ook zo ontzettend mooi. En dat geldt voor de meeste ritten.
Verder heb ik van veel mensen ook al begrepen dat vastgelegd vaak nog best veranderbaar is qua hotelovernachtingen. Reisbureaus zijn daar misschien niet zo heel blij mee maar het kan wel.
Sequoia voor enkele uren dat klinkt mij een beetje veel als erlangs rijden .. het zijn daar behoorlijke kronkelwegen. Bij ons werden er een paar wagenziek van de bochten. EN dit park is prachtig maar ook echt om in te wandelen.. als je er alleen door rijdt kun je misschien beter de Mariposa Grove in het zuiden van Yosemite bezoeken met de Sequoia's daar.

dag 13 Is echt bikkelen hoor en kom je eigenlijk aan weinig meer toe dan rijden en een kleine stop hier of daar. Mi wel jammer anderen hebben daar ook al hun zegje over gedaan. Flagstaff naar Page is een mooie. Zoals de post hierboven zegt de website ontdek-amerika.nl is geweldig voor ideeën. Page is al geweldig met de Antelope Canyon en het Glenn Canyon NRA (ofwel Lake Powel).
Je zou eventueel via MV kunnen rijden...

Dag 13 Flagstaff (waarom zit je niet in Grand Canyon zelf? denk ik nu) - Page
Dag 14 Page - Bryce je kunt dan nog iets 's ochtends doen in Page (Lower Antelope Canyon) of als je dat op dag 13 's middags (Upper AC) al hebt gedaan vertrek je op je gemak naar Bryce waar je dan al wat kunt bekijken.
dag 15 Bryce - Zion (kun je niet in Springdale zitten of Zion zelf?) je kunt 's morgens wandelen in Bryce en dan naar Zion rijden
dag 16 Zion dat is wel prima en lekker de tijd om te kijken
dag 17 Zion -las Vegas
dag 18 Vegas - DV Ik zou gewoon 's morgens vertrekken Vegas is mn een stad van nacht.
dag 19 DV - Lee Vinning Als tioga pass open is (in de richting van Yosemite). Anders DV- Fresno Visalia zonder Sequoia
dag 20 Lee Vinning - Yosemite ... hotel waar? of Visalia - Yosemite
dag 21 Yosemite zou mooi zijn als je dan niet naar Sf rijdt.
dag 22 vertrek naar SF.. (ongeveer 4 uur rijden) SF is een mooie stad.

Enfin misschien kan het niet allemaal of hebben andere betere opties maar ik zou er even induiken. Het rijden in USA is niet alleen een manier om van A-B te gaan maar ook een doel. Het is onderweg al zo mooi, te mooi om alleen te rijden. En vergeet niet dat veel wegen slechts 2 banen hebben en de max speed vaak 55MpH is. De weg van Cap Reef - Bryce deden wij de hele dag over met uitstapjes en wandelingen... Enfin genoeg gezeur, het zal vast indrukwekkend worden. Hopelijk kun je er wat mee.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Er zijn twee hotels in Tuba City, of eigenlijk de nieuwe zit in Moenkopi, het Hopigedeeltje. Het andere hotel is in Navahostijl. Goed en keurig verblijf, niet erg goedkoop. Verder is er inTuba City niet veel of je moet van oude leegstaande huizen houden.
Chris Maes
Amerika-ontdekker

Isis schreef:Ik heb wat gekopieerd om daarop te reageren.
Aan iedereen: bedankt voor de waardevolle feedback!
Isis schreef: Sequoia voor enkele uren dat klinkt mij een beetje veel als erlangs rijden .. het zijn daar behoorlijke kronkelwegen. Bij ons werden er een paar wagenziek van de bochten. EN dit park is prachtig maar ook echt om in te wandelen.. als je er alleen door rijdt kun je misschien beter de Mariposa Grove in het zuiden van Yosemite bezoeken met de Sequoia's daar.
Als dit een waardige vervanger is dan is dat zeker het overwegen waard, ik had graag ook nog de feedback van enkele andere forumleden gehoord. Vooraf via internet is het zo moeilijk om zelf te bepalen wat nu mooier is of niet... :|
Isis schreef: dag 13 Is echt bikkelen hoor en kom je eigenlijk aan weinig meer toe dan rijden en een kleine stop hier of daar. Mi wel jammer anderen hebben daar ook al hun zegje over gedaan. Flagstaff naar Page is een mooie. Zoals de post hierboven zegt de website ontdek-amerika.nl is geweldig voor ideeën. Page is al geweldig met de Antelope Canyon en het Glenn Canyon NRA (ofwel Lake Powel).
Je zou eventueel via MV kunnen rijden...

Dag 13 Flagstaff (waarom zit je niet in Grand Canyon zelf? denk ik nu) - Page
Dag 14 Page - Bryce je kunt dan nog iets 's ochtends doen in Page (Lower Antelope Canyon) of als je dat op dag 13 's middags (Upper AC) al hebt gedaan vertrek je op je gemak naar Bryce waar je dan al wat kunt bekijken.
dag 15 Bryce - Zion (kun je niet in Springdale zitten of Zion zelf?) je kunt 's morgens wandelen in Bryce en dan naar Zion rijden
Ik stond er in het begin helemaal niet voor open ( :oops: ) maar het begint me toch meer en meer aan te spreken, jullie zijn allemaal zo lovend over page dat het mijn nieuwsgierigheid prikkelt :thumbup: Ik ga de mogelijkheden in Page zeker bekijken.

Het valt me wel op dat jullie Monument Valley vrij gemakkelijk laten vallen, ik dacht dat dit een echte must see was?

We zitten niet in de Grand Canyon zelf omdat we via ons reisbureau (Connections) daar niets konden boeken, Flagstaff was dan "in de buurt"

Voor Zion zitten we in Springdale (toch nog IETS goed gedaan :lol: )
Isis schreef: dag 20 Lee Vinning - Yosemite ... hotel waar? of Visalia - Yosemite
We hebben een hotel in Mariposa
Chris Maes
Amerika-ontdekker

thuul schreef:vraag 4 CR weet ik niet met paardrijden; je zou het goed kunnen doen in Bryce, doe je twee dingen tegelijk; de canyon in en paardrijden. Melden bij de Lodge, vertrek vanuit de Coral. Alleen die tochten komen in de canyon zelf.
Dit interesseert me wel, heb je daar meer info over?
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Page als stad/dorp stelt niet veel voor, maar qua bezienswaardigheden heeft het heel wat te bieden zoals Glenn Canyon Dam, Antelope Canyon en Horsehoe Bend welke allemaal in een dag goed te bezoeken zijn. Wil je alle andere bezienswaardigheden ook bezoeken dan heb je iets langer de tijd nodig maar de bovenstaande 3 zijn al indrukwekkend genoeg denk ik.
Het ligt wel in the middle of nowhere, maar qua bezienswaardigheden is het echt de moeite waard.
Persoonlijk vond ik Horseshoe Bend echt super mooi en had ik voor geen goud willen missen.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Chris als je nu eens gaat neuzen op internet of in reisboeken dan kun je je eigen keuzes en voorkeuren maken. Monument Valley is bekend van films, voor sommigen is dat de reden. Je kunt er een tour doen, dingen zien van de Navaho's, hoe ze leven. Als je dat niet interesseert, maar bv wel heel veel van fotograferen houdt dan is de zonsondergang en opgang natuurlijk een idee. Maar voor een fotograaf is Antelope Canyon helemaal super. Horsshoe Bend is een onderweg/ komen we langs plek. Dat kost je niet zo heel veel tijd en je ziet de mooie kronkel in de Colorado, wat een utidaging is om te fotograferen.
Kijk foto's, lees dingen. Wat spreekt je aan en wat niet. Als bij google op afbeeldingen klikt en deze dingen ingeeft zie je al plaatjes. Kijk bij http://www.ontdek-amerika.nl/ en bij http://www.nps.gov/index.htm .

Wat betreft de paarden, dat was leuk. het is bekend dat dingen actief doen meer indruk achterlaat dan alleen maar kijken; daarom spreekt wandelen in bv Zion en Arches zo aan. En daarom is in Bryce bv paardrijden leuk http://www.canyonrides.com/bryce_canyon_rides.html.
Chris Maes
Amerika-ontdekker

Ik ben op zoek naar een hotel dichter bij de Grand Canyon (is nu geboekt in Flagstaff) maar onder de 150$ per kamer kan ik niets vinden, is dat normaal? Budget ligt rond de 100$ per kamer. Ik heb gekeken op booking.com en tripadvisor, zijn er nog sites die ik kan checken?

Iemand een goedkope aanrader voor page?
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Page: ik kreeg de tips om Red Rock Motel en Bashful Bob's te bekijken. Red Rock Motel rond de $ 60,- voor 2 bedroom, Bashful Bob's $ 39,-. Comfort Inn kost in page $ 99,-.

Grand Canyon: zag dat Tusayan en Grand Canyon Village beste zijn. Algemene consensus op het forum lijkt te zijn om in het park te overnachten. http://www.xanterra.com is dan de aangewezen plek, ze beheren alle accommodaties in Grand Canyon Village. Maswik, Bright Angel en Yavapai lijken de goedkoopste. Er zijn ook kamers (met een double bed) voor onder de $ 100.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou inderdaad iets in het park proberen, de Xanterra-site was je al eerder aangeraden.
Ik dacht dat alles al geboekt was??

Marianne
Chris Maes
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:Ik zou inderdaad iets in het park proberen, de Xanterra-site was je al eerder aangeraden.
Ik dacht dat alles al geboekt was??

Marianne
Ik heb me toch laten overhalen om de overnachting in Flagstaff en Torrey te wijzigen naar Grand Canyon en Page :) De hotels in Flagstaff en Torrey zijn inderdaad geboekt, ik heb Connections gecontacteerd wat de kosten zijn om te annuleren...
Laatst gewijzigd door Chris Maes op 07 apr 2011, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris Maes
Amerika-ontdekker

Chris Maes schreef:ik heb Connections gecontacteerd wat de kosten zijn om te annuleren...
Slecht nieuws, bij annulatie krijg ik slechts 25 euro terug. Dat zou 150 euro verloren zijn...
Laatst gewijzigd door Chris Maes op 07 apr 2011, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Uit interesse: wat betaal je voor welke hotels via het reisbureau? 175 euro lijkt me erg veel voor een overnachting in dollars.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer