Ik heb wat gekopieerd om daarop te reageren.
Chris Maes schreef:
Dag 13: Opnieuw vroeg opstaan en van Flagstaff naar Capitol Reef via Monument Valley, Goosenecks state park, moki dugway, Muley Point en (als er nog tijd is) Natural Bridges NP.
Dag 14: Hele dag in Capitol Reef, in de late namiddag vertrekken richting Bryce Canyon.
Dag 15: Hele dag in Bryce Canyon, in de late namiddag vertrekken richting Zion NP
Dag 16: Hele dag in Zion NP, in de late namiddag vertrekken richting Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Voormiddag in Vegas, 's middags vertrekken naar Death Valley, overnachten in Stovepipe Wells
Dag 19: Voormiddag Death Valley, dan naar Visalia
Dag 20: Visalia naar Sequoia NP voor enkele uren en dan naar Yosemite NP
Dag 21: Hele dag in Yosemite, in de late namiddag vertrekken richting San Francisco
Dag 22-25: San Francisco
2/ Grand Canyon is zeer krap, hoe pak ik dit best aan? In hun krantje raden ze aan om tegen zonsondergang de trail te doen naar Ooh-Aah Point, en dan met de zaklamp terug naar boven, wat is jullie mening daarover?
3/ Is Natural Bridges NM de moeite of slaan we dat beter over zodat we meer tijd hebben om te genieten van de andere zaken die we dag 13 onderweg tegenkomen?
4/ In / nabij Capitol Reef had ik graag enkele uren tot een halve dag paard gereden, tot nu toe vond ik enkel
http://www.ridethereef.com/?page_id=572 , zijn er nog andere?
Alvast bedankt voor de hulp!

He Chris ik ga me er ook even tegenaan bemoeien. Ik weet bijna zeker dat het prachtige trip wordt en met wat toegestoken helpende handen kun je vast de puntjes op de i zetten. En ja beter laat dan nooit bij het forum. Wij slepen je er wel doorheen
Algemeen sluit ik me aan bij wat Thuul al zei over donker. Maar het is ook nog anders: een hele dag in CR is echt de moeite waard, maar dan moet je nog een nachtje blijven want de rit naar Bryce is niet alleen van A naar B maar is ook zo ontzettend mooi. En dat geldt voor de meeste ritten.
Verder heb ik van veel mensen ook al begrepen dat vastgelegd vaak nog best veranderbaar is qua hotelovernachtingen. Reisbureaus zijn daar misschien niet zo heel blij mee maar het kan wel.
Sequoia voor enkele uren dat klinkt mij een beetje veel als erlangs rijden .. het zijn daar behoorlijke kronkelwegen. Bij ons werden er een paar wagenziek van de bochten. EN dit park is prachtig maar ook echt om in te wandelen.. als je er alleen door rijdt kun je misschien beter de Mariposa Grove in het zuiden van Yosemite bezoeken met de Sequoia's daar.
dag 13 Is echt bikkelen hoor en kom je eigenlijk aan weinig meer toe dan rijden en een kleine stop hier of daar. Mi wel jammer anderen hebben daar ook al hun zegje over gedaan. Flagstaff naar Page is een mooie. Zoals de post hierboven zegt de website ontdek-amerika.nl is geweldig voor ideeën. Page is al geweldig met de Antelope Canyon en het Glenn Canyon NRA (ofwel Lake Powel).
Je zou eventueel via MV kunnen rijden...
Dag 13 Flagstaff (waarom zit je niet in Grand Canyon zelf? denk ik nu) - Page
Dag 14 Page - Bryce je kunt dan nog iets 's ochtends doen in Page (Lower Antelope Canyon) of als je dat op dag 13 's middags (Upper AC) al hebt gedaan vertrek je op je gemak naar Bryce waar je dan al wat kunt bekijken.
dag 15 Bryce - Zion (kun je niet in Springdale zitten of Zion zelf?) je kunt 's morgens wandelen in Bryce en dan naar Zion rijden
dag 16 Zion dat is wel prima en lekker de tijd om te kijken
dag 17 Zion -las Vegas
dag 18 Vegas - DV Ik zou gewoon 's morgens vertrekken Vegas is mn een stad van nacht.
dag 19 DV - Lee Vinning Als tioga pass open is (in de richting van Yosemite). Anders DV- Fresno Visalia zonder Sequoia
dag 20 Lee Vinning - Yosemite ... hotel waar? of Visalia - Yosemite
dag 21 Yosemite zou mooi zijn als je dan niet naar Sf rijdt.
dag 22 vertrek naar SF.. (ongeveer 4 uur rijden) SF is een mooie stad.
Enfin misschien kan het niet allemaal of hebben andere betere opties maar ik zou er even induiken. Het rijden in USA is niet alleen een manier om van A-B te gaan maar ook een doel. Het is onderweg al zo mooi, te mooi om alleen te rijden. En vergeet niet dat veel wegen slechts 2 banen hebben en de max speed vaak 55MpH is. De weg van Cap Reef - Bryce deden wij de hele dag over met uitstapjes en wandelingen... Enfin genoeg gezeur, het zal vast indrukwekkend worden. Hopelijk kun je er wat mee.