Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis 1250: Rondreis Colorado
Re: Reis 1250: Rondreis Colorado
De weg langs de spoorlijn is toch de Million Dollar Highway?
Ik denk dat ik je inderdaad gelijk hebt, zo zijn de afstanden namelijk iets groter.
31/7: Denver - Breckenridge - Is Breck een goede/mooie plek om te overnachten onderweg naar Grand Junction?
1/8: Breckenridge - Grand Junction (Colorado NM) - Moab
2/8: Moab
3/8: Moab
4/8: Moab - Mesa Verde, NP
5/8: Mesa Verde, NP
6/8: Mesa Verde, NP - Durango (route langs spoorlijn) - Salida
7/8: Salida - Colorado Springs (Black Forest)
8/8: Colorado Springs (Garden of the Gods)
9/8: Open
10/8: Colorado Springs - Loveland
1/8 is dan wel een lange dag (316 mijl en bezoek Colorado NM) maar ik denk dat het wel te doen is... of adviseren jullie iets anders.
Wat kan ik nog die open dag doen..? Iemand nog tips?
Ik denk dat ik je inderdaad gelijk hebt, zo zijn de afstanden namelijk iets groter.
31/7: Denver - Breckenridge - Is Breck een goede/mooie plek om te overnachten onderweg naar Grand Junction?
1/8: Breckenridge - Grand Junction (Colorado NM) - Moab
2/8: Moab
4/8: Moab - Mesa Verde, NP
5/8: Mesa Verde, NP
6/8: Mesa Verde, NP - Durango (route langs spoorlijn) - Salida
7/8: Salida - Colorado Springs (Black Forest)
8/8: Colorado Springs (Garden of the Gods)
9/8: Open
1/8 is dan wel een lange dag (316 mijl en bezoek Colorado NM) maar ik denk dat het wel te doen is... of adviseren jullie iets anders.
Wat kan ik nog die open dag doen..? Iemand nog tips?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Tussen Breckenridge en Moab neem dan in Utah de Cisco afslag. Cisco is een soort ghosttown en na Cisco rijd dan ut128 naar Moab. Dat is een prachtige weg en veel mooier dan de interstate.
@Yeehaw Ik denk ook dat de weg heel erg mooi is... maar op die dag gaan we een stuk rijden en Colorado NM bezoeken, hebben we dan nog tijd om die route te rijden?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Nu heb je de route wel erg lang gemaakt. Je gaat nu in één dag van Breckenridge via Colorado NM naar Moab.
Ik bedoelde het zo:
31/7: Denver - Breckenridge -
1/8: Breckenridge - Grand Junction
2/8: Grand Junction (Colorado NM)- Moab
4/8: Moab -
5/8: Moab - Mesa Verde, NP
6/8 Mesa Verde NP
7/8: Mesa Verde, NP - Durango (route langs spoorlijn) - Salida
8/8: Salida - Colorado Springs (Black Forest)
9/8: Colorado Springs (Garden of the Gods en Pikes Peak)
Je kunt makkelijk na Colorado NM de 128 via Cisco rijden, dat hebben wij ook gedaan , zie ons verslag.
De Million Dollar Highway loopt van Silverton naar Ouray.
Ik bedoelde het zo:
6/8 Mesa Verde NP
Je kunt makkelijk na Colorado NM de 128 via Cisco rijden, dat hebben wij ook gedaan , zie ons verslag.
De Million Dollar Highway loopt van Silverton naar Ouray.
Oké... Ik denk dat dan de beste route is (die Vana had gemaakt)... wat denken jullie d'r van?
6/8 Mesa Verde NP
6/8 Mesa Verde NP
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
7/8 is trouwens wel een hele lange rit. Welke route wil je hier precies nemen?
Marjon
Marjon
@vana Via de 550 (toch de Million Dollar Highway). Ik kan het ook tot Gunnison of Montrose plannen... als jullie dat verstandiger vinden?
je kunt 's avonds vanuit Mesa Verde wel naar Durango gaan en daar overnachten, dan pak je de gezelligheid van de avonden mee en kun je vanuit Durango vertrekken de volgende dag.
Vandaar uit via de Million Dollarway is wel te doen lijkt me.Wij zijn zo naar Moab gegaan, dat is maar 2o mile minder ver dan Salida. We hebben de trein zien vertrekken om half negen en waren tegen vieren in Moab. Na koffie in Silverton, lunch in Ouray en de nodige fotostops.
Vandaar uit via de Million Dollarway is wel te doen lijkt me.Wij zijn zo naar Moab gegaan, dat is maar 2o mile minder ver dan Salida. We hebben de trein zien vertrekken om half negen en waren tegen vieren in Moab. Na koffie in Silverton, lunch in Ouray en de nodige fotostops.
Is Durango zo gezellig 's avonds?
Ik doe dat liever eigenlijk niet, ik rij de dag erna liever iets langer want nu moet ik een extra keer verkassen.

Ik doe dat liever eigenlijk niet, ik rij de dag erna liever iets langer want nu moet ik een extra keer verkassen.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je vanuit Mesa Verde komt zou ik iets eerder overnachten bijvoorbeeld in Gunnison. De volgende dag kun je dan eventueel via de mooie Phantom Canyon Road naar Colorado Springs rijden.
Wij zijn in één dag van Gunnison via de Phantom Canyon Rod naar Manitou Springs gereden,zie hier
Ik vind Manitou Springs persoonlijk een leueker plaats om te overnachten dan Colorado Springs.
marjon
Wij zijn in één dag van Gunnison via de Phantom Canyon Rod naar Manitou Springs gereden,zie hier
Ik vind Manitou Springs persoonlijk een leueker plaats om te overnachten dan Colorado Springs.
marjon
Mij lijkt Durango leuker om te overnachten dan in het park zelf, of je moet op de mooie camping kunnen staan.
Maar ik weet niet goed wat de mogelijkheden voor niet kampeerders zijn, dus dat zou je moeten vragen.
Wij vonden Durango echt wel een leuke plaats ja, met bandjes 's avonds op een dakterras en gezellige cafe's en zo.
Maar ik weet niet goed wat de mogelijkheden voor niet kampeerders zijn, dus dat zou je moeten vragen.
Wij vonden Durango echt wel een leuke plaats ja, met bandjes 's avonds op een dakterras en gezellige cafe's en zo.
Geen idee waarom je in dit schema een hele dag voor Mesa Verde wil nemen. Moab naar Mesa Verde visitor center is 3 uur rijden. Dan heb je de rest van de dag voor MV. Overnachting in het park, eventueel nog naar Cliff Palace de volgende morgen en dan op weg richting Durango. Via million dollar hw naar Ouray voor een overnachting. Ouray zal wel vol zitten denk ik dus dan naar bv Montrose.
De volgende dag via Black Canyon en Royal Gorge naar Colorado Springs.
Als je van de omgeving wil genieten en ook Black Canyon nog wil zien red je het niet in een dag van Mesa Verde naar Salida tenzij je heel vroeg vertrekt. Vlak voor Salida ga je nog over de 11.000' hoge Monarch pass.
De volgende dag via Black Canyon en Royal Gorge naar Colorado Springs.
Als je van de omgeving wil genieten en ook Black Canyon nog wil zien red je het niet in een dag van Mesa Verde naar Salida tenzij je heel vroeg vertrekt. Vlak voor Salida ga je nog over de 11.000' hoge Monarch pass.
mijn idee
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien heb ik iets gemist, maar je komt op 31/7 aan in Denver en rijd diezelfde dag meteen naar Breck? Is dat niet een beetje veel van het goede als je met een flinke jetlag aankomt, of zit er elders een rustdag tussen? En als je wat later op de dag aankomt moet je ook nog in het donker rijden. Dan heb je ook nog eens te maken met meer wild (herten, elk) op de weg, niet zo ongewoon hier in Colorado.
Edit: Laat maar, ik zie dat je vroeg aankomt uit Canada. Dan gaat het vermoed ik wel
Edit: Laat maar, ik zie dat je vroeg aankomt uit Canada. Dan gaat het vermoed ik wel
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Breck is maar anderhalf uur rijden... moet kunnen, toch?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je wakker bent wel ja. Ik dacht dat hij het moest rijden met een behoorlijke jetlag achter de kiezen; dan gaat het je niet in je kouwe kleren zitten.
Kom je ook nog een bakkie doen bij Dento en mij op het werk?
Kom je ook nog een bakkie doen bij Dento en mij op het werk?
dat is wel echt hollands hoor; een bakkie doen
moet ie Douwe Egberts koffie mee nemen of Van Nelle ( o nee dat bestaat niet meer
)

moet ie Douwe Egberts koffie mee nemen of Van Nelle ( o nee dat bestaat niet meer

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
We hebben behoorlijk lekkere koffie op het werk - Starbucks
enne... Douwe Egberts zouden we met de helft van het kantoor die koffie drinkt moeten delen en die zouden dat toch niet zo kunnen waarderen als wij... 

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
geen verstand van zaken zullen we maar denken, ofsschoon ik ben inmiddels aan de Illy, dus tja 

Ik heb al veel te vaak vlak bij jullie geslapen, Marriott Denver West
. Ik zal even kijken, lijkt me wel leuk om twee echte Nederamerikanen te ontmoeten
.
Ik zal maandag even alle tips in mij opnemen (dit weekend geen tijd..), en dan reacties geven. Alvast bedankt voor alle tips!

Ik zal maandag even alle tips in mij opnemen (dit weekend geen tijd..), en dan reacties geven. Alvast bedankt voor alle tips!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 6731 Weergaves
-
Laatste bericht door BahamaOne
-
- 12 Reacties