Je bent er maar druk mee Mamsie! Ik zie dat je wel een en ander hebt gelezen en weet wat je globaal wilt. Het blijft soms lastig om de balans tussen veel zien en genoeg rust te vinden. SOmmige dingen zien er gehaast uit maar vallen wel mee (zoals Arches Canyonalnds). Mara ik mis ook wel een rustdag. Je bent alleen aan het reizen (is er niet iemand die met je mee kan? lijkt me gewoon gezelliger

) dan is het des te vermoeiender om steeds weer op pad te moeten (ook al wil je wel).
Al met al is dit een heel epistel en ik hoop dat je er iets mee kunt.
Even per dag een reactie (ongeveer)
DAG 2 Hieronder lijkt wat overdreven maar het is een schets hoe wij ons voelden....
Als je in SF ophaalt, sta je niet na een uurtje al buiten dat kost je ook met een early bird tot 11.30 á 12 u. Dan moet je boodschappen doen; reken daar ongeveer 2-2,5 uur voor. Tegen die tijd wordt je al wat murw omdat je net gisteren uit een andere tijdzone kwam. Wij reden toen door LA jij door SF misschien iets anders maar vast ook druk. En dus vermoeiend omdat je ook voor het eerst met dat ding rijdt. Enfin ik zou niet zo ver als Monterey rijden maar iets minder ver misschien is Half Moon Bay iets. Nu is Monterey niet zo heel ver maar met een jetleg en zoveel indrukken misschien net een brug te ver. Hou het maar in gedachten... Wij kwamen in de middag nogal eens (eerste week) de man met de hamer tegen rond 14 -15 uur en dan vielen de ogen dicht.
Voor de instructie over de camper .. er zijn wat filmpjes te vinden van verschillende verhuurders over hoe zoiets werkt. Dat scheelt als je dat een paar keer hebt gezien in NL dan is het niet helemaal nieuw als je daar aankomt. (even zoeken met zoeklfunctie of op Youtube).
Ik mis ook wel dat je niks in SF doet / bekijkt terwijl wij "niet-stadmensen" dat een hele leuke stad vonden. Meer dan LA... Dagje aan begin langer in hotel misschien of aan het einde???
Dag 3 Dan misschien ook niet tot San Simeon ... ik zou even kijken 250 km is dan best al een mooie afstand.
Wanneer j ein een weekeinde gaat rijden zou ik aan de kust reserveren. Ben je er tijdens de bekende (voor ons onbekende feestdagen memorial day?) dan zou ik zeker reserveren. Overigens kan dat via email vaak en soms betaal je tevoren. Sommige campings betaal je in het weekeinde voor 2 nachten (minimum afname) let daar op. Meestal staat het erbij.
Dag 4/5 Dag 4 kun je naar LA, maar ook minder ver naar Santa Barbara of Malibu rijden.
Tja LA ik zou even het Topic LA van Rivercola erop naslaan. Misschien is Malibu Beach een leuke plek om net voor LA te overnachten. Je kunt vandaar uit naar Hollywood BLD als je dat wilt of The Paul Getty museum... En er zijn nog meer dingen te doen. Je zou ook kunnen kijken in Venice Beach. Het parkeren in LA is minder makkelijk ervoeren wij toen we stilstonden langs een straat om foto te maken van Hollywood sign... (dag 2) Politie MIIIIEEEEUUUWWW. wegwezen .
Dag 6 Joshua Tree NP lijkt me in mei erg mooi. De campground in de meeste [arken hebben geen elektra. Dan moet je onderweg wat dingen opladen misschien. Of de camping met en zonder elektra afwisselen.
dag 7 Ik zou niet naar Havasu City rijden maar naar Kingman /Needles... dan op
dag 8 een stukje Rt 66 meenemen op weg naar Grand Canyon. je kunt in de Village staan... of op Desert View (maar dat is verder rijden).
dag 9 heb je een dag in GC NP ... als je niet gaat vliegen dan wel lopen naar benee is een volle dag niet echt noodzakelijk. Dan zou ik eerder die dag op mijn gemak met uitzichten enzo naar Page rijden en daar 's middags aan Lake Powell liggen op Wahweap Cg (wel elektra). Vanuit Page is het een halve dag naar MV.
dag 12 Arches .. misschien is het leuk de Fiery Furnace tour te doen met ranger.. Je hoort ook wat over geologie en planten etc in Arches.
dag 13 Kun je vanuit Canyonlands via Green River en Goblin Valley State Park naar Cap Reef rijden. 's middags nog een wandeling / de scenic drive
dan houd je
dag 14 (Page had ik al op dag 9 gezet) dan zou je van Cap Reef naar Bryce kunnen ... is erg mooie weg!!!!
dag 15 - Bryce - Zion
dag 16 misschien een volle dag Zion? (wel elektra in park campgroudn Watchman (plekje B044R super mooi! 6 maanden tevoren reserveren)
Dag 17 Zion - LV
dag 18 LV - Death Valley Wil je en mag je DV nog in met camper (ik weet de data niet dat je hier aankomt).
Als je DV overslaat ((sonde zullen mensen zeggen maar er is ook iets voor rust te zeggen....)kun je naar Mammoth Lakes rijden en een dag eerder in Yosemite zijn en daar een paar dagen zijn en genieten. Zeker als Tioga Pass niet open is dan kost het je bijna een halve dag om in het park te komen. Via Tioga rijd je na een paar uur (op de pass al in het park).
Denk bij Yosemite aan het reserveren van de campgrounds in het park op een van de Pines campgrounds. 5 maanden tevoren op de 15e van de maand gaat een periode van 1 maand open voor reserveringen en die plekken zijn in 10 weg. Het lijkt overdreven maar anderen zullen dit bevestigen. Het is gekkenwerk maar je kunt vast aan een plek komen door de instructies te volgen die we met een paar man hebben gemaakt voor anderen zoals jij.
Zonder reservering kom je er niet tussen ... bijna niet dan. Er zijn wat cg met first come first serve plekken maar die zijn vaak al 'smorgens gevuld.
kun je je prima vermaken... veel wandelingen waar veel volk loopt of juist ook waar niemand komt (waar je voorkeur ligt)
dag 19 kun je als je niet DV doet en Tioga is open al Yosemite inrijden.
Wij reden in 2 dagen van LV naar Yosemite valley (geen Death Valley). Dat is 1 forse rijdag en 1 relaxte dag.
Dan heb je dag 20 en 21 in YNP!!!
Laatste idee een aangepaste route:
Wij hebben jouw ronde in 28 dagen gedaan en dat was best veel. Zelf denk ik dat je aan het einde geen zin meer hebt in Yosemite ... of minder puf. Dat zou zo jammer zijn omdat het juist in die tijd zo mooi is. Je kunt ook Moab eruit laten en veel meer tijd op de plekken doorbrengen en dus rust hebben om dingen te bekijken. Dan ga je na Grand Canyon naar MV - Page - Capitol Reef (-prachtige Hwy 12)- Bryce - Zion - LV - Yosemite. Dan ge je lekker nog terug mèt man en kinderen.
ZOu zo kunnen ...
dag 9 Grand Canyon - MV
dag 10 MV - Page
dag 11 Page rust /was doen en Antelop canyon en misschien nog wel iets)
dag 12 Page - Cap Reef
dag 13 Cap Reef - Bryce
dag 14 Bryce - Zion
dag 15 Zion
dag 16 Zion - LV
dag 17 LV - Bishop / Mammoth Lakes / (Lee Vinning wel ver!)
dag 18 Bishop - Mono Lake - Sonora pass
dag 19 Dan Yosmite inrijden.
dag 20 en 21 in Yosemite
dag 22 Yos NP - SF
etc