Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis dude, Nr 4 : Westcoast Trip : Seattle - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dude
Moderator

Re: reis dude, Nr 4 : Westcoast Trip : Seattle - Las Vegas

Bericht door Dude »

Echt niemand op of aanmerkingen over de bovenstaande route ? Ergens meer of minder tijd ?
En/of tips om dingen te bezichtigen en/of wandelingen die op de weg liggen, of kort op onze route ?
Is de extra dag goed ingevuld, met name tussen Mount Rainier en Bend ?

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Mooie route zo Bart.Ik zou vwb Mnt Rainier een slag om de arm houden. Je ziet deze enorme vulkaan van grote afstand maar helaas ligt hij vaak in de wolken en dan heeft een bezoek geen zin. Btw, we hadden ook al sneeuw op de hellingen van Mnt Rainier in september.
Ik zou sowieso geen reserveringen maken en gewoon zien waar je uitkomt. Zo hebben wij dat in september een aantal jaren ook gedaan en vonden overal accomodatie. (Kan alleen aan de Oregon kust wat tricky zijn maar daar komen jullie niet helaas.)
Ik heb geen whalewatch tours in de USA gemaakt maar wel in Australia. Daar waren we een uur of 5 mee bezig maar ik weet niet hoe dat in WA zit.
Voor Mnt St Helens geldt hetzelfde als voor Mt Rainier. Hij kan in de wolken liggen....
Onderschat de rit van Lassen naar Eureka niet en dan ook nog naar Redwood NP. Als je tijd te kort komt ga dan van Lassen naar Humboldt voor de Avenue of the Giants. Je kan daar prachtige wandelingen tussen de reuzen maken. En ook bij Myers Flat nog een drive thru tree zien (beetje nep maar daar kom je wel achter...)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Bedankt Hans,
We willen inderdaad niet te veel boeken al zal dat op bepaalde plekken wel echt nodig zijn vermoed ik.
In Seattle, Port Angeles, Forks, omgeving Lassen Volcanic en San Francisco lijkt het me aangeraden om te boeken in september of ben ik mis ?
Die afstand van Lassen naar Redwood was de reden dat ik een extra dag wou in de omgeving van Redwood / Humboldt. Die staat er nu dus hopen we daar in de buurt een mooie lange wandeling te maken. Avenue of the Giants kunnen we misschien doen als we richting San Francisco rijden.
Wat die sneeuw betreft: is het zo dat in september ook al wandelpaden gesloten zijn? Indien dat het geval zou zijn heeft een lang bezoek niet veel zin. Dat bekijken we dan terplaatse wel. Als ook alles in de wolken ligt zijn we wellicht snel uitgekeken. idem voor Mount St-Helens, al zal een bezoek aan het Observatory wel de moeite zijn.

We zien ook graag oude stadjes met authentieke huizen (zoals Buena Vista in CO dit jaar). Wellicht kan dat ergens in de omgeving van de Sonora Pass? De tip van Virginia City NV van Yeehaw was zoiets, maar dat ligt erg uit deze route.
De dag van San Francisco naar omgeving Sonora Pass kunnen we misschien enkele van die oude goldrush dorpjes bezoeken. Wat is aan te raden in die regio qua stadjes?

Alvast weer bedankt
Bart
Grts, Bart

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Kijk in Columbia, Californië: http://www.columbiacalifornia.com/
Columbia State Historic Park: http://www.parks.ca.gov/?page_id=552

Noordelijker aan Highway 49 ligt Sutter Creek: http://suttercreek.org/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Die hele route 49 door Gold Country is aan trekkelijk. Je zou Amador City kunnen bezoeken. Wij logeerden in Sonora voor ons bezoek.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Bedankt voor de tips alweer, dat zijn de dingen die ik voor ogen had !
De links staan weer tussen mijn favorieten. :thumbup:

Bart
Grts, Bart

Jann
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Jann »

Hallo Bart,
in 2009 maakten wij onze 4de reis naar de VS, en de begindagen ervan kan ik een beetje vergelijken met de reis die jullie volg. jaar gaan maken.

* In Seattle zijn de Boeing-fabrieken idd zeer de moeite, echt een must-do !
Wij bezochten dan ook het Museum of the Flight meer zuidwaarts van Seattle, ook dit vonden we supermooi !

* In Forks logeerden we in het Forks Motel en was ons goed bevallen.

* naar Mt. St. Helens rijden is weg een afstandje maar wel de moeite waard. Het uitzicht alleen al bij het rijden ernaartoe ( en de stopplaatsen) maken het al de moeite waard.

* Een aanrader nabij Crater Lake : de 'Watchman Trail', een klim-wandeling maar eens op de top, machtig !

* Lassen Volcanic NP : aanrade = de Bumpass Hell Trail, wij waanden ons efkes terug in klein-Yellowstone daar.

Verder moet je maar es als je tijd hebt naar ons verslag zien van 2009, het is niet veel maar mss kan je er wel nog iets uit halen.

Voor de rest, veel voorbereidingsplezier en... wij gaan in juli 2012 voor de 7de keer naar de VS en willen voor de 4de keer Las Vegas inplannen...
Aangezien jullie echte Las Veg- fans zijn, nieuwe tips om dingen te bezoeken enzo... altijd welkom.

Groeten - Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Leuk stukje hoor bart die Gold Country. Wij zijn op weg van Yosemite naar SF even een stukje erdoor gereden ( Jamestown en Sonora). Goede aanvulling en leuk idee om daar ook eens geweest te zijn waar al die goudzoekers heen gingen.
En kennelijk ook Nederlanders: Barendregts Grocery in de hoordstraat van het wildweststadje in een historisch gebouw.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bart,

Ik ben nog niet in jouw route gedoken maar zie dat je van plan bent in Seattle te starten en te eindigen in Las Vegas.

Je houdt ongetwijfeld rekening met drop off kosten bij deze route. Huur je je auto echter in Seattle en lever je die in in Los Angeles of San Francisco dan betaal je bij Alamo geen drop off kosten als je via usareisen.de huurt. Incl. tax en overige kosten toch gauw een besparing van $ 300 (indien je bij National huurt). Wellicht iets om rekening mee te houden en je route ipv Las Vegas in Californië te laten eindigen.

Succes met de planning! :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Vandaag bij de big chief geweest om toestemming te vragen voor volgend jaar 4 weken verlof te krijgen.
Gelukkig mag dit weer dus het 'echte' plannen kan nu beginnen.

@Jann: bedankt voor jouw reactie, je reisverslag heb ik tussen mijn favorieten gezet en ga ik zeker lezen.
-Fijn om te horen dat de boeing tour goed meeviel. Hier kijk ik echt naar uit. Had jij trouwens gereserveerd of ben je er zo naar toe gereden?
-De Watchman trail klinkt goed, wij houden wel van wat klimwerk, dus dat ga ik eens nader bekijken.
-De Bumpass Hell Trail heb ik al eerder al tip gekregen hier, dus die gaat zeker mee in de planning.

Voor Las Vegas: wij zijn wel fans maar echt veel doen wij er niet hoor, wat hotels bekijken, de strip afstrompelen, outlets bezoeken, naar Freemontstreet (aanrader!) en luieren.

@mevrouw boon: Heb even moeten googlen, ligt in Jamestown, ziet er ook wel een leuk dorpje uit :thumbup:
Dat wordt ook voor ons een nieuwe regio om eens te bekijken.

@Roland : De afsluiter in Las Vegas is heilig. Ik ben inderdaad op de hoogte van de dropoff kosten, maar die nemen we dit jaar dan maar voor lief. Daar had ik me al op ingesteld, dat we daar niet buiten konden.
Wellicht komen er van jouw ook nog wel tips voor onderweg :wink: (ik moet trouwens jouw verslag van 2004 ook nog lezen :oops: )

Bart
Grts, Bart

Elfje
Amerikafan

Bericht door Elfje »

Hoi Dude,
We zijn dit jaar in september van Seattle naar Las Vegas regeden in 3 weken. We zijin in Seattle begonnen met prachtige temperaturen en een paar dagen later Mt. Rainier NP bezocht en geen Mt. Rainier gezien vanwege de mist. Ik hoop dat jullie meer geluk hebben.

Gr. Elfje
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Hebben jullie misschien ook een verslag bijgehouden?
Grts, Bart

winnys
Amerikafan

Re: Reis dude, Nr 4 : Westcoast Trip : Seattle - Las Vegas

Bericht door winnys »

Jamestown is niet erg bijzonder. Sonora is wel een gezellig plaatsje. Hoteltip daar: Gunn House hotel.
Wij zijn in Jamestown een dag met een professionele goudzoeker op stap geweest (Rob Goreham). Hij en zijn familie bezitten twee stukken grond waar je op verschillende manieren het goud zoeken leert We gingen aan het einde van de dag met ongeveer $300,- aan goud naar huis. Het was zo verslavend dat we er dit jaar weer naar toe gaan.

Met groet, Winny
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Zoiets spreekt me wel aan. Wat kost zo'n dagje stappen en hoeveel tijd neemt dat in beslag? Moet je dat op voorhand reserveren? En hoe gaat dat allemaal in zijn werk? Als jij met zijn goud gaat lopen verdient hij zelf toch niets :lol:

Bedankt voor de hoteltip, die noteer ik meteen!
Grts, Bart

jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Coyote schreef:Bart,

Ik ben nog niet in jouw route gedoken maar zie dat je van plan bent in Seattle te starten en te eindigen in Las Vegas.

Je houdt ongetwijfeld rekening met drop off kosten bij deze route. Huur je je auto echter in Seattle en lever je die in in Los Angeles of San Francisco dan betaal je bij Alamo geen drop off kosten als je via usareisen.de huurt. Incl. tax en overige kosten toch gauw een besparing van $ 300 (indien je bij National huurt). Wellicht iets om rekening mee te houden en je route ipv Las Vegas in Californië te laten eindigen.

Succes met de planning! :thumbup:

Roland
Beetje :offtopic: Ben ik dan een krenterige Hollander als ik dan zeg dat ik de auto dan in Californië zou inleveren en gelijk weer een nieuwe zou huren om mee naar Las Vegas te rijden? Want tussen Californië en Las Vegas zijn óók geen drop-off kosten. Of gaat dat niet werken, denk je?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Waarom wel niet? Dat lijkt me nogal eens een gedacht.
In mijn geval : als ik de wagen dan inlever in San Francisco (waar je je met het openbaar vervoer prima kan verplaatsen) en dan opnieuw één huur voor naar Las Vegas te rijden.
Al hangt dat er soms ook wel vanaf, want als je bv net drie weken huurt kan dat goedkoper zijn dan bv 2,5 week en dan nog eens een paar dagen apart.
Dat zal ik dus eens goed moeten bestuderen.

Bart
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zou er zeker eens goed aan rekenen want met die $ 300,00 maak je Evy heel blij in LV :mrgreen: :lol:
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

maar je verliest er ook tijd mee he ;-)
wij zitten bij onze volgende trip ook met drop off kosten, voor de eerste keer, ook 300 (canadese) dollars. Pijnlijk hoor.

En heb je al een hotel in gedachten in Vegas Bart, waar Evy graag eens naar toe wil?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik weet niet hoeveel bagage jullie meeslepen Bart maar het wisselen van een auto onderweg probeer ik zo veel mogelijk te vermijden. Daar moet ik wel bij aantekenen dat een grote SUV nauwelijks groot genoeg is voor ons gezien de rotzooi in de auto die wij binnen een paar dagen weten te verzamelen.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Yeehaw, je laat toch de koffers in het hotel staan om de auto te verwisselen. Of je nou de rode auto inlaadt of de grijze... ik laat toch geen koffers in de auto liggen? Het kost je inderdaad wat tijd, maar voor 300 dollar ben ik best flexibel. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer