Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis RowenaCyriel: rondreis LA-SF 4 weken
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis RowenaCyriel: rondreis LA-SF 4 weken
Even een ander vraagje: Zouden jullie 1 of 2 nachten adviseren in de Grand Canyon? We hebben er nu 2 nachten staan ( nog niet geboekt ), het lijkt ons wat rustiger in de planning, maar misschien is het handiger om deze dag extra in Moab te plaatsten.
Alvast bedankt en groetjes
Alvast bedankt en groetjes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Veel mensen vinden 1 nacht voldoende. Als je wilt wandelen zou ik echter 1 nacht volstrekt onvoldoende vinden; ik vond daarom 2 nachten al weinig. Zie mijn 2011-verslag voor ons bezoek in september. Nadeel van september was wel dat het vroeg donker was, dus de dagen zijn dan een stuk korter.
Een extra dag in Moab is wel aan te raden, maar die dag zou je misschien ook ergens anders vandaan kunnen halen. Als je maar 1 stop tussen LA en de GC doet heb je wat tijd gewonnen voor een extra dag Moab, en toch 2 nachten GC. Is wel zo rustig als elke dag weer verder rijden.
Marianne
Een extra dag in Moab is wel aan te raden, maar die dag zou je misschien ook ergens anders vandaan kunnen halen. Als je maar 1 stop tussen LA en de GC doet heb je wat tijd gewonnen voor een extra dag Moab, en toch 2 nachten GC. Is wel zo rustig als elke dag weer verder rijden.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Zo, wij hebben 2 nachten in de Grand Canyon, 1 nacht Death Valley en 2 nachten Yosemite geboekt!!
We hebben 1 nacht bij Death Valley weggehaald en bij Moab extra gedaan! Iemand nog een leuke tip om te overnachten in Moab?
Groetjes Rowena

We hebben 1 nacht bij Death Valley weggehaald en bij Moab extra gedaan! Iemand nog een leuke tip om te overnachten in Moab?
Groetjes Rowena
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Allemaal,
We zijn weer een hele tijd verder en ook de planning is al zo goed als rond. We hebben het een en ander aangepast en eigenlijk ook al alle overnachtingen geboekt m.u.v. Las Vegas.
wo 4 juli Amsterdam - LA ( The Westin )
do 5 juli LA ( The Westin )
vr 6 juli LA ( The Westin )
za 7 juli LA - Needles ( Imperial 400 motor inn, low budget motelletje )
zo 8 juli Needles - Sedona ( Kings Ransom Inn )
ma 9 juli Sedona - Grand Canyon ( Bright Angel Lodge )
di 10 juli Grand Canyon ( Bright Angel Lodge )
wo 11 juli Grand Canyon - Page ( Dreamkatchers Bed & Breakfast )
do 12 juli Page ( Dreamkatchers Bed & Breakfast )
vr 13 juli Page - Monument Valley ( Casita in Gouldings Lodge )
za 14 juli Mexican Hat - Moab ( Inca Inn )
zo 15 juli Moab ( Inca Inn )
ma 16 juli Moab ( Inca Inn )
di 17 juli Moab - Torrey ( The Rimmrock Inn )
wo 18 juli Torrey - Bryce Canyon/Tropic ( Bryce Canyon Inn )
do 19 juli Bryce Canyon/Tropic ( Bryce Canyon Inn )
vr 20 juli Bryce Canyon - Zion ( Ponderosa Ranch Resort )
za 21 juli Zion ( Ponderosa Ranch Resort )
zo 22 juli Zion - Las Vegas
ma 23 juli Las Vegas
di 24 juli Las Vegas
wo 25 juli Las Vegas - Death Valley ( Stovepipe Wells )
do 26 juli Death Valley - Bridgeport/ Bodie ( Wagon in Virginia Creek Settlement )
vr 27 juli Bridgeport/ Bodie - Yosemite ( Curry Village )
za 28 juli Yosemite ( Curry Village )
zo 29 juli Yosemite - Monterey ( Lone Oak Lodge )
ma 30 juli Monterey - San Francisco ( Hotel Nikko )
di 31 juli San Francisco ( Hotel Nikko )
wo 1 aug San Francisco ( Hotel Nikko )
do 2 aug San Francisco - Adam
We zijn erg benieuwd naar jullie reacties!
Hebben jullie nog leuke tips, dingen die we moeten doen tijdens onze reis, trails die we niet mogen missen, leuke eetgelegenheden etc.??
Alvast weer heel erg bedankt!!
Groetjes Rowena en Cyriel
We zijn weer een hele tijd verder en ook de planning is al zo goed als rond. We hebben het een en ander aangepast en eigenlijk ook al alle overnachtingen geboekt m.u.v. Las Vegas.
wo 4 juli Amsterdam - LA ( The Westin )
do 5 juli LA ( The Westin )
vr 6 juli LA ( The Westin )
za 7 juli LA - Needles ( Imperial 400 motor inn, low budget motelletje )
zo 8 juli Needles - Sedona ( Kings Ransom Inn )
ma 9 juli Sedona - Grand Canyon ( Bright Angel Lodge )
di 10 juli Grand Canyon ( Bright Angel Lodge )
wo 11 juli Grand Canyon - Page ( Dreamkatchers Bed & Breakfast )
do 12 juli Page ( Dreamkatchers Bed & Breakfast )
vr 13 juli Page - Monument Valley ( Casita in Gouldings Lodge )
za 14 juli Mexican Hat - Moab ( Inca Inn )
zo 15 juli Moab ( Inca Inn )
ma 16 juli Moab ( Inca Inn )
di 17 juli Moab - Torrey ( The Rimmrock Inn )
wo 18 juli Torrey - Bryce Canyon/Tropic ( Bryce Canyon Inn )
do 19 juli Bryce Canyon/Tropic ( Bryce Canyon Inn )
vr 20 juli Bryce Canyon - Zion ( Ponderosa Ranch Resort )
za 21 juli Zion ( Ponderosa Ranch Resort )
zo 22 juli Zion - Las Vegas
ma 23 juli Las Vegas
di 24 juli Las Vegas
wo 25 juli Las Vegas - Death Valley ( Stovepipe Wells )
do 26 juli Death Valley - Bridgeport/ Bodie ( Wagon in Virginia Creek Settlement )
vr 27 juli Bridgeport/ Bodie - Yosemite ( Curry Village )
za 28 juli Yosemite ( Curry Village )
zo 29 juli Yosemite - Monterey ( Lone Oak Lodge )
ma 30 juli Monterey - San Francisco ( Hotel Nikko )
di 31 juli San Francisco ( Hotel Nikko )
wo 1 aug San Francisco ( Hotel Nikko )
do 2 aug San Francisco - Adam
We zijn erg benieuwd naar jullie reacties!
Hebben jullie nog leuke tips, dingen die we moeten doen tijdens onze reis, trails die we niet mogen missen, leuke eetgelegenheden etc.??
Alvast weer heel erg bedankt!!
Groetjes Rowena en Cyriel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een prachtige route. Als Yosemite-fan (maar ook objectief gezien) vind ik wel dat je (relatief) weinig tijd heb voor Yosemite. Het is veel groter en veelzijdiger dan Bryce of de Grand Canyon maar je trekt er evenveel tijd voor uit. Kijk goed wat je er wilt doen zodat je de tijd zo goed mogelijk benut. Of Monterey laten vallen?
De Ponderosa Ranch ligt ten osoten van de tunnel als ik me niet vergis. Niet heel ideaal voor Zion vind ik. Je gaat niet even op en neer, en je zult op tijd in het park moeten zijn om te kunnen parkeren. Springdale is handiger. Maar je hebt wel veel kans op het vinden van een parkeerplaats om de Canyon Overlook Trail te lopen. Is een aanrader! Andere aanraders kun je op mijn wandelsite vinden. En natuurlijk op de NPS-site of op http://www.ontdek-amerika.nl en op http://www.yosemitehikes.com voor Yosemite.
Marianne
De Ponderosa Ranch ligt ten osoten van de tunnel als ik me niet vergis. Niet heel ideaal voor Zion vind ik. Je gaat niet even op en neer, en je zult op tijd in het park moeten zijn om te kunnen parkeren. Springdale is handiger. Maar je hebt wel veel kans op het vinden van een parkeerplaats om de Canyon Overlook Trail te lopen. Is een aanrader! Andere aanraders kun je op mijn wandelsite vinden. En natuurlijk op de NPS-site of op http://www.ontdek-amerika.nl en op http://www.yosemitehikes.com voor Yosemite.
Marianne
Ik vind dat jullie een mooie route hebben uitgestippeld.
Ik zou alleen de overnachting in Zion veranderen. De Ponderosa ranch ligt op zo'n 35 minuten rijden van Zion. Het is echt veel handiger om in Springdale iets te zoeken. Daarnaast vonden wij Springdale ook een leuk dorpje met lekkere restaurantjes. Voordeel is dat je de auto niet meer hoeft te gebruiken maar alles met de bus kan doen.

Ik zou alleen de overnachting in Zion veranderen. De Ponderosa ranch ligt op zo'n 35 minuten rijden van Zion. Het is echt veel handiger om in Springdale iets te zoeken. Daarnaast vonden wij Springdale ook een leuk dorpje met lekkere restaurantjes. Voordeel is dat je de auto niet meer hoeft te gebruiken maar alles met de bus kan doen.
Groetjes,
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht