Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis lithola: Yosemite of Sequoia?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lithola
Amerikafan

Leuke stop tussen San Francisco en Yosemite (El Portal)?

Bericht door lithola »

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om van San Francisco naar El Portal te rijden om van daaruit Yosemite te bezoeken. Dit is een vrij lange rit en we zouden onderweg nog wel ergens willen halt houden met de kids.
Is Columbia State Park eventueel een aanrader? Je moet er wel een stuk voor rondrijden, vandaar dat we twijfelen. Of zijn er eventueel nog andere goudmijnstadjes op de route?

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door markro op 30 jan 2013, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis lithola: Yosemite of Sequoia?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind de afstand wel meevallen, wij deden het met onze kinderen altijd in 1 keer, met alleen een korte lunchstop onderweg. Je kunt ook even in bijvoorbeeld Manteca de business loop nemen en wat boodschappen inslaan (zoals iets voor de lunch en een koelbox).
Wij bezochten in 2006 het Columbia SP. Is wel leuk, maar jullie hebben zo weinig tijd voor Yosemite dat ik in jullie geval direct naar het park zou rijden. Ik zou ook eerst nar het park gaan (via de 120) en pas aan het eind van de dag naar El Portal.

Marianne
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

Ok, bedankt Marianne! Dan doe we het zo.

We hebben ondertussen 2 overnachtingen in Yosemite geboekt, zodat we toch een volledige dag in het park kunnen verblijven. Als we in San Francisco op tijd vertrekken en rechtstreeks naar Yosemite rijden, hebben we daar de eerste dag hopelijk ook nog wel even tijd.

Bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja die 2 overnachtingen had ik gezien, en toch vond het weinig. :wink:
Wil je bijvoorbeeld ook nog naar de Mariposa Grove? Zo ja, dan is het wel een optie om op weg naar het park mee te nemen; je neemt dan niet de 120 maar de route via Oakhurst.

Marianne
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

We zullen beide routes eens bekijken. Misschien wel een goed idee om eerst langs Mariposa Grove te gaan, dan kunnen we de volgende dag andere dingen doen, want Mariposa Grove is wel een eind rijden vanuit El Portal. Het maakt de route vanuit San Francisco natuurlijk ook wel langer...
Maar misschien hebben we dan op onze 2de dag in Yosemite dan wel tijd om te gaan raften met de kids.

Is er een groot verschil tussen Mariposa Grove en Tuolumne Grove, want daar zijn ook sequoia's en daar komen we langs als we de route via de Tioga pas naar Bischop nemen. We waren van plan om daar naartoe te wandelen, want die grote bomen willen we zeker gezien hebben, maar als we Mariposa Grove al doen op dag 1, is dat misschien niet meer echt een must.

Wat zijn de aanraders als je via de 120 het park binnenrijdt?

Thanks!
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Het heeft allemaal met tijd te maken.

Heb je veel tijd, dan zou ik ze allebei doen.
Heb je voldoende tijd, dan zou ik Yosemite doen.
Heb je minder tijd, dan zou ik Sequoia doen.

Ik heb beide parken 1x gezien en dit jaar ga ik weer op verkenning in Californie.
Gezien ik weinig tijd heb, heb ik gekozen om Sequoia te doen.

Ik heb Sequoia gekozen omdat ik meteen bij aankomst daar te maken heb gehad met baby en mama beer.
Dat is kennelijk mijn geluk geweest. Ik heb mijn auto geparkeerd, ben de bossen in gelopen en zag meteen de beertjes.
Mogelijk dat ik ze dit keer niet tegenkom, maar met die gedachte ga ik namelijk weer terug naar Sequoia, ook is het makkelijker te doen allemaal te voet voor korte wandelingetjes.
Ook vond ik dat stukje leuk dat je met je auto onder een boom door kon rijden, Tunnel Log.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Tuolumne Grove en de Merced Grove zijn kleiner; de bomen zijn kleiner en er zijn er minder, en je moet verder lopen vanaf de parkeerplaats. Maar het is er ook rustiger en voorzover ik weet staan er daar geen hekken om de bomen, itt de Mariposa Grove.

@tetouani: die keuze was al gemaakt. :wink:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer