Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis antraciet: eerste maal usa
Re: Reis antraciet: eerste maal usa
Teuntje heeft gelijk. LA naar SF kan in 1 dag. Mits je de 5 door het binnenland neemt, of een uurtje extra neemt en dan kan je de 101 pakken. Maar beiden zijn snelwegen. Wil je via de kust dan haal je SF niet in 1 dag.
Laatst gewijzigd door Hockey op 10 apr 2013, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij (2 arme Belgen) zijn lid geworden van de AARP. Dit kost je $28.00 voor een jaar. Je moet wel minstens 50 jaar zijn.
Hiermee kan je in vele hotels (grote ketens) van een gunstigere prijs genieten.
Ook op sommige attracties en uitstappen kan je een voordeligere prijs bekomen.
https://appsec.aarp.org/MSS/join/applic ... ode=U8LX53
Groetjes!
Hiermee kan je in vele hotels (grote ketens) van een gunstigere prijs genieten.
Ook op sommige attracties en uitstappen kan je een voordeligere prijs bekomen.
https://appsec.aarp.org/MSS/join/applic ... ode=U8LX53
Groetjes!

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Met dank voor de reacties
We gaan voorlopig LA- SF plannen op 1 dag via Highway of I 5 (niet via kust) tenzij ik ergens nog een dag kan uitsparen
Aan de arme Belgen - volgens de website is het lidmaatschap maar $ 16
Nog even proberen uit te zoeken waar we daarmee korting kunnen krijgen en dan lijkt het mij een gouden tip
Nog iemand wat meer info over de fooien in VS ?
Waar wel en waar niet fooien geven ? (restaurant en taxi lijkt mij logisch, maar wat met pompbedienden, hotelpersonneel en zo ?)
Groetjes Antraciet
We gaan voorlopig LA- SF plannen op 1 dag via Highway of I 5 (niet via kust) tenzij ik ergens nog een dag kan uitsparen
Aan de arme Belgen - volgens de website is het lidmaatschap maar $ 16
Nog even proberen uit te zoeken waar we daarmee korting kunnen krijgen en dan lijkt het mij een gouden tip
Nog iemand wat meer info over de fooien in VS ?
Waar wel en waar niet fooien geven ? (restaurant en taxi lijkt mij logisch, maar wat met pompbedienden, hotelpersonneel en zo ?)
Groetjes Antraciet
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Over de fooien. Ik laat op mijn laatste dag meestal 5 dollar liggen op een nachtkastje of tv kastje. Als ik ergens langer dan 1 nacht ben tenminste.
Mocht je valet parking hebben dan elke keer bij het ophalen 2 dollar ofzo. Pompbedienden... dat doe ik zelf in principe.
Mocht je valet parking hebben dan elke keer bij het ophalen 2 dollar ofzo. Pompbedienden... dat doe ik zelf in principe.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Op het forum is al vaker over fooien geschreven, hierbij al vast twee topics:
Berichttitel: hoeveel fooi geven?
Berichttitel: Parkeren/Fooien op de Strip LV
En hierbij een website met richtlijnen voor fooien in de VS: http://tipping.org/tips/us.html
Berichttitel: hoeveel fooi geven?
Berichttitel: Parkeren/Fooien op de Strip LV
En hierbij een website met richtlijnen voor fooien in de VS: http://tipping.org/tips/us.html
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hey antraciet!
Even vermelden dat je wel degelijk 28 USD betaalt als buitenlander voor een lidmaatschap van 1 jaar. https://appsec.aarp.org/MSS/join/applic ... ode=U8LX53
US citizens betalen 16 USD, Canadezen en Mexicanen 17 USD. Alle anderen 28 USD.
Hotels van de groepen Wyndham (o.a.Super 8, Days Inn, Ramada) http://www.wyndham.com/, Choice Hotels(o.a.Econolodge, Quality Inn, Comfort Inn) http://www.choicehotels.com/, Best Western geven een AARP korting.
Wij hebben over 2 jaar ook AARP korting gekregen op een boottocht op Lake Powell.
Je kan er echt wel veel voordeel uithalen!
Groetjes en nog veel plezier bij het plannen!

Even vermelden dat je wel degelijk 28 USD betaalt als buitenlander voor een lidmaatschap van 1 jaar. https://appsec.aarp.org/MSS/join/applic ... ode=U8LX53
US citizens betalen 16 USD, Canadezen en Mexicanen 17 USD. Alle anderen 28 USD.

Hotels van de groepen Wyndham (o.a.Super 8, Days Inn, Ramada) http://www.wyndham.com/, Choice Hotels(o.a.Econolodge, Quality Inn, Comfort Inn) http://www.choicehotels.com/, Best Western geven een AARP korting.
Wij hebben over 2 jaar ook AARP korting gekregen op een boottocht op Lake Powell.
Je kan er echt wel veel voordeel uithalen!
Groetjes en nog veel plezier bij het plannen!

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Erg zonder om de kustroute niet te doen, maar dat is een keuze.
Ook dag zeven in SF is erg vol trouwens.
Heb je er al eens over gedacht om niet te starten en eindigen in LA?
Ik zou deze reis eerder beginnen in Phoenix en eindigen in LA, geeft toch weer net iets meer rust,en vermoedelijk ook nog goedkopere tickets.
Ook dag zeven in SF is erg vol trouwens.
Heb je er al eens over gedacht om niet te starten en eindigen in LA?
Ik zou deze reis eerder beginnen in Phoenix en eindigen in LA, geeft toch weer net iets meer rust,en vermoedelijk ook nog goedkopere tickets.
-
- Amerika-ontdekker
Met dank voor de tips over de tips
Had het nog maar vluchtig gelezen en zag ergens $ 16 staan voor het lidmaatschap AARP
Dank voor de rechtzetting
De prijs voor de vliegtickets is inderdaad een 10-tal € goedkoper als we eerst Phoenix nemen.
Maar we hebben LA als startpunt genomen (na Memphis) omdat we :
- geen rechtstreekse vlucht vinden van Memphis naar Phoenix
- we na een lange reis (20 uren) en een drukke eerste dag in Memphis efkens wat rust willen inbouwen om te bekomen van de jetlag
We zijn alle 8 tussen 55 en 65 jaar en hebben niet de gewoonte om lange afstandsreizen te ondernemen. Dus hebben iets meer tijd nodig om te recupereren.
En als er iemand minder snel recupereert zijn we nog niet on the road
Groetjes en tot schrijfs want ik zal jullie nog wel nodig hebben
Antraciet
Had het nog maar vluchtig gelezen en zag ergens $ 16 staan voor het lidmaatschap AARP
Dank voor de rechtzetting
De prijs voor de vliegtickets is inderdaad een 10-tal € goedkoper als we eerst Phoenix nemen.
Maar we hebben LA als startpunt genomen (na Memphis) omdat we :
- geen rechtstreekse vlucht vinden van Memphis naar Phoenix
- we na een lange reis (20 uren) en een drukke eerste dag in Memphis efkens wat rust willen inbouwen om te bekomen van de jetlag
We zijn alle 8 tussen 55 en 65 jaar en hebben niet de gewoonte om lange afstandsreizen te ondernemen. Dus hebben iets meer tijd nodig om te recupereren.
En als er iemand minder snel recupereert zijn we nog niet on the road
Groetjes en tot schrijfs want ik zal jullie nog wel nodig hebben
Antraciet
Van oost naar west vliegen valt meestal wel mee. We zijn op dit ogenblik in de USA en hadden geen last van jetlag. Ook hebben we gebruik gemaakt van een shuttle service. De chauffeur laadde de zware koffers in en uit en de afstand was ca 25 miles. We tipten hem $ 5,-- De kamermeisjes tippen we $ 2,-- - $ 3,-- per nacht. Nog even voor de auto. Een Escape is een midsize SUV en de bagageruimte is beperkt voor 4 personen. Wij hebben een Ford Explorer in een luxe uitvoering gehuurd en die is groot genoeg. Gemiddeld verbruik is 19.5 mph (3.5 l V6).
Yeehaw
Yeehaw
-
- Amerika-ontdekker
We komen er - stilaan maar zeker
Rekening houdend met de gewaardeerde tips gaan we een extra dag inlassen om de kustroute te nemen
van Los Angeles naar SF
In Monterey zouden we dan een halve dag spenderen voor "whale watching" op zee
Dan doorrijden naar SF zodat we in de late namiddag al met ons bezoek aan SF kunnen beginnen en onze dag 7 iets minder vol zit
Maar ik vind heel weinig over de route LA - SF. Bijna alle info gaat in omgekeerde richting nl SF - LA
Vraag : Tot waar rijden we best vanuit LA, rekening houdend met het feit dat we onderweg wel iets willen zien (zoals de zeeolifanten) en dat we 's anderendaags
tamelijk vroeg in Monterey willen aankomen
Ook de tip van Yeehaw over de huurauto is een tip met stip - bedankt
Ondertussen ben ik verder opgeschoten met de planning
dag 12 : Bishop - Death Valley (Golden canyon - Zabriskie Point - Artists drive - enz)
Pick nick Stove Pipe Wells (Titus canyon)
hotel : Furnace Creek Ressort (1 nacht)
dag 13 : Death Valley - Las Vegas ( 2 nachten)
dag 14 : Las Vegas
dag 15 : Las Vegas - Springdale (2 nachten)
Zion National Park (ook ingelast na tips op dit forum)
dag 16 : Zion
dag 17 : Springdale - Bryce Canyon (1 nacht)
Antraciet
Rekening houdend met de gewaardeerde tips gaan we een extra dag inlassen om de kustroute te nemen
van Los Angeles naar SF
In Monterey zouden we dan een halve dag spenderen voor "whale watching" op zee
Dan doorrijden naar SF zodat we in de late namiddag al met ons bezoek aan SF kunnen beginnen en onze dag 7 iets minder vol zit
Maar ik vind heel weinig over de route LA - SF. Bijna alle info gaat in omgekeerde richting nl SF - LA
Vraag : Tot waar rijden we best vanuit LA, rekening houdend met het feit dat we onderweg wel iets willen zien (zoals de zeeolifanten) en dat we 's anderendaags
tamelijk vroeg in Monterey willen aankomen
Ook de tip van Yeehaw over de huurauto is een tip met stip - bedankt
Ondertussen ben ik verder opgeschoten met de planning
dag 12 : Bishop - Death Valley (Golden canyon - Zabriskie Point - Artists drive - enz)
Pick nick Stove Pipe Wells (Titus canyon)
hotel : Furnace Creek Ressort (1 nacht)
dag 13 : Death Valley - Las Vegas ( 2 nachten)
dag 14 : Las Vegas
dag 15 : Las Vegas - Springdale (2 nachten)
Zion National Park (ook ingelast na tips op dit forum)
dag 16 : Zion
dag 17 : Springdale - Bryce Canyon (1 nacht)
Antraciet
-
- Amerika-ontdekker
Tijd geleden - maar ondertussen hard gewerkt aan de voorbereiding
De goedkoopste tickets vind ik bij KLM
Brussel - Memphis - LA - Phoenix - Brussel momenteel € 935
Het programma heeft al enkele wijzigingen ondergaan - Mag ik jullie gewaardeerde commentaar en mogelijks nog verbeteringen
vooraleer we hotels beginnen te boeken
4/6/2014 : Brussel - Memphis Hotel : Days inn/Memphis
5/6 : Memphis - Graceland - Sun studios - Beale street
6/6 : Memphis - LA Villa huren in Chatsworth (ongeveer € 1000- 3 nachten - 8 volwassenen - denk dat dit goedkoper is dan hotel)
2 auto's ophalen luchthaven LA - SUV/jeep Grand Cherokee
7/6 : LA
8/6 : LA
9/6 : vroeg vertrekken naar Monterey - niet via de kustweg - Hotel: super 8 motel
10/6 : Whale watching + Aquarium
Monterey - SF
Hotel : Coventry motor Inn ofwel hotel in San Bruno om parkingkosten te vermijden. Is dit een goede optie ?
11/6 : SF
12/6 : SF - Yosemite Hotel Charlotte in Groveland
13/6 : Yosemite
14/6 : Groveland - Bishop Creekside inn hotel of Comfort Inn
15/6 : Bishop - Death Valley Hotel : Furnace Creek Resort
16/6 : Death Valley - Las Vegas Hotel : The Desert Rose Resort
17/6 : LV
18/6 : LV - Springdale Hotel : The Canyon ranch motel
19/6 : Zion
20/6 : Springdale - Bryce Canyon Best Western Hotel
21/6 : Bryce Canyon - Page Days Inn & Suites
22/6 : Page - Grand Canyon Maswik Lodge
Bezoek Grand Canyon beperken tot helicoptervlucht
23/6 : vertrek vanuit Grand Canyon
En vanaf hier zit ik in een knoop
De terugvlucht is op 25/6 om 7h30 vanuit Phoenix
Auto's 's morgens inleveren - aangezien we de auto's huren in LA vanaf 's middags , denk ik dat de auto's de dag voordien inleveren geen nut heeft
Maar wat doen we tussen het vertrek uit Grand Canyon en aankomst in Phoenix ?
Moeten we ergens een dag langer verblijven , of wat kunnen we zoal doen tussen Phoenix en Grand canyon ?
Liefst niet teveel kilometers meer. Is een stuk route 66 de moeite waard ? Waar overnachten
Ben benieuwd
De goedkoopste tickets vind ik bij KLM
Brussel - Memphis - LA - Phoenix - Brussel momenteel € 935
Het programma heeft al enkele wijzigingen ondergaan - Mag ik jullie gewaardeerde commentaar en mogelijks nog verbeteringen
vooraleer we hotels beginnen te boeken
4/6/2014 : Brussel - Memphis Hotel : Days inn/Memphis
5/6 : Memphis - Graceland - Sun studios - Beale street
6/6 : Memphis - LA Villa huren in Chatsworth (ongeveer € 1000- 3 nachten - 8 volwassenen - denk dat dit goedkoper is dan hotel)
2 auto's ophalen luchthaven LA - SUV/jeep Grand Cherokee
7/6 : LA
8/6 : LA
9/6 : vroeg vertrekken naar Monterey - niet via de kustweg - Hotel: super 8 motel
10/6 : Whale watching + Aquarium
Monterey - SF
Hotel : Coventry motor Inn ofwel hotel in San Bruno om parkingkosten te vermijden. Is dit een goede optie ?
11/6 : SF
12/6 : SF - Yosemite Hotel Charlotte in Groveland
16/6 : Death Valley - Las Vegas Hotel : The Desert Rose Resort
17/6 : LV
18/6 : LV - Springdale Hotel : The Canyon ranch motel
19/6 : Zion
20/6 : Springdale - Bryce Canyon Best Western Hotel
21/6 : Bryce Canyon - Page Days Inn & Suites
22/6 : Page - Grand Canyon Maswik Lodge
Bezoek Grand Canyon beperken tot helicoptervlucht
23/6 : vertrek vanuit Grand Canyon
En vanaf hier zit ik in een knoop
De terugvlucht is op 25/6 om 7h30 vanuit Phoenix
Auto's 's morgens inleveren - aangezien we de auto's huren in LA vanaf 's middags , denk ik dat de auto's de dag voordien inleveren geen nut heeft
Maar wat doen we tussen het vertrek uit Grand Canyon en aankomst in Phoenix ?
Moeten we ergens een dag langer verblijven , of wat kunnen we zoal doen tussen Phoenix en Grand canyon ?
Liefst niet teveel kilometers meer. Is een stuk route 66 de moeite waard ? Waar overnachten
Ben benieuwd
Tussen GC en Phx kan je nog gemakkelijk in Sedona logeren http://www.visitsedona.com
Met Coventry is niets mis. Nog een eindje lopen naar restaurants. Creekside Inn is prachtig maar zal wel wat duurder zijn dan Comfort. Naast Creekside vind je Erik Schat met zijn bakery. Niet vergeten hier binnen te lopen en wat van al dat heerlijks te kopen. Hotel Charlotte is een familie hotel maar ligt nog wel een eind van Yosemite Valley. In DV kan je in Stovepipe Wells of Furnace Creek ranch overnachten als je centraal wil zitten. Canyon Ranch motel is prima net als Days Inn in Page. Bedoel je Best Western Grand in Bryce? ook weinig mis mee.
Met Coventry is niets mis. Nog een eindje lopen naar restaurants. Creekside Inn is prachtig maar zal wel wat duurder zijn dan Comfort. Naast Creekside vind je Erik Schat met zijn bakery. Niet vergeten hier binnen te lopen en wat van al dat heerlijks te kopen. Hotel Charlotte is een familie hotel maar ligt nog wel een eind van Yosemite Valley. In DV kan je in Stovepipe Wells of Furnace Creek ranch overnachten als je centraal wil zitten. Canyon Ranch motel is prima net als Days Inn in Page. Bedoel je Best Western Grand in Bryce? ook weinig mis mee.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van de Grand Canyon naar Phoenix is een mooie rit, je kan het beste dan rijden (komende vanaf de GC) via de 180, door Flagstaff, waar je zelfs nog een paar honderd meter route 66 rijdt.
Dan vanaf Flagstaff de 89A nemen naar Sedona, met mooie stop vlak voordat je afdaalt Oak Creek Canyon in, de rit door die Canyon naar Sedona is prachtig, en Sedona is een prima plek om wat te eten en drinken,toeristisch, maar heel erg leuk, en prima plek om te overnachten.
De volgende dag (24/6) kan je dan op je gemak via Montezuma Castle NP richting Phoenix rijden.

Dan vanaf Flagstaff de 89A nemen naar Sedona, met mooie stop vlak voordat je afdaalt Oak Creek Canyon in, de rit door die Canyon naar Sedona is prachtig, en Sedona is een prima plek om wat te eten en drinken,toeristisch, maar heel erg leuk, en prima plek om te overnachten.
De volgende dag (24/6) kan je dan op je gemak via Montezuma Castle NP richting Phoenix rijden.
Mag ik vragen hoe/waar jullie deze gevonden hebben? En waar in Chatsworth zitten jullie?antraciet schreef:6/6 : Memphis - LA Villa huren in Chatsworth (ongeveer € 1000- 3 nachten - 8 volwassenen - denk dat dit goedkoper is dan hotel)
Qua kosten denk ik inderdaad dat dit goedkoper is dan een hotel.
-
- Amerika-ontdekker
Van antraciet aan Hockey
Let wel : we hebben nog helemaal niets geboekt, maar wel al onze keuzes gemaakt
De villa in Chatsworth heb ik gevonden onder : http://www.vrbo.com
Chatsworth 209291
$ 345 per nacht - $ 100 cleaning fee
Heb wel al een e-mail gestuurd naar eigenaar, maar nog geen antwoord ontvangen
Aan de anderen al bedankt voor alle info - I love this forum
Let wel : we hebben nog helemaal niets geboekt, maar wel al onze keuzes gemaakt
De villa in Chatsworth heb ik gevonden onder : http://www.vrbo.com
Chatsworth 209291
$ 345 per nacht - $ 100 cleaning fee
Heb wel al een e-mail gestuurd naar eigenaar, maar nog geen antwoord ontvangen
Aan de anderen al bedankt voor alle info - I love this forum
@antraciet, thanks. Ik heb even gekeken naar het huis en de locatie. Huis is prima en de locatie ook.
Prachtig! Goede keus!
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Whale watching kost je bijna een halve dag, aquarium 2 à 3 u, rit naar SF ook nog bijna 2 u10/6 : Whale watching + Aquarium
Monterey - SF
Je zal deze dag niet veel van SF meer kunnen zien.
Als je de dag die je op het einde over hebt naar Monterey zou verhuizen zou je:
vm whale watching, nm 17-mile drive, carmel mission en een stukje van highway 1 (richting Big Sur) en terug naar je hotel
volgende dag Aquarium + rit naar SF + eventueel bezoek aan Alcatraz in de namiddag of de avondtour
(opgelet: Alcatraz moet je vooraf reserveren, je kan er niet op eigen houtje naartoe - reserveren kan vanaf 90 dagen vooraf)
http://www.alcatrazcruises.com/
Van Groveland naar Yosemite Valley is een dik uur rijden.
Ik denk dat overnachten in El Portal je veel tijd gaat uitsparen (of in de vallei zelf)
Grand Canyon:
Ik zou hier ook vooraf een helikoptervlucht boeken via Papillon
Voor inkom nationale parken: koop een America The Beautiful Pass bij het eerste nationale park dat je aandoet.
(kost 80$, is voor 1 chauffeur + 3 volwassenen, dus voor jullie 2x 80$)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerikakenner
Met zo weinig tijd zou ik echt niet in Groveland gaan zitten. Kies voor Oakhurst op 12/6, dat is maar iets verder rijden dan Groveland en heeft een ruime keuze aan hotels en restaurants. Dan kan je de 13de in volgorde Mariposa Grove, Glacier Point, Tunnel View, Bridalveil falls bezoeken en de vallei parkeren/shutlle nemen. En ga dan overnachten in het park zelf of in El Portal. Deze hotels zijn misschien wat duurder maar met zo weinig tijd heb je geen keuze. Mariposa Grove, Glacier Point en de watervallen mag je echt niet overslaan.12/6 : SF - Yosemite Hotel Charlotte in Groveland
De 14de is Lee Vining ipv Bishop misschien een betere optie, afhankelijk van wat jullie allemaal willen zien tussen Yosemite en Death Valley.
-
- Amerika-ontdekker
Weer wat bijgeleerd - we komen er , stilaan maar zeker
Ondertussen lid geworden van AARP ($28) en onmiddellijk $12,75 korting gekregen bij boeking hotel Graceland
Na SF gaan we raad opvolgen van Jerommeke10 en hotel zoeken in Oakhurst op 12/6 ipv Groveland en op 13/6 zijn voorgestelde route volgen,
overnachten in El Portal
Tussen Yosemite en Death Valley hebben we het volgende voorzien:
14/6 : vanuit El Portal de Tioga Pass - Mammoth Lakes - Mono Lake - Bodie (?) - Bishop of Lee Vining
Twijfels over Bodie. Is dit de omweg en de toegangskost ($ 24) waard ?
15/6 : Bishop/Lee Vining - Titus Canyon - Golden Canyon - Zabriskie view - Devils Golf course - Dantes view - Artists drive - Badwater bassin
Is in die optiek Lee Vining een betere keus dan Bishop ?
Ondertussen lid geworden van AARP ($28) en onmiddellijk $12,75 korting gekregen bij boeking hotel Graceland
Na SF gaan we raad opvolgen van Jerommeke10 en hotel zoeken in Oakhurst op 12/6 ipv Groveland en op 13/6 zijn voorgestelde route volgen,
overnachten in El Portal
Tussen Yosemite en Death Valley hebben we het volgende voorzien:
14/6 : vanuit El Portal de Tioga Pass - Mammoth Lakes - Mono Lake - Bodie (?) - Bishop of Lee Vining
Twijfels over Bodie. Is dit de omweg en de toegangskost ($ 24) waard ?
15/6 : Bishop/Lee Vining - Titus Canyon - Golden Canyon - Zabriskie view - Devils Golf course - Dantes view - Artists drive - Badwater bassin
Is in die optiek Lee Vining een betere keus dan Bishop ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 2508 Weergaves
-
Laatste bericht door MikeS1988
-
- 8 Reacties