Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bono28 : Denver - Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bono28
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 000

Re: Reis Bono28 : Denver - Denver

Bericht door Bono28 »

Dit is misschien een rare vraag, maar wij vinden ze best belangrijk ...

Voor welke dieren moeten we tijdens onze reis opletten en kunnen we eventueel voorzorgen nemen? (Ik dacht aan bvb slangen of coyotes)

Alvast bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Eerst even ietsmover je vorige post. Ik zou echt veel meer open laten. Per uur uitschrijven betekend in werkelijkheid dat je veel dingen niet doet, omdat het een en ander toch uitloopt. Schrijf gewoon wat dingen op die je wil zien en bekijk ter plekke wat wel en niet te doen is. Omdat je een fiks tempo in je reis hebt zitten wil je vrouw of kind misschien ook juist wel een keer uitslapen, of aan het zwembad liggen ed. Ik weet niet precies wanneer jullie gaan, maar de temperatuur kan ook een flinke impact hebben.

Dan over je laatste vraag iets wat mij nog steeds niet helemaal duidelijk is. Gaan jullie met een camper of gewoon met een huurauto. Hotels of camping?

Om beesten af te schrikken zou je tijdens een wandeling altijd wat kunnen praten met je familie. Ook een beetje overdreven je voeten neerzetten tijdens het lopen kan al dieren afschrikken. Hou er rekening mee dat dieren banger zijn voor jou dan andersom en dat ze gewoonlijk jullie niet op zullen zoeken....op de muggen na.
De kans bestaat altijd dat je iets tegenkomt of per ongeluk op hun pad komt. Haal daarom bij de ingang van het park altijd een krantje en bezoek de visitor centers. Daar kun je alle info krijgen die je wilt.

Wat ik (vooral buiten de steden) altijd doe is voor ik in mn schoenen stap deze uitkloppen. Dat is echt het enige waar ik bang voor ben, dat er een spin in mn schoen zit.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Bono28 schreef:... Dag 2 : Denver - Granby
--> Wandeling : Nymph Lake - Dream Lake - Emerald Lake (Deze wandeling heb ik in het reisverslag van ontdek-amerika zien staan, maar voorts heb ik er nog niet veel over gevonden? Wel de moeite?)...
Wij hebben deze route (alleen niet naar Emerald Lake) ook gedaan in 2005. Prachtig. Je loopt in het begin flink omhoog en daarna heel mooi tussen de bergen door van meer naar meer, met af en toe prachtige vergezichten over de omliggende bergen en valleien. Doordat er een soort knooppuntensysteem is (zie hier voor een trailmap), kan je de wandeling zo lang maken als je zelf wilt en er wel of geen loop van maken. Wij hebben een rondje gemaakt van Bear Lake, Nymph Lake, Dream Lake, Lake Haiyaha en Mills Lake en terug via Alberta Falls. Een erg leuke wandeling. Dag 28 van ons verslag 2005.
Michelly heeft de route ook een paar keer gewandeld en heeft ook best veel foto's in haar verslagen staan.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Hou er rekening mee dat dieren banger zijn voor jou dan andersom en dat ze gewoonlijk jullie niet op zullen zoeken....op de muggen na...
Ha ha, dat dacht ik ook. Tot de afgelopen vakantie (gisteren teruggekomen). Wij waren op het hoogste punt van de Cavell Meadows Trail (Jasper, Canada) aan het uitrusten. Een stel marmotten kwam gewoon op ons af. Eentje knabbelde aan mijn rugzak en de ander zette flink zijn tanden in mijn cameratasje (fototoestel zat er niet in). Brutale beesten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer